voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:28

Ayasha schreef:
Is er iemand die het verhaal snapt die het wil uitleggen?
Want wat ik begrijp ga je naar een therapeut, zegt die dat ze je niet kan helpen en verwijst je door waarop je klacht wil indienen (waarom zelfs? :? ) maar ga je daarna koffie met haar drinken en uit de rest van het verhaal snap ik helemaal niks. Ik dacht dat ik het snapte tot je schreef dat je kentekenplaten nodig had als bewijs. :=


Zoals ik het begrijp heeft de therapeute TS niet doorverwezen. TS probeerde gevoelens van overdracht en tegenoverdracht uit te spreken, waar therapeute op antwoordde dat het normaal is tijdens therapie. TS kon zich daar niet in vinden en bezocht een andere therapeut.
Therapeute reageerde niet meer op TS voor een nieuwe afspraak totdat TS dreigde met klacht indienen. En tijdens een volgend gesprek heeft TS therapeute mee gevraagd om koffie te gaan drinken omdat ze therapeute een fijn persoon vindt. Therapeute heeft dat aanbod geaccepteerd in plaats van af te grenzen en toen is er een vriendschap ontstaan...

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:28

Charaz schreef:
Hoe oud zijn jij en vriendin TS?


ik 44, zij 54

jij dacht 14 en 15 ofzo? :D

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:30

pateeke schreef:
Ayasha schreef:
Is er iemand die het verhaal snapt die het wil uitleggen?
Want wat ik begrijp ga je naar een therapeut, zegt die dat ze je niet kan helpen en verwijst je door waarop je klacht wil indienen (waarom zelfs? :? ) maar ga je daarna koffie met haar drinken en uit de rest van het verhaal snap ik helemaal niks. Ik dacht dat ik het snapte tot je schreef dat je kentekenplaten nodig had als bewijs. :=


Zoals ik het begrijp heeft de therapeute TS niet doorverwezen. TS probeerde gevoelens van overdracht en tegenoverdracht uit te spreken, waar therapeute op antwoordde dat het normaal is tijdens therapie. TS kon zich daar niet in vinden en bezocht een andere therapeut.
Therapeute reageerde niet meer op TS voor een nieuwe afspraak totdat TS dreigde met klacht indienen. En tijdens een volgend gesprek heeft TS therapeute mee gevraagd om koffie te gaan drinken omdat ze therapeute een fijn persoon vindt. Therapeute heeft dat aanbod geaccepteerd in plaats van af te grenzen en toen is er een vriendschap ontstaan...


niet helemaal, maar ik vind het bijzonder knap wat je eruit gehaald heb gezien mijn warrige verhaal. En het is ook eigenlijk niet belangrijk want de essentie klopt wel ongeveer.

Elisa2

Berichten: 37579
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:32

Ik vindt het opmerkelijk dat een therapeut zich laat kwetsen door een client. Een therapeut hoort boven dat soort zaken te staan en weten waar het vandaan komt en het niet persoonlijk te nemen.

Het koffie drinken en de vriendschap er na klinkt imo ook totaal niet professioneel.

Voor de rest van het verhaal is het maar 1 kant, ik zou alle diagnoses achterwege laten. Zou het loslaten en andere fijne vrienden zoeken. Er zijn zoveel leuke mensen die geen of minder drama geven.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:36

IHN schreef:
Dus ik snapte er toen niks meer van. Ik had al gezegd dat ik klaar was met de vriendschap na 2 maanden genegeerd te zijn. Zij gaf hetzelfde aan hierna.


Ik geloof dat ik er nu niet veel meer van snap... Zij negeert jou, jij geeft vervolgens aan dat je klaar bent met de vriendschap. Zij geeft aan ook klaar te zijn met de vriendschap en toch lijk je nu de vriendschap op een of andere manier aan te willen / blijven halen en blijft haar berichten sturen en je bent dan verbaasd dat ze niet reageert....

