Hoeveel spaargeld heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J30d
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-12-15

Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 14:02

Hi Allen,

Ik heb dit topic gestart omdat ik heel benieuwd ben hoeveel jullie momenteel gespaard hebben. Ik vind financiële transparantie heel belangrijk. Vertel een beetje achtergond van jezelf: denk aan leeftijd, wat doe je en hoeveel kan je sparen per maand.

Ik ben 21 jaar oud, samenwonend in een koophuis en werk parttime als assistent accountant. Ik heb momenteel 15k gespaard. Ik spaar minimaal 300€ per maand verder spaar ik altijd teruggave belastingdienst en deel van mijn vakantiegeld weg.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en jullie financiële transparantie!

Moderatoropmerking:
LET OP! Als je ervoor kiest om hier een inkijkje te geven in je financiële situatie, hou er dan rekening mee dat deze gevoelige informatie voor iedereen open en bloot op internet staat
Laatst bijgewerkt door Polly op 22-09-23 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: mod opmerking toegevoeg

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:14

Ik ben 24, woon thuis en studeer en ik heb 200 geweldige euro's. :+
Laatst bijgewerkt door BulletjeBeer op 22-09-23 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jitskenienke

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:18

Ik ben 23, woon tot december thuis. Ik werk fulltime op een makelaarskantoor en studeer daarbij voor makelaar/taxateur (avond).

Ik heb geen spaargeld. Ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht (daar gaan we in december in), en ben net klaar met het aanleggen van een paddock paradise op eigen stukje land. Alles is helaas op :+

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:22

Tot mijn 28e was ik rijk als ik 1000 euro had.
Nu heb ik met mijn partner zon 10x zoveel staan, veel prettiger idee. Doms is het alleen niet anders.

Supervixen

Berichten: 12955
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:25

Er is hier een keer een topic van geweest met poll.

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:25

Ik ben 23 en ben een momenteel werkloze student. Ik heb altijd 2500-3000 euro als niet-aanraak-geld staan. Daar voeg ik ook niet echt iets aan toe omdat dat financieel niet gaat. Ik haal er eigenlijk ook nooit wat vanaf, al jaren niet. Het is echt voor als er allemaal verschrikkelijke dingen gebeuren dat ik altijd wat achter de hand heb.

Daarnaast heb ik ong. 800 wat wel spaargeld is voor als ik bv. apk moet betalen of mocht ik wat leuks willen kopen of op vakantie wil. Daar wil ik af en toe wel wat aan toevoegen.

Prima2Donna

Berichten: 859
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:27

Ik ben 21 en student. Thuiswonend en van het paard betaal ik alleen bepaalde (kleine) uitgaven zelf.

Ik heb ongeveer 1000 euro aan spaargeld. Ik geef soms wat te veel uit aan vakantie of bijv. lekker eten. Sinds deze maand €110 basisbeurs en alles hoger dan €100 p/m wat ik verdien als bijlescoach komt op mijn spaarrekening. Alleen is dat niet zo veel want vooral aan het begin van het schooljaar kan ik niet zo veel uren maken.

Soms heb ik wel spijt dat ik pas laat ben begonnen met werken. Ik zou graag tzt een leuk huisje willen kopen maar ik zie dat niet gebeuren eigenlijk...

Selina

Berichten: 14350
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:32

Moderatoropmerking:
verwijderd op verzoek

Poekkie

Berichten: 7363
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:33

Ik ben 28, gedoctoreerd en werk nu in de farmaceutische sector.
Koophuis met paarden aan huis. Heb wel een vriend, maar had huis al voor vriend er was.

Sparen hangt ervan af, paarden kosten veel geld. Ik probeer de kosten van de paarden te dekken met pension maar dat lukt niet afdoende.
Wij ‘sparen’ samen door ieder elke maand 700 euro op een gemeenschappelijke rekening te zetten en wat er daar dan van overblijft is ons vakantiebudget. Meestal zo’n 400 per maand, de rest gaat naar leefgeld.
Verder is mijn doel om zo’n 500 euro per maand opzij te kunnen zetten + bonus en vakantiegeld. Dat lukt sinds mijn laatste opslag redelijk goed.

LiannePuthzy

Berichten: 7006
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:37

Ik ben 25 en student, heb een bijbaantje en momentele rond de 1000 spaargeld, was veel meer maar door hoge dierenarts rekeningen en geklooi met zadels is het helaas niet meer wat t was (11.000)

Miesemuisje

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:39

Samenwonend in koophuis, met twee kids (6 mnd en bijna 4), zelf 6000, m’n partner dacht ik ook zoiets. Geen paard, alleen twee cavia’s :D

Rivendell

Berichten: 6858
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:56

Geregistreerd partnerschap met koophuis, ponies en veel ander vee. Geen spaargeld.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:03

Getrouwd, koophuis, 36, 2 kinderen (oeh, dit klikt wel als ultieme burgelijkheid). €8000,- spaargeld samen(ongeveer). Geen paard, alleen een kat.

Hoewel ik meer spaargeld zou willen, vind ik dit wel genoeg marge. Ben wel benieuwd wat jullie wenselijk vinden en of je dan ergens voor spaart?
Hierboven lees ik bijvoorbeeld de wens voor €25.000 zonder eraan te komen, wat is de reden daarvoor (mocht je dat willen delen?).

Ibbel

Berichten: 49245
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:03

J30d schreef:
Hi Allen,

Ik heb dit topic gestart omdat ik heel benieuwd ben hoeveel jullie momenteel gespaard hebben. Ik vind financiële transparantie heel belangrijk. Vertel een beetje achtergond van jezelf: denk aan leeftijd, wat doe je en hoeveel kan je sparen per maand.

