Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 14:44

Hoi,

Ik vraag dit, ja serieus, voor een vriendin :')

Vandaag reed een goede vriendin op de snelweg. Ze ging iets te hard en werd van voren op een viaduct geflitst. Nu droeg ze ook geen gordel. Ze snapt zelf wel dat dit dom is en dat ze daar een boete voor kan krijgen. Vraag is nu, is dat zichtbaar op een flitsfoto?

Google geeft alleen antwoorden van jaren geleden, toen kon het blijkbaar niet, maar misschien nu wel?

Iemand een antwoord hierop? :)

Themba

Berichten: 1480
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:45

Nee volgens mij is het alleen kenteken wat ze pakken.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:46

Er wordt juist steeds meer geflitst speciaal voor gebruik van de gordel, dus ja; zij heeft redelijke kans dat ze daarom geflitst is.
Echt gordel gaan gebruiken, een ongeval met airbag zonder gordel wil je niet meemaken.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:48

Als ze door een vernieuwde paal is geflitst, dan kan ze een fikse bekeuring verwachten.
Was het nog een oude, dan is de kans een stuk kleiner.

Ik hoop dat ze 100% met de nieuwe paal is geflitst.

Kidde
Berichten: 3480
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:48

Volgens Google wel: https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... el-om-hebt

Je hebt tegenwoordig ook juist flitspalen die op het gebruik van mobiele telefoons controleren.

Maar ik dacht dat je ook al kon inloggen bij CJIB om te kijken of je geflitst bent? Volgens mij kan je dan ook de foto zien?

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 14:51

Kidde schreef:
Volgens Google wel: https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... el-om-hebt

Je hebt tegenwoordig ook juist flitspalen die op het gebruik van mobiele telefoons controleren.

Maar ik dacht dat je ook al kon inloggen bij CJIB om te kijken of je geflitst bent? Volgens mij kan je dan ook de foto zien?



Klopt, maar ze is vandaag pas geflitst

SweetVanille
Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:51

Hopelijk wel! Hoe stom kun je zijn!

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:52

Kan je bij CJIB nakijken.
Veel nieuwe detecteren het wel.

Hoop eigenlijk dat ze een boete krijgt en er van leert. Zonder gordel wil je echt geen aanrijding krijgen.
Na mijn ongeluk waarbij de ander door rood reed hield ik een gebroken borstbeen over aan de gordel. En kapotte wenkbrauwen van de airbag/open gaan van plastic op het stuur.
Maar zonder gordel was ik er niet meer geweest.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 14:54

Ik keur het ook absoluut niet goed dat ze geen gordel draagt. Hoop natuurlijk ook dat ze hiervan leert.

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:57

Ik zal heel eerlijk zijn. Die paar honderd meter van de supermarkt naar mijn huis "vergeet" ik mijn gordel ook weleens om te doen. Dan rijd ik max. 20 km per uur en voel ik mij al heel erg stout. :')
Maar op de snelweg vind ik wel echt heel erg riskant om geen gordel te dragen.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:41

Ik denk wel dat je het kan zien. Als je de foto's opvraagt , wat op mijn werk al vaker is gebeurt, dan kan je de persoon goed zien zitten. Dus de gordel zal dan ook in beeld zijn, nou ja, in dit geval dan niet. Ik zou niet weten waarom ik zou hopen dat ze een fikse bekeuring krijgt, haar keuze, haar risico, hoop voor haar dat ze mazzel heeft. Maar ik ben bang van niet.

Sabbientje

Berichten: 4723
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:49

Kaitlyn schreef:
Ik zal heel eerlijk zijn. Die paar honderd meter van de supermarkt naar mijn huis "vergeet" ik mijn gordel ook weleens om te doen. Dan rijd ik max. 20 km per uur en voel ik mij al heel erg stout. :')
Maar op de snelweg vind ik wel echt heel erg riskant om geen gordel te dragen.

Mijn auto gaat keihard piepen dan. Dus rijden zonder gordel is geen optie zeg maar.


Over het wel of niet flitsen op de gordel.
In Nederland weet ik het niet. Maar in Duitsland maken ze bij te hard rijden ook een foto van de bestuurder.