Als de vriendschap voor beide kanten klaar is, lijkt het mij niet zo vreemd dat er weinig of geen contact meer is.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:39

Elisa2 schreef:
Ik vindt het opmerkelijk dat een therapeut zich laat kwetsen door een client. Een therapeut hoort boven dat soort zaken te staan en weten waar het vandaan komt en het niet persoonlijk te nemen.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Therapeuten zijn in de eerste plaats ook mensen met emoties. Dat er tijdens therapie dingen gezegd worden die je op één of andere manier raken, is niet zo vreemd. Ook therapeuten kunnen getriggerd raken. Maar het hoort dan inderdaad niet bij de cliënt gelegd te worden. Het is wel iets wat je dan kan meenemen naar inter- of supervisie.

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:55

Nare situatie TS. Je vroeg tips om los te laten, misschien helpt dit iets.

Je kan de situatie niet terugdraaien en proberen om de band te herstellen zal ook nooit tot het gewenste resultaat leiden, daarvoor is teveel gebeurd en de band was ook niet op een gezonde manier opgebouwd. Dat is niet te repareren.

De energie die je nu richt op het analyseren van hoe het is gelopen, is prima voor een periode van rouw om de verloren band. Maar probeer iedere keer dat je ermee bezig bent een eindpunt te prikken, waarop je je gedachten bewust verzet. Denk dan bij voorkeur vooruit. Wat ga je straks voor klusje doen, wat morgen, en zo door. Je gedachten zullen echt wel weer eens afdwalen, dat mag er zijn maar bouw de piekertijd af.
En daarna weer verder met het nu en de nabije toekomst.

Op sommige zaken heb je nu eenmaal geen invloed, probeer dat te accepteren hoe moeilijk ook, en richt je op hetgeen je wel kan beïnvloeden. En dat is hoe jij ermee omgaat.

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:06

Ik moest even flink graven door je verhaal om er wat van te maken :o , maar nu zie ik hierboven een kleine samenvatting en ik denk ongeveer dat het ik verhaal nu wat beter begrijp.

Het is een zeer lastige situatie , ik heb alleen wel echt veel vragen over waarom je ingaat op een uitnodiging van een therapeut? Een therapeut verleent je als het ware een dienst. Ik bedoel maar je gaat ook niet gezellig met je huisarts of tandarts op de koffie. Het is lastig als je op dat moment meer kwetsbaar bent om het af te wijzen dat kan ik wel begrijpen , helemaal als je behoefte hebt aan iemand om je heen in wat voor vorm dan ook.

De therapeut is ook fout geweest door je uit te nodigen , het is tegen de regels in van het werkveld. Een therapeut mag nooit een bepaalde relatie aangaan met een cliënt. Het zou kunnen dat ze daarom ook probeerde het op een andere manier goed te maken zodat je mogelijk je klacht niet door zou zetten. Maar dreigen naar een therapeut vindt ik ook fout , als je niet tevreden bent met een bepaalde dienst , dan had je achteraf echt het moeten oplossen via een klachtencommissie.

Maar toch vindt ik beide fout in dit geval , een klacht indienen vindt ik nu al niet meer passend en heel eerlijk , ik denk dat je er niks mee gaat winnen. Je bent op de uitnodiging ingegaan , en al een flinke tijd opgetrokken met deze persoon. Dat gaat dan ook tegen je gebruikt worden. Dan had je dat eigenlijk vrijwel direct al moeten doen bij een instantie en niet bij de therapeut zelf. Er zijn zeker meldpunten waarbij je een melding kan doen van een bepaalde praktijk of therapeut.


Goed dat even over het eerste gedeelte , ik denk na zoveel tijd dat je goed na moet denken of je er nog wat mee wil , of het loslaat en er voor de volgende keer goed oplet dat als je weer in zo'n situatie komt dat je er niet weer op in moet gaan en het moet melden bij een officiële commissie , die zijn ook in staat om iemand uit zijn functie te laten treden.


Het is nu een persoonlijke situatie geworden , waarvan ik kan begrijpen dat je er veel last van hebt. Het is altijd lastig als een persoon met wie je veel lief en leed hebt gedeeld ineens uit je leven is en de vriendschap plots stop wordt gezet. Ik denk altijd dat mensen in je leven komen om je iets te leren of wat mee te geven en je sterker te maken. Dit verloopt niet altijd goed , leuk en liefdevol. Ik ben bijvoorbeeld best blij achteraf dat ik het op jonge leeftijd al heb meegemaakt , leuk is het niet maar ik heb er wel de rest van mijn leven profijt van. Als het op latere leeftijd gebeurd , kan het ook al een behoorlijke klap geven en helemaal als het één van de eerste keren is dat het gebeurd.

