Wat doen jullie met Kerst?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9788
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:44

Ik ben net een heerlijk avondje alleen geweest , de rest was uit eten maar ik had echt even geen zin. Heb heerlijk met de tv aan een begin gemaakt aan het bouwen van mijn nieuwe Lego pakket. En gezellig gezelschap van de hond.

Morgen gaan we in de middag lekker lunchen en daarna heb ik een avonddienst. Best veel zin in om kerst te vieren met mijn cliënten ik kijk er absoluut niet tegenop.

Tweede kerstdag nog kerst vieren met de familie.

En dan is het gelukkig weer klaar :') Ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van kerst en oud en nieuw :') vindt het altijd een beetje een vervelende week. Ik kijk altijd wel erg uit naar de top2000 daar wordt ik blijer van dan kerst en oud en nieuw.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:45

Ik ben al vanaf zaterdagochtend aan het werk. Tot 2de kerstdag in de ochtend. Dan rit met de paarden maken en uit eten.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:47

Alle familiebezoeken gisteren en vandaag al achter de rug, en de komende twee dagen zijn lekker voor m'n partner en ik. Morgen staan we waarschijnlijk de hele dag in de keuken ons diner te maken, en na het avondeten met z'n tweeen op de bank LOTR kijken :D. Morgen doen we het simpeler, dan gaat traditiegetrouw de gourmet aan :j.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:43

Mijn man ligt in het ziekenhuis dus ik breng zoveel mogelijk tijd bij hem door met kerst

Cioccolato

Berichten: 6622
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:46

Paarden voeren. Stallen mesten. Paarden buiten zetten. Paarden binnen zetten. Paarden voeren. Nog een keer voeren etc :+ paarden rijden

En mezelf voeren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:49

Morrie schreef:
Mijn man ligt in het ziekenhuis dus ik breng zoveel mogelijk tijd bij hem door met kerst


Neetoch? Heel veel beterschap voor hem! :(:)

Ik zit nu lekker in mijn huispak en die gaat vandaag niet meer uit. :Y)
Zo ontbijten, dan lekker thuis rommelen.
Ik hou van mijn nieuwe huis. :+:

Rinkex

Berichten: 1501
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:50

:') Behalve veel eten, niet zo veel.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:55

Morrie schreef:
Mijn man ligt in het ziekenhuis dus ik breng zoveel mogelijk tijd bij hem door met kerst


Sterkte

prompter

Berichten: 11162
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:59

Morrie schreef:
Mijn man ligt in het ziekenhuis dus ik breng zoveel mogelijk tijd bij hem door met kerst


Och Morrie, heel veel sterkte voor jullie allebei!

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:17

Beterschap voor alle zieken :knuffel:

Ik vier het 3 dagen met mijn broer, onze ouders en ooms en tantes zijn allemaal overleden, dus helaas geen familie meer.

Kerstavond, was netflixen, hapjes/tapas in de middag en avond was visavondje en film kijken.

1e kerstdag hebben we megalux vlees gekocht bij de beste slager, om te gourmetten. Verder hele dag niksen en netflixen/Amazon prime.

2e kerstdag is kliekjesdag en klusdag, morgen de wei afzetten met tuingaas 80 cm,
want we krijgen woensdag een nieuwe bewoner erbij van 85 centimeter *D
Die mag niet onder de stroomdraden doorglippen...
Ook even het dak van de schuilstal maken, die had de storm van afgelopen week niet doorstaan.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:04

black_kelpie schreef:
Ik ben voor het eerst sinds een herseninfarct 7 weken geleden een weekend thuis. Behalve een beetje bezoek, lekker eten en heel blij zijn doen we hier zo weinig mogelijk :Y)

Wat heerlijk voor je!

Morrie, wat naar, hopelijk niet iets al te ernstig :(:)

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:21

Morrie schreef:
Mijn man ligt in het ziekenhuis dus ik breng zoveel mogelijk tijd bij hem door met kerst


Sterkte Morrie!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:39

Dank voor de sterkte wensen, we staan helaas aan het begin van een lange weg, maar we weten nu tenminste waar al die ellendige klachten vandaan komen en hij is op medicatie gezet. Ze monitoren nu of dat iets gaat uitmaken.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:45

Kerstavond bij mijn schoonouders
Eerste kerstdag naar het ballet
Tweede kerstdag de paarden doen en dan bij mijn familie

Maar ondertussen zijn we beide niet lekker dus het is nog even kijken of we wel iets kunnen doen

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:49

Zoals altijd: niets. Het is gewoon 25 en 26 december voor ons. Voorheen kon ik altijd werken, maar met mijn nieuwe baan zijn we tijdens deze dagen gesloten. Dus twee extra vrije dagen, heerlijk! Jammer alleen dat er alleen maar kerstfilms of kerstgerelateerde programma's op tv zijn, dus maar iets zoeken op Discovery+. :D En het is beter weer dan de afgelopen dagen, dus ik denk dat ik ook nog wel wat klusjes buiten ga doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:54

