U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3033
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 13:55

Hettieheks schreef:
Wintu schreef:
Ik was laatst aan het boodschappen doen met mijn 17 jarige zoon en bij mijn boodschappen zaten 2 flessen witte wijn.
De kassière vertelde me dat ik de wijn niet mocht kopen in het bijzijn van mijn zoon, want hij is nog geen 18. Mijn argument dat de witte wijn voor mij was, maar dat mocht niet baten.

Nu vraag ik mij toch af, hadden ze gelijk?

Want als ik de regels er op na kijk, dan zeggen die feitelijk iets anders.

https://www.alcoholinfo.nl/wet/alcohol- ... e-zoon-ben

Als duidelijk is dat de alcohol wordt gekocht met de bedoeling het direct ter plekke aan een jongere door te geven moet de kassamedewerker of barmedewerker nee moeten verkopen.

In plaats van te kijken of het logisch is dat ik witte wijn aan mijn puberzoon geef of dat het gewoon bij de reguliere boodschappen hoort, verkopen ze helemaal geen alcohol aan ouders die puberkinderen bij zich hebben.

Had ik gewoon het recht om de wijn aan te schaffen? Iemand hier er ook al tegenaan gelopen?


Ik ben vooral nog steeds heel erg benieuwd naar de blik van die puber van je :+ volgens mij had je mij bij elkaar kunnen vegen :')

Wat er in die tekst staat spreekt heel erg tegen wat er gebeurde. Het is maar net wie je treft achter de kassa denk ik. Je hebt er strebers bij, maar ook mensen die juist bang zijn om fouten te maken. Ik vindt het vooral krom dat je wel je kind in de auto mag zetten en dan weer heen mag lopen…


Die heeft nu een excuus gevonden dat ie niet meer mee hoeft :')

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:58

Het stikt waarschijnlijk ook van de pubers die droge witte wijn wegslobberen _O-

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:03

Zebrastreep schreef:
Maar dit is toch al jaren zo :+ snap dat niet dat er gezegd wordt dat we doorslaan in dit land


Jij bent zelf jong. Bij 2 jongere waarbij 1 zich niet kan identificeren is het dood normaal. Want dan is de kans juist heel groot dat het voor jullie beiden is.

Bij een ouder dus niet die gewoon boodschappen doet en een fles wijn erbij heeft. Dat is echt wel een groot verschil met 2 jongeren

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:08

Dit is inderdaad al jaren zo, zelf een aantal jaar geleden ermee te maken gehad toen ik een paar flessen drank meenam en mijn broertje met verstandelijke beperking was erbij, ruim 30 jaar, maar had geen id bij zich dus mocht het niet meenemen.

Ondanks uitleggen dat ik hem dus niet even zo in de auto wilde laten in de drukke stad, kreeg ik toch echt niks mee.

Alles laten staan en nooit weer bij die winkel geweest :o

Wintu

Berichten: 3033
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 14:15

Supermarkten mogen geen alcohol verkopen aan klanten onder de 18 jaar. Er mag ook geen alcohol worden verkocht aan een klant die wel oud genoeg is om alcohol te kopen, maar waarbij er vermoedens/omstandigheden zijn die erop wijzen dat de alcohol voor een klant onder de 18 is.

Dus het is niet zo dat een supermarkt jou als ouder geen alcohol mag verkopen, wanneer je met de puber de boodschappen doet. Er moet een vermoeden aanwezig zijn dat je het aan je kind geeft.
De supermarkten generaliseren dus eigenlijk.

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:17

Mensen, kalm aan over die idiote wetten en betuttelende overheid! Het is precies wat TS zegt: de wet regelt dat als OVERDUIDELIJK is dat de alcohol eigenlijk voor de jongere gekocht wordt, dit niet verkocht mag worden!
Het zijn in deze gevallen de bedrijven/winkels die hun medewerkers niet goed voorlichten en verkeerde beslissingen laten nemen. Een mystery shopper zou juist déze medewerker op de vingers tikken.

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:19

Karl66 schreef:
En dus wordt het hoog tijd dat die wet aangepast wordt. Je hoort als overheid je burgers te vertrouwen en ze pas aan te spreken als het vertrouwen beschaamd is. Je hoort er als overheid niet vanuit te gaan dat je burgers niet te vertrouwen zijn. Dat hoort de grondhouding in een democratische rechtsstaat te zijn en deze wet is daar precies het tegenovergestelde van.


