Wat dragen jullie naar werk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:59

Ik word momenteel erg blij van de kleding van
https://www.spijkersenspijkers.nl/nl/

Hier een gemeente. Geen blote tenen, schouders en knieën, verder boeit het niet. Ik hou van kleur en printjes.

Jannie79
Berichten: 308
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:02

Ik geef (met name ) incompany trainingen op gebied van veiligheid. Het is voor mij heel afhankelijk van het bedrijf waar ik ben en welke cursus ik geef. Als ik een puur theoretische cursus geef kan ik best wel een aansluitend jurkje net boven de knie dragen met hakken schoenen. Maar als ik een bhv training geef met een medisch stuk, reanimatie en brandbestrijding dan is het vaak een flared broek met een hoger gesloten shirtje op en een jasje.
Maakt ook nog verschil uit of ik naar bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs ga of een notariskantoor. Heb voor alles wat wils in mijn kast hangen. God zij dank is zelf kleding naaien een van mijn grote hobby's dus mijn kast is ook goed gevuld.

Kairos
Berichten: 2736
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:11

Ik werk in de zorg, meestal gewoon casual kleding die vies mag worden ivm cliënten die per ongeluk nog weleens met consumptie eten (ik draag veel Primark, H&M, vooral goedkope troep). Qua korte broeken wordt veelal niet moeilijk gedaan en dat is ook eigen inzicht, draag als het warm is wel een net tot de knie (het gebouw wordt echt bloedheet 's zomers), maar korter echt niet. Idem met jurkjes, mensen die dat fijn vinden dragen dat wel, maar wel binnen bepaalde grenzen.

Eleionomae

Berichten: 19604
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:15

zomers veel jurkjes, swinters meestal een jeans met een trui of een blouse en een blazer er over.

Op het werk vinden ze een hoop prima, maar alles moet rond de knie zijn qua lengte en een mouwtje hebben. Spaghetti bandjes etc mag dus niet.

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:16


Koper

Berichten: 30412
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:23

BaileyMix schreef:
Jaaa, leuk, dank! *\o/*

Duhelo, wat voor hakken draag jij meestal? Ik merk dat mijn naaldhakkenperiode wel wat voorbij is qua comfort, zeker na lang thuiswerken in pyjama en slippers :') Maar struggle om mooie, comfortabele hakken met brede hak te vinden. Vind die van Notre-V heel mooi, maar die hebben geen neplederen uitvoeringen.

Als je nepleer + comfortabel zoekt: kijk eens bij The Art Company https://www.the-art-company.com/fr/en/women Het is een Spaans bedrijf en de pagina opent standaard in de Franse of Benelux/franstalig shop. Je moet dus rechts bovenin in het menu even Nederland selecteren als land en Engels als taal. Daarna kun je in het menu het model kiezen (bij voorbeeld "heeled shoes" of "ankle boots with heels" en dan je maat en eventueel kleur. Dan krijg je de beschikbare modellen.

Ik heb meerdere schoenen van dit merk en krijg er altijd leuke opmerkingen op :) Ik vind ze ook goed betaalbaar. Bestellen gaat gemakkelijk en de verzending is vlot.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 12:38

Dank dank allemaal! Doubtless, love de outfit met het oranje jurkje en het bordeauxrode pak <3 Hele leuke outfits!

Koper, die zien er inderdaad mega comfortabel uit, maar helaas niet zo mijn smaak.

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:52

Wij hebben geen dresscode dus alles is goed. Zelf kleed ik me casual. Spijkerbroek met een shirt en Nikes eronder. Nu in de zomer wel veel zomerjurken, soms ook met leuke open schoentjes eronder.

En als het moet dan kom ik op sjiek. Geen probleem mee.

dierenfan
Berichten: 9680
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:57

Werk meestal thuis dus heb gewoon lekker zittende kleding en goedkoop omdat ik geld aan kleding uitgeven vreselijk vind haha. Voor op de dagen op kantoor maak ik dat mijn kleding netjes en heel is. De cliënten zelf zie ik nooit dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Ideaal dus

MayoNeighs

Berichten: 170
Geregistreerd: 28-07-15

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:59

Ik draag zelden iets anders dan blousejurken met een hoge hak onder. De meeste van mijn blousekleedjes zijn van JDY: https://www.zalando.be/blousejurk/jdy/
En de hakken zijn doorgaans sandalen met blokhak van Anna Field. Beiden zeer vriendelijk voor de portefeuille imo en zit gewoon lekker. :D
Als ik hakken even beu ben, is het meestal een nette witte sneaker eronder (ik heb vooral Buffalo's, maar dan de nette variant. :Y) )

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:02

Wat komen hier leuke outfits voorbij!

