Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:48

Een verwenmomentje voor mij is gewoon even niets doen eigenlijk. Ik houd er echt van om gewoon op de bank tv of Netflix te kijken of een boek of magazine te lezen. Soms ook gewoon even in bad liggen met een bruisbal van Lush. Ik kan ook heerlijk genieten van reisjes of een stranddagje. Maar vooral dus momenten waar even niets moet.

Mondy

Berichten: 11874
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:52

Voor mij is een verwenmomentje ook lekker in bad... en ook hier geen bad :')
In de winter/met kou vind ik het heerlijk om met een dekentje om, muziekje aan en theetje erbij naar een leuke film te kijken of een boek te lezen.
Met lekker weer zit/lig ik graag even in de zon (ook met muziekje in) om zo ff af te sluiten en tot rust te komen.

Urbanus

Berichten: 44954
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:09

Boeken lezen in bad vind ik zalig!

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:26

Mijn verwen momentje, meestal de zondagmorgen... Mijn man slaapt dan graag uit, ik sta gewoon (vroeg) op, katten en pony's voeren en dan met een grote kop thee en een boek wachten tot hij wakker is en we samen gaan ontbijten.... Dit ontbijten doen we eigenlijk ook alleen samen op zondag. In de zomer zit ik als het weer het toe laat op de veranda met uitzicht op de tuin en paddock... In de winter op mijn favoriete stoel bij het raam aan diezelfde veranda. Meestal met 1 van de katten die ook het liefst op diezelfde stoel zit, dus dan lekker samen :+

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2470
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:18

Mondy schreef:
Ik gooi er weer een vraag in.

*wat is jouw verwenmomentje*

Een zonnige, warme lente- of zomerdag in de natuur met een boek of manhwa en lekker eten :Y) Of lekker alleen thuis een serie kijken met de katten op schoot ofzo.
Ik ben eigenlijk heel snel tevreden.

Moonlight91

Berichten: 271
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:52

Oeh, het verwenmomentje is een lastige vraag.

Ik denk lekker onder een dekentje met een goed boek en een kopje thee op een regenachtige dag. Vooral als je weet dat je dan niet meer de deur uit hoeft <3

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:27

wat is jouw verwenmomentje

Voor mij is dat toch echt met een boek op de bank, een lekkere pot thee en iets lekkers erbij, wollen deken, muziekje, kaarsen aan, poezels erbij en mijn vriend die tv kijkt. Heerlijk zulke dagen!

ryukapple

Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:32

wat is jouw verwenmomentje

Lekker een wandeling in de natuur zonder al te veel andere mensen.

Maar ook een dagje/avondje op de bank met dekentje, wat lekkers en de katten erbij en dan verder even niks moeten. Komt helaas alleen maar weinig voor :+

Ook lekker vind ik een avondje in bad (helaas geen bad :+ ) of een dagje sauna ook erg lekker

Biebz

Berichten: 5524
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:51

Oeh mijn verwenmomentje..

Ik denk dan toch lekker op de bank, warm dekentje, bakje thee, chocolaatje, rustige (piano) muziek op de achtergrond, geurkaars je aan en een goed boek <3

Verder weer het een en ander uitgelezen, dus tijd voor het boek die ik van mijn santa heb gekregen :DAfbeelding

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14479
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:15

Oh dat boek lijkt me zo leuk, echt zo'n cosy easy read die ik tussen fantasy en thrillers lezen echt wel kan waarderen. Ben heel benieuwd wat jij ervan vind!

ryukapple

Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:47

Dat soort boeken zijn soms ook wel leuk. Tom cox heeft ook zo'n serie. Heb ik under the paw van liggen moet ik nog steeds lezen.

Eelmo

Berichten: 2947
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:50

wat is jouw verwenmomentje?

Vind ik ook wel lastig eigenlijk! We hebben geen bad, dus als we op vakantie gaan proberen we altijd een huisje oid te regelen met bad. En dan kan ik wel echt enorm genieten idd van een goede bruisbal en een boek in bad! Thuis is het vooral idd met een dekentje, een kop thee en iets te snoepen op de bank met een bank. Bonuspunten als de hond erbij kruipt :D

Mag ik er alvast een nieuwe ingooien? :)

Welke serie heb jij nooit afgelezen?