Mij nu al ergeren aan mijn schoonfamilie omdat zij denken dat de maand december een maand is waarin we minimaal 3 keer per week hele dagen bij elkaar op de bank moeten zitten en ze zich nu ook al een 3de kerstdag hebben verzonnen en ze nu boos zijn dat ik aangegeven heb dat ik dan eerst les heb met mijn paard in de middag en dan zorg dat ik er voor het avondeten ben. Originele plan was om “3de kerstdag” alleen savonds te gourmetten maar zonder mijn medeweten hebben ze dit ineens vervroegd naar 3 uur waardoor we dus om half 3 al in de auto moeten stappen en dus eigenlijk mijn enige echte vrije dag deze week ook alweer verpest is :+

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:57

Je kunt ook nee zeggen.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:03

Dan is schoonmoeder ook boos :+ ik heb dus nu al gezegd dat ik zorg dat ik er voor het avondeten ben. Prima oplossing wat mij betreft dan kan ik en lessen met mijn paard en met ze mee eten (wat ook de eerste afspraak was). Maar dat vind ze weer niet leuk want dan moeten ze zelf met de auto rijden en zij ziet slecht in het donken en mn schoonvader wil graag wat kunnen drinken. Dus nu is ze daar weer boos om. Zucht.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:04

Hier bij mijn ouders. Ik ben vannacht blijven slapen maar ik kon totaal niet in slaap komen op het zachte matras.
Ik ben lekker aan het diamond painten, heerlijk

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:00

LV19952 schreef:
Dan is schoonmoeder ook boos :+ ik heb dus nu al gezegd dat ik zorg dat ik er voor het avondeten ben. Prima oplossing wat mij betreft dan kan ik en lessen met mijn paard en met ze mee eten (wat ook de eerste afspraak was). Maar dat vind ze weer niet leuk want dan moeten ze zelf met de auto rijden en zij ziet slecht in het donken en mn schoonvader wil graag wat kunnen drinken. Dus nu is ze daar weer boos om. Zucht.


Tsja dan maar boos. Het is jou kerst en het zijn jou vrije dagen toch.
Ik zie dit jaar mijn schoonfamilie ook niet. Vorig jaar zijn we samen geweest. Gekkenhuis anders. Hier gescheiden ouders en schoonfamilie dan nog samen als gezin en vorige jaren ook werken... keuzes maken is dan extra belangrijk.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:06

N_B_N schreef:
Mijn oma is vandaag gekomen en hebben we met z’n 3en gegeten. Kippensoep, hachee en boeren vla gemaakt. Was erg lekker. Oma blijft gezellig slapen en morgen ben ik jarig. Dan komen m’n ouders en schoonouders. Oma en schoonouders blijven eten en gaan we lekker gourmetten. 2de kerstdag nog niet echt plannen


Gefeliciteerd met je verjaardag!!

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:08

LV19952 schreef:
Dan is schoonmoeder ook boos :+ ik heb dus nu al gezegd dat ik zorg dat ik er voor het avondeten ben. Prima oplossing wat mij betreft dan kan ik en lessen met mijn paard en met ze mee eten (wat ook de eerste afspraak was). Maar dat vind ze weer niet leuk want dan moeten ze zelf met de auto rijden en zij ziet slecht in het donken en mn schoonvader wil graag wat kunnen drinken. Dus nu is ze daar weer boos om. Zucht.

Jammer dan voor haar. Dan vieren jullie toch ergens in het voorjaar of van de zomer 'derde kerstdag'? Ik heb hier in de familie ook mijn poot stijf moeten houden. Uiteindelijk is het gelukt en sterker nog: er zijn meer familieleden die het heerlijk vinden dat er geen commerciële verplichtingen zijn en steeds meer afstand van het hele gedoe doen.

DemiSisa

Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:33

Gisteravond niks gedaan, vanochtend rustig opgestart en even langs paardlief geweest. Net een lekkere brunch achter de rug en over 3 uurtjes begint mijn avonddienst, dus daar nog even het eten voor voorbereiden zometeen :)
Morgenochtend weer eerst langs paardlief en ‘s middags en ‘s avonds vieren we kerst en gaan we dus lekker eten & cadeautjes doen.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:42

Vanmorgen naar de kerk geweest, vanmiddag bij schoonouders eten, we zijn dan met 24 man dus druk zat.
Morgen bij mijn ouders eten en dan zijn we denk met 20 man.

Muronia

Berichten: 19587
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:52

Gisteren kerstavond gevierd met mijn vader en dochter, gezellig met hapje/drankje en veel te veel cadeautjes onder de kerstboom.
Afbeelding

Vanmorgen in de keuken het kerstdiner voorbereid. Mijn vader komt straks bij ons eten. Maar zometeen eerst mijn paardjes weer van een schone stal voorzien.

Afbeelding

Morgen met mijn dochter een uitgebreid ontbijt en dan morgenmiddag aan het werk, want ik heb een slaapdienst. Met de cliënten gezellig chinees eten en een kerstfilmpje kijken in de avond. Wordt vast leuk.