Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37377
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:08

Nou ja afleveren voor de deur gekwakt, niet aangebeld en heel hard wegrijden in de hoop dat het niet gemerkt zou worden, 8)7 -:(- _-:(

Ik vind het gewoon dom en ook best merkwaardig. Dingen kunnen stuk gaan maar kom daar dan voor uit. Zeg bij aanbellen sorry het is zojuist gevallen. Dan is het aan mij wat ik ermee doe. Dat vind ik een stuk minder erg, de inhoud was nu niet bepaald van lage waarde. -O-

Dit is niet te verbergen, en laf, ik plak het wel met plakband dan valt het vast niemand op :n uiteraard een klacht over ingediend. En een volgende keer zal de bezorger me toch onder ogen moeten komen. Of gaat hij (meestal een hij) voortaan alles voor de deur zetten en elk contact vermijden zolang hij er werkt?

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 19:39

Jeetje!

Mijn pakketavonturen zijn gelukkig allemaal goed gegaan sindsdien :)). PostNL is top hier haha. Komen nog sorry zeggen als er vertraging is ook

petraaken

Berichten: 44236
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:14

Nou, hier is het nu toch wel mis gegaan met het leveren van een pakje. Het had afgelopen vrijdag al in de pakjesautomaat moeten zitten bij de Delhaize waar ik regelmatig ga en waar ik vlak langs passeer als ik van mijn werk kom. Zaterdag ik blij dat het laatste item van mijn bestelling kan opgehaald worden zit het niet in de automaat. Automaat zei ook vriendelijk dat pakje nog niet afgegeven was. Pakje is nu spoorloos. Volgens track en trace is het afgeleverd in de automaat. Automaat zegt van niet en bij bpost weten ze nu niet waar het uithangt. Dus daarjuist maar contact opgenomen met Bol.com en ook zij moesten constateren dat er iets mis is gelopen en dat het allang en breed in de automaat had moeten zitten. Hopelijk krijg ik deze week nog bericht waar het uit hangt. Heb Bol.com wel mijn tweede mailadres bezorgd want volgende week zit ik in de Ardennen voor een weekje.

Kaitlyn

Berichten: 9740
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:24

karuna schreef:
Nou ja afleveren voor de deur gekwakt, niet aangebeld en heel hard wegrijden in de hoop dat het niet gemerkt zou worden, 8)7 -:(- _-:(

Ik vind het gewoon dom en ook best merkwaardig. Dingen kunnen stuk gaan maar kom daar dan voor uit. Zeg bij aanbellen sorry het is zojuist gevallen. Dan is het aan mij wat ik ermee doe. Dat vind ik een stuk minder erg, de inhoud was nu niet bepaald van lage waarde. -O-

Dit is niet te verbergen, en laf, ik plak het wel met plakband dan valt het vast niemand op :n uiteraard een klacht over ingediend. En een volgende keer zal de bezorger me toch onder ogen moeten komen. Of gaat hij (meestal een hij) voortaan alles voor de deur zetten en elk contact vermijden zolang hij er werkt?


Dit kan ook al in het depot zijn gebeurd en daar geplakt.
Was de inhoud nog wel oké?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37377
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:34

Nee de inhoud was aardig stuk. Gelukkig kunnen vervangen al heeftdie vervanging ook een aardige extra ronde gemaakt ivm een zogenaamde niet thuis (lees niet aangebeld of lang genoeg gewacht tot de deur open ging we waren namelijk gewoon thuis). Dhl weigert trouwens iets te doen aan compensatie. De verzender heeft een keiharde afwijzing gekregen zoals gebruikelijk kennelijk. Dhl vindt zichzelf niet verandwoordelijk voor schade _-:(

En op het depot plakken misschien, maar met een verdwenen adressering konden ze niet ruiken dat het pak naar mij moest. Ik geloof namelijk niet dat een depot een geplakt pakket meegeeft en de bezorger met een los papiertje op pad stuurt waarop staat dat het kapotte pak zonder adres of naam daar en daar bezorgd moet worden. Waar het vervolgens zonder aanbellen op de stoep wordt gekwakt waar het zichtbaar voor iedereen ligt.

kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:50

Vrijdag weer frustraties met de post. Pakketje wat door de brievenbus past met track en trace code.

Zou rond 12 uur bezorgd worden. Om 17 uur nog geen post gezien. Tot het mailtje dat het pakketje bezorgd was, maar nergens te bekennen. Staat op de site dat het kan dat het pakketje niet door de brievenbus past. Er is die dag ook iemand de hele dag thuis geweest, die vanaf de tuin zichtbaar was.

