Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 23:11

Ellen_ov schreef:
Het schiet mij ineens te binnen dat ik eens een pakket schoolboeken via de post kreeg, alweer 8jaar geleden. Ik woonde toen nog in een appartement waarbij iedereen een balkon aan voor- en achterzijde had. De bezorger had toendertijd gewoon het pakket bij iemand op het balkon gezet :') ik pakket kwijt en melding gemaakt maar dat werd heuuuul snel opgelost door de bezorger gezien het een duur pakket was. Onwijze sukkel.

Mijn doos met dure schoolboeken heeft de bezorger toen over de schutting gegooid. Was ik niet zo blij mee, maar gelukkig niks beschadigd. Vond het ergens ook wel knap, was geen lichte doos…

Zoolgangster

Berichten: 9740
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:18

Susanne schreef:
Ik zit echt met verbazing te lezen. Hier echt nooit gedoe met pakketjes, zowel bij PostNL als DHL en DPD niet. Misschien ben ik gezegend met fijne bezorgers? :))
Heb trouwens wel in de app aangeven dat ze het in de tuin mogen zetten als we er niet zijn, of bij het PostNL punt.


Het zal inderdaad aan de bezorgers liggen. En misschien ook de grootte van de wijk waar bezorgd moet worden.

Dorus

Berichten: 13246
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:30

Wij hebben normaal weinig te klagen, maar dinsdag kregen we toch een "niet thuis" bericht terwijl we gewoon thuis waren. Toen ik even later weg ging zag ik een paar huizen verderop het busje van de externe die PostNL bij ons bezorg staan dus manlief ingeseind. Die sukkel is toen op de oprit blijven staan, ipv naar het busje toe te lopen, waardoor die kans zag net de straat voor ons huis in te draaien en weg was hij weer.
Toen hij daags erop z'n pakketje bij het pakketpunt ging ophalen en z'n verhaal deed werd hem verteld dat ze zo dagelijks meerdere mensen aan de balie hebben staan met hetzelfde verhaal.

Ik heb vorige week nog geluk gehad. Ik had 6 puzzels besteld bij Amazon die uiteindelijk in 4 pakketjes mijn kant op zijn gekomen. Drie van die pakketten kwamen via DHL en één van die buiten dozen was nogal gehavend, maar wonder boven wonder kwam mijn puzzel er zonder schade uit. Het laatse pakketje kwam via PostNL en daar zat alleen maar een papieren zak omheen. Ik ben nog steeds verbaasd dat die ook onbeschadigd bij mij is gearriveerd, zeker gezien de lange route die hij heeft moeten afleggen om bij mij te komen.

Overigens heb ik negen van de tien keer de deur al open voordat ze aanbellen, omdat de honden helemaal door het lint gaan op busjes die voor de deur staan. Tegen dat hun uitgestapt zijn, het juist pakketje hebben en naar de voordeur zijn gelopen heb ik al gezien dat ze er zijn en loop alvast naar de deur.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:03

Ik snap dus niet dat je een PostNL punt kunt zijn als je in het weekend niet open bent. We willen fulltime werken toch stimuleren? Wanneer moet ik dan dat pakket ophalen?

Aife
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-03-21

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:05

Onze (in BE) postNL berzorger is echt top. Die man wacht altijd tot ik er ben (hij hoort de honden helemaal gek worden van de bel) en is altijd super vriendelijk. Ik heb ook al een keer naar postNL gemaild dat ze hem daarvoor echt wel eens in de bloemetjes mogen zetten. Ze gingen het aan zijn chef doorgeven en inderdaad: 2 weken later kwam hij me tegen op de weide (die iets verder van in de straat ligt) en riep hij luid 'DANKJEWEL EH!'
Echt een topkerel.

Maar DPD.... Het mannetje wat we daarvoor momenteel hebben is om te huilen. Meerdere keren vind hij zogezegd de deurbel niet (wel mijn brievenbus want er zit een briefje in de bus), onlangs kreeg ik melding dat het gebouw niet toegankelijk was?? Wij wonen nochtans in een simpel huis met de deurbel aan de buitenmuur. Na een hele boze mail (want ik was het echt kotsbeu) zag ik hem de dag nadien rijden en ben ik naar buiten gerend. Toen heb ik mijn pakje gekregen, zonder enig woord :x

Kaitlyn

Berichten: 9740
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:14

Tiggs schreef:
Ik snap dus niet dat je een PostNL punt kunt zijn als je in het weekend niet open bent. We willen fulltime werken toch stimuleren? Wanneer moet ik dan dat pakket ophalen?