Ik werk in het onderwijs.
Zolang het niet te bloot is en er geen aanstootgevende teksten op je kleding staan, is het al snel goed.
Dat wil zeggen: geen diep decolleté, blote buik of te kort rokje/broekje.
Voor de rest maakt het qua stijl niet veel uit.

Mijn motto is: je moet er iedere dag uitzien alsof je jarig bent.
Ik draag eigenlijk altijd jurken of jumpsuits.
Topvintage is iedere maand weer blij met mij en ik met hun. :D
Daarbij shop ik net zo lief bij Bonprix en ik heb een aantal stukken van Tantilly (winkel in Deventer) in de kast hangen.
Het wisselt een beetje per bui of kledingstuk wat ik eronder draag qua schoeisel maar sowieso nooit mijn rubberen teenslipper.

daantjuhhh

Berichten: 26923
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:06

Gewone kantoor dagen casual.
Spijkerbroek, sneakers en een net shirtje soms met colbertje.

Bijzondere dingen zoals bijwonen sollicitatiegesprek ga ik netter.
Meestal pantalon met blouse en colbertje.

In de zomer heb ik ook mannelijke collega’s die in de korte broek komen. Ik vind dat dat ook moet kunnen bij het werk wat wij doen.
Wij zien geen klanten, cliënten en hebben ook niet vaak hoge piefen op bezoek.

Tieme
Berichten: 4981
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:12

Ik werk in de wijkverpleging en draag de kleding die ik ook thuis gewoon draag. Spijkerbroek, speakers en een shirt met evt sweatvest erover.

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:42

Tieme schreef:
Ik werk in de wijkverpleging en draag de kleding die ik ook thuis gewoon draag. Spijkerbroek, speakers en een shirt met evt sweatvest erover.


:)ddd Leuk, speakers!

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:49

BaileyMix schreef:
Jaaa, leuk, dank! *\o/*

Duhelo, wat voor hakken draag jij meestal? Ik merk dat mijn naaldhakkenperiode wel wat voorbij is qua comfort, zeker na lang thuiswerken in pyjama en slippers :') Maar struggle om mooie, comfortabele hakken met brede hak te vinden. Vind die van Notre-V heel mooi, maar die hebben geen neplederen uitvoeringen.

Mijn favoriete hakken zijn mijn bullboxers met een plateau en een dunne hak. Daar heb ik de ganse dag geen last van.

Deze (slechte foto's van die advertentie, maargoed)
https://www.vinted.nl/dames/damesschoen ... 5001-talon
https://www.vinted.nl/dames/damesschoen ... 422-hakken

verder vind ik anna field ook aangenaam, betaalbaar en hebben heel veel fijne hakken.
Mijn favoriete hakvorm zijn trechterhakken, die zijn stabiel en toch elegant. Blokhakken of sleehakken loop ik te boertig op :+

deze zijn ook erg fijn
https://www.zalando.be/anna-field-veter ... 5-q12.html

ElCamino

Berichten: 8949
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:53

jaloers..... ik heb werkkleding....
Werk bij Chrysal, Dé fabriek die de zakjes bloemenvoeding die bij je bos bloemen zit maakt...
Ik zit op de technische Dienst / Faciltaire dienst dus eige kleding is beetje zonde wanneer ik 50% in de fabriek loop, op de Expeditie en in Magzijn en 50% achter me buro....
Dus, schoenen met stalen neus, dezelfde als 40 collega's
Stretch spijkerbroek met logo op me kont, net al 40 collega's
Donkerblauw T-shirt met Logo op mijn tiet.... enfin....
:D :D :D :D :D

Josien_

Berichten: 9049
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:21

BaileyMix schreef:
Jaaa, leuk, dank! *\o/*

Duhelo, wat voor hakken draag jij meestal? Ik merk dat mijn naaldhakkenperiode wel wat voorbij is qua comfort, zeker na lang thuiswerken in pyjama en slippers :') Maar struggle om mooie, comfortabele hakken met brede hak te vinden. Vind die van Notre-V heel mooi, maar die hebben geen neplederen uitvoeringen.


Ik kan je pumps van Clarks aanraden! Ze hebben mooie modellen die heerlijk lopen en niet te hoog zijn.

