Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 17:22

Budget kan als richtlijn tussen de 10-20 euro liggen. Persoonlijk heb ik liever een goed boek voor 7 euro op paperback dan een boek met een slecht verhaal dat juist heel mooi op hardcover is :)

Maar wat Mkango hierboven ook aangeeft is wel een beetje de strekking van dit topic :) Simpel houden, toegankelijk voor iedereen die graag wil meedoen en graag boeken leest.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14481
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:24

Marjo schreef:
Budget kan als richtlijn tussen de 10-20 euro liggen. Persoonlijk heb ik liever een goed boek voor 7 euro op paperback dan een boek met een slecht verhaal dat juist heel mooi op hardcover is :)

Maar wat Mkango hierboven ook aangeeft is wel een beetje de strekking van dit topic :) Simpel houden, toegankelijk voor iedereen die graag wil meedoen en graag boeken leest.


Helemaal goed toch! :j Prima om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:28

Marjo schreef:
Budget kan als richtlijn tussen de 10-20 euro liggen. Persoonlijk heb ik liever een goed boek voor 7 euro op paperback dan een boek met een slecht verhaal dat juist heel mooi op hardcover is :)

Maar wat Mkango hierboven ook aangeeft is wel een beetje de strekking van dit topic :) Simpel houden, toegankelijk voor iedereen die graag wil meedoen en graag boeken leest.
Eens, het gaat mij echt om het verhaal, niet om de editie.

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 17:29

Ik heb wel bepaalde boeken op de verlanglijst staan vanwege de editie tho :') Where the Crawdads Sing wil ik graag nog op hardcover hebben namelijk <3 .

Eelmo

Berichten: 2949
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:22

Marjo schreef:
Budget kan als richtlijn tussen de 10-20 euro liggen. Persoonlijk heb ik liever een goed boek voor 7 euro op paperback dan een boek met een slecht verhaal dat juist heel mooi op hardcover is :)

Maar wat Mkango hierboven ook aangeeft is wel een beetje de strekking van dit topic :) Simpel houden, toegankelijk voor iedereen die graag wil meedoen en graag boeken leest.


Ja helemaal prima hoor! :D

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:10

Ik ben dus het oude topic aan het doorlezen en raak helemaal geïnspireerd <3 ik heb al een aantal nieuwe schrijvers en boeken op mijn lijstje gezet. Wat een leuk idee zo’n SS boeken editie :D ik vind het inmiddels echt weer heerlijk ontspannen om even te lezen in de avond als de kinderen op bed liggen.

Momo94
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:18

Sirius_ schreef:
Ik ben dus het oude topic aan het doorlezen en raak helemaal geïnspireerd <3 ik heb al een aantal nieuwe schrijvers en boeken op mijn lijstje gezet. Wat een leuk idee zo’n SS boeken editie :D ik vind het inmiddels echt weer heerlijk ontspannen om even te lezen in de avond als de kinderen op bed liggen.

oeh! Heb je een linkje naar het oude topic? :D

Ik heb op dit moment boeken van game of thrones, harlan coban, karin slaughter en het boek a street cat named bob. Alleen a street cat named bob (wel in NL) daar kom ik niet zo goed doorheen op een of andere manier. Met een boek wil ik ook kunnen beelddenken om mij in het boek te kunnen verliezen om het zo maar te zeggen. Alleen dat lukt bij deze niet goed. Heb ook van virginia andrews bloemen op zolder proberen te lezen. 1 boek ging goed, alleen bij boek 2 werd mij alles toch echt te langdradig, waardoor ik gestopt ben..

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:11

Momo94 schreef:
Sirius_ schreef:
Ik ben dus het oude topic aan het doorlezen en raak helemaal geïnspireerd <3 ik heb al een aantal nieuwe schrijvers en boeken op mijn lijstje gezet. Wat een leuk idee zo’n SS boeken editie :D ik vind het inmiddels echt weer heerlijk ontspannen om even te lezen in de avond als de kinderen op bed liggen.

oeh! Heb je een linkje naar het oude topic? :D

Ik heb op dit moment boeken van game of thrones, harlan coban, karin slaughter en het boek a street cat named bob. Alleen a street cat named bob (wel in NL) daar kom ik niet zo goed doorheen op een of andere manier. Met een boek wil ik ook kunnen beelddenken om mij in het boek te kunnen verliezen om het zo maar te zeggen. Alleen dat lukt bij deze niet goed. Heb ook van virginia andrews bloemen op zolder proberen te lezen. 1 boek ging goed, alleen bij boek 2 werd mij alles toch echt te langdradig, waardoor ik gestopt ben..