Ik denk toch ook dat je haar los moet laten en verder moet gaan. Maar het is niet fout als dit lang gaat duren , die tijd moet je jezelf gunnen. Ben je er na een jaar nog steeds verdrietig om , is dat absoluut niet fout en zelfs na 3 jaar mag je er nog wel een keer om huilen. Mij kost het ook altijd veel tijd om het te verwerken , maar juist doordat te accepteren wordt het dragelijk en kan ik op mijn tempo het leven weer oppakken.

Toch is het ook belangrijk dat je op jezelf gaat reflecteren, wat wil ik in een vriendschap , en wat niet? Hoe kan ik hiervan groeien en wat zal ik de volgende keer anders doen? Hoe ga ik in de toekomst om met dit soort zaken , en hoe ga ik mijn grens in de toekomst beter aangeven?

Ik zie het altijd als leermomenten , en probeer het om te zetten naar iets positiefs. Ik maak er een levensles van , maar ik vergeef iemand ook weer op den duur , dat is ook nodig om het los te kunnen laten. Hoe pijnlijk en kwetsend een situatie ook was. Als ik mijzelf wil verbeteren en wil leren moet ik mensen ook kunnen vergeven. Niet kunnen vergeven maakt het vooral voor jezelf nog lastiger.

Wat is de reden dat je de vriendschap aan de ene kant wil loslaten en aan de andere kant continue aan wil blijven halen?

Ik denk in jouw geval dat je vooral opzoek bent naar het is haar fout en niet de mijne , en dat je graag herkenning wilt. Dat kan ik begrijpen , maar maakt dat niet alleen maar meer pijn los?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 15:07

jiehaaa schreef:
Nare situatie TS. Je vroeg tips om los te laten, misschien helpt dit iets.

Je kan de situatie niet terugdraaien en proberen om de band te herstellen zal ook nooit tot het gewenste resultaat leiden, daarvoor is teveel gebeurd en de band was ook niet op een gezonde manier opgebouwd. Dat is niet te repareren.

De energie die je nu richt op het analyseren van hoe het is gelopen, is prima voor een periode van rouw om de verloren band. Maar probeer iedere keer dat je ermee bezig bent een eindpunt te prikken, waarop je je gedachten bewust verzet. Denk dan bij voorkeur vooruit. Wat ga je straks voor klusje doen, wat morgen, en zo door. Je gedachten zullen echt wel weer eens afdwalen, dat mag er zijn maar bouw de piekertijd af.
En daarna weer verder met het nu en de nabije toekomst.

Op sommige zaken heb je nu eenmaal geen invloed, probeer dat te accepteren hoe moeilijk ook, en richt je op hetgeen je wel kan beïnvloeden. En dat is hoe jij ermee omgaat.


dankjewel. Probeer ik ook idd (voordeel is dat ik bergen we4k verzet), maar t blijft pijn doen en steken.. vooral s nachts

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:13

IHN schreef:
jiehaaa schreef:
Nare situatie TS. Je vroeg tips om los te laten, misschien helpt dit iets.

Je kan de situatie niet terugdraaien en proberen om de band te herstellen zal ook nooit tot het gewenste resultaat leiden, daarvoor is teveel gebeurd en de band was ook niet op een gezonde manier opgebouwd. Dat is niet te repareren.

De energie die je nu richt op het analyseren van hoe het is gelopen, is prima voor een periode van rouw om de verloren band. Maar probeer iedere keer dat je ermee bezig bent een eindpunt te prikken, waarop je je gedachten bewust verzet. Denk dan bij voorkeur vooruit. Wat ga je straks voor klusje doen, wat morgen, en zo door. Je gedachten zullen echt wel weer eens afdwalen, dat mag er zijn maar bouw de piekertijd af.
En daarna weer verder met het nu en de nabije toekomst.

