Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:14

Ik heb het als kind 2x achter elkaar gehad. Nu, 20 jaar later, eindigt elke simpele verkoudheid nog in hele erge hoestbuien incl slijm ophoesten.

De lopende grap bij ons in het gezin is dus ook of Pieterburen weer voor me gebeld moet worden.

Wat tips die ik opgedaan heb in de afgelopen 20 jaar:
- fisherman’s friends zijn ook jouw beste vriend. Trekt de boel lekker open/door
- als het slijm los begint te komen, zijn de bruistabletten van welk merk dan ook met 600 mg acetylcysteine fantastisch. De 5-in-1 bronchostop werkt ook goed
- zorg dat je keel/borst warm blijft. Als ik een keer zonder sjaal buiten loop en dat stuk koud wordt, hoest ik acuut weer.

Ik ben er als kind uiteindelijk afgekomen met een kuur ventolin, dat was toen ik een aantal nachten niet meer geslapen had en ook de rest van t gezin wakker hield.

Sterkte iig allemaal :(:)

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:18

Ineens verkouden/benauwd zijn. Door het preferentiebeleid wordt mijn vaste puffer niet meer vergoed waardoor ik een b merk heb. Vermoed dat het daardoor komt.

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:23

purny schreef:
Ineens verkouden/benauwd zijn. Door het preferentiebeleid wordt mijn vaste puffer niet meer vergoed waardoor ik een b merk heb. Vermoed dat het daardoor komt.


En als je huisarts zegt dat je je oude puffer terug moet hebben? Heb hetzelfde gehad. Ik ging letterlijk over mijn nek van de nieuwe puffer. Huisarts heeft het oude spul voorgeschreven. 2 maanden schade die waarschijnlijk permanent is, maar nu mijn oude spul weer terug.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:32

Ik ga morgen sowieso bellen. Ik kan het me nu ook niet permitteren om ziek te worden

Dat is echt verschrikkelijk. Ze denken echt niet na...

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 23:09

We waren vandaag in een ijszaak. Vielen er nieuwe bekers op de grond (looppad). Zegt zo'n mens, niet weggooien. Zette ze die vieze bekers zo tussen de andere bekers. >;) Ik heb gezegd, serieus?? Die zet je er zo tussen? Vervolgens wil ze de bekers voor ons gebruiken, helder typje :+ Bekers in ander kleurtje gekregen. Wil niet zeggen dat die ook niet eerder op de grond gevallen zijn. Denk niet dat we hier weer heengaan. Is een slechte review geven overdreven?

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 23:13

Grmbl. Eindelijk een paar weken nauwelijks last van m'n schouder, nadat ik m 1 november had bezeerd. Begint bij sinds 2 nachten weer te piepen als ik op m'n zij lig. Ik was juist zo blij dat dat weer kon :=

Polarize
Berichten: 723
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 00:25

Ik meld me aan bij het hoest clubje :')

Mijn stem klinkt ook alsof ik zo'n 10 pakjes op een dag rook, dus de opmerkingen achter de kassa zijn al allemaal al voorbij gekomen. Ik voel me verder goed dusja, werk wel, maar ik heb echt amper stem over, dus denk dat ik morgen maar moet overleggen of ik anders vulploeg kan staan ipv kassa

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 00:59

purny schreef:
Ineens verkouden/benauwd zijn. Door het preferentiebeleid wordt mijn vaste puffer niet meer vergoed waardoor ik een b merk heb. Vermoed dat het daardoor komt.

Dat hebben ze bij mij ook ooit gedaan. Ben toen weer een jaar bezig geweest om weer recht te breien. Waardeloos gewoon.

hagelslag
Berichten: 9154
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 04:51

Slang knalt van de vrachtauto af op de vroege ochtend.....
Afbeelding
Afbeelding

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:06

Dat wil je niet op de vroege ochtend, maar eigenlijk nooit..



Vannacht weer eens geprobeerd met mijn verzwaringsdeken te slapen, dat werd hem niet.
Ik kon er niet onder komen eerst, uiteindelijk wel maar vannacht met omdraaien werd een hel,
mijn arm/schouder dacht daar anders over dus vannacht de deken er maar vanaf gehaald.

En nu lichtelijke hoofdpijn..*Zucht

Ook al een tijdje last van schilferige handen en het jeukt als de piep..
eens kijken of ik vandaag een afspraak kan maken.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:15

Uiteindelijk een halve nacht wakker gelegen, met klachten van zwaar verkouden zijn, durfde niet te hoesten omdat ik dan bang was om half te stikken.
En nu hoofdpijn.
Geweldig die nieuwe puffer :+

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:21

purny schreef:
Uiteindelijk een halve nacht wakker gelegen, met klachten van zwaar verkouden zijn, durfde niet te hoesten omdat ik dan bang was om half te stikken.
En nu hoofdpijn.
Geweldig die nieuwe puffer :+


Net gebeld en ik krijg de oude weer

juval

Berichten: 13275
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:28

Novastar schreef:
Dat mama’s van 73 jaar zó kinderachtig kunnen doen als je ze een keertje hun zin niet kan geven. Het is niet van niet willen, het kán gewoon niet. Maar oooh wat is ze dan weer het slachtoffer. Pff, ik ben bijna 50 en heb nog steeds geen eigen leven (en nu ben ik ook zielig hé :roll: )

:knuffel: herkenning

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:33

GLS heeft dat pakket nog niet bezorgd, grrr, is al een week onderweg.
En natuurlijk moest ik wat online bestellen wat ook met GLS komt, als ze dat van te voren hadden aangegeven had ik daar niet besteld. De verwachte bezorgtijd van dat pakket: tussen 8 en 21.30. Dat zijn geen tijden, ik kan niet de hele dag aan huis gekluisterd zijn.