Karl, je weet toch zelf wel hoeveel moeite het de kamer kost om iets terug te draaien? En dan moet er ook op zeker nog een aantal jaren overheen gaan wil het worden doorgevoerd.
Volgens mij is het alcoholgebruik onder de jeugd wel afgenomen nu ze er niet meer zo makkelijk aan kunnen komen. Maar als ze er aan willen komen lukt het toch wel. Kan ook geen cijfers vinden over hoe het nu is ten opzichte van toen ze er nog makkelijker aan konden komen.

Ik kreeg altijd op mijn werk te horen dat ik te vaak de algemene code gebruikte wanneer iemand boven de 25 jaar was. Maar vrijwel al mijn klanten waar ik alcohol aan verkocht hadden de leeftijd al ruim gepasseerd. Ze waren allemaal oud en bejaard :+

Kirrietje
Berichten: 499
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:20

En daarom geven ze het niet mee aan een groep waarbij er 1tje net boven de 18 is. Dan is het 1 en 1 is 2. Maar een fles wijn bij de boodschappen, die fles kan ook gewoon net zo goed voor t koken zijn niet eens voor het drinken.
Destijds bij de supermarkt waar ik werkte geleerd dat als er een ouder komt met minder jarig kind die alcohol koopt we het moeten meegeven. Dit omdat je dus niet er uit van kan gaan dat het voor de minder jarige is en omdat het de verantwoordelijkheid is van de ouder. Als dat kind thuis drank mag krijgt ie t toch wel.
Hetzelfde als je weet dat er een groep jongeren buiten staat en iemand hebben gestrikt die 18+ is voor drank en/of sigaretten. De groep staat buiten dus je moet het gewoon meegeven aan de meerderjarige.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:21

Wintu schreef:
Tink89 schreef:
Het is voor de winkel heel logisch om het zo te doen. Bewijs namelijk maar eens bij een controle of mysteryshopper dat die drank níet voor die jongere bedoeld was. Better safe than sorry wat mij betreft.


Ik zou het snappen als ik er met 2 bacardi breezers en een zak chips stond, maar gewoon een volle kar boodschappen op een vrijdagmiddag met 2 flessen wijn, dan kan ik me toch niet indenken dat ze zeggen, ja die wijn is vast voor de puber.


Ja dit zijn gewoon de regels. Zo kregen wij het ook een keer niet mee, met moeder en dochter en de weekboodschappen. Is net wie er achter de kassa zit, maar gezien er veel en streng gecontroleerd wordt met mysteryshopppers en de daarbij horende cursussen en sancties voor de cassiere als je het wel mee geeft, sta ik 100% achter de cassiere.


Ook als ik met mijn minderjarige broertje ga winkelen, zorg ik gewoon dat we apart afrekenen en niet aan elkaar te linken zijn, want ze kunnen het niet meegeven.

Exitium

Berichten: 7156
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:29

Pareltjes schreef:
friezenfan2 schreef:
Deze regel bestaat toch echt al een paar jaar. En zoals Zebrastreep zegt de oplossing is kind in de auto en terug gaan.



Excuus dat is geen oplossing. De oplossing is mensen gewoon te vertrouwen. Een cassière heeft niets te zeggen over privé acties van gezinnen. Ik ga mn kleinzoon niet in de auto zetten…de gedachte alleen al. Jong volwassenen op strafbankje zetten.

De kassière heeft daar niets over te zeggen, maar die heeft wel het beleid van de winkel uit te voeren. De winkel heeft weer te maken met wetgeving over het verkopen van alcohol aan minderjarigen, daar valt ook het kopen van alcohol door volwassenen om het vervolgens door te geven aan minderjarigen onder. Ondanks dat dat zeker bij weekboodschappen zelden aan de orde is, zijn de boetes voor supermarkten die alcohol aan minderjarigen verkopen niet mals. Dan zou ik als supermarkteigenaar ook het zekere voor het onzekere nemen. Om dat aan te passen zal er in Den Haag iets moeten veranderen, de kassière kan daar niets aan doen.

