Wel of geen tv abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 08:51

Ik hoop dat het hier goed staat, ik wist niet zo goed waar ik het moest laten.

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en ben me dus aan het oriënteren op waar ik internet wil afsluiten etcetera. Maar nu ben ik een beetje geschrokken van de prijzen voor de tv en vraag ik me af of ik dat wel moet doen.

Ik zet de tv vaak aan voor omgevingsgeluiden of om iets erbij te doen zodat ik kan multitasken. Ik zit 4.5 dag op mijn werk en kijk dan tijdens het eten een paar opnames (below deck, SVU special victims of andere varianten en series als ncis, csi etc oh en the repair shop) verder kijk ik niet veel. Wat is dan slim om te doen? Geen tv maar een streamingdienst? Welke? Toch tv met opname optie?

Wat hebben jullie?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 08:58

Je kan eens kijken naar de streamingsdienst NLZIET. :)

Wij hebben wel "gewoon" tv bij ons internetpakket, maar het is inderdaad erg duur.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:00

Wij hebben door samenwerking en uitwisseling bijna alle streamingdiensten. We betalen zelf voor NPO plus en Videoland, maar hebben ook Netflix, Disney plus, Amazon prime, Viaplay etc. Hier kijken we vooral Videoland (series, programma’s etc). We hebben ook ‘gewone’ tv maar die staat echt zelden aan.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:08

Wij hebben al jaren geen gewone tv meer, en gebruiken streamingdiensten in combinatie met een Chrome cast. Vind het heerlijk het gebrek aan reclame :D

_Nancy

Berichten: 14100
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:13

Hier geen tv abonnement, maar als we willen kunnen we via mijn schoonouders kijken. Die hebben een abo op zowat alles op tv. :+

Hier kijken we eigenlijk alleen maar sport op tv (en wie is de mol straks).
Voor omgevingsgeluiden kun je ook een van de series/docu’s aanzetten op een van de streamingsdiensten.
We hebben laatst eens iets van een glas blaas wedstrijd op Netflix aan gehad en je hebt ook andere docu’s die je aan kunt zetten en met een half oog kunt volgen. Daar is geen tv abo voor nodig :)

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:16

Wij hebben al járen geen tv en tv abonnement meer. Ik mis het totaal niet.
Ik kijk nieuws en een paar leuke npo programma's op de laptop, en verder vooral Youtube. Voor die omgevingsgeluiden is Youtube natuurlijk perfect, en zijn heel wat leuke en interessante kanalen om te volgen.
Netflix heb ik gehad, maar daar keken we uiteindelijk ook niet meer naar.
Je kan eerst zonder abonnement proberen, en later kijken welk abonnement het beste bij je past, toch?

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:27

Ik had een paar jaar geleden ook nog een tv abonnement maar inderdaad, vooral voor de achtergrond geluiden. Maar nu opgezegd en vind het echt heerlijk! Als ik achtergrondgeluiden wil zet ik zelf vaak een podcast op.

En de tips van de andere zijn ook top: gewoon je streamingsdienst als achtergrond geluid gebruiken!

Succes met alles regelen en plezier met de overgang naar je eigen woning :D

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:29

Hoe doen jullie dat eigenlijk met internet?

Schuur_

Berichten: 4889
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:31

Voor achtergrond geluid zet ik hier de lokale radio op.

Verder heb ik al jaren geen tv meer. Toen werd ik door veel mensen gek aangekeken maar ik heb ook echt nooit meer terug tv genomen. Ik kijk alles via gratis apps dat ik kan streamen zoals VRT en VTM (woon in BE) en heb een netflix abonnement.

xSannee

Berichten: 4356
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:33

Hier hadden we het eerste jaar wel tv. Toen bedachten we ons dat we 1x iets hadden gekeken :')
Dus tv opgezegd. Wij hebben wel meerdere streaming diensten.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:37

Schuur_ schreef:
Voor achtergrond geluid zet ik hier de lokale radio op.

Verder heb ik al jaren geen tv meer. Toen werd ik door veel mensen gek aangekeken maar ik heb ook echt nooit meer terug tv genomen. Ik kijk alles via gratis apps dat ik kan streamen zoals VRT en VTM (woon in BE) en heb een netflix abonnement.



Hier hetzelfde, mijn tv staat hier in een kast opgeborgen.
Al jaren geen tv abonnement en geen tv meer.
Heerlijk.

Ik heb streamingsdiensten en onbeperkt internet op mn telefoon.

Kwal
Berichten: 4442
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:41

Ik woon sinds januari 2022 weer ‘op mezelf’ met 2 kinderen van 3 na een scheiding. Met m’n ex had ik al een jaar geen tv meer, toen ik hier kwam wonen wel afgesloten (basispakket was in combinatie met internet maar €12 per maand), maar heb het een half jaar geleden opgezegd want ik keek nooit naar gewone tv. Ik durfde niet op te zeggen omdat ik bang was dat ik of de kinderen ineens wèl tv wilden kijken :') Is niet gebeurd.

