Bikiniverzameling, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:13

Ik ben dol op bikini's en ik ben benieuwd of er nog meer mensen zoals ik zijn die ze 'verzamelen'.

Vroegah hadden we een strandhuisje. Altijd als je gezwommen had, ging je douchen en dan weer een nieuwe bikini aan. En soms werd er veel gezwommen dus ik had iets van 12 bikini's ofzo :')

Ik heb zelfs een deel van deze bikini's bewaard, ze waren al meer dan 20 jaar oud. Laatst heb ik de laatste weggegooid, was toch een beetje sentiment ofzo. Ik droeg die overigens allang niet meer hoor, ik paste 'm niet meer :P

De afgelopen jaren had ik steeds maar 2 of 3 setjes. En ik vond dat daar maar weer eens verandering in moest komen :')
Wat ik nu wel anders doe is dat ik alles met elkaar combineer. Ik heb heel veel via Vinted gekocht. Helaas paste er ook veel niet, waar ik bij sommige echt van baal, maar ik heb er wel een paar leuke dingen aan overgehouden.

Hierbij mijn collectie :) de meeste broekjes zijn hoge taille broekjes. Ik heb een behoorlijk volle bips en brede heupen, door een hoge uitsnijding aan de zijkant oogt het veel charmanter en voel ik me veel beter dan lage broekjes.

Set van Beachlife. Had eerst de top en ik vond later nog het broekje. Gecombineerd met 3 tops, maar ik kwam erachter dat de lichtblauwe top in het midden helaas te klein is geworden :(
Afbeelding

Set van de Hema. Mooie structuur, kwaliteit is wel oke, afwerking iets minder.
Afbeelding

Links is de set van Zaful. Broekje vind ik erg mooi. Top heeft een dikke structuur, weet niet hoe zwemproof die is :')
Afbeelding

De Lichtblauwe set waarvan ik de top dus niet meer pas. Maar is verder met een boel andere tops te combineren :)
Afbeelding

Mooi geel broekje met strepen en structuur van Hunkemöller. Past het beste met mijn 'sterrentop'.
Afbeelding

Nog een Hunkemöller broekje, deze vallen erg mooi. Ook weer goed te combineren.
Afbeelding

Broekje van WE. Ik wil eigenlijk niks met wit, maar ik vond deze zo mooi dat ik toch overstag ging :P
Afbeelding

Er is nog 1 top onderweg vanaf de Decathlon, want dit zijn allemaal geen tops voor heftige zwemsessies :') Dus echt even gekeken naar een top die fatsoenlijk blijft zitten als het wild wordt :')

Ik had ook nog echt een mokergaaf badpak, maar die is helaas net te groot -O-

Afbeelding
(te koop op Vinted voor een paar euro!!! )

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:34

Nee hier geen bikini fan. Ik zwem ook bijna nooit, alleen op vakantie. Dus dan komen ze uit de doos, vaak met verteerd elastiek. Vorig jaar moest ik nieuwe hebben want de oude waren spontaan gekrompen in de doos, of ik was iets breder geworden, dat kan ook. Maar het is een verplicht nummer voor mij, ik koop er 2 of 3 en daar doe ik de hele vakantie mee. Heb er weinig lol aan en ik voel me er nooit echt fijn in.

Kabayo

Berichten: 14053
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:37

Ik ben al enorm blij als een fatsoenlijk zittende bikini vind :+ Ik heb dus 1 , waar ik heel blij mee ben

Sannens
Berichten: 1417
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:39

Ik heb 1 bikini. Vanwege mijn cupmaat pas ik standaard topjes niet, alleen bikini’s die echt op cupmaat vallen, en dan alleen merken die
grote cupmaten hebben. Hierdoor is de keuze maar klein en kost een enkele bikini me snel 100-120 euro.

Dus eentje is voldoende voor mij. Ik koop een nieuwe als die versleten is.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:41

@Suzanne dat met dat verteerde elastiek ken ik :')
Wel jammer dat je je er niet fijn in voelt. Zou het schelen als je eens goed kijkt naar wat bij je lichaam past?

