Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:22

Yep. Gebruik de dingen in je auto waar ze voor bedoeld zijn.

Losse ergernis van mij, maar pasgeleden iemand die een andere maat velgen wilde dan die bij de auto hoorden, want dan konden er andere banden op. Snap ik, EV-banden zijn duur, maar die speciale banden zijn wel nodig voor je auto.

Enfin, hele verhaal zelf aangepast, en toen was de auto niet meer stabiel en erg vervelend in het sturen. En dat is ook zo'n figuur die of de gordel niet om wil, of hem vastklikt en er zelf dan op gaat zitten. Vrágen om ongelukken, werkelijk.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:43

Brainless schreef:
@Hilary
Ik heb gewerkt bij een autoschadebedrijf.. zelfs een volle krat bier komt door de achterbank heen.

Toch lijkt me dat nog wel iets afremmen in tegenstelling tot los op de achterbank zetten / leggen, maar misschien heb ik dat mis? Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant, kijk ook graag naar Highway thru hell en Ice Road Rescue.
Tikje off topic misschien :D

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:54

wat een nare reacties, joh. Ik kan me er iets bij voorstellen als ze 50 km te hard reed, maar waarom zo haatdragend als iemand zijn gordel niet draagt? ok.. in het zeldzame geval dat ze net een ongeluk zou krijgen is er iets voor te zeggen (ivm extra kostrn en paramedici die meer ellende zien) maar verder is ze hierbij enkel een gevaar voor zichzr
elf. Overigens ken ik iemand die een ongeluk alleen heeft overleefd omdat ie geen gordel droeg (is eruit geslingerd vlak voordat de auto tegen een boom knalde en in de fik vlloog). Meeste gevallen is gordel veiliger, maar als je hier leest lijkt iedereen het braafste jongetje vd klas

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:00

IHN schreef:
Meeste gevallen is gordel veiliger, maar als je hier leest lijkt iedereen het braafste jongetje vd klas

Ik ken echt niemand die zonder gordel rijdt, echt niemand. Dat heeft helemaal niks met het braafste jongetje van de klas zijn.
Als jij in mijn auto stapt en weigert een gordel om te doen, dan stap je maar weer uit, ik rij geen meter zonder iemand zonder gordel.

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:02

Stel je niet zo aan.
Je hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn om je gordel te dragen hoor.

En ja, mensen reageren daarop en joh, ik heb liever dat ze een boete krijgt dan de auto uit geslingerd wordt tijdens een ongeluk, dus ik hoop serieus dat ze hier van leert, en ik heb nul medelijden met iemand die een boete krijgt want geen gordel. Echt helemaal niks.

En ik weet niet of je hier over nagedacht hebt, maar als de bestuurder uit de auto wordt geslingerd, wordt een ongeluk vaak veel serieuzer want buiten de auto kun je hem niet besturen he.


Brainless schreef:
IHN schreef:
Meeste gevallen is gordel veiliger, maar als je hier leest lijkt iedereen het braafste jongetje vd klas

Ik ken echt niemand die zonder gordel rijdt, echt niemand. Dat heeft helemaal niks met het braafste jongetje van de klas zijn.
Als jij in mijn auto stapt en weigert een gordel om te doen, dan stap je maar weer uit, ik rij geen meter zonder iemand zonder gordel.

Precies dat.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:38

Als ik de weg opga is het voor mij een automatisme en ik denk voor de meesten om hem om te doen (plus het irritante piepje). Als je uit de auto geslingerd wordt ga je ook als je wel je gordel om hebt die echt niet meer kunnen controleren, dus dat is kul. En ik zeg nergens dat ik het slim vind, alleen snap ik de verontwaardigde reacties niet zo. ts stelt een simpele vraag, waarom dan gelijk je mening er weer over ventileren plus dat betreffende vriendin hier nieteens leest.

DuoPenotti

Berichten: 29994
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:43

Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.

yep hier nog 2.

Maar we hebben ze altijd om. Ook voor een klein stukje. Is echt automatisme.

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:56

Mijn vader draagt nooit een gordel..
hij is 15 jaar geleden bij een auto ongeluk uitgekomen waarbij de auto in brand vloog en de bestuurder de gordel niet los kreeg en daardoor niet uit de auto kwam..
ik heb hem al 1000x gevraagd het wel te doen en dan een mes in zijn auto te leggen waardoor hij (stel dat hij ooit in eenzelfde situatie zou komen) de gordel kan doorsnijden, maar helaas..

Het is dus niet altijd een kwestie van ‘stoer doen’..

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:08

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.

yep hier nog 2.

Maar we hebben ze altijd om. Ook voor een klein stukje. Is echt automatisme.


