Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:51

Woooh dat is leuk! Ga ik meteen bestellen!

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 01:48

Ik ook :+

Voor TS:
Ik dacht misschien een microscoop bijv. Of een sterrekijker. Verrekijker kan ook leuk zijn. Een goede kwaliteit voetbal. Kaartjes voor zijn favoriete voetbalclub.
Een step of nieuwe mountainbike? Een elektrische step is ook erg hip tegenwoordig. Of visspullen, een hengel en schepnet bijv.
Een terrarium met een beestje erin. Of gewoon een hamster, dat is wat minder avontuurlijk :+.

Britta31

Berichten: 13174
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:20

Een mammoet skelter.

Tink89
Berichten: 2965
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:20

Heeft hij al een verrekijker? En een pakket om hutten te bouwen met grote doeken, wat zeilklemmen en stokken, daar wordt hier heel veel mee gebouwd. Een microscoop voor de beestjes is ook tof, of echt gereedschap.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:40

kwita schreef:
Een belevenis maar dat is ook maar een eenmalig iets....

Ik haak hier even op in, er zijn verder al heel veel leuke suggesties gegeven. Maar wat zou er mis zijn met iets dat eenmalig is? Ik weet echt niet goed meer met welk speelgoed ik op welke leeftijd speelde (ja Lego gedurende m’n hele kindertijd en de zandbak en schommel), maar de herinneringen aan leuke dingen doen zijn juist veel sterker opgeslagen. Ik zou een uitje/belevenis echt niet direct als optie afwijzen.

misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:25

Hier ook een zoon die bijna 7 wordt, hij krijgt van ons een bmx fietsje of mtb op zijn verjaardag. Ook lego is hier favoriet. De trampoline en zijn skeelers vermaakt hij zich buiten ook erg goed mee.
Qua bordspellen doen keer op keer, monopoly junior en rummikub het erg goed.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:24

Als hij graag spelletjes speelt, Familie Poen is grote favoriet bij mijn 7-jarige zoon.

Maar Monopoly, Rummikub, Uno, Pokémon Battle Academy (is wel nogal specifiek) doen het hier ook erg goed.

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:35

Noeps schreef:
kwita schreef:
Een belevenis maar dat is ook maar een eenmalig iets....

Ik haak hier even op in, er zijn verder al heel veel leuke suggesties gegeven. Maar wat zou er mis zijn met iets dat eenmalig is? Ik weet echt niet goed meer met welk speelgoed ik op welke leeftijd speelde (ja Lego gedurende m’n hele kindertijd en de zandbak en schommel), maar de herinneringen aan leuke dingen doen zijn juist veel sterker opgeslagen. Ik zou een uitje/belevenis echt niet direct als optie afwijzen.

Dit! Zowel uit mijn jeugd als nu zijn dit vaak de mooiste cadeaus geweest die voor mij zoveel meer waarde hebben en hadden dal al het fysieke.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:47

Misschien leuk als 'eenmalig dagje weg' om voor zijn verjaardag een 'ja-dag' te geven? Dus een dag waarop jullie als ouders alleen maar 'ja' kunnen zeggen? Daarbij kun je natuurlijk wel afspraken maken over wat redelijk is (bijvoorbeeld dat jullie 3x nee kunnen zeggen, of een maximaal budget, of dat het in de buurt moet zijn o.i.d.). Zo kunnen ze die dag het eten kiezen en een uitje om te doen. Een gezin waar ik vroeger oppaste deden dit eens per jaar en hun kinderen vonden dit absoluut fantastisch. Nu zo'n 10-15 jaar later hebben ze het er nog over :)

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:57

Toen onze dochter 7 werd hebben we haar een abbo op een tijdschrift gegeven, dat is wellicht ook nog een idee? Ze heeft dit jaar leren lezen dus het is meteen mooie stimulans om dat ook regelmatig te doen thuis. Zij heeft de Penny gehad maar volgens mij heb je ook bladen van de Quest junior, Freek Vonk of wellicht Donald Duck?

