Wat dragen jullie naar werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 11:11

Joehoe!

Zomaar een leuk luchtig topic. Ik heb een nieuwe 'kantoor'baan, en ik vind dat een mooi excuus voor een flinke aanvulling van mijn garderobe. Bijna alles via Vinted!

Wat dragen jullie zoal naar werk als je geen voorgeschreven praktische/bedrijfskleding aan hoeft? Qua kleding, schoenen, alles.

Ik wil plaatjes, merken, beschrijvingen, alles voor inspiratie! En ik ben gewoon nieuwsgierig :))

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:13

ik werk bij een kleine gemeente. Daar komt alles voorbij. Van hippe jurkjes tot spijkerbroek en alles er tussenin. Er lopen weinig mensen in chique kantoorkleding. Onze burgemeester loopt meestal in pak :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16257
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:14

Ik werk ook op kantoor. Blazers, blazers en nog meer blazers :D Maar ik ben ook niet echt een jurkenpersoon. Meestal ook gewoon een spijkerbroek of een passende pantalon bij mijn blazer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:15

Casual.. Sneakers, spijkerbroek, shirt en meestal (ivm overactieve airco) een vest of jasje erop. Op kantoor draag ik wel nette spijkerbroeken, dus niet mijn gescheurde varianten.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:17

Een beetje een range van casual tot kantoor chic. Het moet vooral ook lekker zitten voor een hele dag.
Draag in de zomer veel broeken met een shirt of blouse, in de winter dan nog met een net vest of blazer erbij. Ook draag ik in de winter vaker jurkjes met een panty.
Voorheen ook vaak met pumps er bij, maar tegenwoordig meestal sneakers.
Mijn Go to merken zijn Guts Gusto, Vila, WE en Costes.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:20

Ik werk op kantoor in een vrij fancy modern gebouw, er is geen dresscode dus bij ons loopt er vanalles rond (van shorts met bandshirts tot meer dressed up).

Als ik op kantoor werk heb ik ofwel een leuk jurkje aan met hakken, ofwel een skinny, hakken, en een leuke bloes of trui erover. Hakken maken je outfit imo zoveel fancy-er.

Momenteel werk ik twee dagen per week on site, dan werk ik meer in casual wear, veiligheidsschoenen en een hesjes zijn verplicht, alsook op de werf zelf een bril en helm.
Hier heb ik dus gewoon een skinny of cargobroek aan met een tshirt met lange mouwen en al dan niet een trui erover. :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:24

Pantalon en soms een spijkerbroek. Samen met een blouse en een shirt.

Maar ik houd erg van netjes!

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:25

Bij ons is er ook veel vrijheid in outfit, dat betekend dat de ene in blazer/pantalon zit en de ander in hemdjes en spijkerbroeken.

Komen er opdrachtgevers naar kantoor? Dan kleed iedereen zich net even iets netter dan op "casual" dagen.
Maar ook naar opdrachtgevers zijn (nette) sneakers en een donkere spijkerbroek prima.

Ik trek dus vooral aan waar ik zin in heb :))
Leuke jurkjes, jumpsuits, spijkerbroeken met trui/shirts/bloezen, pantalons en blazers, ik heb het allemaal in de kast.
Korte broeken trek ik dan weer nooit aan, maar wel rokjes/jurkjes boven de knie :+

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:27

Wij hebben ook veel vrijheid op de zaak qua kleding, echter blote buiken en teenslippers zijn een no-go.
Niet dat ik van plan was dat aan te trekken maar goed...

Hier vaak een nette spijkerbroek met een blouse. Meestal gepaard met een vestje of blazer omdat de mannen hier op kantoor graag in een vrieskist werken.

Echter werk ik maar 2 dagen in de week op kantoor, de overige 3 dagen spendeer ik in joggingsbroeken en oversized t-shirts lekker thuis.

Celebi
Berichten: 3790
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:28

Ik mag ongeveer dragen wat ik wil, maar laat zelf altijd wel de hele korte broeken en topjes liggen natuurlijk.

Mijn nieuwe aanwinsten zijn dunne lange jurken van de Only. Ideaal! Heerlijk zomers, chique maar toch ook casual vanwege de kleurtjes en printjes. Ben dus altijd zomers maar netjes gekleed. Voor de winter heb ik van die fleece panty's die lijken op echte panty's. Nu kan ik dus ook in de winter jurkjes en rokjes aan met een fijne trui er boven. Qua schoenen heb ik mooie witte sneakers voor onder de jurkjes als ik geen zin heb in blote voeten en anders een open schoen met kleine sleehak.

Overigens draag ik ook gewoon strakke broeken. Soms met een trui, andere keer met een blazer of leuk zomers shirtje. Ik zoek tegenwoordig naar casual chique kleding die super comfortabel zitten. :D

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:29

Leuk topic, ik zoek ook inspiratie!

Liefst draag ik wat fleurigere kleding ipv de standaard blauw/zwart/wit, maar dat vind ik een uitdaging in kantoorkleding.

Ik heb een aantal van dit soort jurken (incl donkere panty en lage of hoge laarsjes):
https://www.smashed-lemon.com/cdn/shop/products/Jurk-Lange-Mouwen-Abstract-Dieren-Print-Groen-Carline_1200x.jpg?v=1668481447

En als ik een broek aan wil, dan doe ik een lichte of donkere skinny spijkerbroek, nette schoenen of sneakers (ligt aan m'n afspraken) en zo'n blouse:
https://images.boardriders.com/globalGrey/billabong-products/all/default/hi-res/f3tp09bif2_billabong,w_0328_frt1.jpg

Ik draag bijna nooit korte mouwen (airco), blote benen zonder panty en blote tenen (sandalen) :+
Op zich kom je overal mee weg hier, maar vind dat zelf niet fijn.
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 17-07-23 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:30

Als jullie een blazer aandoen, wat voor soort shirts/topjes/blousjes doen jullie er dan onder aan? Hebben jullie misschien wat voorbeeldjes?