@Kabayo en Sannens haha dat kan ook. Ik vind 1tje niks want als ik gezwommen heb wil ik toch echt een droge bikini aan. Ik vind het verschrikkelijk om in een natte bikini op het bedje te gaan zitten :') Beetje verwend _O- Sannens ik snap dat dan wel ja, dan kom je wel in een aardig dure prijsklasse uit.

Sannens
Berichten: 1417
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:44

Precies haha, het moet wel te betalen zijn. Dan maar met een natte bikini op een bedje. Droogt vanzelf wel weer op!

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:51

Sannens schreef:
Precies haha, het moet wel te betalen zijn. Dan maar met een natte bikini op een bedje. Droogt vanzelf wel weer op!

Je zou eventueel nog op vinted kunnen kijken, maar goed als je er tevree mee bent is het prima haha.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:14

Maar dan ga je na elke keer een paar minuten zwemmen helemaal douchen en omkleden? Wat een gedoe joh... maar ik heb dan ook twee kleine kinderen, ik ben al lang blij als ik uberhaupt even op een bedje kan zitten.

En ik heb cupmaat J of K. Ik heb 1 bikini. Pas wel een nieuwe besteld, maar die vond ik uiteindelijk niet bijzonder genoeg om er 100+ euro voor neer te tellen.

Overigens vind jou mix en match wel leuk, maar sommige combinaties vind ik echt niet mooi. Misschien dat ze op een lichaam wel een mooie combi zijn hoor, maar ik vind ze soms net niet.

KimD

Berichten: 20440
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:18

Earth schreef:
Sannens schreef:
Precies haha, het moet wel te betalen zijn. Dan maar met een natte bikini op een bedje. Droogt vanzelf wel weer op!

Je zou eventueel nog op vinted kunnen kijken, maar goed als je er tevree mee bent is het prima haha.


Een tweedehands bakpak of bikini vind ik dat weer hetzelfde als tweedehands ondergoed eigenlijk. :r Zou me dus werkelijk nooit in mijn hoofd komen om dit überhaupt tweedehands te gaan zoeken.

Dat gezegd hebbende, ik draag werkelijk nooit een bikini, toen ik jonger was al niet. Vreselijk. Ik heb zelf ook een vrij grote cup en op de een of andere manier zijn bikini topjes heel discriminerend. :+ Ik heb wel al jaren hetzelfde badpak met 'ingebouwde' BH. Dan hoef ik niet bang te zijn dat ik mensen traumatiseer.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 16:24

Oh Kim voor de duidelijkheid, ik koop enkel Bikini's die nog nieuw zijn met prijskaartjes hoor. Ik ga geen gebruikte bikini's dragen :P

Tink de kwaliteit van de foto's is echt verschrikkelijk dus misschien vertekend dat iets. En ja ik douche en kleed om, maar ik ga niet uitgebreid douchen hoor, even het zout of chloor eraf, dan even snel het broekje vervangen. Soms de top niet eens. Soms doe ik dat gewoon zittend, gaat prima :P

Goof

Berichten: 28843
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:45

:+
Ik heb serieus 0 bikini's of badpakken.
Ik doe niet aan strandvakanties of aan een zwembad liggen ofzo. De enige keer dat ik zwem is in de sauna, maar dat is naakt.

Waarom zou je na iedere keer in het water wisselen van outfit? Ik word al moe als ik eraan denk, wat een gedoe.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:55

Ik heb wel een heleboel bikini's. Vorig jaar op vakantie geweest met een badpak, maar ik voelde me daar juist heel plomp en blokkerig in.

Ik vind de bikini's die in Nederland in de winkels te koop zijn niet mooi en erg 13 in een dozijn helaas, want ik ben daarmee afhankelijk van online bestellen en na mijn borstvergroting is de cupmaat onvoorspelbaar geworden, dus een hoop kan weer door naar mijn oudste dochter.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:15

KimD schreef:
Een tweedehands bakpak of bikini vind ik dat weer hetzelfde als tweedehands ondergoed eigenlijk. :r Zou me dus werkelijk nooit in mijn hoofd komen om dit überhaupt tweedehands te gaan zoeken.

