het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48190
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 09:32

Goed man +:)+

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:20

Hoe gaat het nu? Hopelijk heb je weer wat leuke gasten gehad :)

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 14:18

jaaa! zijn net weer gasten weg. Leuke mensen. maar na die 2 idd alleen maar leuke mensen.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:10

Gelukkig, dat is heel fijn!
Dan weet je denk ook weer even waar je het voor doet. :)

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:35

Dat is fijn. Het zou zonde zijn als je het plezier erin verliest door vervelende ervaringen.

(Het is dat wij onze eigen honden altijd mee nemen op vakantie, anders had ik wel bij jullie willen boeken)

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 06:11

Dat is tenminste een keer leuker nieuws :)

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 10:06

maar ik stop er wel mee. Deze zomer nog, en daarna permanente verhuur. Aan iemand die bij me past. Heb al veel reacties gekregen van mensen die iets soortgelijks zoeken als wat ik bied. Ik denk dat dat meer bij me past. Samen de dieren en tuin verzorgen, elkaar steunen waar nodig, dat ik ook eens spontaan weg kan zonder altijd oppas te moeten regelen en toch elk eigen plek. beetje het mc leods daughters gevoel. Er zijn nu weer mensen die niks met de dieren hebben. Vrouw riep bij aankomst al dat ze bang was, springt mijn monster ook nog in de auto bovenop de boodschappen . Dat doet ze nooit, maar dat gebeurt dus ook als ik uit balans ben en dat was ik door gelijk dat gegil... en dan gaan de honden het zelf regelen. voelt gewoon niet fijn. Ook de man:ja, ik ga echt niet opletten dat er geeneen de straat oprent als ik wegrij, hoor. En dan stuur je na boeling zelfs nog extra mail erachteraan.. liever dan 1 of 2 personen die hier dan pertinent kunnen genieten.

pmarena

Berichten: 48190
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:13

Jeetje heb je nu weer van die zeiksnorren.... :(:)

Lijkt me mooi als je een relaxed maar verantwoordelijk iemand / stel / moeder of vader met kind ofzo kan vinden die bij jullie en je plekje past, een stukje vaste inkomsten mee brengt en er zin in heeft om er samen wat moois van te maken zonder die onrust steeds.

Anoniem

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:33

Er zijn genoeg mensen die een huurwoning zoeken maar of het helemaal past is toch afwachten.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:02

Bedenk wel goed dat het erg lastig is om een huurder er uit te krijgen als achteraf er toch de klik niet is. Iets om in overweging te nemen denk ik. Voor beide is iets te zeggen.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:06

meggiemeg schreef:
Bedenk wel goed dat het erg lastig is om een huurder er uit te krijgen als achteraf er toch de klik niet is. Iets om in overweging te nemen denk ik. Voor beide is iets te zeggen.

Jij zegt wat ik net ook al dacht.

Ik weet niet wanneer de wetswijziging daarover ingaat, maar tijdelijke huurcontracten mag in de toekomst niet meer.

Moest daar momenteel wel nog de mogelijkheid toe bestaan, dan zou ik als ik TS was eerst eens een heel duidelijk huurcontract voor een jaar doen.
Want inderdaad, mensen kunnen veel beloven als de dag lang is, maar als het tegenvalt, zie ze er dan nog maar eens uit te krijgen, dan heb je een nog veel groter probleem ;)

pmarena

Berichten: 48190
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:10

Ik weet niet hoe het in Duitsland zit qua regelgeving. Maar het is natuurlijk sowieso verstandig om even uit te zoeken op welke manier je een langduriger verblijf het beste vorm kan geven. Zowel qua regelgeving als belastingtechnisch enzo. Ik denk dat het niet zo snel verstandig is om het als een woning te verhuren.

Maar dat het dan handig is om even uit te zoeken wat de grenzen zijn voor vakantieverblijf-verhuur.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:10

Een permanente huurder kan een oplossing zijn maar ook een grote last.

Toen mijn man en ik samen wilde wonen hebben we erover nagedacht om één van de huizen te verhuren. Na veel informeren, inlezen en ervaringen van andere mensen hebben we toch besloten het huis te verkopen. Ik werd niet erg vrolijk van de verhalen. En dan is het ook nog eens lastig om iemand eruit te krijgen :')
Nu is de situatie misschien ook niet ideaal maar nu zijn het wel mensen die weer aardig snel vertrekken.

