Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:58

hahahatsjoe schreef:
Nog maar weinig op Bokt ? Urbanus ;(


Ehmmmm ja, is dat heel erg?

marleen_88

Berichten: 14073
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:38

Hoi allemaal,

Zoals beloofd in een eerder bericht plaats ik hierbij de terugkoppeling van de ontvangen feedback. Nogmaals bedankt aan iedereen die op onze vraag gereageerd heeft. Ook hebben we het een en ander uit het topic vandaan gehaald. De tips/tops die op hetzelfde neerkwamen zijn samengevoegd.
Achter de schermen zijn we druk bezig met het plan maken voor komende editie, deze richtlijnen zullen later gedeeld worden. En zijn natuurlijk te lezen in het nieuwe topic die rond 1 september geopend wordt.

Tips:
- Eenduidige, duidelijke, consequente communicatie vanuit het beheer. Laat in het topic weten dat jullie bezig zijn, zonder op de inhoud in te gaan. PB’s versturen over inactiviteit hoeft niet perse.
- Het budget verhogen, voor €12,50 koop je minder dan voorheen.
- Bepaalde zaken lossen zich op in het topic, dat is prima, het beheer hoeft daar niet altijd iets mee/aan te doen.
- Inschrijven vanaf 1 september, maar een kortere inschrijfperiode. Lootjes eerder trekken, zo voorkom je dat het topic stilvalt.
- Zichtbaarheid van het beheer, meekletsen is wel leuk.
- Verzenden met PostNL of DHL, verzendperiode verkorten.
- Alleen deelnemers uit NL of BE.
- Vooraf (enige) controle op activiteit in het topic. Mogelijk uitsluiten wanneer het actief meeposten voor de lootjesverdeling al niet lukt. Mogelijk uitsluiten van deelnemers die voorgaande edities negatief zijn opgevallen.
- Kippenhoktopic heeft geen toegevoegde waarde, die kan wel afgeschaft worden.
- Bij het openen van het nieuwe topic duidelijk beschrijven wat nu bedoeld wordt, welk lid van het beheer voor welke vragen zijn en hier actief op reageren is wenselijk.
- De hints, de goed geraden Santa’s, overzichtelijke lijst en dergelijke mogen met meer regelmatig gedeeld worden.
- Controleer of elke deelnemer in staat is om het pakket te ontvangen en verslag te plaatsen in de aangegeven verzend/ontvang termijn.

Tops:
- De weekvragen zorgen ervoor dat het topic ‘levend’ blijft. Wel plaatsen vanuit het beheer, dat zorgt voor overzichtelijkheid.
- Controle op betrokkenheid en activiteit is prettig, geen minimaal aantal post per week.
- Geen top- floplijst in het topic.
- Lootjes trekken vanuit de hoge hoed.
- Bij aanmelding geef je aan of je naar NL en of BE wilt verzenden.
- Het beheer mag best zichtbaar aanwezig zijn, maar niet te betuttelend of te streng/controlerend.
- Aanmelden vanaf 1 september is prima, anders is het lastig in te gaten houden of alle aanmeldingen actief zijn/blijven.

Banjer, Lavitabella, Neonlight en Marleen_88

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:23

Mooi overzicht zo, ook genoeg nuttige input denk ik. Gaat vast weer een mooie editie worden volgend jaar!

Jorex

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:04

Ik vind het voor mij persoonlijk jammer dat al het niet inhoudelijke geklets dan ook naar het SS-topic komt. Ik heb niet heel veel tijd om alles door te lezen. Dus ik hoop maar dat er dan niet dagelijks 10 paginas bijkomen, want dat gaat een uitdaging worden.

Ook nogmaals bedankt aan het oude beheer!

marleen_88

Berichten: 14073
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:22

Jorex schreef:
Ik vind het voor mij persoonlijk jammer dat al het niet inhoudelijke geklets dan ook naar het SS-topic komt. Ik heb niet heel veel tijd om alles door te lezen. Dus ik hoop maar dat er dan niet dagelijks 10 paginas bijkomen, want dat gaat een uitdaging worden.

