Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:20

Mijn tandje doet zo zeer ;( :') Wie weer een recht gebit wil moet letterlijk pijn lijden :')

Marcella

Berichten: 36837
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:27

Berdien schreef:
Mijn tandje doet zo zeer ;( :') Wie weer een recht gebit wil moet letterlijk pijn lijden :')

Gewoon geen tanden veel makkelijker en geen pijn meer. Jammer alleen dat de chronische bijholten ontsteking nog steeds niet weg is.

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:46

Marcella schreef:
Berdien schreef:
Mijn tandje doet zo zeer ;( :') Wie weer een recht gebit wil moet letterlijk pijn lijden :')

Gewoon geen tanden veel makkelijker en geen pijn meer. Jammer alleen dat de chronische bijholten ontsteking nog steeds niet weg is.

Moet je ook maar willen :+

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:05

Gisteren na 3 weken weer eens gewerkt, heb zeker heerlijk gewerkt.. lekker in het zonnetje gisteren.
En gisteren waren we ook bezig om paaltjes uit te zetten in het weiland dat binnenkort de koetjes weer naar buiten kunnen..

Terwijl we het uitzette de paaltjes nog echt 4 x gevraagd weet je zeker dat het 3 meter is?
Ja, heb net nog eens gebeld wat het moest zijn van hoeveel meter, en dat was 3 meter.

Vanmorgen kreeg ik te horen dat er best 1 paaltje er tussen uit mocht, en dat er 6 meter tussen ieder paaltje mocht zitten.. *Zucht*



En vanmorgen spierpijn van gisteren in de liezen/heupen door het uitstappen van 3 meter.
Vandaag ook heerlijk nog 9.349 stappen behaald en zere voeten.. :')

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:26

Ik wil mijn auto wassen en rijd naar de wasstraat eenmaal daar portemonnee kwijt ? Ik dacht die ligt nog thuis , dus omgekeerd en maar even een rondje gaan rijden en naar mijn paard om even te knuffelen.

Ik sta op de parkeerplaats bij stal en je raad het al , portemonnee ligt gewoon in de auto maar was van de stoel afgevallen.

MARenAMY

Berichten: 110
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:52

Mezelf :(
Alles zit me gewoon even tegen vandaag |( ;(

Merlen

Berichten: 1608
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:54

Tegenwoordig moet je je eigen diagnose stellen.
Eind december bloed laten prikken omdat ik overal pijn had en zelfs niet meer uit bed geraakte.
Huisarts 1 vertelde dat er niets gevonden was wat ik heel vreemd vond.Het was de ouderdom zei hij,ben niet eens oud.
Een paar maanden later naar huisarts 2 voor dezelfde symptomen.Zij bekijkt de resultaten en stelt vast dat mijn ontstekingswaardes torenhoog waren,vindt het vreemd dat HA 1 daar niets van gezegd heeft.Zij stuurt me naar de reumatoloog.Geen reuma maar wel artrose en diagnose fybromialgie omdat ze anders niet weten waarom ik anders hevige gewrichtenpijn heb.
Enkele weken later terug naar HA 2 voor documenten voor de zorgverzekering.Ik vraag haar of er ook getest was op de ziekte van lyme.Was niet het geval.Ik laat nogmaals bloed prikken en vraag haar ook om naar mijn hart te luisteren.
HA 1 had in december namenlijk een hartruis vastgesteld.Moest niet verder onderzocht worden volgens hem.
HA 2 luistert en maakt onmiddellijk een doorverwijzing voor de cardioloog.Op mijn leeftijd is dat niet normaal.
Vandaag het resultaat van het bloedprikken;ik heb de ziekte van Lyme.Al meer dan 2 jaar en daardoor heb ik plots hevige pijn gekregen,kon ik amper nog bewegen en zijn mijn gewrichten ontstoken.
Als HA 1 me de voorbije jaren serieus genomen had,zat ik hier nu niet mee.

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:13

Voor iedereen die zo lief advies gaf gisteren, ik voel me stukken beter — nogmaals heel erg bedankt! Ik denk dat het toch flinke voedselvergiftiging was. Kon vandaag gelukkig weer relatief normaal eten en heb zelfs een stukje gefietst. Morgen gaat mijn examen dus godzijdank gewoon lukken! *\o/*

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:20

Eapy schreef:
Voor iedereen die zo lief advies gaf gisteren, ik voel me stukken beter — nogmaals heel erg bedankt! Ik denk dat het toch flinke voedselvergiftiging was. Kon vandaag gelukkig weer relatief normaal eten en heb zelfs een stukje gefietst. Morgen gaat mijn examen dus godzijdank gewoon lukken! *\o/*



Jeeehhhhh heel veel succes morgen!

