En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:18

De eerste pannenkoek mislukt altijd, elke keer weer. Als je dat alvast onthoudt, scheelt het frustratie :P

Pien, ik ben het een keer niet met je eens, ik vind sla dus echt een lastig gerecht :') Wat moet er wel in, wat niet, wat past wel...

En ik hou niet zo van rauwe groente dus dan wordt het ook al lastig :P

Oja. Ei koken. Water aan de kook brengen, voorzichtig het ei erin. 6,5 minuut voor zacht, 7/7,5 voor half zacht, 8 minuten voor hard. Kun je die in de salade doen ;)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:31

Die aversie tegen eten met stukjes en brokjes en gekke structuur is hier heel herkenbaar :)) Ik heb het ook echt moeten leren om bepaalde dingen te eten, en sommige dingen als muesli en havermout krijg ik nog steeds niet weg _O-
Dus als je tips nodig hebt, laat maar weten!

Ik ben ook fan van makkelijke gerechten als stamppot, pasta, soep en aardappelpuree.

En die pannenkoeken; de truc is een gloeiend hete pan voordat je begint :Y)

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 19:31

Ik vind de pannenkoeken wel minder lekker geworden sinds we inductie (en nieuwe pannen) hebben :+
Dat wordt toch uit eten dan.

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:33

Voor prairy. Sla halen wij uit de tuin. Daar gaat (uit de tuin) bij wat (Egyptische) ui klein gesneden, eventueel preitje. Kruiden wat er is uit de tuin zoals peterselie, bieslook, oregano, citroen Melissa, thijm. Eitje in koud water doen en lekker hard koken (totaal in 10 minuten).
Dan alles door elkaar doen en sausje maken van yoghurt of mayo, curry saus, basilicum azijn , peper en zout. Zo vreselijk lekker. Heb je toevallig advocado dan er door doen. Deze sla maak je in allerlei variaties door wat weg te laten of juist toe te voegen. Stukje prei fijn snijden ipv uitje is ook erg lekker. Met eitje, zonder eitje, met cherries tomaatjes of zonder. Lekker variërend. Mjammie.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:58

Ik pak zo'n vierkante bak gemengde sla vd Lidl, haal daar ongeveer een kwart tot een derde uit voor 1 portie.
Wat erin gaat:
komkommer, paprika, appel, augurkjes, radijsjes in stukjes, half duobakje spekreepjes opbakken en afgekoeld, geraspt worteltje, hardgekookt ei (ik doe ±10 minuten in kokend water, daarna in koud water afkoelen) en fetablokjes (blauwe pot vd Lidl).
Je kunt zelf nog tomaat toevoegen of de appel vervangen voor halve druiven ofzo.
Spekreepjes kunnen vervangen worden voor bijvoorbeeld kipfiletreepjes, tonijn of gewoon helemaal weglaten als je vega eet.
Feta kun je vervangen voor bijvoorbeeld mozzarella, kleine stukjes oude kaas oid.
Geen dressing oid erbij, er zitten al genoeg smaken in.

Pastasalade doe ik zo:
Portie pasta koken volgens de verpakking (ik vind fusilli het lekkerst in pastasalade maar pak gewoon de pasta die je zelf lekker vindt).
Eitje hard koken.
Pasta en ei laten afkoelen, ei in stukjes snijden.
Mais, komkommer, paprika, augurk, appel, radijsjes, feta in kleine stukjes erbij.
Blikje tonijn uitlekken en beetje prakken, dat bij de rest.
Sausje maken van ±3 eetlepels yoghurt, 3 eetlepels mayo en 3 eetlepels sweet chilisaus en dat door de salade mengen.

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 20:00

Lief hoor, alle recepten. Maar voor mij verder niet relevant :)

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:07

Selina schreef:
Lief hoor, alle recepten. Maar voor mij verder niet relevant :)

Dan stoppen we er weer mee want het is jouw topic.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:02

Ik vind het ook best heftige gerechten voor iemand die aangeeft een lastige eter te zijn. De airfryer was mijn redding (en regelmatig nog). :D

Furst
Berichten: 628
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:05

Wat maak je eigenlijk zoal in de airfryer? Mag ook per PB hoor! Wij hebben dat niet, maar mijn vriend word gek van het woord airfryer dat ik hem dat met kerst cadeau wil doen :')

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:10

TS, sterkte gewenst voor de komende tijd. Er zal veel op je afkomen. Fijn dat je een netwerk van lieve mensen om je heen hebt.

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:55

Selina schreef:
Ik vind de pannenkoeken wel minder lekker geworden sinds we inductie (en nieuwe pannen) hebben :+
Dat wordt toch uit eten dan.


Als jij een housewarming geeft, kom ik de pannenkoeken wel bakken...