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:49

Sabbientje schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik zal heel eerlijk zijn. Die paar honderd meter van de supermarkt naar mijn huis "vergeet" ik mijn gordel ook weleens om te doen. Dan rijd ik max. 20 km per uur en voel ik mij al heel erg stout. :')
Maar op de snelweg vind ik wel echt heel erg riskant om geen gordel te dragen.

Mijn auto gaat keihard piepen dan. Dus rijden zonder gordel is geen optie zeg maar.


Over het wel of niet flitsen op de gordel.
In Nederland weet ik het niet. Maar in Duitsland maken ze bij te hard rijden ook een foto van de bestuurder.


Mijn auto is 20 jaar oud, die heeft die luxe niet. :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:52

Ik ben jaren geleden eens geflitst in Duitsland, daar kreeg ik mooi een foto mee ter bewijs dat ik achter het stuur zat. Zelfs daarop kon je ook al zien of je wel of geen gordel draagt. Dus ik vermoed dat jouw vriendin de klos is en er hopelijk goed van leert :)

Avalanche

Berichten: 16292
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:59

Of ze leert hiervan, of op een andere manier....... en dat laatste gun ik haar niet. Dus ik hoop dat ze hier een flinke boete voor krijgt. Ongevallen zonder gordel wil je echt niet zien.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:28

Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:28

Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.


Nederland heeft een vrij oud wagenpark, dus ja.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:30

Kaitlyn schreef:
Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.


Nederland heeft een vrij oud wagenpark, dus ja.


Mijn vorige auto uit 2007 had het al, en die was niet bijzonder luxe.

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:34

Gewoon achter je rug vastklikken en het alarm is omzeild :+

Ik ben wel heel benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt TS. Volgens mij zijn er situaties waarin het wel wordt gezien en bekeurd maar is er ook prima kans dat alleen de snelheidsovertreding is gezien. Echt afwachten dus.

JudithGigi

Berichten: 4255
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:39

Tiggs schreef:
*knip* Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.


Ja maar echt :') Zeker de nieuwe Toyota van mijn vriend maakt echt een oorverdovend geluid als je de eerste piepjes negeert (source: de hond klikt zijn gordel nog wel eens per ongeluk uit).

Ik denk dat als het een nieuwe flitser is vriendin wel redelijk de Sjaak is, en terecht ook. Zijn echt geen leuke ongelukken als iemand geen gordel om heeft....

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:40

Mijn auto uit 2003 dus niet. En mijn auto uit 2009 deed het ook niet. :+

Dorus

Berichten: 13246
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:42

Of je gaat naar zo'n mannetje met zo'n laptopje en dan piept hij ook niet meer.
Wij hadden toen in onze auto uit 2005 een storing zitten in die gordel pieper, dat ding piepte te pas en te onpas. Het piepertje software matig uit laten schakelen was de voordeligste optie. En ik meen dat mijn man het in onze bus ook uit heeft laten schakelen. Geen idee waarom, want we dragen eigenlijk altijd onze gordel :+ maar een vriend van hem is zo'n mannetje met zo'n laptopje en hij heeft echt al vanalles uit- en in laten schakelen door hem.

Zoolgangster

Berichten: 9740
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:42

Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.


Haha, ja ik heb zelfs een auto meegemaakt die niet wilde starten, omdat er een doos vol zware dingen op een zitplaats stond. Hebben we de bijbehorende gordel moeten vastklikken voor er gereden kon worden. :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:12

Zoolgangster schreef:
Tiggs schreef:
Zijn er nog auto’s waarin dat kan dan? Die van mij zet nog net geen zelfdestructieprogramma op als ik geen gordel draag.


Haha, ja ik heb zelfs een auto meegemaakt die niet wilde starten, omdat er een doos vol zware dingen op een zitplaats stond. Hebben we de bijbehorende gordel moeten vastklikken voor er gereden kon worden. :')

En dan wil ik hier weer even voor waarschuwen; een kofferbak is er niet voor niets. Ik heb een programma gezien waar iemand was omgekomen door een zwaar voorwerp wat los op de achterbank lag en naar voren vloog door remmen / botsing. De botsing zelf was het probleem niet, het vliegende voorwerp wel.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Van voor geflitst, geen gordel om, zichtbaar op foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:20

@Hilary
Ik heb gewerkt bij een autoschadebedrijf.. zelfs een volle krat bier komt door de achterbank heen.