Ook nogmaals bedankt aan het oude beheer!


Dit is de lijst met tips/tops die we ontvangen hebben. Dit zijn nog geen besluiten, die moeten nog genomen worden.

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:53

Mooie samenvattig, ik kijk al uit naar de editie van '24!

Ik vond de tops/flops in het topic niet zo slecht eigenlijk. Vooral omdat je dan denkt "ohja, dit of dat", dingen waar ik zelf niet aan zou denken, maar door die bij anderen te lezen dan weer wel.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:55

Oh kijk, dat ziet er uit als een goed team voor volgend jaar :). Dat gaat vast helemaal goed komen.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:20

Urbanus schreef:
hahahatsjoe schreef:
Nog maar weinig op Bokt ? Urbanus ;(


Ehmmmm ja, is dat heel erg?


In beginsel niet maar je wordt gemist.

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:56

Jorex schreef:
Ik vind het voor mij persoonlijk jammer dat al het niet inhoudelijke geklets dan ook naar het SS-topic komt. Ik heb niet heel veel tijd om alles door te lezen. Dus ik hoop maar dat er dan niet dagelijks 10 paginas bijkomen, want dat gaat een uitdaging worden.

Ook nogmaals bedankt aan het oude beheer!

Aangezien er nagenoeg niets gepost is in het kippenhok de voorbije 2 edities denk ik dat het wel meevalt. :)

Ik vind tops en flops in het topic ook prima, alleen soms het pagina's lang opsommen van bepaalde zaken iets minder. Maar daar scroll ik zelf dan gewoon doorheen. :D

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:52

Esmee_RS schreef:
Jorex schreef:
Ik vind het voor mij persoonlijk jammer dat al het niet inhoudelijke geklets dan ook naar het SS-topic komt. Ik heb niet heel veel tijd om alles door te lezen. Dus ik hoop maar dat er dan niet dagelijks 10 paginas bijkomen, want dat gaat een uitdaging worden.

Ook nogmaals bedankt aan het oude beheer!

Aangezien er nagenoeg niets gepost is in het kippenhok de voorbije 2 edities denk ik dat het wel meevalt. :)

Ik vind tops en flops in het topic ook prima, alleen soms het pagina's lang opsommen van bepaalde zaken iets minder. Maar daar scroll ik zelf dan gewoon doorheen. :D


In t begin kon je dat ook aangeven bij het aanmelden en dat hoeft van mij niet per se.
In het topic is het wel fijn om tips en tops te krijgen zodat je gericht kan zoeken. En het brengt anderen misschien weer op ideeën :D

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:20

Ik denk dat het juist goed is om tops en flops te delen in het topic. Misschien niet in een lijst bij je aanmelding, maar meer; Ik zag X in de winkel, nou dat moet mijn Santa écht niet kopen hoor want dat vind ik verschrikkelijk!

Of juist; ik zag dat x beschikbaar is bij die winkel, dat lijkt me fantastisch.

Daarmee creëer je wel gelijk gesprekken :D

Het enige wat ik eigenlijk mis in de lijst met feedback, is het verplichten/verbieden bij bepaalde winkels te shoppen. Ik word er een beetje kriegel van dat mensen bij voorbaat al zeggen dat je niet bij Action/Temu/Ali mag shoppen voor ze namelijk :=

foxy80

Berichten: 7894
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:06

Marjo, je mag toch alleen voorkeuren aangeven, zowel over wat als waarvan? Ik zie het issue niet. Ik hoor graag of iemand liever geen sponsoring ziet van bepaalde merken/winkels omdat ze een ethiek hebben die botst met visit ontvanger.

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:09

foxy80 schreef:
Marjo, je mag toch alleen voorkeuren aangeven, zowel over wat als waarvan? Ik zie het issue niet. Ik hoor graag of iemand liever geen sponsoring ziet van bepaalde merken/winkels omdat ze een ethiek hebben die botst met visit ontvanger.


Het legt imo te veel restricties op. Als je geen kleine cadeautjes wil waar je misschien niet superveel aan hebt, moet je niet meedoen met een Secret Santa. Zeker niet eentje met een klein budget.

