Zorgverzekering 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1810
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:37

Klopt. De eerste 20 zijn voor jezelf.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:43

chanicha schreef:
Lijst van Borst is toch vanaf de 20/21e behandeling bij de fysio?

Ja, je moet er eerst een heel stel zelf betalen maar dat is 1 keer. Ik heb al 10 jaar onbeperkt fysio.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:51

miereneter schreef:
Ik ontdekte net iets wat ik nog niet kende, Ixzorg. Of heb ik er overheen gelezen in dit topic? Daar kun je, in plaats van een aanvullende verzekering, kiezen voor een losse verzekering voor tandongevallen en/of voor fysio bij ongevallen. Helemaal los van waar je je basisverzekering hebt dus. Gezien het paardrijden is dat precies wat ik zoek (reguliere fysio heb ik via mijn werkgever recht op, dus niet nodig). Ik ga voor basisverzekering bij DSW en pechhulp tand + fysio bij Ixzorg.

Kon geen addertjes onder het gras vinden en de fysio is heel ruim vergoed. Wel alleen na een ongeval. Ik ben hier persoonlijk het beste mee uit. Voor fitte mensen / ruiters die normaal geen fysiotherapie denken te moeten hebben, is dit misschien een optie. Basisverzekering kun je nemen waar je wilt.

Tanden ook alleen na ongeval! En wees eerlijk, hoe vaak komt dat nou voor?

chanicha

Berichten: 12168
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:05

janderegelaa schreef:
chanicha schreef:
Lijst van Borst is toch vanaf de 20/21e behandeling bij de fysio?

Ja, je moet er eerst een heel stel zelf betalen maar dat is 1 keer. Ik heb al 10 jaar onbeperkt fysio.


Ik dacht ieder jaar -O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:53

Nee dat is eenmalig. Het telt wel mee voor je eigen risico. Maar die is bij mij de eerste week van het jaar al op.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:49

Ik kan lx zorg helemaal niet vinden… heb je een link?

prompter

Berichten: 11162
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:12

Hij heet Ixorg :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:40

Ik had echt al veel mogelijkheden geprobeerd maar die niet :')
Thanks! Kan zeker interessant zijn :j

Sabri

Berichten: 1407
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:50

Fysiotherapie voor chronische aandoeningen is eenmalig en telt ook voor de jaren erna.
Bij Anderzorg kun je goedkoop fysiotherapie bijverzekeren wat telt voor chronische aandoeningen, dan krijg je de eerste 20 fysiotherapie ook vergoed.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:02

Sabri schreef:
Fysiotherapie voor chronische aandoeningen is eenmalig en telt ook voor de jaren erna.
Bij Anderzorg kun je goedkoop fysiotherapie bijverzekeren wat telt voor chronische aandoeningen, dan krijg je de eerste 20 fysiotherapie ook vergoed.

Ik had mijn eerste 20 ook uit de aanvullende.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:33

Sabri schreef:
Fysiotherapie voor chronische aandoeningen is eenmalig en telt ook voor de jaren erna.
Bij Anderzorg kun je goedkoop fysiotherapie bijverzekeren wat telt voor chronische aandoeningen, dan krijg je de eerste 20 fysiotherapie ook vergoed.


Hoe bedoel je dit? Dit verschilt per aandoening.
Bv COPD heb je jaarlijks 52 behandelingen.
Bij lijst borst moet je de eerste 20behandelingen zelf betalen of aanvullend verzekeren maar als je die eenmaal gehad hebt kun je verder uit de basis, jaar na jaar door.
Tenzij je aandoening voor max een jaar staat aamgemerkt.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 11:29

StalNollie schreef:
Meliaforever schreef:
Weet iemand hoe het zit met zorgkosten terugvragen via de aangifte inkomstenbelasting? Stel je neemt nu geen tandartsverzekering, maar je hebt het volgend jaar toch nodig, kan je die kosten dan opgeven en (deels)terug krijgen?


Ja maar ligt aan je inkomsten. Wij moeten boven de 1500 uitkomen.

750 is altijd waar je boven moet zitten qua onkosten.

En dan nog krijg je geen tiet.
Tijd geleden had ik over de 400 euro aan extra kosten.
Kreeg maar liefst 38 euro terug...

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:34

Zorgkosten die je niet vergoed hebt gekregen, mag je vanaf een bepaald drempelbedrag als aftrekpost gebruiken. Je krijgt ze niet terug, maar brengt ze in mindering op je inkomen waarover je belasting moet betalen, waardoor je een belastingvoordeel hebt. Maar het gaat dus in letterlijke euro’s maar om een klein bedrag belastingkorting/-teruggave tegenover de daadwerkelijk gemaakte kosten.

xxxmh

Berichten: 3496
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:03

Ben benieuwd hoeveel ik terug krijg. Heb 584.44 betaald voor zorgkosten.

miereneter

Berichten: 2560
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:25

janderegelaa schreef:
Tanden ook alleen na ongeval! En wees eerlijk, hoe vaak komt dat nou voor?