Enzo_Ollie

Berichten: 815
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:37

Josien_ schreef:
BaileyMix schreef:
Jaaa, leuk, dank! *\o/*

Duhelo, wat voor hakken draag jij meestal? Ik merk dat mijn naaldhakkenperiode wel wat voorbij is qua comfort, zeker na lang thuiswerken in pyjama en slippers :') Maar struggle om mooie, comfortabele hakken met brede hak te vinden. Vind die van Notre-V heel mooi, maar die hebben geen neplederen uitvoeringen.


Ik kan je pumps van Clarks aanraden! Ze hebben mooie modellen die heerlijk lopen en niet te hoog zijn.


Ja inderdaad! Op 1 specifiek paar Clarks loop ik bijna makkelijker dan gympen zo lekker zitten die. Wandelde ik in de pauze ook gerust 3 kwartier mee zonder blaren of pijnlijke voeten

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:26

Hier maar net waar ik zin in heb, soms een jurkje of iets anders netjes. Anders vaak sneakers, nette spijkerbroek en een hoodie of coltrui. Hakken heb ik maar draag ik niet snel omdat ik 5 uur auto rijd op een dag en ik schoenen wisselen in de auto niet zo zie zitten. :P

Hutcherson

Berichten: 7453
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:37

Een spijkerbroek met leuk shirt of net vestje erop.
Qua schoenen, sneakers of laarzen.
Geen decollete, broeken/rokken boven de knie, geen blote voeten, geen hakken of slippers.
Ook geen kleding met aparte teksten die iets uit kunnen lokken. Geen piercings op zichtbare plaatsen.
We werken met allerlei soorten mensen van allerlei leeftijden en je ziet toch dat mensen gauw een mening hebben als de borsten duidelijk aftekenen of zichtbaar zijn in een bepaalde hoek zeg maar. Idem met tattoos/piercings/teksten. Slippers en blote voeten mogen niet ivm hygiene en feit dat je direct moet kunnen ingrijpen als er iets misgaat. Dan zijn hakken of slippers geen optie.

Alja

Berichten: 25661
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:40

Leuk topic!
Ik ben vorige week begonnen op kantoor terwijl ik mijn hele leven heb gewerkt bij bedrijven die werkkleding hadden.
Moest dus ook echt even gaan shoppen :+

JudithGigi

Berichten: 4255
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:49

Ik ben tegenwoordig helemaal van de jurkjes op kantoor. Heb een zoekopdracht van armedangels op Vinted voor als er wat leuks voorbij komt :')

Boras
Berichten: 9972
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:57

Ik werk op kantoor bij de overheid. Hier komt veel voorbij, behalve strak in pak met stropdas.
Het mooie hiervan is dat iedereen zich binnen het redelijke mag kleden zoals hij/zij/hen wil.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:00

Jolien87 schreef:
Wat komen hier leuke outfits voorbij!

Ik werk in het onderwijs.
Zolang het niet te bloot is en er geen aanstootgevende teksten op je kleding staan, is het al snel goed.
Dat wil zeggen: geen diep decolleté, blote buik of te kort rokje/broekje.
Voor de rest maakt het qua stijl niet veel uit.

Mijn motto is: je moet er iedere dag uitzien alsof je jarig bent.
Ik draag eigenlijk altijd jurken of jumpsuits.
Topvintage is iedere maand weer blij met mij en ik met hun. :D
Daarbij shop ik net zo lief bij Bonprix en ik heb een aantal stukken van Tantilly (winkel in Deventer) in de kast hangen.
Het wisselt een beetje per bui of kledingstuk wat ik eronder draag qua schoeisel maar sowieso nooit mijn rubberen teenslipper.


Ik ook! Kan veel dragen, superfijn.
De laatste weken heb ik heel veel omslagjurkjes gedragen, echt heerlijk met dit weer.

Soms werk ik op evenementen, dan draag ik in de winter meestal een pantalon met passende blazer. Voor de zomer zijn de jurkjes van Fabienne Chapot mijn favoriet, of een van de rustigere Nikkie modellen <3

BeFunny

Berichten: 10879
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:01

Ik werk parttime als huishoudelijke hulp. En kan daarbij alles dragen wat ik wil. En dat is wel echt heerlijk. Ik heb 10 jaar voor een bedrijf gewerkt waar bedrijfskleding en schoenen verplicht was dat zat nooit echt lekker.