Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:41

Ik vind 1 boek + budget van 30 a 35 euro prima.
Ik merk wel aan mijzelf dat ik het steeds lastiger vind om een pakket te maken. Niet het boek, maar de zaken er bij. Je wil toch iets geven wat past bij een boekenpakket, alleen dan blijf je toch al snel beperkt tot een boekenlegger, of iets te drinken of eten voor tijdens het lezen, een mok om uit te drinken etc.
Wellicht maak ik het mijzelf ook wel te lastig, maar voor mijn gevoel moet het pakket passen bij lezen en dat geeft toch wel een beperking merk ik.
Ik raak inspiratieloos

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:53

Kunnen de mensen met een hoger budget niet aan elkaar gematcht worden? En de mensen die iets lager budget hebben ook aan elkaar? Of zeg ik dan iets stoms?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:56

Ik vind 30-35 euro voor iets naast het boek best wel veel geld. Zeker als je met meerdere edities meedoet dan loopt het bedrag aardig op. Snap best dat mensen dan liever kiezen om bij de kleinere, c.q. lagere budget edities, mee te doen. De cadeautjes die je noemt passen mooi bij dat budget, en zelf vind ik dat wel altijd leuke cadeaus. Maar misschien ben ik dan juist weer te makkelijk. Dat iemand al zoveel tijd en moeite in een pakket voor mij steekt vind ik al leuk :')

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:35

Ik doe graag weer mee met de zomer editie, qua budget, ja ca €30 lijkt me goed, En dan een boek en wat leuks erbij. Afgelopen editie liep ik er zelf tegenaan dat mijn lootje 1 boek aangaf maar de boeken van haar lijstje niet duur waren waardoor er in verhouding vond ik zelf te veel budget over bleef voor extra's. Ik denk wel dat het grootste deel van het bedrag naar boeken moet, dan eventueel een luxe editie over extra boek.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:51

Of wellicht een '2-boeken-editie', met 1 'zomer'boek en 1 vrij te kiezen boek. Ik heb regelmatig gehad dat ik dacht: 'dit boek is leuk voor mijn lootje, maar ik kan het niet aan het thema koppelen'.

En dan een budget waarvan je die twee boeken en eventueel wat leuks kunt kopen.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:43

Cynn schreef:
Ik vind 30-35 euro voor iets naast het boek best wel veel geld. Zeker als je met meerdere edities meedoet dan loopt het bedrag aardig op. Snap best dat mensen dan liever kiezen om bij de kleinere, c.q. lagere budget edities, mee te doen. De cadeautjes die je noemt passen mooi bij dat budget, en zelf vind ik dat wel altijd leuke cadeaus. Maar misschien ben ik dan juist weer te makkelijk. Dat iemand al zoveel tijd en moeite in een pakket voor mij steekt vind ik al leuk :')

Maar dit voorstel is natuurlijk alleen voor de zomer, dat mensen dan een wat groter pakket kunnen maken. Denk dat de normale boeken Santa's gewoon het standaard bedrag van 10 euro is?

Biebz

Berichten: 5517
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:28

Kookaburra schreef:
Of wellicht een '2-boeken-editie', met 1 'zomer'boek en 1 vrij te kiezen boek. Ik heb regelmatig gehad dat ik dacht: 'dit boek is leuk voor mijn lootje, maar ik kan het niet aan het thema koppelen'.

En dan een budget waarvan je die twee boeken en eventueel wat leuks kunt kopen.


Oh dit vind ik ook een leuk idee! Hier liep ik ook tegenaan :j

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:03

Begrijpelijk dat een hoger budget lastiger is voor sommigen :j
Ik vind het wel heel fijn dat jullie zo lekker meedenken *\o/*

Shettepret schreef:
Leuke samenvatting!

Ik vind het idee voor de zomer editie heel leuk maar is het een idee om van het bedrag €25 - €30 of €30 - €35 te maken?
€10 verschil in pakketten kan wel echt mega veel verschil maken namelijk en met €5,- is dat best te overzien zeg maar.


Goed punt! Dat ga ik aanpassen :j

ynskek schreef:
Ik weet nog niet of ik mee doe maar ik zou zijn voor minimaal 1 boek en dan een extra budget van €10 of €15 ipv een budget voor het geheel. Dit omdat het ene boek nu eenmaal prijziger is dan het andere... Als ik een boek koop van krap €10 houd ik heel veel budget over voor extra's in een compleet budget van €30.

Dan krijg je nog erg scheve pakketten.