Oh ja dat is bij ons het Homerr punt. -O-

PostNL zou vandaag langskomen met een nieuw hoofdstel. Maar schijnbaar was er niemand thuis (wel) en wordt het morgen naar een pakketpunt gebracht, die letterlijk bij ons om de hoek zit. Breng het er dan meteen heen als je geen zin hebt om naar 4 hoog te lopen. :=

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:44

Stybba schreef:
Ellen_ov schreef:
Het schiet mij ineens te binnen dat ik eens een pakket schoolboeken via de post kreeg, alweer 8jaar geleden. Ik woonde toen nog in een appartement waarbij iedereen een balkon aan voor- en achterzijde had. De bezorger had toendertijd gewoon het pakket bij iemand op het balkon gezet :') ik pakket kwijt en melding gemaakt maar dat werd heuuuul snel opgelost door de bezorger gezien het een duur pakket was. Onwijze sukkel.

Mijn doos met dure schoolboeken heeft de bezorger toen over de schutting gegooid. Was ik niet zo blij mee, maar gelukkig niks beschadigd. Vond het ergens ook wel knap, was geen lichte doos…


Ik las laatst iets over een bezorger die met een zwaar pakket gewoon een konijn heeft geplet, doordat hij het over de schutting gooide.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:08

Aife schreef:
Onze (in BE) postNL berzorger is echt top. Die man wacht altijd tot ik er ben (hij hoort de honden helemaal gek worden van de bel) en is altijd super vriendelijk. Ik heb ook al een keer naar postNL gemaild dat ze hem daarvoor echt wel eens in de bloemetjes mogen zetten. Ze gingen het aan zijn chef doorgeven en inderdaad: 2 weken later kwam hij me tegen op de weide (die iets verder van in de straat ligt) en riep hij luid 'DANKJEWEL EH!'
Echt een topkerel.


Oh heeft dat echt zin als je ze mailt?
Ons PostNL - mannetje is ook echt TOP! Dan ga ik ook eens een mailtje sturen! Fijn dat ze echt iets doen met die feedback.

Net kwam hij hier weer vrolijk aangelopen met een (nogal zwaar) pakket. "haaaaaa cadeautje voor mevrouw Carolien!!!". Dus ik zeg: "zet maar bij de deur hoor, dan zet mijn man het wel weg". Nee nee, hij stond er op om het in de loods te zetten (batterijen voor machines) want veel te zwaar voor mijn rug (hij ziet me ook al even met krukken rond huppelen natuurlijk). Beste man z'n koffiebeker nog maar eens gevuld, haha. Iedereen weer blij toch?

-edit- Intussen "complimentje geven" via de website ingevuld. Tof dat dat kan!

Zoolgangster

Berichten: 9740
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:18

Tiggs schreef:
Ik snap dus niet dat je een PostNL punt kunt zijn als je in het weekend niet open bent. We willen fulltime werken toch stimuleren? Wanneer moet ik dan dat pakket ophalen?



Ik heb wel eens gehad dat ze uitgerekend op het moment van bezorging vakantie hadden... kon ik kilometers verderop mijn bestelling ophalen. Ook niet handig.

BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:23

Diverse bezorgers en verschillende ervaringen.
Post.nl lijkt niet te weten waar het pakketje in zijn bus ligt. Als ik de chaos zo zag verbaast dat mij niet, ook niet dat hij bijna een uur later dan de uiterste tijd was.
Bij Post.nl kwamen ze ook een keer samen. Droeg ook niet bij aan de efficiëntie. Stond al naast de bus klaar om het pakketje in ontvangst te nemen, terwijl de heren nog zaten te kijken wie het zou gaan afgeven.
Ze hebben ook al eens een pakket van Coolblue open en bloot voor de deur gelegd terwijl er iemand thuis was om het in ontvangst te nemen.
DHL heb ik wisselde ervaring mee. Avondbezorger is top. Anderen lezen mijn neerleg bericht niet en kijken of ze het voor de deur kwijt kunnen. Terras en stallen liggen achter huis en daar liggen pakketjes uit zicht en droog. Maar dat werd niet gelezen.
DPD wint het. Die zien we de oprit oprijden, stoppen en weer wegrijden. Vervolgens krijgen we vrijwel meteen bericht dat we niet thuis waren en het pakketje bij het afhaalpunt kan worden gehaald. Niet 1x, maar eigenlijk iedere keer dat we iets via DPD toegestuurd kregen. Zal blijkbaar veel tijd besparen voor de bezorger. Gelukkig zit het afhaalpunt bij ons in het dorp. Daar kregen ze ook mensen uit een paar dorpen verder die een stuk minder blij waren met deze actie. Bezorger had medewerker van het afhaalpunt wel vertelt dat hij echt goed keek of er echt niet iemand thuis was want hij kon toch niet pakketjes met soms flinke waarde zomaar ergens neerleggen. Laatste klopt, eerste heb ik toch echt iets anders gezien :+