Op sommige zaken heb je nu eenmaal geen invloed, probeer dat te accepteren hoe moeilijk ook, en richt je op hetgeen je wel kan beïnvloeden. En dat is hoe jij ermee omgaat.


dankjewel. Probeer ik ook idd (voordeel is dat ik bergen we4k verzet), maar t blijft pijn doen en steken.. vooral s nachts


Heb je een goede slaaproutine? Bijvoorbeeld geen tv kijken een uur voordat je gaat slapen, maar een avondwandeling maken. Koffie of alcohol vermijden voor je gaat slapen. Niet op je telefoon kijken, raam op een kiertje, misschien nog een warme douche voor je naar bed gaat.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 15:22

Zebrastreep, dank voor je reactie. Ik heb zeker wat aan bepaalde dingen die je zegt. Maar ook wat zaken die ik even wil rechtzetten.

Ze had mij niet uitgenodigd. Ik had haar gevraagd. En zij gaf aan: ja leuk.
Die klacht had niks met de vriendschap te maken, maar was nog tijdens therapie. Zij brak ineens het contact af, reageerde nergens meer op. Ik sprak toen met mijn andere therapeut en hij gaf aan dat dit absoluut niet kon. Ik heb toen ook niet aangegeven dat ze door moest gaan met therapie, maar wel dat we het fatsoenlijk af moesten sluiten. Ik zat net middenin een proces, en dan kun je niet als therapeut ineens zeggen: zoek het maar uit. Zeker niet zonder reden ervoor te geven. Dus ja, dreigen? Misschien. Mijn intentie was haar in te laten zien wat ik nodig had. En aangezien ze nergens op reageerde zag dit toen als laatste redmiddel.

Dat ik een klacht zou moeten indienen zegt iemand anders. Ik geef juist aan dat ik dit absoluut niet fair vind met precies wat jij ook aangeeft: voor mij voelde ze allang niet meer als therapeut maar echt als een lieve vriendin (in een vriendschap die steeds meer als een niet passend pak voelde door het systeem waar we ons beiden in gemanouvreerd hebben..ik net zo goed als zij).

Ik geef ook aan dat het voor mij prima is dat de vriendschap voorbij is. Dus ik weet niet precies hoe je daarbij komt. Misschien geef ik ergens die indruk? Maar het is voor mij nu vooral een innerlijk proces waar ik niet uitkom. Ik ga niet de antwoorden krijgen die ik eigenlijk nodig heb (dat vriendschap voorbij is, is echt prima. Maar de reden waarom dat zo naar moet begrijp ik niet) en zo van: hoe deal ik daarmee? Hoe kom ik van dat ontzettende nare gevoel af?

Je laatste zin: hooguit onbewust. Bewust vraag ik me vooral af: Wat heb ik fout gedaan dat dit nodig is? Waarom niet gewoon aangeven wat de reden voor het negeren is? En ben ik dus steeds aan het nagaan wat het geweest kan zijn.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 15:24

jiehaaa schreef:



Heb je een goede slaaproutine? Bijvoorbeeld geen tv kijken een uur voordat je gaat slapen, maar een avondwandeling maken. Koffie of alcohol vermijden voor je gaat slapen. Niet op je telefoon kijken, raam op een kiertje, misschien nog een warme douche voor je naar bed gaat.[/quote]

ja. Dat zit allemaal wel goed (Dat heb ik dan wel weer van haar geleerd, haha). Koffie en alcohol drink ik sws al niet. Ik slaap ook goed in (ga vaak vroeg op bed. Nog even lezen en na 10 minuten vallen de oogjes toe). Maar ik word vaak wakker s nachts (moet ook vaak plassen) en zo rond 3 a 4 uur begint het malen dan. Zo erg dat ik me ook niet meer op een boek kan concentreren.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:29

Lieve IHN, ik vind dat je heel netjes reageert en uitleg geeft. Niet veroordelend en het gevoel bij jezelf houden. Ik herken een stukje van je verhaal, maar soms groeien vriendschappen uit elkaar. Zie het als een relatie, soms groei je naar elkaar toe en soms uit elkaar. In het begin van een relatie pik je vaak meer omdat je op die 'roze' wolk zit, je leert iemand kennen en omdat je de vriendschap erg waardeert ga je soms over grenzen heen en in dit geval wat de man al zei: geef haar maar gelijk (zo herkenbaar) want ander ben je haar kwijt.
Langzaam maar zeker groeien de verhoudingen dan verkeerd en zijn ze niet meer gelijkwaardig. Soms komt dit goed, maar vaak ook niet. En dat is niet erg, relaties komen en gaan. Normen en waarden kunnen verschillen en van elkaar af gaan wijken. Dat maakt de ander of jezelf niet meteen een slecht persoon, alleen passen jullie niet meer bij elkaar en dan houdt het gewoon op.