Kirrietje schreef:
Maar een fles wijn bij de boodschappen, die fles kan ook gewoon net zo goed voor t koken zijn niet eens voor het drinken.

De fles kan in dat geval beter voor drinken (voor de ouders dan) zijn dan voor een gerecht waar ook de kinderen van eten :+

Kirrietje
Berichten: 499
Geregistreerd: 09-11-10

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:32

@Exitium verdampt grotendeels dat kan die 17 jarige vast wel aan :+

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:35

Als ik TS begrijp was het ook gewoon bij de wekelijkse boodschappen? Dan is er toch wel vanuit te gaan dat de wijn niet voor de puber is en zou ik het gewoon mee geven. Als ze nu speciaal naar de supermarkt waren gegaan en alleen wijn haalden snapte ik de strengheid wel weer, maar zoals ik lees was dat hier niet het geval.

Exitium

Berichten: 7156
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:35

Kirrietje schreef:
@Exitium verdampt grotendeels dat kan die 17 jarige vast wel aan :+

Hangt er maar net vanaf hoe lang je kookt. Je moet echt uren koken wil je het gros van de alcohol laten verdampen. Nu zal het voor een 17-jarige sowieso niet zoveel uitmaken, maar er kwamen ook berichten voorbij van mensen die weekboodschappen doen met een kind van 3 bijvoorbeeld

Wintu

Berichten: 3033
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 14:35

Deni11 schreef:
Ja dit zijn gewoon de regels. Zo kregen wij het ook een keer niet mee, met moeder en dochter en de weekboodschappen. Is net wie er achter de kassa zit, maar gezien er veel en streng gecontroleerd wordt met mysteryshopppers en de daarbij horende cursussen en sancties voor de cassiere als je het wel mee geeft, sta ik 100% achter de cassiere.


Ook als ik met mijn minderjarige broertje ga winkelen, zorg ik gewoon dat we apart afrekenen en niet aan elkaar te linken zijn, want ze kunnen het niet meegeven.


Maar waarom zeggen de regels dan dat het duidelijk moet zijn dat de ouder het koopt voor het kind of dat daar iig een vermoeden van moet zijn.

Wat de supermarkten nu doen, is iedereen bij voorbaat maar in het zelfde hokje stoppen, zodat ze altijd goed zitten.

Pareltjes
Berichten: 2218
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:39

Exitium schreef:
De kassière heeft daar niets over te zeggen, maar die heeft wel het beleid van de winkel uit te voeren. De winkel heeft weer te maken met wetgeving over het verkopen van alcohol aan minderjarigen, daar valt ook het kopen van alcohol door volwassenen om het vervolgens door te geven aan minderjarigen onder. Ondanks dat dat zeker bij weekboodschappen zelden aan de orde is, zijn de boetes voor supermarkten die alcohol aan minderjarigen verkopen niet mals. Dan zou ik als supermarkteigenaar ook het zekere voor het onzekere nemen. Om dat aan te passen zal er in Den Haag iets moeten veranderen, de kassière kan daar niets aan doen.

Kirrietje schreef:
Maar een fles wijn bij de boodschappen, die fles kan ook gewoon net zo goed voor t koken zijn niet eens voor het drinken.

De fles kan in dat geval beter voor drinken (voor de ouders dan) zijn dan voor een gerecht waar ook de kinderen van eten :+


Het gaat hier om een vermoeden! Het vermoeden dat moet worden ingeschat door de dienst doende cassier. Het is dus aan de cassier die indirect de wet moet interpreteren en daarmee direct invloed uitoefent op mijn privésfeer.

De cassier kan er dus wel iets aan doen als hij/ zij dermate strakke lijnen uitzet dat het belachelijk wordt.
Met de wet achter de hand kan ermee gewappert worden dat de wet het voorschrijft. En daarmee kan alle redelijkheid ( zie voorbeelden in dit topic ) verloren gaan.