Dit is sowieso wel de bedoeling, het boek valt niet binnen het budget. Het budget is echt bedoeld om er een mooi pakket omheen te maken :j


Cynn schreef:
Super leuk gedaan weer Marjolijn die evaluatie :D vind ik altijd leuk om te lezen zo'n samenvatting wat er allemaal gegeven is. Je steekt er ook altijd zoveel werk en tijd in. Dikke pluim voor jou!


Bedankt <3

Sirius_ schreef:
Kunnen de mensen met een hoger budget niet aan elkaar gematcht worden? En de mensen die iets lager budget hebben ook aan elkaar? Of zeg ik dan iets stoms?


Dit wordt voor mij heel lastig om voor elkaar te krijgen. Omdat ik zelf natuurlijk ook meedoe kan ik niet iedereen gaan matchen en doe ik het graag via lootjestrekken :j

Kookaburra schreef:
Of wellicht een '2-boeken-editie', met 1 'zomer'boek en 1 vrij te kiezen boek. Ik heb regelmatig gehad dat ik dacht: 'dit boek is leuk voor mijn lootje, maar ik kan het niet aan het thema koppelen'.

En dan een budget waarvan je die twee boeken en eventueel wat leuks kunt kopen.


Dit vind ik wel een goed idee eigenlijk!

M_D_H schreef:
Cynn schreef:
Ik vind 30-35 euro voor iets naast het boek best wel veel geld. Zeker als je met meerdere edities meedoet dan loopt het bedrag aardig op. Snap best dat mensen dan liever kiezen om bij de kleinere, c.q. lagere budget edities, mee te doen. De cadeautjes die je noemt passen mooi bij dat budget, en zelf vind ik dat wel altijd leuke cadeaus. Maar misschien ben ik dan juist weer te makkelijk. Dat iemand al zoveel tijd en moeite in een pakket voor mij steekt vind ik al leuk :')

Maar dit voorstel is natuurlijk alleen voor de zomer, dat mensen dan een wat groter pakket kunnen maken. Denk dat de normale boeken Santa's gewoon het standaard bedrag van 10 euro is?


Klopt, ik wilde voorstellen om voor de zomer en de wintereditie de pakketten wat uitgebreider te doen, en voor de lente en de herfst kleiner te houden :j

----

Gezien jullie terechte punten en input, wil ik het volgende voorstellen:
Zomereditie GSBS
  • Eén boek binnen het thema 'zomer'
  • Eén boek van vrije keuze
  • Ten minste één boek moet nieuw zijn. Het andere boek mag, mits de ontvanger dat oké vindt, tweedehands zijn.
  • Budget van rond de €15-€20 euro voor wat extra's

Wat vinden jullie hiervan, en wie zou er meedoen?

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:10

Ik moet er even over nadenken want ik vind het eigenlijk wel een prijzige aangelegenheid worden zo ook i.c.m. de advent. Ik vind het heel leuk om mee te doen maar nu beginnen we langzaam richting €50-60 te gaan.
Ik neig nu naar nee.

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:14

Via Vinted zijn er best wel goedkopere boeken te vinden die vaak nog zo goed als nieuw zijn. Dus ik denk dat je, met een beetje slim shoppen, zeker onder de €40 kan blijven met dit budget.

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:19

Dank weer voor de samenvatting Marjo <3

Citaat:
Gezien jullie terechte punten en input, wil ik het volgende voorstellen:
Zomereditie GSBS

* Eén boek binnen het thema 'zomer'
* Eén boek van vrije keuze
* Ten minste één boek moet nieuw zijn. Het andere boek mag, mits de ontvanger dat oké vindt, tweedehands zijn.
* Budget van rond de €15-€20 euro voor wat extra's


Ik zou hier op zich wel mee akkoord gaan, ik moet alleen even kijken of ik de tijd heb om het rond te breien. Zeker als we relatief vroeg verzenden :)

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:23

Ik sla een ronde over. Ik vind dat echt wel te prijzig worden. Dan zit je zo aan €40,- ...

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:25

MarloesHJ schreef:
Ik moet er even over nadenken want ik vind het eigenlijk wel een prijzige aangelegenheid worden zo ook i.c.m. de advent. Ik vind het heel leuk om mee te doen maar nu beginnen we langzaam richting €50-60 te gaan.
Ik neig nu naar nee.

Je hebt natuurlijk ook boekenkraam he, dan kan je een nieuw boek aanschaffen voor 2,5 euro. Dus dan valt het op zich nog wel mee.