Je bent een flinke ervaring rijker en een illusie armer. Dat is niet erg, het is een leerzaam proces en dat maakt je voor de volgende vriendschap weer een sterker persoon.

Fijne feestdagen en dat komend jaar maar in het teken mag staan van gezondheid, geluk en nieuwe vriendschappen!

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 15:40

Dankjewel Mer1980. Wat een lieve reactie!

Ook voor jou (jullie allemaal trouwens. Ik heb echt wat aan jullie antwoorden.) ook fijne feestdagen

en gelukkig heb ik ook nog echt fijne vrienden. En komen er als uit een doosje ineens weer mensen tevoorschijn als ze voelen dat er weer ruimte voor ze is ofzo)

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:53

Je vraag is hoe ermee te dealen. Door te stoppen met het zoeken naar meer negatieve meningen over haar die jou bevestiging geven. Je hebt niets te bewijzen naar anderen of jezelf. Je moet het loslaten. Je hebt geen invloed op haar, enkel op hoe je er zelf mee omgaat. Jullie zijn allicht allemaal gekwetst, dus laat het voor wat het is en richt je op andere zaken. Je hunkert naar antwoorden die je niet zal krijgen en der moet je leren accepteren. Dan zal het slijten.

En eens dat het een redelijk foute situatie lijkt te zijn. TS, jij bent een man, toch?

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:51

Is het haar man geweest die heeft gezegd dat hij gediagnosticeerd is met narcisme ?

Want ik heb eerder het idee dat zij de narcist is....Jeetje wat een naar naar naar mens. Lekker alles van je af laten glijden als je geen financiële connectie meer hebt met haar.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:59

Absolem schreef:
Want ik heb eerder het idee dat zij de narcist is....Jeetje wat een naar naar naar mens.


Niet iedereen die onderdeel is van een vriendschap die op niets uitloopt is een narcist.
Ik word een beetje moe van altijd maar met die term gooien :roll:

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 16:59

Tieneke schreef:
Je vraag is hoe ermee te dealen. Door te stoppen met het zoeken naar meer negatieve meningen over haar die jou bevestiging geven. Je hebt niets te bewijzen naar anderen of jezelf. Je moet het loslaten. Je hebt geen invloed op haar, enkel op hoe je er zelf mee omgaat. Jullie zijn allicht allemaal gekwetst, dus laat het voor wat het is en richt je op andere zaken. Je hunkert naar antwoorden die je niet zal krijgen en der moet je leren accepteren. Dan zal het slijten.

En eens dat het een redelijk foute situatie lijkt te zijn. TS, jij bent een man, toch?


huh? nee. ik ben een vrouw. Maar ws ooit gedaan om onherkenbaar te zijn ofzo.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:02

Goof schreef:
Ik word een beetje moe van altijd maar met die term gooien :roll:

ik ook :+
Tegenwoordig wordt iedereen die eens aan zichzelf denkt of zo gelabeld als narcist....

En hoe dan ook: het is niet de essentie van het topic / verhaal....

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:03

TS, op je profiel staat dus dat je 26 bent en een man bent. Ik zou dat aanpassen, kan namelijk zoals je ziet in deze situatie erg veel verwarring geven. Want je zegt dus dat dat helemaal niet zo is.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 17:15

Goof schreef:
Absolem schreef:
Want ik heb eerder het idee dat zij de narcist is....Jeetje wat een naar naar naar mens.