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:25

Aan mijzelf, mijn man is tijdelijk thuis ivm overspannenheid/burn out, en ik mis mijn me time. Hij is natuurlijk niet de vrolijkste nu en ik doe alles wat in mijn macht ligt om hem te helpen. Maar constant iemand om mij heen is best moeilijk. Hij is er 4 jaar geleden voor mij geweest met mijn burn out, alleen weet niet hoe ik hem moet opvangen dan door alleen er te zijn. En ik baal van mijzelf dat ik mij af en toe erger aan zijn humeur en zijn aanwezigheid.

Telpeva

Berichten: 14810
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:42

Eapy schreef:
Voor iedereen die zo lief advies gaf gisteren, ik voel me stukken beter — nogmaals heel erg bedankt! Ik denk dat het toch flinke voedselvergiftiging was. Kon vandaag gelukkig weer relatief normaal eten en heb zelfs een stukje gefietst. Morgen gaat mijn examen dus godzijdank gewoon lukken! *\o/*

Wat fijn, succes morgen met je examen!

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:09

Af en toe komt er even zo'n ik moet huilen moment omhoog maar het zet niet door. Irritant want eigenlijk wil ik best even huilen om even te ontladen.

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:21

Britta31 schreef:
Aan mevr de chagrijn hier in huis.


Ik heb de meneer versie hiervan -O-

Nyaleti

Berichten: 6308
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:27

Ik heb zo'n massage gun gekocht. Was helemaal blij, ik dacht dit gaat zo lekker zijn voor m'n zielige lijf en stramme spieren.
Maar zelfs op de zachtste stand voelt het zoooo heftig en het kietelt enorm :')

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:40

Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest. -O-

Boheme, niet te hard zijn voor jezelf, het is ontzettend ingewikkeld en zwaar om met een partner met burn-out te zitten! En je mag je best aan hem ergeren en verlangen naar ruimte voor jezelf. Kan je misschien me-time buiten de deur zoeken? Ergens een koffie drinken met een boek mee, een wandeling maken, naar de sauna gaan?

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:41

Suliko schreef:
Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest. -O-

Boheme, niet te hard zijn voor jezelf, het is ontzettend ingewikkeld en zwaar om met een partner met burn-out te zitten! En je mag je best aan hem ergeren en verlangen naar ruimte voor jezelf. Kan je misschien me-time buiten de deur zoeken? Ergens een koffie drinken met een boek mee, een wandeling maken, naar de sauna gaan?


Oh jij ook al kinkhoest? Ik heb er hier ook eentje thuis met kinkhoest. Wat een zeehond zeg, al ruim een maand nu.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:49

Wat fijn Eapy, heel veel succes morgen met het examen.

Ik ben op, maar slaap nog steeds heel slecht. Zie ook op tegen morgen, want moet bloed prikken weer veel buisjes. Tijdje terug 13 buisjes… Verwacht nu weer zoiets.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:57

Suliko schreef:
Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest. -O-

Boheme, niet te hard zijn voor jezelf, het is ontzettend ingewikkeld en zwaar om met een partner met burn-out te zitten! En je mag je best aan hem ergeren en verlangen naar ruimte voor jezelf. Kan je misschien me-time buiten de deur zoeken? Ergens een koffie drinken met een boek mee, een wandeling maken, naar de sauna gaan?



Beterschap met je kinkhoest, dat is vreselijk heeft bij mij 2 maanden geduurd.


Ja die me time zoek ik op, en werk is een heerlijke afleiding. Maar dan nog. Ben nu thuis vanaf 6 uur en als hij 2 woorden heeft gezegd is het veel. Maar wel vastzitten aan de tv of telefoon. En dat terwijl hij normaal de leukste en meest vrolijke persoon is die ik ken. Dus het is ook een stukje er aan moeten wennen.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:17

Suzanne F. schreef:
Suliko schreef:
Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest. -O-

Boheme, niet te hard zijn voor jezelf, het is ontzettend ingewikkeld en zwaar om met een partner met burn-out te zitten! En je mag je best aan hem ergeren en verlangen naar ruimte voor jezelf. Kan je misschien me-time buiten de deur zoeken? Ergens een koffie drinken met een boek mee, een wandeling maken, naar de sauna gaan?


Oh jij ook al kinkhoest? Ik heb er hier ook eentje thuis met kinkhoest. Wat een zeehond zeg, al ruim een maand nu.


Ja, het heerst enorm blijkbaar, ik hoor ook opeens van alle kanten dat mensen het hebben.
En ik heb het idee dat huisartsen het onderschatten of nonchalant doen, waardoor het mede zo rondgaat. Mijn vriend kreeg het eerst, meerdere keren stikken 's nachts, hij liep helemaal rood aan. Huisarts vond het geen kinkhoest, want hij had geen koorts. Hij had hem gewoon moeten laten testen en mij preventief antibiotica geven, dan had ik het mogelijk kunnen tegengaan, maar dat is dus niet gebeurd. Daardoor ben ik ook gewoon alles blijven doen, terwijl ik toen in het voorstadia zat dat enorm besmettelijk is. Zodra ik door had dat het toch echt wel kinkhoest is, begon mijn moeder ook te kuchen. Heb haar direct meegesleept naar de huisarts zodat ze antibiotica kon krijgen, huisarts was er stellig in, maar heeft het toch meegegeven. Bij mijn moeder heeft het door de antibiotica niet doorgezet, echt heel blij, maar belachelijk dat je zelf erachteraan moet en huisartsen zo nonchalant doen.
Dat was ook nog even een ergernis die eruit moest. :')

Sterkte met degene die het thuis heeft, het is echt heel naar om te hebben.