Daarbij; waar leg je de grens? Welke winkels mogen nog wel en welke niet? Laten we het leuk houden met z'n allen en niet teveel restricties opleggen.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:10

Ik vind het inderdaad ook fijn als er tops en flops gedeeld mogen worden in het topic. Brengt wat leven erin.

marleen_88

Berichten: 14073
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:45

Ik lees wat berichten over de top/floplijst. Wat hiermee bedoeld wordt is een hele boodschappenlijst per deelnemer met wat wel/niet.
Het bespreken van een top of flop lijkt mij juist heel interessant en geeft informatie.

foxy80

Berichten: 7894
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:22

Marjo schreef:
foxy80 schreef:
Marjo, je mag toch alleen voorkeuren aangeven, zowel over wat als waarvan? Ik zie het issue niet. Ik hoor graag of iemand liever geen sponsoring ziet van bepaalde merken/winkels omdat ze een ethiek hebben die botst met visit ontvanger.


Het legt imo te veel restricties op. Als je geen kleine cadeautjes wil waar je misschien niet superveel aan hebt, moet je niet meedoen met een Secret Santa. Zeker niet eentje met een klein budget.

Daarbij; waar leg je de grens? Welke winkels mogen nog wel en welke niet? Laten we het leuk houden met z'n allen en niet teveel restricties opleggen.


Maar dat is het punt net, je verbiedt niks. Je geeft alleen aan dat sommige zaken minder bevallen.

En het is zeker niet zo dat je alleen goedkoop kan scoren bij de action of de primark. Voor mij is een deel van de fun uit mijn comfortzone komen om mijn lootje een fijn cadeau te bezorgen.

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:30

Wanneer jij zegt dat je geen spullen wil hebben van action/primark/temu/Ali dan verbiedt jij je Santa daar te shoppen.

Hoe je het ook wendt of keert, er zal geen Santa zijn die dan nog bij die winkels zou shoppen en ik vind zulke restricties gewoon niet oke.

Charaz

Berichten: 24324
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:32

Ik vind een santa zonder top of flop lijst wel een leuke uitdaging!

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:34

Marjo schreef:
Wanneer jij zegt dat je geen spullen wil hebben van action/primark/temu/Ali dan verbiedt jij je Santa daar te shoppen.

Hoe je het ook wendt of keert, er zal geen Santa zijn die dan nog bij die winkels zou shoppen en ik vind zulke restricties gewoon niet oke.


Met je eens, maar je mag toch wel aangeven bijvoorbeeld dat je nagellak een flopt vindt? Zodat je als Santa zo goed mogelijk kan aansluiten bij je lootje.

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:36

Zertab schreef:
Marjo schreef:
Wanneer jij zegt dat je geen spullen wil hebben van action/primark/temu/Ali dan verbiedt jij je Santa daar te shoppen.

Hoe je het ook wendt of keert, er zal geen Santa zijn die dan nog bij die winkels zou shoppen en ik vind zulke restricties gewoon niet oke.


Met je eens, maar je mag toch wel aangeven bijvoorbeeld dat je nagellak een flopt vindt? Zodat je als Santa zo goed mogelijk kan aansluiten bij je lootje.


Zeker! Maar dat vind ik iets anders dan hele winkels op een floplijst zetten :j

Aangeven wat je wel of niet leuk vindt, vind ik wat anders dan hele winkels verbieden. Zeker Action en Primark hebben bv ook heel tof decoratie spul, of geurkaarsen die veel gegeven worden. En bij Ali of Temu kun je voor weinig geld hele toffe knutselspullen halen zoals washi tapes en stickers.

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:04

Daar ben ik het ook wel mee eens hoor Marjo, prima dat je voorkeur hebt, maar eventueel verbieden van een winkel vind ik persoonlijk ook ver gaan.

Mooie feedback hebben jullie ontvangen, daar kunnen jullie vast wat mee voor dit jaar

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:28

Lang gedacht of ik nog even zou reageren maar blijkbaar toch wel :-)

Het lastige van organisatie zijn is dat je aanwezig moet zijn zonder over- of onder-.