Ik ben 21 jaar oud, samenwonend in een koophuis en werk parttime als assistent accountant. Ik heb momenteel 15k gespaard. Ik spaar minimaal 300€ per maand verder spaar ik altijd teruggave belastingdienst en deel van mijn vakantiegeld weg.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en jullie financiële transparantie!


Waarom wil je in hemelsnaam "financiele transparant" je hele hebben en houwen op een openbaar forum plaatsen?
Je bent 21 en werkt als assistent accountant. Dan zou je toch moeten weten dat je financiele situatie online gooien niet héél wijs is... }:0

Opoe van 62 snapt dit niet en hoopt andere bokkers éven te attenderen op wat je op internet gooit...

Roosch

Berichten: 36737
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:06

Ik vind dit soort topics altijd wat bijzonder eigenlijk. Ik voel me niet geroepen m'n hele financiële meuk op internet te gooien en snap die behoefte ook niet zo.

De een heeft meer spaargeld dan de ander. Wellicht omdat ze dure investeringen hebben gedaan of moeten doen..de ander omdat het qua financiën tegen zit wellicht. De ander heeft tien jaar op de zak van pa en ma lopen teren en enkele tienduizenden euro's spaargeld.

Het is wat het is. Ik zou hier niet zozeer wat van kunnen leren of informatie op doen in een topic als dit eigenlijk.

marleen_usar

Berichten: 24691
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:06

Eens met mijn voorganger waarom wil je het op internet hebben staan.

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:09

Ik denk dat je met een poll meer reacties krijgt want dan kun je (volgens mij?) niet zien wat een specifieke gebruiker heeft gekozen. Zelf voel ik er ook niet zoveel voor om openbaar exact te vertellen hoeveel wij wel of niet op de bank hebben staan :j

Suliko

Berichten: 4353
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:12

Ik vraag me vooral af wat voor partner je aan de haak hebt geslagen als je op je 21ste een koophuis hebt in deze tijd, met een parttime baan en ondertussen 300,- per maand kan sparen. _O-

En wat wil je bereiken met de financiële transparantie van jezelf en anderen? De bevestiging dat je veel of weinig geld hebt? Dat je het ‘beter’ of ‘slechter’ doet voor je leeftijd/baan/achtergrond?

J30d
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 15:27

Suliko schreef:
Ik vraag me vooral af wat voor partner je aan de haak hebt geslagen als je op je 21ste een koophuis hebt in deze tijd, met een parttime baan en ondertussen 300,- per maand kan sparen. _O-

En wat wil je bereiken met de financiële transparantie van jezelf en anderen? De bevestiging dat je veel of weinig geld hebt? Dat je het ‘beter’ of ‘slechter’ doet voor je leeftijd/baan/achtergrond?



Het is verre van mijn doel om een bevestiging te krijgen of dit ‘goed’ of ‘slecht’ is. Ik ben altijd heel financieel open opgevoed en ik zit nu in een fase van mijn leven waar de een nog studeert, de ander wereldreis maakt en weer een ander op zichzelf woont ongeacht huur of koop. Ik ben benieuwd wat andere bokkers opgebouwd hebben. Maar ook hoe je dit bereikt hebt en of je nog financiële doelen hebt. Zoals hierboven benoemt werd bijvoorbeeld : “waarom perse x bedrag op je spaarrekening”.

Daarnaast is het altijd een vrije keuze om dit soort dingen wel of niet te delen.

En mijn partner en ik hebben altijd hele hard gewerkt vanaf jongs af aan veel gespaard en beide geen studieschuld en wij hebben vorig jaar met gunstige rente dit kunnen kopen en nog kunnen verbouwen. Heel spannend is het verder niet.

LiannePuthzy

Berichten: 7006
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:31

Vriendin van mij heeft ook sinds haar 20/21e een koopwoning, nu dus 3 jaar. Gewoon veel gespaard (en ouders met flink wat centjes op de rekening) huis had ze gekocht met haar toenmalige vriend, zelfde jaar relatie over en zij heeft m kunnen uitkopen

Qimm

Berichten: 15197
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:32

Het schijnt dat Nederland gemiddeld genomen een stuk ehm, terughoudender is met transparant zijn over geld dan andere landen. That said, ik heb er ook geen behoefte aan om het breed uit te meten online.

Roosch

Berichten: 36737
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:35

Qimm schreef:
Het schijnt dat Nederland gemiddeld genomen een stuk ehm, terughoudender is met transparant zijn over geld dan andere landen. That said, ik heb er ook geen behoefte aan om het breed uit te meten online.

Oh maar ik vind het op zich niet zo erg om dat te bespreken met vrienden. Maar ben wel van mening dat het online niemand aangaat of ik überhaupt spaargeld heb en hoeveel. :+

Boras
Berichten: 9972
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:36

J30d schreef:
Daarnaast is het altijd een vrije keuze om dit soort dingen wel of niet te delen.


Helemaal met je eens. Ik ga het niet met je delen, maar vind het overdreven om met vette letters het topic over proberen te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:36

Ik vind die rubrieken in tijdschriften met wat mensen uitgeven en wat er binnenkomt altijd wel leuk om te lezen, maar dan zie je ook meteen dat het bijna altijd appels met peren vergelijken is. Iedere situatie is zo verschillend, spaargeld zegt helemaal niks als je niets weet qua achtergrond en situatie van die persoon :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:42

Voor de mensen zonder spaargeld: Hoe doe je dat wanneer je auto stuk gaat, je een nieuwe verwarmingsketel moet kopen of wanneer je paard/huisdier een dure operatie nodig heeft?
Oprecht geinteresseerd! :j