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:43

@BrankaZ: zou die aanbelangst hebben gehad? :=

miereneter

Berichten: 2608
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:19

Wat een verschil in ervaringen! Ik herken het. Volgens mij hangt bijna alles af van de bezorger. Gezien hun werkdruk en lage lonen hoef en verwacht ik echt geen topservice, maar dan nog zijn sommige bezorgers fijn en sommige ruk.

In de binnenstad van Amsterdam waren er niet zoveel problemen. Uiteindelijk kreeg je het altijd wel geleverd, of lag het bij een van de vele buren. Nu woon ik tien kilometer van de ring in buitengebied }:0 DHL en DPD zijn hier geweldig, komen altijd. De bezorger van postNL heeft echter besloten om de rit überhaupt niet meer te maken. Hij gooit alles meteen af op een postpunt van zijn keuze en zegt dan dat er niemand thuis was. Er is nagenoeg altijd iemand op het erf hier.

Ik laat het sowieso liever op een postpunt afleveren, maar dan naar mijn keuze. En niet het punt dat de postbode goed uitkomt, maar waar ik minstens tien kilometer voor moet omrijden. Ik vermijd postNL dus zoveel mogelijk.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:19

Hier is DHL drama. PostNL gaat wel goed. Vorige week werd een pakket van DHL bij een huizenblok verderop afgeleverd terwijl ons appartementencomplex 26 appartementen heeft. Lijkt me sterk dat er niemand thuis was. Gewoon geen zin om het complex in te komen.
Dus nu laat ik het maar weer bij een pakketpunt afleveren en ga ik zelf wel slepen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:02

Memuska schreef:
Oh heeft dat echt zin als je ze mailt?
Ons PostNL - mannetje is ook echt TOP! Dan ga ik ook eens een mailtje sturen! Fijn dat ze echt iets doen met die feedback.


Postnl heeft er zelfs een pagina voor: https://www.postnl.nl/klantenservice/compliment/
Ik denk altijd dat het ze meer gemotiveerd houdt als ze af en toe iets positiefs horen. Dus ik hanteer altijd de theorie die goeie aanmoedigen en de slechte negeren.

Zinzi_jewel

Berichten: 8863
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:19

Verschrikkelijk, dhl en post.nl hebben service punten in t kleine dorp waar ik woon .
Laat het standaard naar servicepunt verzenden. Dan komt het op tijd en veilig aan !
DHL kwakt t anders gewoon bij de deur ongeacht het weer.

Dpd is drama die komen niet eens naar mijn huis , geven gewoon melding niet thuis en kan ik het dag later ophalen in ander dorp grrrr

meggiemeg

Berichten: 12255
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:43

Aife schreef:
Onze (in BE) postNL berzorger is echt top. Die man wacht altijd tot ik er ben (hij hoort de honden helemaal gek worden van de bel) en is altijd super vriendelijk. Ik heb ook al een keer naar postNL gemaild dat ze hem daarvoor echt wel eens in de bloemetjes mogen zetten. Ze gingen het aan zijn chef doorgeven en inderdaad: 2 weken later kwam hij me tegen op de weide (die iets verder van in de straat ligt) en riep hij luid 'DANKJEWEL EH!'
Echt een topkerel.

Maar DPD.... Het mannetje wat we daarvoor momenteel hebben is om te huilen. Meerdere keren vind hij zogezegd de deurbel niet (wel mijn brievenbus want er zit een briefje in de bus), onlangs kreeg ik melding dat het gebouw niet toegankelijk was?? Wij wonen nochtans in een simpel huis met de deurbel aan de buitenmuur. Na een hele boze mail (want ik was het echt kotsbeu) zag ik hem de dag nadien rijden en ben ik naar buiten gerend. Toen heb ik mijn pakje gekregen, zonder enig woord :x

Ooit een keer bij een review neer gezet bij een bedrijf. 2 jonge gozers werden op pad gestuurd in een bakwagen zonder laadlift of wat dan ook. Had 2 grote zware dingen die geleverd moesten worden. Jonge gasten moesten het met de hand er uit tillen, een wasmachine en een grote vriezer. Het verbaasde me dat ze met een auto zonder lift op pad worden gestuurd. Ze namen ook de oude mee en die ging ook met de hand er weer in. Ergens onverantwoord. Heb in de review geschreven dat ze blij mogen zijn dat die jongens dat zo willen doen en dat een investering in een auto met laadlift geen onnodige luxe zou zijn...