Ja het is Den Haag die de regls maakt uit onze naam. De uitvoerende bepaalt hoe de wet in te vullen binnen de uit gezette lijnen. En dan zijn voorbeelden als hier aangehaald krankzinnig en niet in de geest van de wet.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:46

Exitium schreef:
Kirrietje schreef:
@Exitium verdampt grotendeels dat kan die 17 jarige vast wel aan :+

Hangt er maar net vanaf hoe lang je kookt. Je moet echt uren koken wil je het gros van de alcohol laten verdampen. Nu zal het voor een 17-jarige sowieso niet zoveel uitmaken, maar er kwamen ook berichten voorbij van mensen die weekboodschappen doen met een kind van 3 bijvoorbeeld


Ja, maar ken meer mensen die die wijn dan niet aan hun kind geven dan wel!

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:51

Ik als 33 moest recent mijn legitimatie laten zien bij een fles wijn tussen de boodschappen. Als ik die niet kon tonen kreeg ik de fles wijn niet mee.

NoGoJarig

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:54

Jaaaa betutteling ten top!
Ik kreeg vorige week bij een benzinepomp (ah to go) ineens gedoe om sigaretten mee te krijgen toen ik met kind van een vriendin stond.
Ja mevrouw u haalt 2 verschillende pakjes waarop kindlief zegt (maar mevr. die ander is voor mijn moeder).
Hele preek dat ze, ze niet mochten meegeven omdat het wel eens voor het kind kon zijn, die vervolgens (9 jaar) zei: dit is heel stom dus als ik in de auto ga zitten mag ze het wel meenemen.
Hierop was het antwoord ja idd...waarop ze zei: nou prima toch tot zo!
En hierop kreeg ik dus idd wel sigaretten mee.
Heb nog wel aangegeven dat het toch niet daadwerkelijk zo dubbel is dat ik het nu wel meekrijg...waarop mevr 1 zei: nee ik mag het niet meer meegeven en mevr 2 met een knalrode knop herhaalde pint u nou maar.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:55

absque_dubio schreef:
Ik als 33 moest recent mijn legitimatie laten zien bij een fles wijn tussen de boodschappen. Als ik die niet kon tonen kreeg ik de fles wijn niet mee.


Ik kreeg gister nog op mijn kop dat ik hem niet bij me had. Moeders woont boven de supermarkt, dan neem ik alleen mijn telefoon mee om te betalen. Bedenkt ze zich dat ze nog een fles koffie likeur wilt. Mopper mopper ja ze zag wel dat ik oud genoeg was maar zag er ook nog jong uit bla bla. Ik moest zoeken welke ze wilde, hield hem nog omhoog om te checken dat ik de goede had, maar nee, mopper mopper was verplicht bla bla. Ik ben dus ook 33… En ja dit is al jaren zo, maar het gaat eigenlijk allemaal gewoon veel te ver.
Met een 3 jarige geen wijn meegeven, kom op zeg.

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:57

Serieus.. dit is al sinds 2015 zo..
Citaat:
Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt.poster alcohol bij je, komt je duur te staan

De supermarkten gaan met deze wet heel voorzichtig om. De supermarkten hebben de regel "Samen alcohol kopen = Samen legitimeren" bedacht. Dit omdat het vaak niet duidelijk is wie de alcoholische drank koopt. Staat een vader met zijn 15 jarige zoon bij de kassa en koopt hij twee kratten bier, voor wie zijn die kratten dan bestemd? De caissière weet dit natuurlijk niet. De supermarkten kunnen flinke boetes krijgen wanneer ze alcohol verkopen aan minderjarigen en daarom willen ze van zowel de vader als de zoon een legitimatie zien.


Is destijds in gegaan ook omdat de de alcoholleeftijd van 18 naar 16 ging.
Ik heb die periode in de supermarkt gewerkt, en natuurlijk bij kinderen <12 (inschattend) deden wij niet moeilijk. Daarboven wordt het gewoon lastiger, want een 18 jarige kan eruit zien als een 16 jarige, en andersom. En inderdaad, papa kan natuurlijk gewoon bier halen voor het feestje van zoon. Supermarkten en slijterijen doen dit niet om bemoeizuchtig te zijn, maar gewoon om een dikke boete (en in het ergste geval, vergunning kwijt te raken) te omzeilen.

