Blijf je werken als ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:51

Hi Prairy
wat bedoel je ? dat tekenen of een lot kopen ?
Tekenen vind ik leuk en gaat beter dan op de pc
En een lot kopen in een winkel vind ik leuker dan via internet

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:37

ElCamino schreef:
Hi Prairy
wat bedoel je ? dat tekenen of een lot kopen ?
Tekenen vind ik leuk en gaat beter dan op de pc
En een lot kopen in een winkel vind ik leuker dan via internet

Lot kopen als je anders te laat zou zijn ;)

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:46

ben wel heel benieuwd of hier mensen wel eens echt leuke geld prijzen hebben gewonnen via de staatsloterij, ik zelf ooit 1 x 50 euro maar verder....

Dus ik ga dan dit jaar maar voor die 30 miljoen, huisje met grond op de veluwe wordt het dan...

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16257
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:35

Ik heb bij mijn eerste staatslot € 100 gewonnen. Nu koop ik ieder jaar een staatslot, in de hoop dat ik er ooit een groter geldbedrag mee win :D

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:13

Maureen95 schreef:
Ik heb bij mijn eerste staatslot € 100 gewonnen. Nu koop ik ieder jaar een staatslot, in de hoop dat ik er ooit een groter geldbedrag mee win :D


hahaha ja dat ken ik, de hoop dat blijft...

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:05

Ik zou zeker weten mijn baan opzeggen.

Ik zou denk ik een aantal uren in de week in de ouderenzorg oid gaan werken. Iets nuttigs.

Mensen helpen en dieren helpen.

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:15

BarbaraNova schreef:
ben wel heel benieuwd of hier mensen wel eens echt leuke geld prijzen hebben gewonnen via de staatsloterij, ik zelf ooit 1 x 50 euro maar verder....
M'n ma won meestal haar inleg terug. Ik heb slecht gelukt met gokken en koop zelf dus nooit loten (naast de Grote Clubactie voor m'n manege maar dat was voor een goed doel). M'n vriend kocht regelmatig staatsloten maar wint vrijwel nooit wat, dus die is er na oud en nieuw ook klaar mee.

Tenzij we 30mil winnen natuurlijk. Denk dat hij dan weer loten aanschaft :P .

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 21:20

Wij hebben nooit méér dan 10 euro, dus nog niet eens het lot zelf terug :')

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:36

Mijn vriend heeft toch al een aantal duizenden euro’s gewonnen met loten van een andere loterij. Van de week nog ruim €2.200, maar hij hoopt op de 101 miljoen die vanavond kan vallen _O-

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:22

Ik ben dan alrijd zo benieuwd wat doen die mensen die dan meteen stoppen?? Een paar weken zou het leuk zijn maar dan verveel je je toch stierlijk??

Ik zou zeker blijven werken maar bijvoorbeeld 14 uurtje ofzo (2 dagen per week bijvoorbeeld) ik houd van mijn werk

Sherivey
Berichten: 8744
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:26

Nee, ik zou me niet vervelen.

Ik zou zo veel meer willen doen op een dag. Maar ik heb daar de tijd niet voor.

Mijn huis zou opgeruimder zijn, ik zou veeeel meer tijd bij mijn (bijrijd)paarden doorbrengen, ipv snelle maaltijden zou ik uitgebreider koken. Ook zou ik gaan kijken of ik wat honden voor anderen uit kan laten.

prompter

Berichten: 11244
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:31

Vervelen?!? Welnee, ik koop er een paar paarden bij, ga nog veel meer vogels kijken, ga alle musea af en alle natuurgebieden die ik nog niet gezien heb, werk elke dag in mijn dan grote groentetuin met grote broeikas, en dan kom ik alweer tijd tekort :D. En dan alle boeken die ik nog wil lezen, dat kan dan mooi als het slecht weer is. Ik zou me echt geen seconde vervelen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:34

Dat klinkt misschien oké maar je wereld wordt toch wel klein denk ik

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:38

Niemand die als zzp-er op projectbasis aan de slag wil? Ik vind mijn werk echt heel leuk, en wil dat best een deel van het jaar doen.

Sherivey
Berichten: 8744
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:39

joyce_eddy schreef:
Dat klinkt misschien oké maar je wereld wordt toch wel klein denk ik

Welnee, weet je hoeveel mensen ik heb ontmoet en op hoeveel plekken ik al ben geweest dankzij mijn hobby's?

Mijn wereld wordt niet groter van mijn kantoorbaan hoor. :+

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:47

Popstra schreef:
Ik las toevallig dat mensen die miljoenen gewonnen hadden niet anders zijn gaan leven. Ze hadden wel een nieuwe auto, hun hypotheek ingelost en zijn naar een mooie verre bestemming op vakantie geweest maar verder gewoon bij het oude gebleven.