Ik ken ook echt niemand die het niet doet. Zelfs mijn vader doet het automatisch (ik kan me nog herinneren dat m'n moeder vroeger boos werd als hij zei dat het voor een klein stukje niet nodig was).

@Namiro: hoe groot is die kans, tegenover de kans dat hij overlijdt of ernstig letsel oploopt doordat hij geen gordel draagt?

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:05

Ben het helemaal met je eens Tiggs.. maar angst/trauma doet aparte dingen met je..

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:08

Kennis heeft zo ook ongeval overleefd door gordel niet te dragen, betonnen paal los door de cabine waar hij hoorde te zitten met gordel. Maar neemt niet weg dat het in 99% van de gevallen wel levensreddend is.

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:15

Zoolgangster schreef:
Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.


Haha, ja ik heb zelfs een auto meegemaakt die niet wilde starten, omdat er een doos vol zware dingen op een zitplaats stond. Hebben we de bijbehorende gordel moeten vastklikken voor er gereden kon worden. :')

Hebben jullie redelijk nieuwe autos? Zeg maar 2018 of jonger?
Want mijn verloofde is ook zo' n mannetje en bij onze autos kan het niet meer worden uitgezet tenzij je echt ingewikkelde hackprojecten uitdoktert.

Ik snap trouwens niet dat iemand zonder gordels durft te rijden. Voel me al naakt als ik van mn oprit naar de weg rij zonder gordel. Das 50m en op eigen terrein waar honden lopen (en ik dus als een slak rij)

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:31

Memories schreef:
Gewoon achter je rug vastklikken en het alarm is omzeild :+

Spoiler:
Of je bijrijdergordel in je bestuurdersgordelhouderding, hoe heet dat eigenlijk, doen..


Overigens team autogordel hier, voelt net zoals zonder cap op je paard stappen.
Maar denk in oplossingen :)*

Oskarrino
Berichten: 814
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:32

Grote kans dat ze die boete wel kan verwachten, zijn steeds "nieuwere" flitspalen die dit ook flitsen. Mijn autootje uit 2008 meld geen lampje, geen piepje echt niks als ik geen gordel draag. Heb hem wel altijd om, rij altijd in de spits en moet vaak genoeg hard op m'n rem trappen door een aantal malloten op de weg. Ben dan altijd blij dat ik hem om heb :)

Hopelijk leert ze hiervan, voordat ze het op de harde manier moet leren... Gun ik niemand :(

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:15

Ik weet het niet, omdat ik nooit zonder gordel rijd.
Geef je nog een update als de boete binnen is?

Dorus

Berichten: 13233
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:42

Hilary schreef:
Brainless schreef:
@Hilary
Ik heb gewerkt bij een autoschadebedrijf.. zelfs een volle krat bier komt door de achterbank heen.

Toch lijkt me dat nog wel iets afremmen in tegenstelling tot los op de achterbank zetten / leggen, maar misschien heb ik dat mis? Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant, kijk ook graag naar Highway thru hell en Ice Road Rescue.
Tikje off topic misschien :D

Zal ook wel aan de achterbank liggen. In m’n kever vloog alles door de achterbank heen, die rugleuning zat gewoon los, maar in m’n Caddy is we toch wel iets mee nodig om door de achterbank heen te vliegen.

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:43

IHN schreef:
Als ik de weg opga is het voor mij een automatisme en ik denk voor de meesten om hem om te doen (plus het irritante piepje). Als je uit de auto geslingerd wordt ga je ook als je wel je gordel om hebt die echt niet meer kunnen controleren, dus dat is kul. En ik zeg nergens dat ik het slim vind, alleen snap ik de verontwaardigde reacties niet zo. ts stelt een simpele vraag, waarom dan gelijk je mening er weer over ventileren plus dat betreffende vriendin hier nieteens leest.

Met die gordel om word je niet uit de auto geslingerd in de eerste plaats.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 22:00

Ineke2 schreef:
Ik weet het niet, omdat ik nooit zonder gordel rijd.
Geef je nog een update als de boete binnen is?


Zal ik doen!

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:18

IHN schreef:
wat een nare reacties, joh. Ik kan me er iets bij voorstellen als ze 50 km te hard reed, maar waarom zo haatdragend als iemand zijn gordel niet draagt?

Dus omdat je hoopt dat iemand er van leert en zijn of haar gezicht niet te pletter rijdt... ben je haatdragend. Bijzondere conclusie.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:52

c_alsemgeest schreef:
IHN schreef:
wat een nare reacties, joh. Ik kan me er iets bij voorstellen als ze 50 km te hard reed, maar waarom zo haatdragend als iemand zijn gordel niet draagt?

