Wel of geen tv abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:59

Ik heb een paar maanden geleden ons tv abbonement opgezegd, omdat wij alleen maar naar npo 1,2 en 3 kijken. Dat kan okk via de website van de npo. Als wij nu het nieuws of een programma willen kijken sluit ik mijn laptop aan op de tv met een hdmi kabel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101849
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:04

In tegenstelling tot wat ik hier veel lees heb ik gewoon een TV en dus aan abonnement. Ik zit bij Odido met TV, internet en mobiel. Hij staat hier veel aan, al jaren. Dat is met de komst van streamingdiensten bij mij niet anders geworden.

Mijn TV is al 15 jaar oud en doet het prima. (Samsung) Het is geen smart TV maar met Chromecast kan ik toch bepaalde dingen op de TV bekijken. De rest kijk ik gewoon op de laptop, vind dat beeld prima om op te kijken.

Mocht mijn TV het loodje leggen komt er wel een smart TV. En een iets grotere ook. :D

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:39

Bellatrix schreef:
In tegenstelling tot wat ik hier veel lees heb ik gewoon een TV en dus aan abonnement. Ik zit bij Odido met TV, internet en mobiel. Hij staat hier veel aan, al jaren. Dat is met de komst van streamingdiensten bij mij niet anders geworden.

Mijn TV is al 15 jaar oud en doet het prima. (Samsung) Het is geen smart TV maar met Chromecast kan ik toch bepaalde dingen op de TV bekijken. De rest kijk ik gewoon op de laptop, vind dat beeld prima om op te kijken.

Mocht mijn TV het loodje leggen komt er wel een smart TV. En een iets grotere ook. :D



Oh je bent niet de enige hoor zonder smart TV. Ik heb nog zo n TV met een kast erachter.. en dat blijft ook zo zolang ie het doet. Werkt prima in combinatie met m’n TV abo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101849
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:15

Mijne is dan wel plat, die kast erachter had ik dus voor deze. :')

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:45

Bellatrix schreef:
Mijne is dan wel plat, die kast erachter had ik dus voor deze. :')


Lach niet ik heb nog zo’n kast model op reserve staan := zolang ze het nog doen, gebruik ik ze.

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:49

Ik kijk ook vrijwel geen tv en twijfel er ook over om het weg te doen, heb wel veel streamingdiensten zoals Netflix, hbo, Videoland etc

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:14

Ik ben 25 en heb geen tv abonnement. Ik betaal 38,50 voor alleen internet en 3,99 voor Discovery+. Als ik er tv bij wil zou ik 50,50 per maand moeten gaan betalen en daarmee kan ik niet eens opnemen. Kan echt niet uit voor mij, want ik kijk eigenlijk alleen naar m'n tv tijdens het avondeten. Vind m'n internet eigenlijk al te duur voor mij alleen. Vriendin van mij heeft onbeperkt mobiel internet en geen wifi meer. Ook best interessant!

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:19

Ik betaal 35,- per maand voor internet en tv. Daar heb ik echt geen streamingdiensten voor in mijn eentje met internet.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:17

SjonnieZ schreef:
Geen TV abo klinkt interessant maar heb dan wel een Vraagje. Hoe volgen jullie dan het nieuws en actualiteiten?
Is dit ook via de streamingdiensten te bekijken?

gewoon ad.nl, nu.nl, telegraaf.nl, archive.is, niburu.nl, ninefornews.com, enz.

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:26

Ik kijk echt zelden het nieuws :+ volg alles online.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:36

Hier dan wel tv. Maar het nieuws staat daar juist nooit aan.

Wiwabalia

Berichten: 4699
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:42

Wij hebben ook geen TV. Wel NLZIET, Netflix en Youtube (betaald). Via NLZIET kijk je eigenlijk tv.

Uiteindelijk zullen wij niet persé goedkoper uit zijn maar vind het heerlijk zonder reclame en met kleine kids kunnen wij nu nog monitoren wat ze wel en niet te zien krijgen. :j

Wellicht als de kinderen straks echt oud genoeg zijn voor een filmpje dat wij weer Disney XL nemen. Videoland kunnen we evt via familie kijken maar eigenlijk gebruiken we het niet.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:20

Ik had tv en internet maar doordat ik noodgedwongen mijn huis moest verlaten heeft de woningbouw deze kosten nu op zich genomen totdat mijn woning is hersteld (duur min 1,5 jaar). Ik bespaar mij dus een hoop geld nu en heb daarom nu wat streamingsdiensten erbij genomen :P . Tegen de tijd dat ik terug kan kijk ik wel weer.

het is jammer dat je niet zelf een pakket kan samenstellen. Ik kijk best nog wel tv maar dat beperkt zich wel tot npo1 , rtl, tlc en paramount. De rest kijk ik zelden. Ik kijk wel elke avond even et nieuws op rtl 4.