karijn

Berichten: 5424
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:22

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk zeer zelden problemen heb met bezorgers. Ze weten intussen dat ze bij mij op de zijdeur moeten kloppen. En als ik niet thuis ben, zetten ze het achter het hek of tegen de zijdeur aan.
Briefje in de bus met supergebrekkig Nederlands, wat ik wel weer schattig vind. Dus eigenlijk best wel tevreden.
Er is één bezorgdienst waar ik niks meer mee te maken wil hebben en dat is Homerr.

miereneter

Berichten: 2608
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:39

Ik neem alles terug. De postNLbezorger heeft vandaag het pakket gewoon aan de deur gebracht, helemaal naar de boerderij en ook nog op tijd *\o/* .

Polarize
Berichten: 741
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:50

Wij hebben hier in de wijk vrij vaste bezorgers, en het gaat gelukkig vrijwel altijd goed (al helemaal als ze luisteren naar de instructies van neerzettoestemming en niet zelf plekken gaan bedenken. lijkt mij dat in onze tuin en onder het afdak een droge, veilige plek is, maar sommigen bezorgers denken dat onder de kar op de oprit toch echt beter is)

Maar we hebben één keer een klacht ingediend en toen stond de lieve bezorger nog geen 5 minuten later al vloekend en tierend voor de deur. Uhh ja...misschien niet mijn gloednieuwe laptop, waar een handtekening voor gezet moest worden, zonder aanbellen zo voor de deur zetten terwijl het regent en midden in een plas water??

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:06

miereneter schreef:
Ik neem alles terug. De postNLbezorger heeft vandaag het pakket gewoon aan de deur gebracht, helemaal naar de boerderij en ook nog op tijd *\o/* .


Die leest vast mee op bokt :D

Dat is lef hebben zeg polarize :=
Accepteer dan gewoon dat je door je laksheid mogelijk in de problemen komt...

Exitium

Berichten: 7175
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:40

Polarize schreef:
Maar we hebben één keer een klacht ingediend en toen stond de lieve bezorger nog geen 5 minuten later al vloekend en tierend voor de deur. Uhh ja...misschien niet mijn gloednieuwe laptop, waar een handtekening voor gezet moest worden, zonder aanbellen zo voor de deur zetten terwijl het regent en midden in een plas water??

Tweede klacht er achteraan dus? :+

Polarize
Berichten: 741
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:42

Exitium schreef:
Polarize schreef:
Maar we hebben één keer een klacht ingediend en toen stond de lieve bezorger nog geen 5 minuten later al vloekend en tierend voor de deur. Uhh ja...misschien niet mijn gloednieuwe laptop, waar een handtekening voor gezet moest worden, zonder aanbellen zo voor de deur zetten terwijl het regent en midden in een plas water??

Tweede klacht er achteraan dus? :+

Ik kan me niet meer herinneren of we weer gebeld hadden, want het is al even geleden dat dit gebeurde, maar mijn vader heeft wel gezorgd dat de hele straat toen even goed mee kon luisteren met wat hij van die bezorger vond :')
Ach, we hebben die bezorger daarna ook niet vaak meer gezien, en de huidige bezorgers zijn gelukkig wat slimmer met pakketjes neerleggen

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:15

Veulen84 schreef:
Memuska schreef:
Oh heeft dat echt zin als je ze mailt?
Ons PostNL - mannetje is ook echt TOP! Dan ga ik ook eens een mailtje sturen! Fijn dat ze echt iets doen met die feedback.


Postnl heeft er zelfs een pagina voor: https://www.postnl.nl/klantenservice/compliment/
Ik denk altijd dat het ze meer gemotiveerd houdt als ze af en toe iets positiefs horen. Dus ik hanteer altijd de theorie die goeie aanmoedigen en de slechte negeren.


Ik had het gezien en heb een berichtje ingestuurd!
Gelijk ook maar een positief berichtje nagelaten voor de super aardige verpleegster die me van de week bij de botscan hielp.

Zo, zit weer even goed met m'n karma :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:09

Pakket stond opeens op bezorgd. Geen bezorger die aangebeld heeft. We weten nu waarom. De adressticker mist zelfs dus het moet voor de deur gebeurd zijn.

De inhoud van het pak, tjsa ik denk dat wel duidelijk is wat daarmee is gebeurd -O- |( -:(- _-:(


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:52

Whut? 8)7

Dat ze dit nog zo durven af te leveren.