Niet iedereen die onderdeel is van een vriendschap die op niets uitloopt is een narcist.
Ik word een beetje moe van altijd maar met die term gooien :roll:


ik begrijp wel de emotie. En heel eerlijk heb ik het ook gedacht in mijn machteloosheid en frustratie. Maar ik denk dat iedereen narcistische kenmerken in zich draagt. Maar is het in wezen kindgedrag. Ik denk achteraf ook:ik had niet boos moeten reageren toen ze mijn vraag over haar schilderij negeerde. En mijn behoefte aan antwoorden komt ook voort uit kinddelen. Tegen elke narcistische gedraging van haar kan ik er 1 van mezelf tegenover zeggen. Dus wat was er eerst. De kip of het ei?
Ik geef nu natuurlijk de voorbeelden die bevestigen dat ze een rotmens is, omdat ik ook boos ben, verward. Zoek naar antwoorden, twijfel of ik slecht ben en daarom ws haar onbewust idd de schuld in schoenen probeer te schuiven(godsamme.. daar heb je hem toch.. wie zei dat hier? ). Maar ze was ook degene die gelijk naar me toe kwam toen ik overstuur was. Die me probeerde therapie te geven maar op mijn opmerking:hou op. ik heb geen therapeut nodig, maar een vriendin, gelijk haar armen om me heensloeg.
Die met me meeging naar de winkel als ik kleren nodig had en eerlijk zei als iets echt niet kon. En met wie ik onwijs kon lachen over de grootste onzin. En, hoewel het onbewust door het patroon wel gebeurde, weet ik zeker dat ze me noout bewust kwaad heeft willen doen of wilde kleineren.
Dus nee. Ze is geen rotmens en ook geen narcist. Ik ben ook niet blij dat ik van haar af ben. Ik ben wel opgelucht dat ik uit het toxische systeem ben, maar heb dus erge moeite met de manier waarop. omdat ik nooit zal weten of ik haar gekwetst heb. En het zo naar voelt het gevoel te hebben dat je jezelf niet kent.
Laatst bijgewerkt door IHN op 24-12-23 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 17:16

ElfBeau_067 schreef:
TS, op je profiel staat dus dat je 26 bent en een man bent. Ik zou dat aanpassen, kan namelijk zoals je ziet in deze situatie erg veel verwarring geven. Want je zegt dus dat dat helemaal niet zo is.


zal ik ff doen idd

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:19

Ik doelde niet op jou, TS.
Er zijn bokkers die in elk topic waar maar wordt gesproken over een ander persoon meteen neer plempen dat die ander vast en zeker narcistisch is. Bokkers weten dat altijd zeker en vooral beter dan psychologen. Ze kennen namelijk allemaal heel veel narcisten en kunnen zelf diagnoses stellen, dit doen ze dan ook graag in zoveel mogelijk topics.

Je hebt gelijk, iedereen heeft narcistische (of egoïstische) trekjes. Iedereen denkt in de basis namelijk eerst aan zijn eigen welzijn, logisch.

Anyway, je reactie is wel veelzeggend; probeer niet alles op jezelf te betrekken en te willen verklaren. Soms lopen dingen zoals ze lopen. Dat is ruk, maar so be it. je hebt er geen invloed op, probeer het niet kapot te relativeren. Probeer het te accepteren, kies voor jezelf en haal er lessen uit.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:26

IHN schreef:
Zoek naar antwoorden, twijfel of ik slecht ben en daarom ws haar onbewust idd de schuld in schoenen probeer te schuiven(godsamme..


De zoektocht naar of jij slecht bent of zo lijkt me enerzijds niet helpend en nodig en anderzijds lijkt het mij ook niet de vraag wie schuldig is / een slecht / narcistisch mens is,...
Je bent wie je bent. En je vriendin is wie zij is. Probeer dat te accepteren, je eigen weg te gaan en je leven te leven volgens jouw waarden, normen, inzichten,... Een ander kan daar wel wat van vinden, maar jij bent degene die jouw leven leidt he. Jij bent de enige die 24/7 bij jou is dus dan kan je maar beter zorgen dat je goed met jezelf om kan gaan.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 17:30

klopt Goof. Mij reactie was ook niet op jou, maar idd de opmerking dat ze een narcist is. Al voelde ik er een steunende intentie in. Geen betweterigheid. Ik wil alleen voorkomen dat het onzuiver wordt en verzand in een afslachten van mijn voormalig vriendin. Het grappige is wel.. ik was zo boos en wist mezelf geen raad toen ik het plaatste. Juist ook door de mensen die nu aangeven:wees blij dat je eraf bent, zie ik ook weer de mooie dingen die we hadden.En dat voelt ergens fijner dan de boosheid etc.