Hier :)

[LZP] Secret Santa: Boekeneditie

Momo94
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:54

@Sirius_

Dank je wel! :D

Kaatastrof

Berichten: 6265
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:31

Ik ga even heel lui zijn en gewoon mijn intro van de vorige editie kopiëren en plakken _O-

Ik heb nog maar vrij recent het lezen terug opgepakt, dus mijn lijst is niet zo erg groot (https://www.goodreads.com/review/list/1 ... f=wishlist ik voeg in de loop van de tijd vast nog meer toe). Over het algemeen lees ik vooral fictie, meestal neigend naar fantasy/distopian/thriller. Binnen de non-fictie ben ik dol op boeken over natuur/biologie/ecologie. Dat mag meer informatief zijn, maar kan ook bv. over soortenherkenning gaan. Boeken over kunst met dieren in de hoofdrol vind ik ook erg leuk. Daar kan ik altijd leuke inspiratie uithalen voor mijn eigen werken.

Als grote tip kan ik nog meegeven dat ik ook heb meegedaan aan de gewone SS van 2022 dus daar kan je ook best wat over me vinden. Ik plak het ook maar even hier:
Citaat:
Mijn naam is Kaat. Ik ben 25 jaar en wonende in België. Mijn ouders en ik zijn samen in het bezit van 2 lieve Tinkers, Boris en Tinky en twee Shetlanders, Jacky en Zohra. Ik ben een echte 'buitenruiter'. Verder ben ik vrij alternatief op het vlak van paarden houden - graanvrij, bitloos, ijzerloos, you name it. ;) Daarnaast hebben we nog een hele dierenboel op ons erf: 2 Welsh corgi cardigans, 2 katten, 2 cavia's, een roodwang schildpad, een pyrrhura, een kameleongekko en 3 Hebridean schapen.

Zelf ben ik ook wel alternatief, haha. Ik ben fan van kunst en creatief bezig zijn. Zo maak ik zelf geregeld illustraties (voorbeeldjes kan je vinden via de link in mijn onderschrift) en andere knutsels. Ik hou van (indie) games, bordspelletjes, boeken, manga/anime, .. Ik ben wel heel specifiek in de genres die ik leuk vind, dus als je daarover twijfelt neem je best contact op met de organisatie. Ik ben ook een enorme groen- en natuurliefhebster. Ik ben afgestudeerd met een professionele bachelor Agro- en biotechnologie met als afstudeerrichting Dierenzorg. Ik heb een bijkomende opleiding Natuurmanagement gedaan en werk momenteel bij CITES (Convention of International Trade in Endangered Species). Als je met mij gaat wandelen, mag je je verwachten aan iemand die om de 5 minuten stopt om elk interessant plantje en diertje te bestuderen en fotograferen. :')


Ik vind 2dehands helemaal prima als de boeken in goede staat zijn. Engels of Nederlands - beide is ok, voor leesboeken neig ik iets meer naar Engels wel. Maar ik vind het fijn om eens af te wisselen.

Eelmo

Berichten: 2949
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:20

Oooh je werkt voor CITES? Machtig interessant! Wat doe je precies, als ik vragen mag? :)

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 13:38

Hierbij dan ook mijn voorstel topic, mijn naam is Daphne, ik ben 51 jaar oud en woon met mijn man in Almere. Bij ons huis in het buitengebied hebben we 4 pony's staan. Een fjord en 3 shetlanders. Al van jong meisje lees ik eigenlijk alles wat los en vast zit, geen bepaald genre, wel lichte voorkeur voor makkelijk te lezen thrillers in het Nederlands, maar ook ander dingen spreken aan.... Wij hebben in ons huis een kamer die we de bieb noemen, helemaal vol gebouwd met boekenkasten deels romans, maar ook veel reisboeken, kookboeken, natuur, cultuur, eigenlijk alles wat je in een echte bibliotheek ook kan vinden! Vaak lees ik via mijn e-reader, al vanaf de introductie van de e-reader was ik verkocht, ik reisde toen vel voor werk en kon zo stapels boeken meenemen in mijn kleine handbagage ;-) Nu nog heb ik een abonnement op Bookchoice waar ik dus maandelijks 8 e-boeken krijg, omdat je die niet kan kiezen zitten er elke maand weer kadootjes/verrassingen bij die ik zelf nooit aangeschaft zou hebben. En dat vind ik ook het leuke van deze boekentopics, iemand verrassen met iets leuks en ook iets onbekends terugkrijgen!