Heftig hoor Boheme! Hopelijk komen jullie er samen goed doorheen. Ik weet dat tv kijken en scrollen ook echt een vorm van emotieregulatie is, omdat je dan even niet hoeft te voelen of na te denken. Niet de beste vorm van regulering misschien, maar soms wel het makkelijkst en vooral als het noodzakelijk is. Misschien geeft die wetenschap wat begrip.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:18

Volgens mij komt het door de lager wordende vaccinatiedekking :o.

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:27

Bloedluis ontdekt in het kippennachthok. Nu uiteraard jeuk, drinkwater spul ingedaan, knoflookpoeder door het voer, nachthok ingespoten en dicht dus ze moeten maar in de ren slapen.

En geen idee hoe laat ze morgen waterleiding komen vervangen, kan zomaar om 7:10 zijn op mijn vrije dag. Dus zal maar zorgen dat ik dan gewassen en gestreken klaar zit met genoeg water in waterkoker en koffiezetapparaat.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:31

_San87_ schreef:
Volgens mij komt het door de lager wordende vaccinatiedekking :o.


Ja, dat zal absoluut de hoofdoorzaak zijn! En als volwassene ben je sowieso niet meer beschermd, de vaccinatie die je op je 9e krijgt, werkt na 5-10 jaar niet meer.
Maar als ik zie wat er voorkomen had kunnen worden als de huisartsen gewoon adequaat gehandeld hadden vanaf het eerste moment en direct hadden laten testen, dan hadden wel meerdere besmettingen voorkomen kunnen worden en had de kinkhoest bij mij niet hoeven door te zetten als ik op tijd antibiotica had gekregen. Dus hoe de huisartsen handelen, kan zeker wel erger voorkomen.

Ik baal enorm omdat ik niet fatsoenlijk op de universiteit kan zitten om te studeren, ik wil anderen niet storen met verstikkende hoestbuien, dus nu zit ik continu thuis. Ik moet de komende twee weken interviews gaan afnemen voor mijn scriptie, heel prettig als ik halverwege iemands verhaal een hoestbui krijg. Ik slaap amper waardoor ik überhaupt niet goed kan nadenken. Verder had ik verschillende trailruns gepland staan deze maand waar ik zoveel zin in had en gaat sporten voor geen meter, terwijl dat juist mijn uitlaatklep is. :\
De frustratie zit hoog. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:32

Suliko schreef:
_San87_ schreef:
Volgens mij komt het door de lager wordende vaccinatiedekking :o.


Ja, dat zal absoluut de hoofdoorzaak zijn! En als volwassene ben je sowieso niet meer beschermd, de vaccinatie die je op je 9e krijgt, werkt na 5-10 jaar niet meer.
Maar als ik zie wat er voorkomen had kunnen worden als de huisartsen gewoon adequaat gehandeld hadden vanaf het eerste moment en direct hadden laten testen, dan hadden wel meerdere besmettingen voorkomen kunnen worden en had de kinkhoest bij mij niet hoeven door te zetten als ik op tijd antibiotica had gekregen. Dus hoe de huisartsen handelen, kan zeker wel erger voorkomen.

Ik baal enorm omdat ik niet fatsoenlijk op de universiteit kan zitten om te studeren, ik wil anderen niet storen met verstikkende hoestbuien, dus nu zit ik continu thuis. Ik moet de komende twee weken interviews gaan afnemen voor mijn scriptie, heel prettig als ik halverwege iemands verhaal een hoestbui krijg. Ik slaap amper waardoor ik überhaupt niet goed kan nadenken. Verder had ik verschillende trailruns gepland staan deze maand waar ik zoveel zin in had en gaat sporten voor geen meter, terwijl dat juist mijn uitlaatklep is. :
De frustratie zit hoog. :+

Ja, dat geloof ik ook zeker wel :j. Stukje laksheid misschien, omdat kinkhoest goed onder controle was.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:53

Poeh ik heb vroeger op de basisschool kinkhoest gehad.
Wat was dat een ellende zeg, ik heb zo hard moeten hoesten dat ik moest overgeven.
Veel sterkte iedereen!

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:00

Ik inderdaad ook. Verschrikkelijk, vooral dat gevoel dat het hoesten niet wil stoppen brr.

Hier zo vermoeid en nog steeds pijn in m’n rug/rib. Ik snap vooral niet waarom ik zo moe ben.