Gezocht: bokker in Noorwegen om boek te kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Gezocht: bokker in Noorwegen om boek te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 14:13

Hopelijk gaat het zo lukken!

Afgelopen zomer heb ik door Zweden en Noorwegen gefietst, maar kwam ik helaas midden in storm Hans terecht en moest ik terug naar Oslo voordat ik met fiets en al wegspoelde. In Oslo ben ik ontzettend fijn opgevangen door een gezin dat ik helemaal niet kende (via warmshowers als host gevonden). Zij zorgde ervoor dat ik, nadat ik vanaf hen vanuit Oslo vertrokken was, weer veilig terug kwam met het openbaar vervoer toen de overstromingen begonnen en voor 5 dagen heb ik bij hen gewoond om de storm uit te zitten en mijn plannen te wijzigen.
Als grapje noemde de moeder mij haar grootste dochter (ze heeft drie jonge dochters) en ik haar mijn ‘hostmama’ en mijn moeder was ook erg dankbaar dat ik een extra moeder had terwijl ik zo ver weg zat!

Als dankjewel wil ik ze graag een pakket sturen met leuke dingen voor haar, haar man en haar drie dochters. Ik moest aan het Nederlandse boek Lampje denken, van Annet Schaap. Dit boek gaat over een stoer meisje en de omgeving is gebaseerd op de waddeneilanden. De moeder van het gezin is als kind vaker naar de Waddeneilanden geweest met haar moeder, toen ze nog in Zwitserland woonde en heeft daar hele fijne herinneringen aan. De dochters houden enorm van lezen. Dit boek lijkt me dus perfect als cadeau voor haar en de dochters.

Echter, blijkt het nogal lastig om een boek te kopen in een andere taal dan Nederlands, Duits of Engels.
Dus mijn vraag: is er een bokker die in Noorwegen woont die dit boek voor mij kan bestellen en dan naar mij kan sturen?
Ik begrijp dat het simpeler is om het boek direct naar het gezin te sturen, maar ik wil er graag een groter pakket van maken met nog wat andere dingen erbij.

Ik zag dat het boek via boekhandel Norli nu toevallig in de aanbieding is :D
https://www.norli.no/boker/barneboker/fra-10-ar/lampe

Uiteraard betaal ik alle verzendkosten en dergelijke!

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Gezocht: bokker in Noorwegen om boek te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:26

Ik had vorig jaar ook zo n oproepje en toen heeft iemand mij heel lief geholpen, hoop dat het jou ook lukt :)

noordje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:32

Ik wil je met alle plezier helpen. Al vaker gedaan, dus heb ervaring :D