Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manieki

Berichten: 261
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:05

Ik weet niet hoe lang hij is, maar wellicht kunnen jullie een rondje buiten karten? Supervet voor een knul van die leeftijd!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 09:28

Urbanus schreef:
Ja, wij hebben ook een switch, met Animal Crossing (maar daar talen ze niet naar) Mario kart (groot succes in de winter want dan gaan we met hele gezin tegen elkaar) en Switch Sports, wederom om tegen elkaar te spelen.

Maar de switch is van 'het gezin' en niet van de kinderen. Klinkt wel heel Brady Bunch zo :')


nou inderdaad als gezin lijkt het me wel een leuk kado voor sinterklaas zeg maar als "hoofd cadeau" daar heb je allemaal wat aan, dat hoorde ik van mijn collega's ook.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:52

Die van ons taalt er ook niet naar. Als hij baalt dat zijn schermtijd voor Minecraft op is en er is ook echt even niet echt iets buiten te doen ofzo, dan zeg ik wel tegen hem dat hij nog wel even mag Ringfitten op de Switch.

En dan staat hij even later te rennen en doen met die ring en heeft hij ook weer even lekker overtollige energie er uit gewerkt :)) Het is ook leuk om de losse spellen tegen elkaar te doen, dat je dingen moet schieten, opzuigen, balans gebeuren, dingen wegslaan, kracht-oefeningen van op allerlei manieren duwen, trekken, zwaaien en bewegen met die ring en de beenband. Parcoursen afleggen waarbij je over dingen heen moet springen enzo. Echt super leuk +:)+ Veel leuker dan die Wii sport achtige mutsenspellen. Vinden wij hoor :)

Ik heb zelf trouwens net alvast voor Sint / Kerst Nintendo Labo uitbreidingen gekocht via Vinted, dat ziet er ook super leuk uit! Dat zijn dan spellen voor de Switch. Maar dan met kartonnen bouwpakketjes erbij, dan moet je eerst zelf dingen bouwen van dat karton. En daar kan je dan die controllers in doen.

Bijvoorbeeld een stuur ofzo, en dan met een auto of vliegtuigspel sturen. Of je maakt van jezelf een robot die dingen kapot mept enzo. Ziet er echt leuk uit en dat is ook weer wat actiever dan een beetje op de bank zitten gamen :)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:55

kwita schreef:
Zijn zus wilt een spelletje geven maar ik weet echt niet wat echt lang leuk is, Ook hier graag nog tips over ( de alreeds opgenoemde dingen gaan we bekijken)!


Wij hebben Ticket to Ride gekocht en dat is zo'n succes dat we inmiddels al meerdere delen hebben en uitbreidingssets !

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:57

Donja schreef:
kwita schreef:
Zijn zus wilt een spelletje geven maar ik weet echt niet wat echt lang leuk is, Ook hier graag nog tips over ( de alreeds opgenoemde dingen gaan we bekijken)!


Wij hebben Ticket to Ride gekocht en dat is zo'n succes dat we inmiddels al meerdere delen hebben en uitbreidingssets !


Wij hebben Ticket to Ride gekregen in corona tijd van mijn partners werkgever als Sinterklaas cadeau.

Hebben geen kids maar wel inmiddels 4 uitbereidingen hier van gekocht en spelen dit heel veel met vrienden.

Voor kinderen ook super leuk, de kids van mijn zus waren logeren bij opa/oma en vroegen er speciaal om of ze een Ticket to Ride middag mochten hebben bij ons thuis. Die zijn 10 en 14 en normaal echt niet geinteresseerd in spelletjes (behalve online haha).

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:40

Afbeelding

Kan kleinzoon uren mee spelen, en vooral fantasie gebruiken

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 17:29

Hier nog even een berichtje, we hebben een bijen volk voor hem gekocht en geloof het of niet maar hij is er enorm gelukkig mee !
Eerst had ik zo mijn twijfels een kind met een zwerm bijen maar het is en blijft echt zijn trots.
Wel hebben we een heel kalm volkje, en een kast met veel observatie raampjes en juist dat maakt het voor hem enorm leuk om ze de raten te zien maken,en ook het vullen met pollen en honing
Als ik hem kwijt ben dan zit hij zijn bijen te bekijken! Ook voor ons als volwassenen is het bijen houden echt interessant kan het echt iedereen aanraden! Zijn zus gaf hem het boek voor bijen fans daar is hij ook mee in zijn nopjes en een spelletje ….dat wacht nog op gebruik!
Jullie tips hebben ons enthousiast gemaakt voor de Switch, maar wat zijn nu leuke spelletjes voor de switch ?
Kunnen jullie daar ons in adviseren want tja het zijn er zoveel en wat is nu echt leuk?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:32

Ik vind de spellen die je met meerderen kunt spelen het leukst.

Mario Kart en Switch Sport hebben we, voor de Sports krijgen de kinderen van Sint alle sportattributen.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:41

Wat gaaf zeg dat hij zo blij is met zijn volkje +:)+ (en jullie ook)

Ik heb de Switch dus speciaal gekocht voor RingFit Adventure. Echt super leuk spel dat heel goed in elkaar zit en waar die kleine echt heel enthousiast over is. Rennen, allerlei bewegingen maken met lijf en de RingCon om dingen te schieten en op te zuigen enzo. Om te vliegen en weet ik wat nog meer.

Echt super veelzijdig, super sportief, goed voor de conditie, coördinatie en goed spieren leren gebruiken enzo en ook echt heel leuk gewoon, mooie parcoursen die je af moet leggen en heel veel verschillende bewegingen die je er mee doet.

Voor de kerst heb ik nog Nintendo Labo uitbreidingen erbij gekocht via Vinted. Dat ziet er ook wel heel leuk uit voor weer andere fysieke spellen. Dan moet je dus eerst zelf van karton dingen bouwen die je daarna in het spel kan gebruiken door de controllers er in te doen :)