Ben momenteel een pro in het bakken :')
Iets met een mini-me die fan is *D

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:04

Furst schreef:
Wat maak je eigenlijk zoal in de airfryer? Mag ook per PB hoor! Wij hebben dat niet, maar mijn vriend word gek van het woord airfryer dat ik hem dat met kerst cadeau wil doen :')


Alles wat ik voorheen in de frituurpan deed en veel van wat ik voorheen in de oven deed. Ovenbroodjes, snacks, lekkerbekje/kibbeling, aardappeltjes in alle soorten, dingen met bladerdeeg, vlees.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:42

Misschien ontopic blijven? :=

TS, ik hoop dat een mediator voor jullie genoeg blijft! Hopelijk gaat en blijft alles in goed overleg gaan!

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:04

Nou vrijdag gaan we al naar de mediator. Vind het toch wel spannend :o
Maar tot nu toe is ons contact nog goed. We hebben ook al veel gesprekken over de financiën gehad.

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:06

Alvast veel succes en sterkte voor vrijdag! :knuffel:

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:10

Mss handig om van te voren al wat vragen op papier te zetten en alvast na te denken over de dingen die voor jou van belang zijn. Anders is het mss wel heel overdonderend allemaal

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:24

Ik heb ChatGPT eens gevraagd waar je rekening mee moet houden met zo een gesprek. Het ding is zo gek nog niet. :+

Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn voor mediation. Hier zijn enkele vragen die je aan de mediator kunt stellen:

1. Wat is uw ervaring met mediation in gevallen zoals het onze?
2. Hoe lang duren de mediationsessies doorgaans?
3. Wat zijn de kosten en hoe worden deze berekend?
4. Hoe gaat u om met eventuele conflicten tussen mij en mijn partner tijdens de sessies?
5. Kunnen we aparte sessies hebben als dat nodig is?
6. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een overeenkomst wordt bereikt?
7. Wat gebeurt er als we geen overeenstemming kunnen bereiken?
8. Welke soorten documentatie moeten we meenemen naar de sessies?
9. Wat is uw rol als mediator en wat is uw neutrale positie?
10. Zijn er specifieke regels of richtlijnen waar we ons aan moeten houden tijdens de mediation?

Deze vragen kunnen je helpen om een goed beeld te krijgen van wat je kunt verwachten tijdens het mediationproces en om ervoor te zorgen dat je goed voorbereid bent.

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:25

Succes vrijdag en fijn dat het contact goed gaat.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:29

Succes vrijdag!

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:30

Succes vrijdag!

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:02

Waardevolle post, Roosch.
En TS, succes gewenst aanstaande vrijdag.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:02

nuttig lijstje Roosch,

veel succes vrijdag!

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 16:48

Ik ben ook al wel naar woningen aan het kijken. Maar vind reageren wel doodeng. Ik ben als de dood voor overlast :o Ik kan heel slecht tegen prikkels dus een rustig huis is eigenlijk een must voor mij. Maar dat weet je pas als je er woont. En dan vind ik het wel spannend om m’n huidige huis op te geven want heb nu super rustige buren.
Sta bijv. tweede bij een flat. 3 slaapkamers, fijne ligging maar wel giga (12 verdiepingen) en met veel gezinnen. Dus kans op gehorigheid is sterk aanwezig. Dus dan durf ik al niet te reageren.

Hoe hebben jullie dit ervaren?
Laatst bijgewerkt door Selina op 25-04-24 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:59

Gehorigheid hangt vooral af van hoe geïsoleerd een woning is. Je hebt mega flats waar je eigenlijk niets hoort van je buren en kleinere appartementen waar je elke deur en gesprek opvangt. Daarnaast hangt het natuurlijk af van je buren, daar kan je sowieso niets over zeggen zolang je ergens niet bent langs gegaan. Soms kan je opvangen wat voor buren je hebt, soms kom je er pas later achter dat het niet ideaal is, maar dan is dat een probleem voor later. Probleem nu is, een eigen plekje vinden.
Ik denk dat het fijn is om te beseffen dat je een enorme luxepositie hebt als je 2e staat bij sociale huurwoningen en je nog niet eens directe noodzaak hebt om binnen een week een plek te vinden. Het zal nooit zijn waar je nu woont, maar van opgeven is denk ik geen sprake, je moet hoe dan ook je eigen plekje vinden. Dat je reageert, betekent nog niet dat je ja moet zeggen op een woning. Begin gewoon met reageren, ga langs bij een bezichtiging en kijk hoe de plek voelt, dat is het belangrijkste. Je kan altijd nog besluiten dat een plek hem niet is.
Niet durven reageren terwijl je er zo nooit achterkomt of een plekje fijn is of niet, is heel passief, ik zou proberen wat meer assertiviteit van jezelf te verwachten en ervoor te gaan om jezelf los te weken van je huidige leven en een fijn eigen, onafhankelijk leven op te bouwen.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 25-04-24 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Berichten: 14015
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:00

Je kan als je een huisje leuk lijkt eerst eens daar gaan rond lopen,
en mensen rond vragen of ze er wonen en hoe zij het wonen daar ervaren?

Niet dat je ineens in een woning zit waar je veel last ervaart,
je hebt ook nog leef geluiden die horen er bij maar het moet niet zo zijn dat je iedere avond een feestje boven of onder je hebt.

En Succes morgen.