Ik had voor laatste pakketten bedacht dat dit toch mij. Laatste jaar zou zijn. Enthousiasme raakt er bij mij (maar ook bij mededeelnemers af heb ik idee). Wat mij ook niet helpt is de tegenstand voor bepaalde winkels en ook gedoe rondom verpakkingsmateriaal. Daar is meermaals ieder jaar wel gedoe over. Ga geen details noemen, maarik denk dat menig deelnemer wel iets met verpakking kan noemen.

Niet meedoen als verpakking een issue is denk ik dan. Van disneypapier tot kranten tot tyreps of uberhaupt cadeaupapier. Iemand doet zijn best voor je, dat moet al genoeg zijn. Anders lekker je eigen pakketje samenstellen :-)

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:17

Ik vind een "verbod" op winkels ook best moeilijk. Ik probeer ook altijd meerdere cadeautjes te scoren, een goed gevuld pakket te maken, en dan is een winkel zoals Action of webwinkel zoals Temu gewoon super handig.
Ik loop evengoed de Zeeman en Kruidvat binnen, maar volgens mij heb ik alle jaren ook de Action "nodig" gehad. Als ik hetzelfde ergens anders zou kopen, kost dat 3x zoveel, en zal het pakket een stuk kleiner zijn. Ik ga altijd wel over het budget, maar probeer ook niet te overdrijven haha. Dingen zoals kleurboekjes voor kinderen, snoepjes voor dieren ed haal ik liever daar, gewoon omwille van de prijs, en omdat ik het pakket dan des te voller krijg.

Verpakking - ik vind het net leuk om als Santa een hoop inpakpapier te kunnen gebruiken. Om alles zo netjes mogelijk in te pakken. Daar "mag" je idd niet moeilijk over doen, als lootje - de Santa's doen allemaal hun best, zowel qua inhoud als verpakking, en het moet voor iedereen leuk blijven :) Tops/flops moeten kunnen, mij zou je bv. ook geen plezier doen met nagellak, dat zou gewoon zonde van het geld zijn - maar verder zou ik idd geen restricties opleggen qua waar de inhoud kopen of welke verpakking :)

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:26

Ik lees het niet zoals jullie als een verbod. Als iemand zelf graag bewust koopt dan zijn er toch genoeg alternatieven? In de kringloop kun je goedkoop shoppen. Dan kun je toch een paar dingen kopen ipv meerdere prulletjes van de action bijvoorbeeld? Ik denk dat iemand die zelf bewust shopt wel snapt dat er dan wat minder dingetjes in het pakket kunnen zitten als je dat soort winkels liever niet hebt.

Ik vind het dus totaal niet storend als iemand bepaalde wensen heeft over duurzaamheid. Het gaat me wel vooral om de toon waarmee wensen worden gedeeld. Maar dat geldt voor alle wensen.

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:45

capopjekop schreef:
Ik lees het niet zoals jullie als een verbod. Als iemand zelf graag bewust koopt dan zijn er toch genoeg alternatieven? In de kringloop kun je goedkoop shoppen. Dan kun je toch een paar dingen kopen ipv meerdere prulletjes van de action bijvoorbeeld? Ik denk dat iemand die zelf bewust shopt wel snapt dat er dan wat minder dingetjes in het pakket kunnen zitten als je dat soort winkels liever niet hebt.

Ik vind het dus totaal niet storend als iemand bepaalde wensen heeft over duurzaamheid. Het gaat me wel vooral om de toon waarmee wensen worden gedeeld. Maar dat geldt voor alle wensen.


Iemand mag zelf zeker bewust kopen, duurzaam zijn - maar als je Santa dat niet is, kunnen die wensen het wel moeilijk maken. Ik weet niet goed waar te beginnen dan - de kringwinkel heeft ook maar een beperkt aanbod. Ik kom er graag hoor, maar een aantal zaken zal ik daar sowieso niet vinden. Duurzaamheid is misschien niet zo evident bij een SS pakket :)