Warme winterjas gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 20:34

Pallatin schreef:
Zoek je een paardenjas? Of voor ‘gewoon’? Ik heb als paardenjas een lange parka tot op de knie van Moscow, superfijne en warme jas. Is een donsjas dus die gaat als ie vies is in de wasmachine en daarna in de droger. Ik spray m na het wassen wel even in met van die waterproof spray en dan kan ie er weer tegen.
Als nette warme jas heb ik een jas van Nobis, nog nooit zo’n warme en fijne waterdichte jas gehad. Ik heb er afgelopen winter in het noorden van Noorwegen mee rond gelopen en als mega koukleum geen moment koud mee gehad. Die jas gaat z’n vijfde seizoen in en is nog als nieuw. Enig nadeel is de prijs….


Ik rijd helaas geen paard meer dus ben echt op zoek naar een gewone winterjas.

Bedankt voor alle reacties al!

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:42

Geen specifiek merk, ik denk dat dat niet zo gek veel uitmaakt, maar wel een paar tips voor eigenschappen van een fijne jas (althans, zover ik die ondervonden heb):

Ik merk dat vooral een lange jas heel fijn is en je een stuk beter warm houdt dan een korte jas.
Verder ben ik ontzettend blij met de donsjas die ik vorig jaar op de kop getikt heb via marktplaats... ook bij de paarden heb ik het nu niet koud meer!

Wol vind ik ook een fijn materiaal, maar niet als je van plan bent nat te worden, en is ook minder winddicht. Dus als je er vaak mee de wind in moet, bijvoorbeeld op de fiets, dan is een winddichte jas wel verstandig.

prompter

Berichten: 11245
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:45

Wellensteyn, model Schneezauber. Ik heb het echt altijd koud in de winter, tenminste ik hád het altijd koud, met deze zalige jas niet meer. Zwitserse makelij, dus die weten wel wat winter is :D

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:06

Ik heb voor bij de paarden een Canada goose jas. Een jaar of 10 geleden tweedehands gekocht en doet het nog fantastisch

Voor normaal gebruik heb ik een Canadians jas. Onbekender merk maar ook zeer warm

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:13

Bij de Anwb verkopen ze ook fijne winterjassen.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:21

Ik heb een heerlijk warme jas van de welkoop, merk is kjelvik. En nu net een nieuwe gekocht, ook zo’n soort merk.
Had een Tenson jas, die is na 10 warme jaren paardenjas geworden en nu gaan de naden kapot. Maar nog steeds een fijne jas! Ook een aanrader dus.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:27

Ik heb vorig jaar een puffercoat gekocht bij shoeby.
Nog steeds qua looks niet mijn beste keuze ooit, maar wat is dit een lekkere dikke warme winterjas.

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:01

Naketano heeft echt MEGA warme jassen. Ik heb er 1 gehad met een dubbele rits en voering en man dat ding was zo bloedheet dat ik 'm amper gedragen heb _O-

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:09

Naketano maakt volgens mij geen nieuwe producten meer, dus je zal die dan tweedehands op de kop moeten tikken.

Ik was altijd heel erg blij met mijn Brunotti winterjas, eigenlijk een ski-/boardjas. Maar heerlijk warm, veel bewegingsvrijheid en waterdicht :-)

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:13

Idd, ANWB verkoopt superfijne parkas voor de winter :j

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:16

Hier al 5 jaar erg tevreden met mijn wat langere Didriksons parka en mijn wat sportievere model Rehall jas.

Waren mijn eerste duurdere jassen, maar had ik jaren eerder moeten doen. Een fijne warme jas is zoveel waard.

Aife
Berichten: 81
Geregistreerd: 12-03-21

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:40

Ik ben super content van ice peak van Kramer:
https://www.kramer.be/Merken/ICEPEAK/IC ... parka-Ulla

Heel warm (ik ben echt een koukleum) en super waterdicht. Heb er wel nog maar 1 herfst en 1 winter gedragen. Maar ik draag hem echt veel.
Nu is hij ook in de aanbieding, ik heb zowat het 3 dubbele betaald...