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:45

purny schreef:
purny schreef:
Uiteindelijk een halve nacht wakker gelegen, met klachten van zwaar verkouden zijn, durfde niet te hoesten omdat ik dan bang was om half te stikken.
En nu hoofdpijn.
Geweldig die nieuwe puffer :+


Net gebeld en ik krijg de oude weer

Gelukkig. _/-\o_

Heel onrustig geslapen met katten die ook onrustig zijn.

Telpeva

Berichten: 14811
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:37

Net een half uur bezig geweest met het zoeken naar een liedje op Spotify waarvan ik niet meer uit mijn hoofd wist wat de titel is en op welke cd die ook alweer stond. Alle cd's van de artiest erbij gehaald, nummers luisteren (want welke was het nouu) maar dat ene nummer kwam ik maar niet tegen.

Ging ik googlen op de lyrics, blijkt die hele cd met dat nummer erop van die artiest niet op Spotify te staan. Waarom betaal ik daar eigenlijk voor... de rest van de artiest staat er wel op!

Voor de nieuwsgierigen Rhapsody of Fire mist dus een cd op Spotify.

Plus die band vind ik kattengejank de laatste jaren, dat is een gerelateerde ergernis :+ ze waren zo veel beter vroeger.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:11

Vannacht gedroomd dat we de trouwring van mijn moeder gevonden hadden. :(

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:11

Ik heb dus constant dat ik aan een film denk of tegenkom op internet ofzo en die dan wil gaan kijken en juist die staan op geen enkele streamingsdienst. Echt zo irritanttttt.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:41

Spotify wisselt om de zoveel tijd met muziek daardoor kan het zijn dat er albums of nummers afgehaald worden. Maar betekend ook dat het weer terug kan komen. Maar hoelang dat dan duurt :+

--

Gisteravond ik gok een stel die het heel gezellig hadden. Leuk voor jullie maar dat gegil en gekrijs alsof je 16 bent lijkt mij niet nodig. Zelfs mijn hond was er op den duur helemaal klaar mee en wou weg uit de slaapkamer :') ik weet niet eens waar het wegkwam.

Wel ontzettend storend ik ben echt kapot van alles op mijn werk en moet nog zoveel regelen. Ik leef al een beetje als een zombie en slaap slecht. Daarna wel als een blok in slaap gevallen , maar wel opgestaan met het gevoel alsof ik een marathon heb gelopen en dus aan het hyperen ben geweest.

Hutcherson

Berichten: 7430
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:07

Ben ziek sinds zondag. Kon ik eindelijk een beetje slapen. Dingdong, deurbel vanmorgen. Ronkende motor voor de deur. Was minigraververhuur die een minigraver kwam leveren.... Alleen hadden wij niks besteld.
Nu vet hoesten en snotneus en kan niet nog even een dutje doen.

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:09

Op een smal wandelpad komt een ruiter mij tegemoet met loslopende hond ! Ik vind dat zo’n rotcombinatie, want ik heb mijn hondje aangelijnd voor het paard, maar zij heeft wel een grote loslopende hond bij zich. En dat moet dan passeren binnen een meter breedte.

Voor de hond zou ik mijn hondje ook los willen laten, maar dat gaat dus niet.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:34

De hik hebben met keelpijn. Goede combi :+

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:40

Aan mijn eigen onzekerheid.

Ik wil graag een keer een wedstrijdje doen op de manege, want lijkt me wel eens een keer leuk. Alleen rijden er natuurlijk bijna alleen maar jonge meiden rond de 18 wedstrijden bij ons. Kom ik daar met mijn 26 en nog nooit een wedstrijd gereden. Ik rijd ondertussen al langer dan zij oud zijn (ouch) en toch voel ik me dan onzeker ofzo.

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:08

Daklozen die de straat gaan schoonmaken en dan langs de deuren gaan om geld te vragen. En als je dan nee zegt boos worden en gaan intimideren alsof ze elk moment gewelddadig kunnen worden want ze hebben toch de boel schoon gemaakt? Ja dat heb ik je toch niet gevraagd te doen? En die komen meestal nog na 22:00 ook. Ga toch weg.

Ik doe uit principe niet aan goede doelen aan de deur. Als ik wil doneren kan ik ze zelf wel vinden (en ik doneer ook aan bepaalde dingen). Andere collectes hebben daar ook gewoon respect voor, het is ook niet dat ik een probleem heb met collectemensen aan zich ofzo.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:13

Fysiek en mentaal helemaal op. Als iemand tegen me praat kan ik diegene recht aankijken en dan zink ik toch binnen 2 seconden in mijn eigen gedachten :')