Wintu

Berichten: 3033
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 15:07

Celiien schreef:
Serieus.. dit is al sinds 2015 zo..
Citaat:
Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt.poster alcohol bij je, komt je duur te staan

De supermarkten gaan met deze wet heel voorzichtig om. De supermarkten hebben de regel "Samen alcohol kopen = Samen legitimeren" bedacht. Dit omdat het vaak niet duidelijk is wie de alcoholische drank koopt. Staat een vader met zijn 15 jarige zoon bij de kassa en koopt hij twee kratten bier, voor wie zijn die kratten dan bestemd? De caissière weet dit natuurlijk niet. De supermarkten kunnen flinke boetes krijgen wanneer ze alcohol verkopen aan minderjarigen en daarom willen ze van zowel de vader als de zoon een legitimatie zien.


Is destijds in gegaan ook omdat de de alcoholleeftijd van 18 naar 16 ging.
Ik heb die periode in de supermarkt gewerkt, en natuurlijk bij kinderen <12 (inschattend) deden wij niet moeilijk. Daarboven wordt het gewoon lastiger, want een 18 jarige kan eruit zien als een 16 jarige, en andersom. En inderdaad, papa kan natuurlijk gewoon bier halen voor het feestje van zoon. Supermarkten en slijterijen doen dit niet om bemoeizuchtig te zijn, maar gewoon om een dikke boete (en in het ergste geval, vergunning kwijt te raken) te omzeilen.


Laat ze daar dan standvastig in zijn, ik doe er al vijf jaar de weekboodschappen en altijd een flesje wijn er bij en vaak is zoon mee en nog nooit hebben ze hier iets van gezegd.

Maar je geeft al aan dat supermarkten alle klanten maar onder dezelfde noemer te scharen, zonder te kijken of iets aannemelijk is of totaal niet.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:07

Jessix schreef:
Oh wauw..! Daar had ik nog nooit van gehoord. Heb ook geen kids dus het doet zich bij niet voor.


Ik had het laatst met paaseitjes met advocaat.
Mocht ik ook niet zomaar meenemen.

Had weliswaar geen gespuis bij me maar er moest wel gecontroleerd worden op leeftijd :')
Laatst bijgewerkt door Onali op 21-03-24 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Berichten: 7156
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:07

Pareltjes schreef:
Het gaat hier om een vermoeden! Het vermoeden dat moet worden ingeschat door de dienst doende cassier. Het is dus aan de cassier die indirect de wet moet interpreteren en daarmee direct invloed uitoefent op mijn privésfeer.

De cassier kan er dus wel iets aan doen als hij/ zij dermate strakke lijnen uitzet dat het belachelijk wordt.
Met de wet achter de hand kan ermee gewappert worden dat de wet het voorschrijft. En daarmee kan alle redelijkheid ( zie voorbeelden in dit topic ) verloren gaan.

De kassière bepaalt niet, die voert uit. Over het algemeen zal de kassière instructies van de baas krijgen. Die zal niet zeggen 'kijk zelf maar wat je doet' als er een boete van een paar duizend euro tegenover staat, maar komen met 'dan wel, dan niet, bij twijfel niet of overleggen'.

De baas baseert dat dan weer op wet- en regelgeving. De baas kan daarin verder gaan dan wat de wet voorschrijft om later niet te hoeven verantwoorden waarom er alcohol verkocht werd aan iemand die een kind bij zich had, maar dat kan de winkel klanten kosten. Dat is een afweging die de baas normaliter maakt, niet de kassière.

Exitium

Berichten: 7156
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:08

Wintu schreef:
Laat ze daar dan standvastig in zijn, ik doe er al vijf jaar de weekboodschappen en altijd een flesje wijn er bij en vaak is zoon mee en nog nooit hebben ze hier iets van gezegd.

Maar je geeft al aan dat supermarkten alle klanten maar onder dezelfde noemer te scharen, zonder te kijken of iets aannemelijk is of totaal niet.

Best kans dat ze dan recent een controle en boete gehad hebben, en dat ze er daarom nu strakker in zitten.

dalena

Berichten: 3129
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:26

Toen ik bij de supermarkt werkte mocht het alleen niet als ik merkte dat de drank voor de minderjarige was. Dus als ze aan de kassa stonden en de moeder zou een opmerking maken tegen zoon: "zo nou heb je wel genoeg voor je feestje vanavond toch?". Dan mocht ik het dus niet verkopen.