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 13:47

Eelmo schreef:
Oooh je werkt voor CITES? Machtig interessant! Wat doe je precies, als ik vragen mag? :)

Super interessant inderdaad!
Ik ben erg geïnteresseerd in je werk

Kookaburra

Berichten: 5423
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 13:58

Dit klinkt wel als een tof topic! Als detective-/thriller-fan ga ik mij denk ik aanmelden. Adres is alleen zichtbaar voor de persoon die het lootje trekt toch? (Ik wou bijna zeggen 'die het loodje legt' maar whoops.. Ik zit nog iets teveel in een boek welke ik vanochtend uitgelezen heb :') )

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 14:21

Kookaburra schreef:
Dit klinkt wel als een tof topic! Als detective-/thriller-fan ga ik mij denk ik aanmelden. Adres is alleen zichtbaar voor de persoon die het lootje trekt toch? (Ik wou bijna zeggen 'die het loodje legt' maar whoops.. Ik zit nog iets teveel in een boek welke ik vanochtend uitgelezen heb :') )


Yes, je vult zelf je adres in bij lootjestrekken en alleen degene die jouw lootje heeft kan dit zien :)

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:49

Ik heb ook al bedacht welk boek ik aan mijn lootje stuur als mijn lootje een horrorboek wil ontvangen :D

Sterker nog, een keuze uit twee boeken, beetje afhankelijk van of mijn lootje een van de twee al heeft gelezen of heeft aangeven een bepaalde vorm van horror niet leuk te vinden.

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 15:50

Apple schreef:
Ik heb ook al bedacht welk boek ik aan mijn lootje stuur als mijn lootje een horrorboek wil ontvangen :D

Sterker nog, een keuze uit twee boeken, beetje afhankelijk van of mijn lootje een van de twee al heeft gelezen of heeft aangeven een bepaalde vorm van horror niet leuk te vinden.

*gaat instellingen aanpassen zodat Apple mijn lootje krijgt*

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:52

Weet wat je zegt ~~}> :))

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 16:10

Hahaha :P

Ik zou echt wel heel graag een goed eng boek willen ontvangen. Kaatastrof kwam met het idee voor een Halloweeneditie en dat maakte dat ik dit topic wilde openen :D

Kookaburra

Berichten: 5423
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:19

Oeh!
In dat geval.. ;) Doe ik gezellig mee!
Ik ben 25 en vind veel leuk. Simpele chicklits (kennen jullie de serie 'Zwaar verliefd? Heerlijk :D ), maar ik lees vanaf jongs ook al veel thrillers/detectives. Als kind Helen Vreeswijk en Mel Wallis de Vries, en nu Tess Gerritsen, Carina van Leeuwen etc.

Het meeste in mijn kast is thriller-detective of waargebeurd-crime. En daartussen staat nog de serie van de Hunger Games, en een verzameling ervaringsverhalen van agenten/brandweermensen etc ;)

Ik heb eigenlijk geen goede fantasyboeken in mijn huis liggen. Idem voor chicklits. Ik weet nooit wat ik moet kopen... Dus blijf dan maar in mijn comfortzone :=

Dus leef je uit! Blijf je in mijn comfortzone en ga je voor een goed detectiveverhaal? Of weet jij mij over te halen met een goed boek uit een ander genre? Dat ik daarna zelf ook vergelijkbare boeken ga kopen? Het eerste boek van een goede serie mag ook... Als het een goed boek is, kan ik de volgende boeken uit de serie ook kopen. Want deze herfst en winter heb ik ongetwijfeld veel tijd om te lezen :D (Is geen must hoor, een boek uit een serie)

Hieronder een paar dont's. Als ik het zo zie is het een waslijst, maar volgens mij geef ik desondanks nog veel ruimte om wat leuks uit te zoeken!

Dont's:
- Tess Gerritsen, Helen Vreeswijk en Carina van Leeuwen. Daarvan heb ik de kast vol staan.. ;)
- Boeken gericht op geschiedenis en/of oorlog. Dat heeft mijn interesse gewoon niet.
- Engelstalig. Ik heb ze wel, maar ik kom er echt nooit doorheen... Dus dat is zonde.
- Boeken van Scandinavische schrijvers. Ook omdat ik daar vaak niet doorheen kom. Door de vreemde namen moet ik steeds terugzoeken van 'goh, wie was dit ook alweer?'
- poëzi
- andere boeken dan leesboeken (dus geen kookboeken, reisboeken o.i.d.).