Kaplaars

Berichten: 1552
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:18

Donald duck heeft ook een junior variant.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:42

Hier is een bank van magneetkussens wel een hit. Die hebben ze van verschillende merken. Gekocht via Kickstarter en duurde 2 jaar voordat we hem eindelijk ontvingen, had hem liever eerder gehad want als peuters kunnen ze er ook al heel leuk mee spelen. Maar onze inmiddels 8-jarige en zijn vriendjes en vriendinnetjes die komen spelen, zijn meestal wel een poos met die bank bezig waar ze vanalles mee kunnen bouwen :j

Ding doet op allerlei manieren mee met allerlei andere spelletjes ook :)

Wij hebben de Magnus maar er zijn allerlei merken en modellen van.
Hutten bouwen, grote stoelen, reuze domino, een voetbaldoel, noem maar op.

Dat kartonnen bouw gebeuren dat eerder genoemd werd heb ik een paar jaar geleden ook naar gekeken maar ik zag toch wel veel reviews dat het snel kapot gaat. Dan is een bank met magneetkussens toch leuker want veelzijdiger om mee te spelen en meer hufter-proof. Je moet er alleen wel ruimte voor hebben want het is altijd op zijn minst een stapel kussens natuurlijk....

Je hebt modellen met en zonder magneten. Met magneten is toch wel een hele grote plus hoor :j

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:11

Machtig al 2 pagina's vol met tip's dat had ik niet verwacht !

Veel van de dingen die jullie opnoemen van skelters en stepjes hebben we al, de trampoline is al aan een nieuw vel toe zo vaak gestuiterd!
Fietsen daar is ie duidelijk in ... net zo een als papa een racefiets, en dat past nog prima gelukkig maar altijd weer een rib uit je lijf ja zelfs 2e hands!

De rc auto is aan vervanging toe al zouden we dan voor een benzine versie kiezen af en toe kijken we hiervoor op MP.
Muziek meneer zit op drumles en heeft ook al een drumstel en ja een echte geen speelgoed.
we hebben wel net als genoemd aan een verrekijker gedacht evenals n sterrenkijker.
Toch zou een nintendo switch ook best wat zijn voor de winter ...al ben ik bang dat het net als met de i pad gaat steeds maar meer en meer en dat is mest schermtijd wel onder controle maar toch. Nu heeft hij ook de leeftijd om nog lekker in de klei te ploeteren...dat zal echt nog wel veranderen met de tijd!.
We hebben het hem gevraagd wat hij wilt. Bijen ja serieus een bijenkast om de honing te verkopen
Het is er wel n jongetje voor, hij verzorgt trouw de hond en zijn kipjes.
na veel rondzoeken is er n stappen plan bijen cursus volgen en dan meelopen met n imker.
Ik ben benieuwd... of dat ook jaren zijn passie zal blijven. Zo niet vind ik het zelf wel leuk om over te nemen.
Maar goed dan hebben we nog steeds geen speelgoed gevonden. de Gravitracks knikkerbaan heeft zijn zus al, en ja daar wordt heel de winter door mee gespeeld.

De beleving een dagje weg ...dat is wel leuk maar we weten niet goed waar naar toe . Ik heb nog steeds een openlucht museum in gedachten maar dat kan gezien ons bedrijf nu niet . Dat staat later op de planning gewoon als uitje. even als n veldslag bijwonen dat vind hij ook erg leuk. en dan is het plan om ook echt mee te doen als figurant of iets.
We zijn nog steeds zoekende .... maar met het bijen idee kun je ook mooi sinterklaas en zijn familie verjaardag vullen.
Voor zijn kinderverjaardag wilt hij een gezamenlijk cadeau de metaaldetector! als iemand een tip heeft voor een goede ( de kinderversie) laat het ons weten!!.

Zijn zus wilt een spelletje geven maar ik weet echt niet wat echt lang leuk is, Ook hier graag nog tips over ( de alreeds opgenoemde dingen gaan we bekijken)!
Laatst bijgewerkt door kwita op 09-08-23 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:14

Heb je het hem gevraagd? Wellicht weet hij zelf wat leuks.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:20

Leuk van de bijen! Klinkt als een onverzadigbaar kind en dat bedoel ik positief :-)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:27

Tieneke schreef:
Leuk van de bijen! Klinkt als een onverzadigbaar kind en dat bedoel ik positief :-)


Ja dat is het ook is soms ook wel eens lastig hij weet zelf heel goed wat hij wilt en dat zijn niet meteen de dingen die je van een 6/7 jarige verwacht!
En dan kan het ook gaan om een loep om insecten goed te bekijken of het zelf maken van een zweefvliegtuigje die zijn vrienden van de action hebben van plastic. van zwerfvuil een insecten hotel maken en geloof het of niet dat ding zit echt vol met leven en krioelende beestjes ;)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:34

