Waar kopen jullie basic kleding?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 13:23

Na een hele tijd niet echt te hebben geshopt ben ik toe aan een aanvulling van mijn kledingkast. Voorheen kocht ik mijn basics bij de H&M maar kwalitatief word ik daar niet echt blij meer van.

Ik ben op zoek naar basics die van goede kwaliteit zijn maar niet belachelijk duur. Zijn jullie weg van een bepaald merk?

8nnemiek

Berichten: 43489
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:41

Ik heb heel lang gewoon bij C&A gekocht, het biokatoen. Blijft lang mooi, en ze hebben veel tijdloze kleding die gewoon altijd goed zit en overal bij past :Y)
De laatste tijd koop ik eigenlijk haast alleen nog tweedehands via Vinted.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:58

Ik heb laatst wat bij de Hema gekocht maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over. Dus ik lees even mee.

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:00

Ik koop tegenwoordig ook alles bijna alleen nog maar via Vinted en Marktplaats. En dan voor mij bekende merken waar ik van weet hoe de maat ongeveer valt. Op Vinted kun je ook nog de staat selecteren, zelf kies ik altijd voor de staat nieuw met kaartjes en nieuw zonder kaartjes. Koop veel van King Louie, G-star, Ralph Lauren, Sendra (laarzen), Costes, Gypsy (leren jasjes), Anky (rijkleding), heb inmiddels mijn hele garderobe voor de winter vernieuwd met de mooiste pareltjes voor weinig. Als ik twijfel over de maat dan vraag ik of de verkoper wat maten wil opmeten. En als de staat niet is zoals omschreven is in de advertentie dan heb je kopersbescherming waarmee je de koop kan ontbinden en retourneren.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 18-10-23 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:00

Als ik wat nodig heb ga ik naar c en a maar meest van de tijd naar decathlon. Die hebben ook basic shirts en bij de golf afdeling ook wel nettere dingen die toch stevig zijn en een tijd meekunnen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:03

Gamova schreef:
Na een hele tijd niet echt te hebben geshopt ben ik toe aan een aanvulling van mijn kledingkast. Voorheen kocht ik mijn basics bij de H&M maar kwalitatief word ik daar niet echt blij meer van.

Ik ben op zoek naar basics die van goede kwaliteit zijn maar niet belachelijk duur. Zijn jullie weg van een bepaald merk?

Zeeman voor de echte echte echte basics.
Laatst bijgewerkt door Winged op 18-10-23 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Oskarrino
Berichten: 819
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:03

Ik ga graag naar c&a, the Sting of Primark :) Ik woon in de stad, dus loop ook vaak winkels in en uit. Only vind ik ook een leuke winkel

Online bestellen doe ik af en toe, bij AboutYou vind ik het fijn bestellen.

Cambionn

Berichten: 888
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:25

Mijn sokken zijn van de Hema. Koop altijd 1 specifiek model met hoog katoengehalte (hoger dan die die aangeprijst staan als katoene sokken :+ ).

Broeken zijn Levi. Kosten wat, maar gezien een H&M broek mij ong een maand meegaat en Levi's mij zo'n 1,5 jaar haal ik de kosten er wel uit en is het op termijn goedkoper. En ja, ik slijt echt heel snel door broeken :') .

Lederwaren zoals riemen haal ik bij de betere schoenmaker. Die maakt ze meteen op maat en zet er een drukknop in zodat ik de gesp kan wisselen (zodat ik lekker mix & match ermee kan doen).

Voor zakenlijke bloezen en andere nette basics ben ik fan van Hugo Boss. Mijn favouriete standaardblouse is vaak voor 40 euro in de aanbieding, dus met beetje opletten op aanbiedingen goed te betalen. Heb er ook nog nooit eentje weg hoeven gooien. Maar die sterke voorkeur voor Hugo Boss is ook mede omdat hun maten/proporties mij echt heel goed passen, en vooral de Boss lijn off the rack bijna maatwerk lijkt daardoor. En dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Meeste van mijn shirts en vesten zijn merchandise, dus kan daar weinig op zeggen.

Heb nog wat oude basics van de C&A en de H&M die er nog goed uit zien en hou tot ze kapot gaan, maar kom de meeste fast-fashion winkels niet meer in laat staan dat ik er wat koop. Als ik er kom, wat nog wel met enige regelmaat is omdat ik met anderen mee ben, valt me wel op dat C&A kwalitatief wel stuk beter is dan bijv. H&M (H&M lijkt ook echt enorm achteruit gegaan te zijn de laatste jaren). Primark is kwalitatief echt een ramp imho, kan die kleding ook niet goed hebben. De goedkope stoffen en het slechte naaiwerk zit mij erg oncomfortabel. Maar ook zal ook deels persoonlijk zijn, mijn huid is namelijk sowieso erg gevoelig voor zulke dingen. Alles onder Inditex (Zara, Berska, Pull&Bear, Stradavarious en nog een paar) zit beetje tussen H&M en C&A is voor mijn gevoel. Als ik fast-fashion haal (wat ik probeer zo min mogelijk te doen, maar ook ik ben niet heilig), is C&A de eerste die ik binnen loop.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 18-10-23 14:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:29

Brandy Melville, H&M en de Bonprix zijn mijn favorieten voor basics.