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:32

Maureen95 schreef:
Ik werk ook op kantoor. Blazers, blazers en nog meer blazers :D Maar ik ben ook niet echt een jurkenpersoon. Meestal ook gewoon een spijkerbroek of een passende pantalon bij mijn blazer.

Hier ook.
Wel een zwarte spijkerbroek of pantalon. Gewone spijkerbroek wordt niet gewaardeerd. Hoewel dat sinds de corona toch wel wat is losgelaten, moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet aan kan wennen. :P Terwijl ik thuis heel graag in een gewone spijkerbroek loop.

En als het warm is, draag ik blousjes. Onder mijn blous heb ik vaak een tanktopje aan.


Zo waren sneakers eerst echt een no-go. Nu zie je dat ook meer.
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 17-07-23 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 11:32

Jaaa, leuk, dank! *\o/*

Duhelo, wat voor hakken draag jij meestal? Ik merk dat mijn naaldhakkenperiode wel wat voorbij is qua comfort, zeker na lang thuiswerken in pyjama en slippers :') Maar struggle om mooie, comfortabele hakken met brede hak te vinden. Vind die van Notre-V heel mooi, maar die hebben geen neplederen uitvoeringen.

Celebi
Berichten: 3790
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:32

Meestal gewoon een strak topje met spaghetti bandjes of een tank top. Onder een blazer heb ik het liefste gewoon iets straks zitten. Ik let er wel op dat als het warm zou kunnen worden ik een los overslag mouwtje in mijn tas prop want met spaghetti bandjes op kantoor is het dan weer net niet. :+

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:33

Ik heb een praktisch beroep in de gehandicaptenzorg, en hoewel ik niet de zorg op zich doe, ben ik wel veel praktisch bezig met de kinderen, voer ik reparaties uit en zit ik veel op de grond of een laag krukje.
Rokjes en jurkjes vallen dus af voor mij, net als te diep decolleté.

Voorschriften op werk zijn geen blote schouders en bovenbenen en geen teenslippers.
Ik draag meestal een spijkerbroek met tshirt of truitje. Sneakers of Dr. Martens (in de winter) als schoeisel.
Omdat het in de zomer erg warm kan worden op de locatie heb ik ook wat losse stoffen driekwartsbroeken (bandplooi broeken).

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:34

Bij mijn oude werk droeg ik veel (broek)pakken, wel liefst in zo vrolijk mogelijke kleuren of wijde pijpen oid. Wilde graag wel niet iets anders dan een zwart of donkerblauw pak om nog iets te kunnen dragen dat bij mij past. Daar mocht een (donkere) spijkerbroek ook echt absoluut niet
Bij mijn huidige werk mag ik alles aan wat ik wil, mannen lopen ook in korte broek rond, dus wij zijn echt heel vrij. Heerlijk gezien er geen airco is en het pand oud is, dat we niet verplicht zijn om een pak oid aan te hebben.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:35

Ik shop het liefst TopVintage helemaal leeg. Ik ga meestal in jurkje + hak (en sneakers in m'n kluisje, omdat we tijdens de lunch bijna een uur wandelen :') ).

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:36

Hier ook gemeente. Simpele sneaker, spijkerbroek, blousje. Of een fijne trui, of mega trui. Of mega broek, of juist een jurkje...

Aka: lekker van alles, maar geen sportkleding of spul met gaten. En zelf geen blote schouders en bovenbenen ;)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 11:42

Ik wil plaatjes, plaatjes :')! Wat voor broek/trui/blouse/top/sneakers?

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:46

Hier draag ik echt vanalles, jurkjes,rokken en broeken, hakken en sneakers. Maakt allemaal niet zoveel uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:48


Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:50

Hier geen jurkjes :+ Geen dresscode behalve dat te extreme dingen (kleding met doodshoofden e.d.) en korte broeken niet op prijs gesteld worden. Ik draag eigenlijk standaard een shirt, zwarte spijkerbroek en zwarte sportschoenen. Als ik naar een klant ga wil ik soms nog wel een bloes dragen, maar dat is afhankelijk van de klant :)

Ik werk overigens 80-90% van de tijd thuis gelukkig :+

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:53

Ik heb zo geen foto's en nu gewoon een simpele Levi's spijkerbroek aan met simpel tshirt en zwarte Vans, maar ik koop heel veel bij Costes en ASOS!

Deze broek heb ik bijv: https://www.asos.com/asos-design/asos-d ... /201991426. 1 van mijn favorieten, draag 'm vaak in de winter met een teddy-trui en als tussendoor een donkerrood dun lange mouwen shirt met een ritjes (https://www.asos.com/nl/threadbare/thre ... /202574897) en die draag ik ook wel is met deze broek: https://www.asos.com/nl/topshop/topshop ... /201963989 (daar heb ik dus toen 60 voor betaald, niet leuk om dingen op te zoeken die je vorig jaar gekocht hebt :') )

prompter

Berichten: 11244
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:56

Hier op kantoor zie ik van alles langs komen, van chique tot über casual. Ik moet zelf makkelijk dragende kleding aan en zeker geen jurkjes, want ik kan elk moment geroepen worden om mee te rijden in een bedrijfsvoertuig als daar aanleiding toe is, en met een spijkerbroek stapt het net wat makkelijker in in een vuilniswagen }>