Jessix schreef:
Heb je het hem gevraagd? Wellicht weet hij zelf wat leuks.


ja een bijenkorf ... ik heb al met best wat imkers gesproken op het idee imkerende kinderen, allen zijn enthousiast maar er is geen speciaal kinderclubje in de buurt of verweg ...dan zit hij tussen de volwassenen...dat kan hij wel handelen maar de tijden voor de praktijklessen...dan slaapt hij al op schooldagen :D

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:51

Bij Kooistra metaaldetectors hebben ze de Nokta midi hoard voor kinderen. Op een detector dag hebben we die geprobeerd, fijn ding.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:02

Oh nu je het over de Switch hebt. Die heb ik een half jaartje geleden gekocht voor die van ons, met RingFit Adventure erbij. Super leuk en lekker actief trainen en spelen. Echt geweldig goed in elkaar gezet dat spel +:)+ Wil nog iets van JustDance erbij kopen zodat hij ook lekker kan dansen met de Switch. Maar weet niet goed welke versie :o

Wel ideaal hoor om even lekker actief bezig te zijn als het buiten even niet kan om welke reden dan ook.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:28

kwita schreef:
Machtig al 2 pagina's vol met tip's dat had ik niet verwacht !

We hebben het hem gevraagd wat hij wilt. Bijen ja serieus een bijenkast om de honing te verkopen
Het is er wel n jongetje voor, hij verzorgt trouw de hond en zijn kipjes.
na veel rondzoeken is er n stappen plan bijen cursus volgen en dan meelopen met n imker.
Ik ben benieuwd... of dat ook jaren zijn passie zal blijven. Zo niet vind ik het zelf wel leuk om over te nemen.


Dit is toch juist leuk? Goed voor het mileu. Hij leert er wat van. Als jij mee gaat kan het een moeder-zoon activiteit zijn. En als je echt iets materialistisch wilt geven, dan kan een kast na de cursus prima.

kwita schreef:
De beleving een dagje weg ...dat is wel leuk maar we weten niet goed waar naar toe . Ik heb nog steeds een openlucht museum in gedachten maar dat kan gezien ons bedrijf nu niet . Dat staat later op de planning gewoon als uitje.


Het eerste wat bij me op kwam is een klimbos. Kan ook als uitje met gezin/vriendjes/feestje etc. Lekker buiten klauteren

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:57

kwita schreef:
Jessix schreef:
Heb je het hem gevraagd? Wellicht weet hij zelf wat leuks.


ja een bijenkorf ... ik heb al met best wat imkers gesproken op het idee imkerende kinderen, allen zijn enthousiast maar er is geen speciaal kinderclubje in de buurt of verweg ...dan zit hij tussen de volwassenen...dat kan hij wel handelen maar de tijden voor de praktijklessen...dan slaapt hij al op schooldagen :D

Oh sorry dat had ik even gemist! Leuk idee.

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:21

Switch kan ik zeker aanraden, dan wel de normale variant en niet de lite. Onze meiden zijn er heel blij mee en gebruiken m op regenachtige dagen, een moment van rust en tijdens vakanties. De schermtijd is echt minimaal, vaak denken ze er geeneens aan.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 14:26

gillian schreef:
Bij Kooistra metaaldetectors hebben ze de Nokta midi hoard voor kinderen. Op een detector dag hebben we die geprobeerd, fijn ding.


oh dankjewel dat is idd een geweldig ding deze gaat zo op zijn lijstje! _/-\o_

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 14:31

noviceh schreef:
Switch kan ik zeker aanraden, dan wel de normale variant en niet de lite. Onze meiden zijn er heel blij mee en gebruiken m op regenachtige dagen, een moment van rust en tijdens vakanties. De schermtijd is echt minimaal, vaak denken ze er geeneens aan.



Dit is food for tought!

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welk kado voor mijn zoontje 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:13

Ja, wij hebben ook een switch, met Animal Crossing (maar daar talen ze niet naar) Mario kart (groot succes in de winter want dan gaan we met hele gezin tegen elkaar) en Switch Sports, wederom om tegen elkaar te spelen.

Maar de switch is van 'het gezin' en niet van de kinderen. Klinkt wel heel Brady Bunch zo :')