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:50

Ik heb een pufferjack van Canada Goose. (niet zoeen met coyotebont om de kap, maar een gewone gewatteerde)
Dan een lange van Derbe en nog een stormlock sherpa van Nice Horse Fashion. Ik zou de laatste nog de beste vinden.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:21

Ik heb vorig jaar in Solden bij de ej een lange winterjas van HV Polo gekocht, heb maar enkele malen kunnen aandoen, omdat hij veel te warm was :o
Meestal kies ik voor een ski-jas in de winter, heeft toch net iets meer beweegruimte als ik wil fietsen of wandelen.

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:22


Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:26

Cowgirl schreef:
Ik heb vorige winter een parka gekocht van jack wolfskin.
In de winkel vond ik hem te duur maar omdat de uitverkoop net was begonnen vond ik hem bij Bol.com een stuk goedkoper. En omdat ik een cadeau bon van mijn werk kon inwisselen had ik bijna 100 euro korting :D

3 weken later heb ik hem getest op Vlieland en echt ik heb daar en hele dag buiten gezeten en heb het niet koud gehad.
Heb ik ook :j Ook in de sale gekocht.

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:34

Didriksons, heb net een nieuwe gekocht weer. Mijn vorige heb ik 3 winters mee gedaan en zou nog prima een jaar kunnen maar ben ik nu wel zat. De jas ervoor ook jaren mee gedaan. Heerlijk, warm, waterdicht. Ze stellen tot nu toe nooit teleur dus hoop dat ik van mijn nieuwe ook weer een paar jaar plezier heb.

Popstra
Berichten: 13841
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:43

North Face

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:05

Als mede-koukleum ben ik erg blij met mijn oneill parka, lijkt op deze https://nl.oneill.com/products/parka-tr ... uter-space
Ze hebben ook goretex jassen, die voelden nog warmer maar het model toen stond me niet.
Hiervoor had ik een jack wolfskin jas en ook dat is een super jas, die gebruik ik nu met de honden.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Warme winterjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:23

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:53

topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Dat is echt geen geld voor die jas - dank voor de tip!

Tink89
Berichten: 2965
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:09

Dees schreef:
topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Dat is echt geen geld voor die jas - dank voor de tip!


Idd dank! Ik ga ook bestellen. Hoe valt de jas? Ik heb vooral een flinke voorgevel...

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:43

Tink89 schreef:
topsylover schreef:


Idd dank! Ik ga ook bestellen. Hoe valt de jas? Ik heb vooral een flinke voorgevel...

Met een F cup pas ik prima in een maat M, dus ik denk dat dat wel goed zit! Er zitten ook nog touwtjes in om hem iets te tailleren.

Nyaleti

Berichten: 6308
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:01

topsylover schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/60496/c ... color=1109

Ik heb deze jas vorig jaar in het zwart gekocht bij de ANWB. Elke keer als ik hem aantrek ben ik onwijs gelukkig dat ik deze jas heb gekocht <3 Hij is lang, warm, comfortabel, heeft lekker veel zakken én is volledig waterdicht! Ik heb er vaak genoeg mee door een plensbui gefietst om dat te kunnen bevestigen.
Ze zijn nu zelfs met een flinke korting!


Oh die wil ik ook! Valt hij heel erg lang? Ik ben maar 1.60 dus alles is vaak echt té lang :=

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:23

Ik heb deze, van Kramer: https://www.kramer.be/Ruiter/Dames-bove ... t-capuchon
Met mijn slecht werkende schildklier ben ik een superkoukleum, maar niet in deze jas, en heel betaalbaar! Intensief gedragen, óók met het rijden, in het voorjaar gewassen en als nieuw in de kast gehangen voor a.s. winter.