Hoeveel spaargeld baby

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swah

Berichten: 1869
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Hoeveel spaargeld baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 06:49

Hier gaan alle extra's van opa en oma en andere familie op hun eigen spaarrekeningen. Dat geld hebben zij ook echt gekregen natuurlijk.
En verder sparen we zelf voor ze.

caro29
Berichten: 8059
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hoeveel spaargeld baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:22

Hier zelf €50 per maand plus €25 van opa. Ik spaar minimaal €1000 per jaar. Dit is voor studie/rijbewijs en grote dingen. Wat er op zijn 18e nog is kan hij dan hebben.

Mellow

Berichten: 6526
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Hoeveel spaargeld baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:29

Doe nu 10 euro per maand vanaf zijn geboorte. En dan zien we later wel even. Ook een losse spaarpot waar ik kleingeld in doe.
Tzt zal ik misschien meer voor hem sparen maar voor nu vind ik het wel genoeg. Je weet niet wat de toekomst brengt.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:51

Wij hebben voor beide kinderen een zilvervlootrekening waar we €50 per maand op storten.

pmarenaJarig

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoeveel spaargeld baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:21

Ik zit er over te denken om nog iets van een eigen rekening voor hem te openen, waar hij dus wel zelf bij kan en dan misschien ook iets leuks krijgt zoals je voorheen die Pennymaat had, iets van een leuke spaarpot, een pinpasje ofzo...? Iets dat een beetje stimuleert om wat te sparen en een beetje overzicht te houden.

tengeltje11
Berichten: 7169
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hoeveel spaargeld baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:56

Ik vind zo iets een moeilijke, wij hebben ook een spaarrekening voor de kids. Komt ook ergens 50 euro/maand per kind op en dan nog wat extra’s van feestjes enzo.

Alleen komt dat vrij voor hun op hun 18de. Stel op dat moment gaat het niet zo goed met hen(bv foute vrienden, enorme rebel-fase, mentaal moeilijk,…. Wat op die leeftijd allemaal nog heel realistisch is), dan is er ook een kans dat ze dat geld gaan verkwisten… en dat lijkt me dan niet de bedoeling, maar kan je als ouder ook niet meer tegenhouden.

Hier wel aan het denken of het dus niet beter is om dat geld zelf bij te houden op de een of andere manier en aan hen te geven op het moment dat het echt nuttig ingezet wordt…

Maar hoe dan natuurlijk, want bij veel opties zitten idd belastingen en taxen vast.

pmarenaJarig

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:58

Nu bij ING een actie zie ik, dat als je een kinder rekening opent ze 10 euro daar op storten als welkomst cadeautje :)

Tengeltje: ik denk dat de beste insteek is om vooralsnog even op eigen rekening te sparen, en als je denkt dat het wel goed komt met kind dan kan je de laatste jaren voor de 18e verjaardag meer dan 6.000 euro per jaar belastingvrij overmaken op de rekening van het kind. Dan kom je ook een heel eind :)

En tja als er een studie moet worden betaald.
Of een rijbewijs. Brommer. Auto. Mooie reis. Trouwerij. Iets anders.

Dan hoeft dat geld natuurlijk helemaal niet van de rekening van het kind zelf af te komen maar kan je daar gewoon (een deel) van betalen zonder belasting gedoe, denk ik...? :)

Miran

Berichten: 4468
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:17

Wij sparen de kinderbijslag op een aparte spaarrekening, bedoeld om straks bijv studiekosten te kunnen betalen. Niet dat we nu denken dat we dat straks niet redden, maar je weet nooit hoe het loopt.
Als ik nu het topic over rente op de studieschuld zie hoop ik echt haar zonder lening erdoor te krijgen.