voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:47

Ik snap niet zo goed dat mensen nu beginnen over een klacht indienen, beetje mosterd na de maaltijd en TS heeft al meerdere keren aangegeven dat niet te willen

Mondy

Berichten: 11859
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:40

Precies, snap ts haar reactie ook heel goed daarin. Zou het zelfs laag vinden als er na verbreken contact ineens een klacht komt mbt het contact uberhaupt.
Is er iets strafbaars gebeurd.. ja dan snap ik een klacht. Hier waren ze beide gewoon vol voor een vriendschap gegaan.

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:39

Serieus advies aan TS, stop met dit topic, ga in alle rust een fijne ervaren professionele therapeut zoeken en ga aan de slag, voor jezelf! Succes en een fijn leven gewenst.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 15:04

Dank Charley T. Zoals gezegd heb ik dat al gedaan (wilde, alleen het klachtenverhaal weerleggen voordat dat ook weer een eigen leven gaat leiden). Ik zeg dan ook niks inhoudelijks meer over dit topic.

Wel wil ik nu ook een overdenker meegeven aan de mensen die nog steeds blijven reageren, tips geven etc.

Dit topic heeft zich min of meer ook ontwikkeld tot een topic over grenzen. Het aangeven en accepteren daarvan.

Ik heb meerdere keren aangegeven. Dankjewel. Ik heb genoeg adviezen. Ik heb ook aangegeven dat ik het lastig vind mijn grenzen in deze te bewaken om niet teveel prijs te geven door de vragen en oordelen die geplaatst worden.

En toch blijven mensen doorgaan met, inmiddels dus, ongevraagde adviezen en oordelen. Het is een forum en ik ken bokt, haha. Dus ik zit er ook niet heel erg mee, hoor.

Maar misschien ook om zelf eens na te denken. Wat doe ik met grenzen die uitgesproken worden.
En waarom voel ik de noodzaak toch nog mijn mening of advies te geven, nadat betrokkene die hulp vroeg heeft aangegeven:Dank! Ik kan weer verder. Vanaf nu is het niet meer helpend voor me.

Gaat het dan nog om mij? Of gaat het om jou als plaatser?

Totaal niet boos bedoeld. Ik hoop ook dat het zo niet opgevat wordt, maar het is wel wat in mij opkomt als ik kijk naar wat er hier gebeurd.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:47

Vaak gaat een topic een eigen leven leiden. Ook als een ts zelf niet meer verder wil ermee en\of niet meer reageert (dat is vaak het beste als je er genoeg van hebt) dan kan een topic toch doorgaan,gevuld met meningen en ervaringen van andere Bokkers die soms ook gelijkaardige ervaringen of problemen hadden.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 18:38

IHN schreef:
Janneke2 schreef:
Uiteraard is het je volste recht om geen klacht in te dienen.
Juridisch is een termijn van 'vijf jaar geleden was zij mijn therapeut' best lang.
En als het voor jou inmiddels vooral voelt als vriendschap en het therapeuten'stuk' vervaagd is, is het inderdaad raar.

Maar ik vind het geen kwestie van kleutertje dat naar mama rent.
Een klacht indienen geen kwestie van wraak oid. (Voor sommigen wel, maar zo hoeft het echt niet te zijn.)
Het is een kwestie van als volwassen persoon annex cliënt een (ex) therapeut indirect, dwz via een procedure ergens op aanspreken.


Janneke2, als ik client was ben ik het helemaal met je eens. En stel, therapie is beeindigd en je denkt jaar later:dit ging niet goed. Dan is het natuurlijk logisch.

Maar dit was echt vriendschap. Het was ook geen eenzijdige vriendschap. Zij deelde lief en leed met mij. Ik met haar. En die vriendschap heeft ze beeindigd. Zonder reden en dat vind ik naar en kinderachtig.En hrb moeite daarmee te dealen.

maar nu ineens zeggen:ooit was ik je client, dus ga ik nu alsnog een klacht indienen. Nee. Niet ok.

In een situatie client hulpverlener is het natuurlijk volledig ok. Daarvoor zijn die regelingen.

Wij waren vriendinnen. Daar heb ik ook voor gekozen. Ik kan niet naar believen gaan switchen naar wat mij het beste past.


Dat is prima. +:)+
Als je enkel ter wille van de volledigheid gemeld hebt dat jullie ooit cliënt en peut waren,
maar dat dat deel van jullie verleden inmiddels gewoon achterhaald is, is het inderdaad beter om het niet te doen.
Dan snap ik volledig dat het gaat voelen als 'ik zet mijn (al dan niet ex) vriendin een hak'.
Klasse om dat niet te doen! +:)+


(@ Mondy: bij strafbare feiten ga je naar de politie.
Bij therapeutische miskleunen is een klacht indienen zinvol.)

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:40

IHN schreef:
Dank Charley T. Zoals gezegd heb ik dat al gedaan (wilde, alleen het klachtenverhaal weerleggen voordat dat ook weer een eigen leven gaat leiden). Ik zeg dan ook niks inhoudelijks meer over dit topic.

Wel wil ik nu ook een overdenker meegeven aan de mensen die nog steeds blijven reageren, tips geven etc.

Dit topic heeft zich min of meer ook ontwikkeld tot een topic over grenzen. Het aangeven en accepteren daarvan.

Ik heb meerdere keren aangegeven. Dankjewel. Ik heb genoeg adviezen. Ik heb ook aangegeven dat ik het lastig vind mijn grenzen in deze te bewaken om niet teveel prijs te geven door de vragen en oordelen die geplaatst worden.

En toch blijven mensen doorgaan met, inmiddels dus, ongevraagde adviezen en oordelen. Het is een forum en ik ken bokt, haha. Dus ik zit er ook niet heel erg mee, hoor.

Maar misschien ook om zelf eens na te denken. Wat doe ik met grenzen die uitgesproken worden.
En waarom voel ik de noodzaak toch nog mijn mening of advies te geven, nadat betrokkene die hulp vroeg heeft aangegeven:Dank! Ik kan weer verder. Vanaf nu is het niet meer helpend voor me.

Gaat het dan nog om mij? Of gaat het om jou als plaatser?

Totaal niet boos bedoeld. Ik hoop ook dat het zo niet opgevat wordt, maar het is wel wat in mij opkomt als ik kijk naar wat er hier gebeurd.


Zo, mooie en goede post! +:)+

Ik las twee pagina's geleden al dat het topic klaar was voor je en heb bewust niet meer gereageerd. Vind het niet meer dan terecht deze post over grenzen maar wel jammer dat het nodig is.