Dat gezegd hebbende, ik draag werkelijk nooit een bikini, toen ik jonger was al niet. Vreselijk. Ik heb zelf ook een vrij grote cup en op de een of andere manier zijn bikini topjes heel discriminerend. :+ Ik heb wel al jaren hetzelfde badpak met 'ingebouwde' BH. Dan hoef ik niet bang te zijn dat ik mensen traumatiseer.


Wat bedoel je nou toch met dat bikinitopjes discriminerend zijn? Ik begrijp hem niet... ik kan tot cupmaat O gewoon online bestellen of in diverse winkels in het land gaan shoppen.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:30

Toevallig laatst een bikini (MarieJo) gekocht ivm vakantie die er aan komt.
Bikinis die ik had waren 15 jaar oud en hadden verteerd elastiek.

Als ik zwem plof ik daarna nat op een bedje of handdoek en laat mij opdrogen.
Wat een gedoe om steeds om te kleden.

mika11

Berichten: 11113
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:39

Ik had wel altijd een bikini, en dat vond ik met strandvakanties ook het leukst.
Nu ga ik net op zoek naar een badpak of tankini of zo, ik heb in januari een buikoperatie gehad en heb een litteken van navel tot naar beneden. -O-
En in juni staat er een vakantie geboekt naar Samos in Griekenland.

Wintu

Berichten: 3014
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:39

Ik heb meerdere bikinis, koop er elk jaar een bij, maar ben altijd wel tussen de 120 euro en 150 euro voor een setje kwijt. Veel bovengevel, dus veel goedkopere merken bieden gewoon geen ondersteuning. Ik heb meestal bikinis van Prima Donna

KimD

Berichten: 20440
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:51

Tink89 schreef:
KimD schreef:
Een tweedehands bakpak of bikini vind ik dat weer hetzelfde als tweedehands ondergoed eigenlijk. :r Zou me dus werkelijk nooit in mijn hoofd komen om dit überhaupt tweedehands te gaan zoeken.

Dat gezegd hebbende, ik draag werkelijk nooit een bikini, toen ik jonger was al niet. Vreselijk. Ik heb zelf ook een vrij grote cup en op de een of andere manier zijn bikini topjes heel discriminerend. :+ Ik heb wel al jaren hetzelfde badpak met 'ingebouwde' BH. Dan hoef ik niet bang te zijn dat ik mensen traumatiseer.


Wat bedoel je nou toch met dat bikinitopjes discriminerend zijn? Ik begrijp hem niet... ik kan tot cupmaat O gewoon online bestellen of in diverse winkels in het land gaan shoppen.



Ik moet het eerste bikinitopje wat écht goed steun geeft én de kippen mooi achter het hekje houd onder actieve omstandigheden nog tegenkomen. Als je van een berg of kant in het water springt met iets meer snelheid en in combinatie met een grotere boezem zijn er vaak toch ongewenste special effects. _O- Zeker als ik op de SUP sta en flink wiebel en zeer gracieus als een nijlpaard te water ga en vervolgens als een zeeleeuw weer op dat bord moet klimmen dan heb ik meer dan eens met een bikinitopje moeten grijpen om niet alle mensen en kinderen aan de kant te voorzien van nachtmerries.

Een goed sportbadpak daarentegen heeft me nog nooit zulke uitdagingen gebracht. :Y)

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:58

KimD schreef:
Ik moet het eerste bikinitopje wat écht goed steun geeft én de kippen mooi achter het hekje houd onder actieve omstandigheden nog tegenkomen. Als je van een berg of kant in het water springt met iets meer snelheid en in combinatie met een grotere boezem zijn er vaak toch ongewenste special effects. _O- Zeker als ik op de SUP sta en flink wiebel en zeer gracieus als een nijlpaard te water ga en vervolgens als een zeeleeuw weer op dat bord moet klimmen dan heb ik meer dan eens met een bikinitopje moeten grijpen om niet alle mensen en kinderen aan de kant te voorzien van nachtmerries.

