Warme winterjas gezocht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30687
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:46

Ik heb een skijas van the north face. In de winter doe ik die ook aan naar de voetbal. Daar sta je in weer en wind stil op een tribune. Maar tot nu toe houd die jas me goed warm en droog.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:52

Ik heb de parka van de decathlon die eerder al gelinkt is. Dat is echt zo'n heerlijke warme jas!

Benzz
Berichten: 2981
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:53

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben echt een koukleum en kwam er net achter dat mijn jas die ik vorig jaar gekocht had helaas te klein is geworden. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe winterjas die écht warm is. Vorig jaar was al een hele zoektocht, omdat veel jassen toch vrij dun zijn.

Dus welke merken of specifieke jassen bevelen jullie aan?

Wil je echt een investering doen voor jaren, dan raad ik je een waxjas van Barbour aan. Niet kapot te krijgen en bloedverziekend heet! Ook nog waterdicht.

mysa

Berichten: 10560
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:02

Dan zijn de Barbours misschien aangepast? Ik vond ze vroeger helemaal niet zo warm.

mysa

Berichten: 10560
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:02

Ipsilonka schreef:
Ik heb de parka van de decathlon die eerder al gelinkt is. Dat is echt zo'n heerlijke warme jas!


Geeft hij ook veel bewegingsvrijheid? En niet te zwaar?

Marie111
Berichten: 4686
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:20

ANWB

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33874
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:21

Ik heb een Tenson parka al 3 jaar ofzo. Die ziet er nog super netjes uit!

annepaardoes

Berichten: 7164
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:58

Hier heel tevreden met mijn ANWB jassen. Een voor gewoon en een als honden/bos jas.
Maar bij de Wekoop hebben ze ook mooie jassen. Nu ook weer veel dikkere.

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:07

Mijn favoriet is de Airforce Slim fit parka. Met de eerste 5 jaar gedaan en 'm vorig jaar vervangen voor een nieuwe. Voldoet aan alles wat ik zoek in een jas. Is wel aan de prijs :)

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:40

https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... mc=8576307

Ik heb deze jas vorig jaar gekocht. De capuchon komt wat verder over je voorhoofd zodat je gezicht ook droog blijft als je een knotje of staart hebt. Bont kan er af. En hij heeft extra lange mouwen. Super warm en heel goed waterdicht. Heerlijk als ik in de herfst en winter met de hond uren buiten loop :D

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:27

Niet alles gelezen, dus weet niet of hij genoemd is. Maar ik vind de jassen van Ragwear heel fijn

Lukasje
Berichten: 11361
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:20

Mijn 2 warmste jassen zijn van Wellensteyn en HV Polo. De eerste is goed waterdicht, die van HV Polo is niet waterdicht.

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:31

Ik heb een jaar of 5 geleden in de outlet een jas van Colombia gekocht met omni heath technologie (houdt je lichaamswarmte vast, soort reflectie/ warmte deken folie aan de binnenkant) maar zo onwijs fijne en warme jas!! Gaat deze winter gewoon weer lekker aan! Normaal om de 2 jaar een andere jas, maar deze ben ik nog steeds niet zat en ook nog niet versleten!

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:26

Air Force heeft ook hele fijne warme jassen.

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:34

topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Naar aanleiding van dit topic ook deze jas besteld.
Nog nooit zo positief verrast geweest met een nieuwe (online bestelde) jas aantrekken. :D
Hij is echt mooi en voelt gelijk heerlijk warm.

Joy_Mennings

Berichten: 2312
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 20:39

Ik ben gisteren door alle aanbevelingen gegaan en heb er twee besteld om te kijken welke het fijnst is. Vanwege het budget ben ik voor Anwb en Superdry gegaan. Ik heb eerder al een Superdry jas gehad die me goed beviel, maar helaas kapot was gegaan. Vorig jaar kon ik daar geen fijne vinden, dus ben benieuwd.

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:41

Ghosttown schreef:
topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Naar aanleiding van dit topic ook deze jas besteld.
Nog nooit zo positief verrast geweest met een nieuwe (online bestelde) jas aantrekken. :D
Hij is echt mooi en voelt gelijk heerlijk warm.



Is deze ook geschikt om mee paardrijen?

puppy1128

Berichten: 5022
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:44

Ik koop voor de winter keer op keer een ski jas. Heb ook een jas voor de net, maar dan is het hopen dat het niet regent. Anders toch maar de ski jas. :')

Mocht het echt heel koud en eventueel nat zijn heb ik ook nog een rijrok voor mijn benen. <3

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:50

lovelady1 schreef:
Is deze ook geschikt om mee paardrijen?


Er zit een kleine split aan de achterkant, maar ondanks dat zal je toch op de onderzijde van je jas zitten op het zadel. Nou vind ik dat niet zo’n probleem (oude, lange Didriksons parka tot paardenjas gedoopt) maar het glijgevaar is wel groter dan. :')

moonsparkle
Berichten: 21798
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:48


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8376
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:43

lovelady1 schreef:
Ghosttown schreef:
topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Naar aanleiding van dit topic ook deze jas besteld.
Nog nooit zo positief verrast geweest met een nieuwe (online bestelde) jas aantrekken. :D
Hij is echt mooi en voelt gelijk heerlijk warm.



Is deze ook geschikt om mee paardrijen?


Dat lijkt mij niet, dan heb je voor zo'n lange jas vaak een split nodig zodat deze om je zadel kan. Anders zit je op je jas of moet je die opstropen.

Anders dan dat zijn anwb jassen echt enorm aan te raden. Ik heb er een die al zeker 6 jaar mee gaat als het niet meer is en die doet nu dienst als paarden jas. Helaas is afgelopen winter de rits slechter geworden en zal het nu toch echt einde jas zijn. Ik heb een andere die ik gebruikte als 'nette' jas. Eentje met een binnenjas en een water en winddichte buitenlaag. Die is écht super ook.

colleen3
Berichten: 322
Geregistreerd: 09-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:50

Ghosttown schreef:
topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Naar aanleiding van dit topic ook deze jas besteld.
Nog nooit zo positief verrast geweest met een nieuwe (online bestelde) jas aantrekken. :D
Hij is echt mooi en voelt gelijk heerlijk warm.


Hier exact hetzelfde. Mooier dan verwacht en heerlijk warm. Ik ben echt een Miep met jassen, maar over deze ben ik erg enthousiast. Hopelijk straks als het koud wordt ook nog :D

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 03:26

100% Wellensteyn!

Ik loop in de winter veel buiten, en wilde echt een goede warme waterdichte jas. Nou ik wil niks anders meer !

Echt oprecht een fijne warme jas

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 05:37

Mijn jas is een lange parka van moncler 2010 gekocht tijdloos kei chique en nog tiptop in orde

Ooit gekocht voor de helft van de helft en toen moest ik nog 400€ aftikken maar ga dit jaar weer proberen die jassen zijn bloedheet heb ook een bomber ervan ook helft van de helft was 150€ maar die is wel lelijk lijkt coolcat jas

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 06:51

Ik lees mee, ben ook op zoek naar een fijne warme winterjas maar ik vind de meeste zo saai. :D Iemand toevallig nog tips voor een jas die niet zwart, bruin of donkerblauw is?