Dhl pakje kwijt geraakt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:58

Ik zat laatst de hele dag te wachten op een aangekondigd pakje. Toen kreeg ik een mail van DHL dat het bezorgd was. Maar niet bij mij, er was niet aangebeld. Later kwam een bovenbuurvrouw ermee, het was bij haar bezorgd. Adres stond er goed op. Ze zijn vaak erg gehaast en daardoor slordig misschien.Bij mij is ook wel eens een pakje voor een ander fout bezorgd.

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:00

Junior2019 schreef:
Cioccolato schreef:
Hier ook een pakket kwijt. 13 december stond er retour verzonden naar afzender.. waardeloos.

Wat krijg jij vergoed?


6.80..

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Dhl pakje kwijt geraakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 19:08

Mag ik vragen wat het was,of klopt dat met het gewicht

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Dhl pakje kwijt geraakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:20

Het was een bit. Ze vroegen mij of ik een gewicht door wou geven voor de vergoeding. Dus ik heb het maximale gewicht van een brievenbuspakket (dat was het) doorgegeven.
Geen fijn contact met de verkoper gehad dus ik heb geen idee of zij het nu weer terug heeft of niet.......

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Dhl pakje kwijt geraakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:31

Ja, dhl raakt makkelijk pakjes kwijt. En ze vergoeden iets, maar dekt nooit de lading.

PostNL is nog erger, want die vergoed helemaal niks.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Dhl pakje kwijt geraakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:00

Retouren stuur ik altijd aangetekend of verzekerd (bij hogere waarde).
Ik neem zo min mogelijk risico met de pakket diensten..

Cambionn

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:01

Junior2019 schreef:
Ik heb het op eigen kosten retour gestuurd maar toch gaat alles via de webshop
Als je op eigen kosten retour stuurt vrees ik dat jij sowieso verantwoordelijk bent voor het pakket totdat het bij de webshop terug is. Jij hebt immers een derde partij gemachtigd de verzending te regelen door bij hun die dienst af te nemen.

Jij bent dan ook contracttant bij het verzendbedrijf, dus jij zou onderzoek moeten starten. Vreemd dat de webwinkel dat kan, DHL zou dat moeten afkeuren. Dat is namelijk ook waarom verzendbedrijven je naar de verkoper sturen als een pakket naar jou toe niet aan komt.

Vervelendste is dat verzendbedrijven zowat de enige bedrijven zijn die vrijwel geen consequenties hebben voor slecht werk. Normaal kun je je beroepen op dat er niet geleverd is waarvoor betaald is en schadeloosheid eisen als het bedrijf iets fout doet. Maar bij verzendbedrijven kan dat opeens niet. Weet ook niet wie dat bedacht heeft.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 20:11

Cioccolato schreef:
Het was een bit. Ze vroegen mij of ik een gewicht door wou geven voor de vergoeding. Dus ik heb het maximale gewicht van een brievenbuspakket (dat was het) doorgegeven.
Geen fijn contact met de verkoper gehad dus ik heb geen idee of zij het nu weer terug heeft of niet.......

Ik mocht dat helemaal niet zelf bepalen de webshop heeft dat gewicht bepaald