Zertab

Berichten: 12294
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:18

Ook even mijn voorstel post! *\o/*


Ik ben op Bokt Zertab, vrouw van 26 jaar.
In mijn dagelijks leven werk ik als hand-ergotherapeut, zo'n 32 uur in de week. Nu ik recent klaar ben met het volgen van de opleiding tot handtherapeut heb ik meer tijd om te lezen :D

Wat lees ik graag? Eigenlijk zeer divers. Harlan Coben staat hoog op mijn lijstje, maar ik denk dat ik vrijwel alles van hem al heb gelezen of al als boek in de kast heb liggen.
Thrillers lees ik dus, (erotische) romans (niet te zoetsappig alsjeblieft), en ook wel een beetje horror. Thomas Olde Heuvelt doet het ook erg goed bij mij! Van hem heb ik November gelezen, en Echo en Orakel liggen hier klaar om gelezen te gaan worden.

Ik lees ook graag fantasy en non-fictie. Het enige waar ik niets mee heb is iets van historie. Geschiedenis boeit me niet zo :P

Verder rijd ik paard in mijn vrije tijd, op een witte ruin van 10 jaar oud. En naast het paardrijden, doe ik aan bodypump. Dat maakt dat ik nu, nu ik dus eindelijk tijd heb voor andere dingen dan studeren, 6 dagen in de week sport. :)

Tja.. en verder...
Lievelingskleur is geel :') Favoriete eten friet. Favoriete snacks chocolade en sour cream chips <3
Ik houd van koffie. Hoe sterker, hoe beter.

Ik denk dat dit wel aardig compleet is nu! :D

Kaatastrof

Berichten: 6265
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:42

M_D_H schreef:
Eelmo schreef:
Oooh je werkt voor CITES? Machtig interessant! Wat doe je precies, als ik vragen mag? :)

Super interessant inderdaad!
Ik ben erg geïnteresseerd in je werk

Haha ik denk dat jullie het spectaculairder inbeelden dan het is hoor :o Komt er op neer dat ik ambtenaar ben bij de federale overheid. Ik ben specifiek een administratief medewerker en zorg er dus voor dat de aanvragen voor certificaten van zowel levende als niet-levende dieren (taxidermie, schedels, huiden, ivoor) vervolledigd worden zodat ze afgeleverd kunnen worden aan de klant. Dat kunnen particulieren zijn, maar ook fokkers, dierentuinen, opvangcentra, veilingshuizen, kunstenaars, ... Gezien het internationaal is komen we ook vaak in contact met andere landen enzovoort. Zeker wel een interessante job en je leert heel wat diersoorten kennen. Ik ben er nog maar een maandje aan het werk. In de toekomst zal ik ook wat ondersteuning bieden bij handhaving/inspectie.

Zertab

Berichten: 12294
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:47

Klinkt toch best gaaf! :D

Kookaburra

Berichten: 5423
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:01

Lijkt mij best interessant. Inderdaad door de verscheidendheid aan dieren :D Maar desondanks zal het qua opbouw denk ik wel veel repeterend werk zijn. Althans, de basis is hetzelfde.

Kaatastrof

Berichten: 6265
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:41

Kookaburra schreef:
Lijkt mij best interessant. Inderdaad door de verscheidendheid aan dieren :D Maar desondanks zal het qua opbouw denk ik wel veel repeterend werk zijn. Althans, de basis is hetzelfde.

Klopt inderdaad, ik weet ook niet of ik het heel lang wil doen eigenlijk. Ik ga eerlijk zijn dat het klantencontact niet altijd even fijn is := Mede door de lange verwerkingsduur zijn mensen vaak best passief agressief. Moest ik de kans hebben om ooit uit te groeien tot expert zou ik ze wel grijpen misschien. Maar daarvoor heb je een master nodig helaas vrees ik. Wat zij doen is wel gaaf, echt meer gericht nakijken naar de levensomstandigheden van het dier en nadenken of bepaalde zaken kloppen bij de desbetreffende diersoort. Meer kennis georiënteerd dus. Het zijn zij die ook finaal beslissen of een certificaat afgeleverd mag worden of niet.

Maar enfin, genoeg over mijn werk :')

Leuk om zo alle variatie te zien ook qua smaak in boeken, het wordt weer een uitdagende editie lijkt me :D Zin in.