Een goed sportbadpak daarentegen heeft me nog nooit zulke uitdagingen gebracht. :Y)


_/-\o_

Wintu

Berichten: 3014
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:01

Independence schreef:
KimD schreef:
Ik moet het eerste bikinitopje wat écht goed steun geeft én de kippen mooi achter het hekje houd onder actieve omstandigheden nog tegenkomen. Als je van een berg of kant in het water springt met iets meer snelheid en in combinatie met een grotere boezem zijn er vaak toch ongewenste special effects. _O- Zeker als ik op de SUP sta en flink wiebel en zeer gracieus als een nijlpaard te water ga en vervolgens als een zeeleeuw weer op dat bord moet klimmen dan heb ik meer dan eens met een bikinitopje moeten grijpen om niet alle mensen en kinderen aan de kant te voorzien van nachtmerries.

Een goed sportbadpak daarentegen heeft me nog nooit zulke uitdagingen gebracht. :Y)


_/-\o_


Ik heb dezelfde eisen, 75E en ben in de zomer veel op sups en surfplanken te vinden en op het moment is Prima Donna de enige bikini die de boel in bedwang houdt tijdens mijn actieve sessies :D Ik vond het een uitkomst!

KimD

Berichten: 20440
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:40

Wintu schreef:
Ik heb dezelfde eisen, 75E en ben in de zomer veel op sups en surfplanken te vinden en op het moment is Prima Donna de enige bikini die de boel in bedwang houdt tijdens mijn actieve sessies :D Ik vond het een uitkomst!


Ook als je vanuit het water weer op de SUP moet? Of ben je zo'n figuur wat droog opstapt en droog afstapt en nooit van dat bord valt? :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-02-24 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:45

Stronger bikinis zijn prima voor actief geplons in maat 75E! :D

Wintu

Berichten: 3014
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:55

KimD schreef:
Wintu schreef:
Ik heb dezelfde eisen, 75E en ben in de zomer veel op sups en surfplanken te vinden en op het moment is Prima Donna de enige bikini die de boel in bedwang houdt tijdens mijn actieve sessies :D Ik vond het een uitkomst!


Ook als je vanuit het water weer op de SUP moet? Of ben je zo'n figuur wat droog opstapt en droog afstapt en nooit van dat bord valt? :')


Was het maar zo! Nee, ik lig er vaak naast en maak me nooit zorgen over de bovenkant, dat zit superstevig of zoals jij het noemt de kippen zitten strak in het hok :D
Maak me altijd meer zorgen om de onderkant :') Ik zoek nog altijd een soort van kleine boardshort, die niet zo dik is, dus bikinibroekje met pijpjes zeg maar. Want op het board klauteren, met een been op de plank en de ander nog in het water.. ehhh :D

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bikiniverzameling, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 20:10

Nou ik krijg soms ook wel special effects als ik het water in spring en ik heb slechts een C-cup _O-

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:40

Wintu schreef:
Want op het board klauteren, met een been op de plank en de ander nog in het water.. ehhh :D

Even off topic maar dat is dus echt wat me weerhoudt om te leren suppen. Ik kan niet eens meer vanuit het zwembad me opdrukken op de zwembad rand en weer gaan zitten. In het allerbeste geval eindig ik als gestrande walvis op de kant en krijg ik m'n been er niet onder, dus moet ik nog oneleganter omhoog.

Hoe doe je dat in hemelsnaam met zo'n bewegende plank die er ook nog eens onderuit wil?

KimD

Berichten: 20440
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:56

Urielle schreef:
Wintu schreef:
Want op het board klauteren, met een been op de plank en de ander nog in het water.. ehhh :D

Even off topic maar dat is dus echt wat me weerhoudt om te leren suppen. Ik kan niet eens meer vanuit het zwembad me opdrukken op de zwembad rand en weer gaan zitten. In het allerbeste geval eindig ik als gestrande walvis op de kant en krijg ik m'n been er niet onder, dus moet ik nog oneleganter omhoog.

Hoe doe je dat in hemelsnaam met zo'n bewegende plank die er ook nog eens onderuit wil?


Dat gaat eigenlijk verrassend soepel, je moet het echt even onder de knie krijgen hoe je balans ligt maar die planken liggen best 'stevig' in het water.