Ja, dat is precies wat ik wilde verzekeren, tanden bij ongeval. Ik ken toevallig meerdere mensen die zonder voortanden uit een ongeval kwamen, dan is een verzekering wel fijn. Reconstructie is echt heel duur. Als het nooit nodig is, des te beter.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:26

Ik vraag me wel af hoe je kwalificeert voor verzekerde zorg na een ongeval. Wordt er dan nog moeilijk gedaan over of het echt een ongeval was? Bij tanden is dat wellicht wat makkelijker want tja die beschadigen niet zo snel dat ze echt afbreken, dat is al snel een ongeval dan :=

Maar als ik ook lees van fysio na een ongeval.... moeten er dan lelijke blauwe plekken zijn als bewijs ofzo := Want ben je nou stijf oid doordat je een ongeluk(je) gehad hebt, of gewoon omdat mensen dat nou eenmaal soms hebben door een slechte houding / overbelasting / slechte matras / enz.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:00

Voor gewone stijfheid ga je toch niet naar de fysio :?

Een ongeval is met breuken enzo. Of bv nekklachten na een auto-ongeluk.

Dat onderscheid lijkt me niet heel ingewikkeld :)

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:25

Ik heb maar 1 keer iets gebroken in mijn leven. Verder toch echt regelmatig fysio nodig gehad na ongelukken, zonder botbreuken. Maar wel ernstige dingen waar fysio hard bij nodig was.
Dus nee, zo simpel vind ik dat ook niet.

Of dan weer daar de huisarts moeten voor verwijzing oid.

Hier nog gekeken of iets anders als gemeentepolis geschikt was, maar komt allemaal op die 200 euro neer voor de zorg die ik nodig heb. En nergens genoeg vergoeding dat ik niet zelf alsnog een paar duizend euro per jaar moet betalen.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:34

pmarena schreef:
Ik vraag me wel af hoe je kwalificeert voor verzekerde zorg na een ongeval. Wordt er dan nog moeilijk gedaan over of het echt een ongeval was? Bij tanden is dat wellicht wat makkelijker want tja die beschadigen niet zo snel dat ze echt afbreken, dat is al snel een ongeval dan :=

Maar als ik ook lees van fysio na een ongeval.... moeten er dan lelijke blauwe plekken zijn als bewijs ofzo := Want ben je nou stijf oid doordat je een ongeluk(je) gehad hebt, of gewoon omdat mensen dat nou eenmaal soms hebben door een slechte houding / overbelasting / slechte matras / enz.

Mijn man heeft vorig jaar gebruik gemaakt van (toen nog) de pechvogelhulp van Ditzo (nu ASR ik kies zelf). Hij heeft met voetbal zijn enkelbanden gescheurd door toedoen van de tegenstander. De fysiotherapie heeft hij vanuit de pechvogelhulp alsnog vergoed gekregen, hij was er niet aanvullend voor verzekerd. Hij moest toen eerst een aanvraag doen en daarna kon hij de declaratie indienen. In de voorwaarden stond heel duidelijk beschreven wat er wel en niet onder viel.
Ik weet niet of er bewijs is gevraagd, maar dat had hij wel kunnen aanleveren.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 10:37

Ik ben ook overgestapt naar vgz.
Kreeg met collectiviteitskorting 650 euro tandvergoeding voor 176 euro per maand.
Voor 4 euro meer per maand vergeleken met cz krijg ik 200 euro meer

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:41

Ik ben van czdirect over naar just. Betaal iets meer, maar heb er nu wel tandarts bij. Fysio 16x in geval van ongeluk en 4x regulier. Dat voor 80 euro per jaar meer. Tandarts heb ik er met de controles wel uit. Mmmm

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:47

Ik ben weer het beste af bij De Friesland, dus ik blijf waar ik was.

OHRA heb ik serieus overwogen vanwege o.a. de combinatiepolis met vrije zorgkeuze. Maar zolang De Friesland vrije ziekenhuiskeuze met 100% vergoeding garandeerd, vind ik het de extra kosten nu niet waard. En tegen het zorgplafond kan ik met beide polissen aan gaan lopen.

Populaire verzekeraars hier op bokt als DSW en ONVZ heb ik weer serieus bekeken, maar ze passen gewoon niet bij mijn persoonlijke situatie qua vergoeding/acceptatie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:49

Boras schreef:
Ik ben weer het beste af bij De Friesland, dus ik blijf waar ik was.

OHRA heb ik serieus overwogen vanwege o.a. de combinatiepolis met vrije zorgkeuze. Maar zolang De Friesland vrije ziekenhuiskeuze met 100% vergoeding garandeerd, vind ik het de extra kosten nu niet waard. En tegen het zorgplafond kan ik met beide polissen aan gaan lopen.

Populaire verzekeraars hier op bokt als DSW en ONVZ heb ik weer serieus bekeken, maar ze passen gewoon niet bij mijn persoonlijke situatie qua vergoeding/acceptatie.

Never change a winning team!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:21

Ik ben voor FBTO gegaan. Maar zien hoe het allemaal gaat lopen dit jaar. Inmiddels is het jaarbedrag al afgeschreven van de rekening.

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:30

Ik stond op het punt om over te stappen naar de Friesland of asr, Maar het is toch Univé geworden. De Friesland geeft maar €10 korting wanneer je voor het maximale eigen risico kiest, en die sprong is me te groot. (€500-120=380). ASR beperkt de gebitsreiniging tot een maximaal aantal minuten binnen de verzekeringen tot €250.

Zo stom dat dat soort dingen niet duidelijk in de vergelijkend staan