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:20

Vriendin van mij adverteert ook in specifieke fb groepen. Zij heeft een huisje op de Veluwe en verhuurd voornamelijk aan mensen met honden. Ze zit altijd vol

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:25

Onze oude buurvrouw heeft haar huis tijdelijk verhuurt, beginperiode ging erg goed, geen problemen, geen overlast, alles werd netjes bijgehouden, geen gedoe met de betalingen van de huur, toen begon het, geen huur meer betalen, huis is na een lange tijd met een zware strijd weer leeg opgeleverd aan haar, ze kon het helemaal op gaan knappen, was totaal uitgewoond, wat kapot kon was kapot, dus ze had en geen huur ontvangen ruim 1 jaar lang en ook nog eens veel kosten om het huis zo te krijgen dat het uiteindelijk verkocht kon worden. Punt is dat huurders vaak erg goed beschermd zijn en je mag niet zomaar je eigendom betreden als je het verhuurd hebt. Ik weet niet hoe het in Duitsland is maar zou me zeker goed laten informeren hoe het zit met de regels maar ook het financiële plaatje wat je er uiteindelijk aan over houdt als iemand zich op jouw adres er bij inschrijft.

hagelslag
Berichten: 9058
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:41

meggiemeg schreef:
Bedenk wel goed dat het erg lastig is om een huurder er uit te krijgen als achteraf er toch de klik niet is. Iets om in overweging te nemen denk ik. Voor beide is iets te zeggen.



Het kan inderdaad in Duitsland extreem moeilijk zijn qua vaste huur en ook belastingtechnisch etc.

Laat je daar aub goed over informeren!!
Eventueel kijken of je via een andere site iets kunt aanbieden qua korte vakanties waardoor je wel leuke gasten krijgt

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:23

Jemig ts, wat tref je toch rare mensen.. via waar hadden deze mensen geboekt?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 14:55

ook weer via booking. com. Heb nu de overeenkomst daar verwijderd, want ze gaven van booking tips dus had het nog 1x geprobeerd, maar ja... mensen lezen niet. De man vind zijn vrouw trouwens ook een zeikerd . Ik had gezegd achter welke deuren prive ruimte was. Zijn vrouw was nieuwsgierig en deed de deur open en stootte daarbij iets om. Totaal niet erg (doos oud papier), maar de man vertelde dat zijn vrouw zei:nou zeg, die deuren moeten toch gewoon op slot? Waarop hij antwoordde:sommige mensen doen dat, anderen niet. je ziet toch dat dat prive is. ik moest wel lachen.

ik verhuur gemeubileerd. In Dl kun je iemand er dan wel zo uitgooien, maar ik ga ook niet over 1 nacht ijs. Voor mij wel idealer, hulp bij de dieren etc. ook eens wegkunnen. De huur incl kosten (die dus vd opbrengst afmogen) 500 euro, waardoor ik niks met belasting te maken heb. En ik had het op een site voor woongroepen gezet. Daar komen wel de mensen waar ik goed mee kan.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:49

Oh voor mij was dat dan echt de ideale woonsituatie geweest! Heerlijk rustig wonen, omgeven door natuur, maar niet te duur (ik betaal ongeveer anderhalf keer zoveel voor een studio in Utrecht hahahuilen) en fijn mee kunnen helpen met de dieren. Was dit nou maar in het midden van Nederland geweest _/-\o_

Maar ik ga mee met mijn voorgangers. Kijk echt even goed naar de wet- en regelgeving, moet je toch niet aan denken dat je voor langere tijd vast zou zitten aan dat soort knuppels...

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 18:43

Haha, nou. Ik had weer turkse moslims. Ik moet zeggen. Deze mensen waren netjes en aardig, maar...het is toch echt een cultuurdingetje denk ik.