Dus omdat je hoopt dat iemand er van leert en zijn of haar gezicht niet te pletter rijdt... ben je haatdragend. Bijzondere conclusie.


gaat om de manier waarop het verwoord wordt. Weet je waar ik het meest van geleerd heb? niet door de daadwerkelijke boetes, maar door de keer dat ik ermee wegkwam. En daarnaast vraag ik me af waarom iemand het nodig vind dit zo te verwoorden.met mijn reactie doelde ik trouwens niet op de mensen die gewoon zeggen ik hoop dat ze ervan leert, maar op de meer agressievere uitingen. En daarbij werd niet gezegd:hopelijk leert ze ervan, maar hopelijk een boete.

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:02

Maar dan is je interpretatie dat de opmerkingen "haatdragend" zijn nog steeds raar. Zo heftig waren de uitspraken niet.
Er wordt uitgesproken dat het een leer moment kan zijn wat haar voor erger kan behoeden. Ongeveer het tegenovergestelde van wat een haatdragende opmerking is.
En dat jij het op een bepaalde manier geleerd hebt, maakt niet dat anderen het zo leren.
Een boete is niet voor niets uitgevonden en bestaat na duizenden jaren nog steeds. Door een straffe van geld gedrag ombuigen.
Werkt het altijd? Zeker niet... maar voor een groot genoeg percentage wel. (En het levert een een andere partij dan weer een leuk zakcentje op, maar dat is een andere discussie :+ )

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:12

IHN schreef:
gaat om de manier waarop het verwoord wordt. Weet je waar ik het meest van geleerd heb? niet door de daadwerkelijke boetes, maar door de keer dat ik ermee wegkwam. En daarnaast vraag ik me af waarom iemand het nodig vind dit zo te verwoorden.met mijn reactie doelde ik trouwens niet op de mensen die gewoon zeggen ik hoop dat ze ervan leert, maar op de meer agressievere uitingen. En daarbij werd niet gezegd:hopelijk leert ze ervan, maar hopelijk een boete.

Heel bijzonder dat je dat agressief noemt.

Zeker als je zelf zó binnenkomt:


IHN schreef:
wat een nare reacties, joh. Ik kan me er iets bij voorstellen als ze 50 km te hard reed, maar waarom zo haatdragend als iemand zijn gordel niet draagt? ok.. in het zeldzame geval dat ze net een ongeluk zou krijgen is er iets voor te zeggen (ivm extra kostrn en paramedici die meer ellende zien) maar verder is ze hierbij enkel een gevaar voor zichzr
elf. Overigens ken ik iemand die een ongeluk alleen heeft overleefd omdat ie geen gordel droeg (is eruit geslingerd vlak voordat de auto tegen een boom knalde en in de fik vlloog). Meeste gevallen is gordel veiliger, maar als je hier leest lijkt iedereen het braafste jongetje vd klas

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:29

IHN schreef:
ts stelt een simpele vraag, waarom dan gelijk je mening er weer over ventileren plus dat betreffende vriendin hier nieteens leest.


Het is niet echt een simpele vraag. Hoe weten Bokkers nu of een bepaalde flitscamera ergens op een snelweg in Europa (ik gok Nederland) ook de gordel flitst?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:01

Gini schreef:
IHN schreef:
ts stelt een simpele vraag, waarom dan gelijk je mening er weer over ventileren plus dat betreffende vriendin hier nieteens leest.


Het is niet echt een simpele vraag. Hoe weten Bokkers nu of een bepaalde flitscamera ergens op een snelweg in Europa (ik gok Nederland) ook de gordel flitst?


haha klopt. Ingewikkelde vraag dan :)

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:10

c_alsemgeest schreef:
Maar dan is je interpretatie dat de opmerkingen "haatdragend" zijn nog steeds raar. Zo heftig waren de uitspraken niet.
Er wordt uitgesproken dat het een leer moment kan zijn wat haar voor erger kan behoeden. Ongeveer het tegenovergestelde van wat een haatdragende opmerking is.
En dat jij het op een bepaalde manier geleerd hebt, maakt niet dat anderen het zo leren.
Een boete is niet voor niets uitgevonden en bestaat na duizenden jaren nog steeds. Door een straffe van geld gedrag ombuigen.
Werkt het altijd? Zeker niet... maar voor een groot genoeg percentage wel. (En het levert een een andere partij dan weer een leuk zakcentje op, maar dat is een andere discussie :+ )


mijn interpretatie is niet raar, maar jij vind hem raar. En nogmaals:ik doel niet op de meningen dat het een leermoment kan zijn. Ik doel op bijv. hopelijk krijgt ze een dikke boete. hoe stom kun je zijn. Ik vind dat haatdragend, maar misschien leg jij meer gewicht op dat woord dan ik. En nee. Ik zeg ook niet dat anderen het zo leren. Verder vind ik deze discussie mijn verdere tijd niet waard. Dus let's agree to disagree