Een vriendin van mij is miljonair sinds haar 21e (familiefortuin) en werkt ook 16 uur per week. Heeft een leuk huis maar de rest in aandelen e.d. zitten en werkt ook vooral omdat ze dat heel fijn vind. Je mist anders snel de sociale aansluiting zegt ze.
Zelfde geldt voor een vriendin van mijn moeder, getrouwd met een Quote 500 miljonair (al jaren trouwens, ook voor hij zo rijk werd) en werkt ook gewoon 3 dagen per week.
Beide in het onderwijs.
Een familielid van mij is jong gepensioneerd en werkt met aandelen, verdiend daar meer dan prima zijn geld mee maar is daar ook dagelijks druk mee. Vergis je ook niet in de hoeveelheid werk die daar bij een groot vermogen in gaat zitten.

Zelf zou ik graag blijven werken, ik ben niet geschikt voor thuiszitten. Misschien wat minder uren of dan de stap maken om voor mijzelf te beginnen, dat vind ik nu financieel te riskant. Mijn man zou denk ik stoppen en gaan beleggen, daar zijn tijd mee vullen. Dat kan ook overal en geeft dus flexibiliteit. Het is redelijk hoe wij het leven over een twintigtal jaar voor ons zien, op verschillende locaties wonen, niet perse in Nederland. Mijn man hoopt dan te gaan leven van beleggingen. Maar voor nu zitten we hier nog wel vast door school en banen en dat is ook prima voor ons. :) En een mens mag ook gewoon dromen hebben. <3

Om even in te haken op dat 30 miljoen bijna niet op te krijgen is, als je het op een spaarrekening zet en je ziet wat er af gaat aan belastingen, dan gaat geld heel hard van je af kan ik zeggen. Plus dat mensen toch vaak neigen tot naar hun stand te leven. Je zult geld dan wel moeten laten werken om het leuk te houden. Niet voor niets gaat "nieuw geld" nog wel eens op en blijft het "oude geld" vaak beter behouden. Dat vraag wel wat van je.
Laatst bijgewerkt door flooooo op 30-12-23 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11244
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:52

Ik heb voor mijn werk inmiddels genoeg van de wereld gezien, een kleinere wereld is zelfs wel welkom wat dat betreft. En voor mijn paardenhobby ben ik in allerlei ons omringende landen geweest, daar zou ik vrolijk mee door gaan :).

Montgri
Berichten: 656
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:57

Ik zou nog even blijven ivm opleiding op werk. Maar daarna wel stoppen om ander werk te zoeken dat dichter bij mij staat voor part-time. En verder mijn dagen vullen met vrijwilligerswerk in de ouderenzorg en in de dieren, wat ik nu ook graag wil doen, maar nu gewoon energie/financieel technisch gezien gewoon niet kan.

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:02

Amber_anne schreef:
Deelnemen aan de maatschappij en iets toevoegen zijn natuurlijk niet per definitie verbonden aan een baan hebben


Ik zit, naast mijn baan, o.a. bij een serviceclub maar zou dit echt niet bevredigend genoeg vinden.
Op de vraag van het winnen: Wij kopen nooit loten dus geen kans hier. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 00:27

Nou ik heb door dit topic meegedaan aan de trekking van oudjaar _O-

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 00:49

Als ik 30 miljoen zou winnen kan ik mn baan niet opzeggen maar wel mn WIA uitkering whaha.

Ik zou wel een ander huis kopen waarbij er voldoende ruimte is om aan mezelf te werken dmv sporten etc. Hopelijk lukt het dan eens een keer om niet meer iedere 8 weken in het ziekenhuis te liggen maar mn lijf zo sterk te maken dat ik mn ernstig astma kan stabiliseren.

Of ik de paarden aan huis wil?
Droom van ieder paardenmeisje. Maar niet verstandig.

Wel zou ik 2 januari een rondje dealers doen voor een nieuwe auto en paardenvrachtwagen :)

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 01:31

Oh ik vermaak mezelf wel :j

Zou wel een dag of 2 per week met eenzame (ouderen) wat willen doen, zodat ook zij mensen zien en af en toe de deur uit komen. Dat lijkt mij echt prachtig om te doen, maar momenteel niet haalbaar qua tijd.

Sherivey
Berichten: 8744
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:56

Dus, wie hier woont in Woensdrecht en kan gaan stoppen met werken? :))

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:57

Nee helaas, ik woon in Donderdrecht dus dat wordt h'm niet :+

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:58

Sherivey schreef:
Dus, wie hier woont in Woensdrecht en kan gaan stoppen met werken? :))


Helaas. Ik had 10 euro. Dus 5 verlies. -O-
Dus ik blijf toch maar werken.