Nu betaal ik voor Netflix, deel Disney+ en lift mee op iemand z’n Amazon Prime. In praktijk kijk ik helemaal geen tv/streamingsdienst en kijken de kinderen vanalles via YouTube.

Lang verhaal kort: ik zou geen tv abonnement afsluiten. Vroeger had ik ook altijd tv aan voor achtergrond geluid maar nu heb ik 2 kinderen die altijd geluid maken. Als die er niet zijn geniet ik van de stilte of luister ik Spotify.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:18

Ik heb jaren dezelfde provider gehad en daarbij ook een tv pakket. Die tv wordt op een keer per jaar gebruikt en dat is de week tussen kerst en oud en nieuw voor de Top2000.
Verder hebben we alle streamingdiensten op Viaplay na. Nu we overgaan op een andere provider gaat het het tv pakket er dus uit.

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:50

Geen TV abo klinkt interessant maar heb dan wel een Vraagje. Hoe volgen jullie dan het nieuws en actualiteiten?
Is dit ook via de streamingdiensten te bekijken?

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:58

SjonnieZ schreef:
Geen TV abo klinkt interessant maar heb dan wel een Vraagje. Hoe volgen jullie dan het nieuws en actualiteiten?
Is dit ook via de streamingdiensten te bekijken?


Ik volg zelf geen nieuws en actualiteiten, maar die zijn uiteraard gewoon te volgen via bijvoorbeeld NLziet.

Schuur_

Berichten: 4889
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:58

Ja hier gewoon via de app van de nationale omroep. Is gratis en net zo makkelijk.
Heb een Google chromecast + google tv met kleine afstandsbediening en dat vind ik wel makkelijker dan via mijn telefoon streamen.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:58

RianneH schreef:
Wij hebben al jaren geen gewone tv meer, en gebruiken streamingdiensten in combinatie met een Chrome cast. Vind het heerlijk het gebrek aan reclame :D


Dit hebben wij ook. Misschien ooit gewone tv maar voorlopig niet.

En de npo app is gratis.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:26

SjonnieZ schreef:
Geen TV abo klinkt interessant maar heb dan wel een Vraagje. Hoe volgen jullie dan het nieuws en actualiteiten?
Is dit ook via de streamingdiensten te bekijken?


Ik lees voornamelijk verschillende nieuwspagina's of ik kijk het nieuws via NPO Start.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:29

Sinds ik op mezelf woon heb ik nooit een TV abbo gehad. Weleens 3 maanden omdat ik die er gratis bij kreeg, maar ik keek toch nooit en dan is het zonde.
Nieuws volg ik wel via mijn telefoon, dan kan je ook makkelijker filteren op watvoor nieuws je wil lezen :) en ik pak netflix erbij als ik wat leuks wil kijken

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:30

Hier wel tv. Alleen internet is maar 10 euro goedkoper.
Steamingsdiensten hebben we niet.
En voor die 10 euro goedkoper zou om net zo duur uit te zijn alleen Netflix kunnen.

Of zo'n illegaal kastje met alles.
Maar daar begin ik niet aan.

chanicha

Berichten: 12168
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:34

Zo’n kastje hebben wij gehad jaren terug, alleen maar ellende mee gehad en er zijn er ook een hoop opgerold al adverteren ze nu weer volop op Facebook.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:37

Van mij hoeft het gewone TV abbo ook al jaren niet meer, maar voor de huisgenoot nog wel. Verder hebben we Disney+, maar ook clipmyhorse, en de (hier) onbekendere iQiyi en GagaOOLala. (Er wordt hier veel Aziatisch spul gekeken.) :o
Nieuws volg ik op nos.nl en de krant (!).

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:40

chanicha schreef:
Zo’n kastje hebben wij gehad jaren terug, alleen maar ellende mee gehad en er zijn er ook een hoop opgerold al adverteren ze nu weer volop op Facebook.

Kennis van mij heeft dit en bevalt wel goed.
Wel van de zomer even offline geweest Maar blijkbaar Alles weer snel terug.
Maar ik wil dat niet.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:06

Ik heb al zeker 7 jaar geen tv abonnement meer. Enerzijds omdat ik bijna geen "gewone tv" keek, anderzijds omdat het ook enorm de kosten drukt. Ik heb dus alleen een internetabonnement bij dezelfde provider als mijn mobiele telefoon abonnement, dan krijg je vaak nog wat korting. Verder maken we hier gebruik van een paar streamingdiensten met een familieabonnement, en daar komen we prima mee rond: voldoende aanbod om te kijken. Als ik een keer bij iemand ben waar de gewone zenders aan staan, stoor ik me al meteen weer aan alle reclames. Dus ik mis het absoluut niet! En nieuws bijhouden kan ook via NPO en door online het nieuws te lezen.

Ik zou dus zeggen: gewoon doen. Als je het wel gaat missen, is een abonnement zo omgezet.

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:47

Maar zijn die streamingdiensten dan niet net zo duur of mss wel duurder dan alleen een basis tv pakket?