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:26

Persoonlijk zou ik boeken uit eigen collectie ook wel kunnen waarderen. Als ik zelf kijk naar hoeveel boeken ik nog heb staan die ik niet lees, of niet ga lezen :')
Ook op die manier kun je het betaalbaar houden :j

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:27

Ik vind een extra budget van 5 a 10 euro dan ruim voldoende. Dan zit je op 35 a 40 euro. Er boven hoeft van mij absoluut niet.

Of twee boeken, en dan het extra's loslaten. Maar dan zit je met het budget als persoon x voor het tweede boek een tweedehans prima vindt.. Maar persoon y absoluut niet.

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:32

@Marjo en M_D_H maar hier is eerder ook al over gesproken, via Vinted wilden een aantal niet omdat het dan toch tweedehands zou zijn... Dat zou dan alleen kunnen als mensen openstaan voor een tweedehands boek. Ook bij de site van boekenkraam waren er een aantal opmerkingen toendertijd. Ik vind het zo erg onoverzichtelijk worden wat wel en niet mag.
Daarbij is de tijd voor verzenden best kort momenteel en je wacht zo een dikke week op een bestelling via Vinted, ik heb geluk als ik het binnen 10 dagen heb.

Ik rekende trouwens wel met 50-60 inclusief verzendkosten voor een pakket, zijn uiteindelijk ook uitgaven die er bij horen.

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:33

Is er überhaupt iemand die tweedehands niet oké vind? Kunnen we het "niet oke" vinden weghalen voor het tweede boek?

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:34

Anderzijds wil ik overigens ook best alle eisen loslaten :+
Twee boeken, en verder mag je zelf bepalen wat voor pakket het wordt. Je loopt dan het risico dat de één een uitgebreider pakket krijgt dan de ander, maar ik denk dat alle pakketten wel ingepakt worden met liefde :j

Ik vind dat wel iets om een keer te proberen. We kennen elkaar nu redelijk goed, weten goed wat er verwacht wordt en wat er gewaardeerd wordt denk ik?

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:36

Marjo schreef:
Is er überhaupt iemand die tweedehands niet oké vind? Kunnen we het "niet oke" vinden weghalen voor het tweede boek?

Hmm nee, ik vind 2dehands echt niet oke.
Al moet ik daarbij wel een kanttekening zetten: Ik heb een lichte vorm van smetvrees. Maar als het bijvoorbeeld een boek is uit je eigen collectie, die goed bewaard is en basicly ongelezen is en uit een rookvrije omgeving komt. Dan sta ik er wel voor open om zo'n boek te ontvangen.

Maar echt een boek uit de kringloop of via vinted waarvan je niet weet wat er met dat boek gebeurd is, nee daar heb ik echt veel moeite mee.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:37

Marjo schreef:
Anderzijds wil ik overigens ook best alle eisen loslaten :+
Twee boeken, en verder mag je zelf bepalen wat voor pakket het wordt. Je loopt dan het risico dat de één een uitgebreider pakket krijgt dan de ander, maar ik denk dat alle pakketten wel ingepakt worden met liefde :j

Ik vind dat wel iets om een keer te proberen. We kennen elkaar nu redelijk goed, weten goed wat er verwacht wordt en wat er gewaardeerd wordt denk ik?


Ik denk dat je óf moet zeggen 1 boek met een hoger budget voor randzaken.
Óf 2 boeken en het standaard bedrag voor randzaken, of wellicht geen budget voor randzaken.

Moonlight91

Berichten: 270
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:00

Ik doe de volgende ronde niet mee, ik heb er helaas de komende tijd echt geen tijd voor. Ik kijk wel mee met wat jullie gaan doen, maar daarom doe ik ook geen uitspraak over wat jullie volgende editie gaan doen :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:24

Ik sla ook een keer over. Budget en tijd technisch komt het momenteel even niet uit

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:30

Ik zou graag mee willen doen, maar vind het extra budget naast de twee boeken ook wat veel...

Biebz

Berichten: 5517
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:37

We zouden ook een keer alleen 2 boeken kunnen doen en dan zonder andere dingen erbij?

Anders zou ik 2 boeken plus 5 - 10 euro ook wel genoeg vinden :j

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:42

Met wat slim shoppen kun je voor onder de 30 euro 2 nieuwe boeken hebben. En met zomer als thema zijn er denk ik ook veel mogelijkheden. Dus we kunnen ook zeggen: budget is 30 euro voor 2 boeken (minstens 1 nieuw!) en daar waar je nog geld over hebt: wat leuks.