Nu zijn we weer een paar dagen verder en is het pakketje nog steeds spoorloos. Net zoals een ander pakketje wat ook vrijdag geleverd zou worden.
Het pakket wat gister zou komen is ook spoorloos....


Het lijkt nu net als of er elke dag pakketjes horen te komen. Gelukkig is dat niet zo.

Raineri
Berichten: 6321
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:55

Ik kreeg laatst de melding dat mijn huisadres niet bestaat. Nou, woon er toch echt :Y)

Hier gaat PostNL juist beter, itt het drama genaamd DHL. Vaak worden pakketten ergens in het complex bezorgd bij een ander omdat ze ons appartement niet kunnen vinden. Dan krijgen we dus melding dat het is bezorgd maar dan kunnen we eerst iedereen afbellen. Hopeloos.

_Christina

Berichten: 1500
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 10:57

Normaal gaat bezorging hier prima en meestal aardige bezorgers, maar ik heb altijd veel stress van een thuisbezorging dus ik dacht ik kies de PBA, dan zit ik niet met openingstijden en geen stress (dacht ik..). Nu is het dus al meermaals niet bezorgd en heb ik van de laatste poging zelfs een e-mail dat ik niet thuis was (bezorging staat nog steeds op de PBA en kan ik ook niet wijzigen)? Ik weet niet of het niet past ofzo of dat ie niet eens langs de PBA rijdt, maar geef dan keuze om een ander pakketpunt te kiezen ipv herhaaldelijk niet te bezorgen?

Flux

Berichten: 2501
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:35

Eigenlijk normaal heel tevreden met PostNL maar nu hebben ze voor de tweede keer verzaakt een vers (diepgevroren) pakket te leveren terwijl ik thuis letterlijk bij de bel stond te wachten. Ik krijg heel erg de indruk dat ze dit type pakket van 15kg gewoonweg direct als "je was niet thuis" bestempelen want dat is veel te moeilijk bezorgen in een appartement.

Oh nee, ik woon 1 hoog (van de 2!!) en er is een lift.

Echt -O-

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:09

Mijn pakket zou vanmiddag om 14 uur bezorgd zijn. Ik was thuis, maar niks gezien of gehoord. Het ligt ook niet op de afgesproken plek en ook niet in de brievenbus (pakketje zou daar in moeten passen, is groot genoeg). Zo vreselijk irritant -:(-

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 22:37

Grappig genoeg zou FedEx hier voor de problemen “een kleinigheidje met de post sturen”. Drie keer raden wat na twee weken nog steeds niet binnen is :))

BelgenGek

Berichten: 2278
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 00:49

Postnl geen problemen hier,
Dhl is de laatste 2 pakketten kwijtgeraakt en Packs gooit pakketten over het hek of zet ze in de stromende regen bij de voordeur zonder aan te bellen..

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 01:50

Mijn zus werkt als post bezorger voor postnl en we hadden hier altijd problemen met hun. Maar sinds er een fiets met fietstassen van postnl voor de deur staat zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Weet niet waarom maar tegenwoordig wordt alles netjes achter de deur in de schuur gezet en bellen ze zelfs aan.

komone
Berichten: 262
Geregistreerd: 01-12-11

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:19

Aaaha dat is een goede tip. Ik ga mijn auto beplakken als DHL bus. Haha.

Rennie89
Berichten: 37298
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:30

Ik heb een pakketje van relatief nieuwe buren aangenomen. Alleen denk ik dat dhl bezorger niet een briefje heeft achtergelaten waar het pakketje nu is dus ik zit nu opgescheept met een pakketje al een paar dagen :+ heb al aangebeld, waren niet thuis toen . Ik ga wel een briefje in hun brievenbus stoppen

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:25

DHL zou een pakket hebben afgeleverd afgelopen donderdag 11 uur. Niet dus, we waren gewoon thuis.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 21-10-23 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:27

Een prijs van de postcodeloterij: sinds woensdag in de app van PostNL maar nog steeds niet bezorgd. Zouden ze dit zelf achterover gedrukt hebben :+

BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:26

Ik wacht sinds 10 oktober op een pakketje van ali. Sinds die datum staat er dat ze het tijdstip niet hebben gehaald en ik de t&t in de app in de gaten houden voor het nieuwe moment. Gistern maar eens de klantenservice benadert om te vragen wanneer ik het kan verwachten.
Zeer traag en in zeer krom Nederlands werd mij gemeld dat het lang kan duren voor een pakket uit het buitenland is gesorteerd en ik tot het einde van de maand moet wachten en daarna contact op moest nemen met de verzender…. :7
Daarna kreeg ik een mail om een review te geven over hoe ik vond dat ik geholpen was door de klantenservice O:)