Suzanne F.

Berichten: 49479
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:34

Zeeman of C&A. Soms ook Bristol.

Liannetje86
Berichten: 789
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:44

Zeeman hier dus echt niet, maffe verkleurde shirtjes (ik had online besteld, dacht even een paar simpele shirtjes voor eronder...) ik ben gewoon weer terug bij C&A; blijft mooi, tijdloos en makkelijk.

Nessie

Berichten: 8601
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:46

Stradivarius voor basic kleding.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:51

outdoor winkels meestal (bever, zwerfkei, outdoor xl, kampeerwereld hendriks)
Basics moeten lekker zitten en functioneel zijn. Helaas kom je daar kwa aanschafprijs niet goedkoop weg.
Maar uiteindelijk gaat het langer mee en valt de prijs dan daardoor ook mee.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:54

De meeste basics in mijn kleerkast zijn van Esprit en Tom Tailor. Dat zijn dan jeansbroeken, t-shirts, blouses, truien, etc.

Tazzey
Berichten: 9525
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:01

Ik heb veel basis stukken van Tommy Hilfiger, Esprit en Calvin Klein, niet al te duur en kwalitatief erg goed. Sommige stukken gaan al 15 jaar mee.
Ik ben geen fan van Zeeman en H&M, dat soort kleding gaat maar kort mee en is niet heel duurzaam.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:15

Kringloop, ga geen klauwen vol geld meer betalen voor allerdaagse kleding.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:20

Eigenlijk ben ik qua beel dingen ook niet zo blij meer van de kwaliteit, maar, voor de basis ga ik vaak naar de c&a (jeansbroeken vooral) of de Decathlon zelfs (voor basis tops, ondergoed en comfortabele broeken bvb), voor jurkjes of sjieker spul ga ik al snel naar Lola&Liza .
Veritas voor panty's of specialere dingen qua ondergoed of sjaals bvb.

Zitten allemaal dicht bij huis hahahaha (BE overigens) en ik ben niet zo een shopfan, deze winkels zijn heel bereikbaar voor mij en bekend terrein zeg maar :+

Ik moet zeggen dat mijn truien van bvb Nike het langste heel blijven!! En ik ben helemaal niet zo een merkmens, maarja ok, kwaliteit verschilt vaak toch wel tegenover C&A of...
Van de Decathlon heb ik ook echt super leuke merino wollen basics bvb en basis topjes en die gaan ook al lang mee!

AS adventure heeft ook prachtige gewone lijnen met functionele "avondkleding" zeg maar, prachtig, kwalitatief top, maar nogal prijzig wel. Ik heb bijzonder veel jurken van daar :')

tengeltje11
Berichten: 7169
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:34

Hier ook nog enkel vinted. Je vind er zo veel leuke spullen voor een fractie van de nieuwprijs.

DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:36

Ik vind weinig meer kwalitatief goed. Tegenwoordig koop ik veel basics in de outdoor winkels. En bij Dilling. Mooie wolken laagjes die kwalitatief prachtig blijven.

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:55

Mouwloze shirts, longsleeves en leggings bestel ik bij Zeeman, vooral ook omdat veel kleuren heel snel uitverkocht zijn in de winkel en dan niet meer aangevuld worden. :roll:
Shirtbroeken, hoodies, vesten, mouwloze shirts, jurken en ondergoed bestel ik bij Bonprix.
Sokken haal ik bij de wibra of action en soms bestel ik ze mee bij Zeeman.

Andere broeken draag ik niet, vind ik niet lekker zitten en ik weiger kleding te dragen waar ik me niet comfortabel in voel. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102274
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:13

Ik haal mijn spijkerbroeken, T-shirts en truien (voor mijn werk) bij de Takko. Daar shop ik 2x per jaar. Aparte dingetjes zoals blazers of bloesjes bij Bonprix en About You.

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:43

Ik koop basis kleding vooral bij Bonprix. En soms ook bij C&A. Vind bij veel winkels de pasvormen vaak zo raar en niet fijn.

Bonprix is online, maar stuur eigenlijk zelden wat terug. En als er iets terug gaat verloopt dat altijd probleemloos.

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:47

Wat ik in ieder geval niet zou doen zijn sokken van de Hema, na 1x dragen al stuk. Echte miskoop is dat geweest.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:11

ElfBeau_067 schreef:
Wat ik in ieder geval niet zou doen zijn sokken van de Hema, na 1x dragen al stuk. Echte miskoop is dat geweest.



Wij hebben juist sokken van de hemaen gaan al tijden mee. Simpel zwart katoen voor de kinderen en ik heb alle kleuren en ook wat wandelsokken.

Witte t shirts hema en de aktion.

Ondergoed wehkamp bonprix etc.

Voor de kids heb ik bjorn borg en vingino boxers. Mooie pasvorm en blijven netjes. Hou niet van lubberende broekjes.

Jeans truien sweaters etc koop ik van tommy hilfiger of calvin klein bij zalando of hun eigen webshop.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Waar kopen jullie basic kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:33

Werkkledingzaak. Basic t-shirts en longsleeves die het langer dan 1 keer wassen volhouden en niet schreeuwend duur zijn.