Ben ik de enige?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:57

Kaitlyn schreef:
Schoolkamp groep 8. Ik denk dat daar de haat vandaan is gekomen. |(
Op de terugweg heb ik gefakete dat ik echt heel erg misselijk was. :Y)


Ik denk ook bij mezelf. Bij mij was 5u fietsen op schoolkamp van groep 8 idd niet echt geweldig.
Maar in principe kan ik wel naar dorpen in de buurt fietsen, ben nog wel sportief zeg maar :')

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:22

Hier, het Spaanse platteland, groet ik ook vrijwel iedereen die op een minder dan 90 weg rijdt.
Ook als ik in de auto zit. Een knikje, handgebaar, zoiets. En als je elkaar echt kent ga je gewoon aan de kant (of midden op de weg) staan kletsen. Zo normaal hier.

Wanneer ik in de dorpen hier wandel is groeten ook de gewoonste zaak van de wereld, ook in wat grotere dorpen of dorpen waar ik voor het eerst kom. Gewoon iedereen wordt gegroet.

En als ik naar een 'vaste winkel' ga, wordt er altijd een praatje gemaakt over het weer, de kinderen, de feestdagen, wat er dan ook maar speelt.

Wanneer ik met paard op de weg rijdt remt eigenlijk iedereen af, wijde boog eromheen en vaak wordt er nog gestopt voor een praatje of een compliment.

Dat gekkenwerk dat ik uit Nederland ken bestaat hier gewoon niet.
Ik ben er zo aan gewend geraakt!

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:38

Ik woon in een (kleine) stad, en bij mij verschilt het waar en wanneer ik fiets.
Als ik 's ochtends naar school fiets fiets ik samen met een vriendin, en zijn we vaak aan het praten dus dan ga ik niet elke keer iemand groeten, maar ik glimlach wel.
Als ik naar muziekles fiets (ander dorp, kom door een paar kleinere dorpjes, moet 20 minuten fietsen) en mensen tegenkom zeg ik wel altijd even hallo (of hoi, ligt eraan hoe oud ik die persoon schat want ik vind "hallo" naar jongere mensen (ben zelf 14 :') ) soort van "onbeleefd" klinken ofzo...

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:58

Als ik bij mijn woonplaats op de Veluwe wandel, zeggen we elkaar als wandelaars altijd gedag. Als ik diezelfde mensen wandelend op straat tegen kom, negeren we elkaar vaak volledig de moeder.. :') Eigenlijk best typisch, en ik denk vooral context gerelateerd..

Ik merk dat ouderen een vriendelijke "hallo" altijd wel waarderen, en als ik volwassen mensen inhaal op de fiets of de brommer zeg ik wel altijd even hallo of steek mijn hand op. Scholieren niet, die negeer ik dan bijvoorbeeld weer volledig bewust. :=

Te paard zeg ik iedereen die we passeren vriendelijk gedag. Creëert toch ook weer een zekere netheid/goodwill als "paardenmeisje" tegenover alledaags rondreizende lui.. :')

mysa

Berichten: 10561
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:01

Ik groet meestal wel. Maar dat komt omdat we buiten de bebouwde kom wonen, soort buurtschap. Dus zo heel veel kom je dan niet tegen. Alleen 's zomers heel veel toeristen. Die groet ik niet allemaal. Hangt ervan af wat voor gezicht ze opzetten.

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:38

Naar aanleiding van dit topic toch maar eens opgelet.
Tijdens t boodschappen of op straat als ik oogcontact heb met iemand een knikje of een glimlach. Een oudere dame bulderde vrolijk “Goedemorgen!” terug.
Daar vrolijk ik dan ook weer van op.

Als toerist zijnde vind ik een praatje met een local altijd wel leuk. Maar dan heb ik ook de tijd.
Meestal beginnen ze dan over mijn hond.

Een meneer gooide heel trots de Nederlandse woorden die hij kende eruit. Had ie als kind geleerd. Ok, het waren geen nette woorden, we hebben er samen erg om gelachen.