Ze waren met 2 meiden van 7 en 12 jaar. Zouden tot donderdag blijven, maar kwamen net melden dat ze zouden vertrekken. De kinderen verveelden zich, er waren teveel muggen (meisje had ook echt wel een dikke arm, kennelijk iets met gevoeligheid want ik heb echt 0 last van muggen dit jaar). En de foto's waren anders als wat het echt was. Ik heb dus de foto's bekeken, en het is exact hetzelfde. Ze hebben alleen kennelijk een stukje van het klimtoestel gezien met hangmat eraan, en gedacht dat dit een klimtoestel was. Want ze gaf aan: er is helemaal geen schommel en die stond wel op de foto. Niet dus. (er is trouwens wel een soort schommel in het schapenverblijf). In de beschrijving bij air bnb heb ik dat ook helemaal niet opgegeven bij de faciliteiten, dus hoe ze erbij komen???
Ik heb ze ook niet buiten gezien eigenlijk. Gisteren kwamen ze vragen of ze op de kleine pony mochten rijden (Terwijl ik in de advertentie heb staat dat dat echt voor kleintjes is, en grotere kinderen op de grote paarden mochten rijden. Het kleine meisje van 7 kon nog een rondje, maar toen gingen ze weg, en zouden zich melden als ze terugwaren. ik heb ze niet meer gehoord toen ze terugkwamen, en ga er niet zelf achteraan. Ik zag ze toen wel in het zwembad eventjes. Er ligt een map op tafel met allemaal activiteiten in de omgeving. De kinderen heb ik niet buiten gezien om bijv met de dieren wat te doen (en voor de honden waren ze bang, dus misschien ook daarom). Enfin...zonet kwam de vrouw dus melden dat ze weggingen. Wel heel vriendelijk hoor. En ik kreeg een fles azijn als geschenk :D :D :D in een mooie verpakking, dus ze dacht ws dat het wijn was...dat hoop ik tenminste. Ze hebben het keurig achtergelaten. Ik vind het hartstikke sneu voor ze, maar ik baal ook. Echt...alles staat er zo duidelijk. Ze hadden het er ook over dat het vies was. Ik denk: huh??? Hoe kan dat?? Bleek dat er blaadjes op het terras lagen...ja, dat is niet gek, want nadat ze aangekomen waren heeft het vreselijk gestormd hier..ze zag geen veger, had zachtjes geroepen buiten, maar ik reageerde niet en ze zag dat ik tv aan het kijken was...ik zei nog: Waarom heb je dan niet op het raam geklopt of even aangebeld? Ja, de honden blaften wel, dus ze dacht dat ik gewoon geen zin had om te reageren. Het zal toch echt een kultuurdingetje zijn, maar daar kan ik dus geen rekening mee houden. Ik ga ervanuit dat mensen assertief genoeg zijn om ff te zorgen dat ze me te pakken krijgen. Dat zeg ik heel erg duidelijk bij aankomst (als je me nodig hebt, klop ff op het raam, bel aan, bel me). Als ze dat dan niet doen....en blaadjes op het terras vies vinden. En de kinderen enkel overweg kunnen met kant en klaar speelgoed, en niks met dieren hebben, en de ouders ook geen activiteiten met ze gaan doen alleen een halve dag lingen en dat was het dan, dan kan ik er ook niet zoveel aan doen vrees ik. Maar ik baal er wel van.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:53

Wij kunnen juist echt niet wachten en zijn de dagen aan het aftellen :j

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:55

Haha zelfde hier! Kinderen hebben er ontzettend veel zin in. Ik gok dat 2 van de 3 heel veel bij de dieren gaan zitten.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:37

Een kennis van mij heeft zes honden en een moslim schoonzoon. Dat gaat niet samen, want honden zijn voor moslims (in elk geval voor die moslim schoonzoon) onrein. De kinderen mogen niet in de buurt van de honden komen en zijn er ook bang voor. Dus dat gezin komt bijna nooit bij hem thuis.
Het zou dus best een cultuurdingetje kunnen zijn.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:48

Mijn ervaring is dat de meeste moslims niks hebben moet dieren en al helemaal niet met honden. Honden zijn onrein dus die mijden ze als de pest. Moslim kinderen groeien niet op met dieren en vaak zijn de huizen extreem schoon. Mama werkt meestal niet en die is de hele dag aan het poetsen en uren aan het koken. Dieren om het huis geven zooi (heerlijk ;) ) dus het zal inderdaad geen match zijn gok ik zo.

Ik zou best graag eens langskomen. Lijkt me leuk :)

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 23:07

Pluisje, welkom hoor!! En ja, ik gok het ook zo. De moslimjongen dier hier eerder was (na de eerdere slechtere ervaring) knuffelde de honden gewoon. Gaf aan dat vooral turkse moslims dat sterk hadden. En dat waren deze ook. En ja, extreem schoon waren ze wel.. ze gaven aan geen stofzuiger te kunnen vinden om het terras te stofzuigen :). Maar ze waren echt aardig en beleefd. alleen snap ik dus niet waarom je boekt op een boerderij als je niks met natuur hebt.
Gusti en Elinaa, gelukkig!!!!