Voor mij is dat The Witcher. Ik vind het leuke boekjes voor tussendoor, maar ze grijpen me niet genoeg om gewoon door te lezen. Dus vaak als ik het even niet meer weet pak ik gewoon de eerstvolgende Witcher op :+

LWDaisy

Berichten: 4802
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:35

Oh, goeie vraag! :j

Bij mij is dat De wetten van de magie.
Ik heb een deel of 11 staan geloof ik, en die heb ik wel allemaal gelezen. Ik moet google eens raadplegen, ik weet eigenlijk niet hoeveel delen er zijn haha. Ooit, op een dag, koop ik die er nog wel bij en lees ik de serie uit :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:00

De Westside witches serie van Kate Moseman. Eerste boek als audioboek geluisterd eind januari en heel bewust t tweede boek niet opgezocht.

Het verhaal zoog me er niet genoeg in om verder te willen met de serie.

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:07

Geen, denk ik?

Biebz

Berichten: 5524
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:15

Hier ook geen serie die ik niet heb afgelezen volgens mij..

Onee. Van de ouabh serie moet ik de laatste nog. Alleen ik heb de eerste 2 in pocketbook versie en de laatste is daar nog niet in verschenen. En een ander formaat boek vind ik niet mooi in de kast, dus die heb ik nog niet gekocht.

Ik heb ook nog wel een vraag waar ik benieuwd naar ben.
Liever een paperback, hardcover of special editie?

Mondy

Berichten: 11874
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:31

Ik heb ook nog geen serie niet uitgelezen.
Wat zijn volgens jullie echte must have series om te lezen ?

ryukapple

Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:59

Meerdere maar dat komt hopelijk nog :+

Maar welke ik bewust niet afgemaakt heb is de noorderlicht trilogie. Eerste boek heel gaaf maar ging vanaf daar hard achteruit laatste boek halverwege weggelegd kwam er niet meer doorheen

Joy_Mennings

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:31

Ik heb volgens mij nog geen series gelezen :')

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2470
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:47

Eelmo schreef:
Welke serie heb jij nooit afgelezen?

Voor mij dezelfde eigenlijk, ook The Witcher. Er zijn meer series die ik nog niet heb uitgelezen, maar wel mee bezig ben. Maar The Witcher blijf ik toch oppakken... en dan weer neerleggen. :+ Een andere is de Unwind series van Neal Shushterman. Ik wil per se een specifieke set. En dan nog alle boeken in de GoT universe, heerlijke boeken maar niet echt iets wat ik zo in een ruk uit lees.


Biebz schreef:
Liever een paperback, hardcover of special editie?

Op volgorde, special editie > hardcover > paperback. Ik krijg altijd pijn in mijn handen van paperbacks omdat ik ze probeer niet te veel te verslijten. _O- Al vind ik het een boek ook wel weer karakter geven.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:13

princequillo schreef:
Biebz schreef:
Liever een paperback, hardcover of special editie?

Op volgorde, special editie > hardcover > paperback. Ik krijg altijd pijn in mijn handen van paperbacks omdat ik ze probeer niet te veel te verslijten. _O- Al vind ik het een boek ook wel weer karakter geven.


Qua volgorde ga ik hier zeker in mee. Al moet t niet de spuigaten uitlopen qua prijs |o

Paperbacks zijn hier in de kast bijna inwisselbaar waar een hardcover toch vaker bewaard blijft

Biebz

Berichten: 5524
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:19

Voor mij vind ik het mooiste in de kast de special editions en de hardcovers het mooiste, die blijven ook mooier.

Maar met lezen vind ik een paperback het fijnst :+ minder zwaar in de hand

Kookaburra

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:20

Welke serie heb jij nooit afgelezen?

Niet bewust. Ik heb bijvoorbeeld wel alleen maar het eerste boek van Caraval, maar die kun je prima los lezen. Ik denk dat ik van andere boeken de series wel heb.

Liever een paperback, hardcover of special editie?
Special edition is natuurlijk wel tof! Ik zie ze soms in de winkel liggen en *kwijl*. Maar afijn, ik heb er geen van in mijn kast. Dat zegt denk ik genoeg ;)
Hardcover vind ik het fijnste, maar ik lees net zo goed paperback :)
Alleen van die kleine pocketbooks vind ik niet handig..

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:32

Eerlijk gezegd maakt het me niet uit of het een hardcover of paper back is... Als de kaft maar aansprekend is en het boek goed :) Mijn boeken kunnen ook nergens staan dus liggen op zolder op elkaar gestapeld...

Mondy

Berichten: 11874
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:06

Special edition heb ik amper, hangt echt af of ze me aantrekken.
Paperback heb ik vaker dan hardcover