Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:04

Oh die zegels en die kaarten <3

Een Duitse dit keer :D Ik denk dat de stroom nu ophoudt aangezien ik zelf nog wel onderweg heb en het nu gelijk staat met die binnen zijn gekomen!

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:12

Ik heb een paar sets gekocht bij PostNL :D

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:00

Ik heb nog een adres gevraagd. Dit keer mag ik versturen naar Rusland. Naar een hele actieve dame die al heel veel ontvangen en verstuurd heeft

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:27

Oh leuk! Ik heb er gister ook nog 2 op de post gedaan 1 richting Rusland en 1 richting Belarus.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:56

Wtf. Er moet een bug in het systeem van de website zitten. Weer 2 kaartjes ontvangen! :oo

Het veulen is uit Bratislava en de Moose uit Zweden!
Afbeelding

Afbeelding

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:44

Een tijdje een stille meelezer in dit topic geweest, en veel leuke kaarten voorbij zien komen.

Vandaag toch de stap gezet en een account aangemaakt.
Ben benieuwd :)

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:01

Mijn eerste kaart is aangekomen in Duitsland. Heel leuk berichtje terug gehad

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:35

Siersma schreef:
Mijn eerste kaart is aangekomen in Duitsland. Heel leuk berichtje terug gehad


Haha, ik wilde precies hetzelfde typen. Ook naar Duitsland en ook een leuk berichtje terug.

nevica

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:32

Ik kom even een tijdje meelezen om te kijken of dit wat is. Ik houd enorm van kaartjes maar bijna niemand stuurt die meer natuurlijk... Het lijkt me wel leuk dit, maar eventjes mee kijken met jullie kaartjes eerst. :))

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:59

Leuk dit! Ik heb kaartjes besteld als die er zijn even postzegels scoren lijkt me idd leuk dit!

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:29

Ik heb net weer 2 kaarten geschreven, een naar Rusland en een naar China. Helemaal leuk

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:41

Die naar China is bij mij nu 31 dagen onderweg := Wanneer is een kaart expired?

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:54

Afbeelding

Gisteren op Equifair deze kaarten gekocht bij Brooke. Wel met een envelop, maar ze zijn voor het goede doel :)

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 16:57

eclair98 schreef:
Die naar China is bij mij nu 31 dagen onderweg := Wanneer is een kaart expired?

Mijn ontvanger in China heeft in zijn account staan dat ik m een mail moet sturen als de kaart na 200 dagen nog niet aangemeld is. Dus denk dat het soms heel lang kan duren

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 17:30

Postcrossing zelf zet ‘m na 60 dagen op expired geloof ik. Maar wanneer een kaart Na die 60 dagen binnenkomt kun je (of de ontvanger van je kaart dan) die wel nog registreren. Maar na 60 dagen komt dan voor jou als zender een nieuw adres slot vrij.

Ik lees morgen even beter bij, even een te druk (Pinkpop) weekendje hier hi hi. Zag veel leuke updates voorbij komen wel +:)+

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:46

Siersma schreef:
eclair98 schreef:
Die naar China is bij mij nu 31 dagen onderweg := Wanneer is een kaart expired?

Mijn ontvanger in China heeft in zijn account staan dat ik m een mail moet sturen als de kaart na 200 dagen nog niet aangemeld is. Dus denk dat het soms heel lang kan duren

200 dagen :ook Kanonen, wat lang -O- Maak er met collega's al wel grapjes over dat de geheime dienst daar geheime codes eruit probeert te halen ofzo

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:42

Zijn jullie ook lid van de postcrossinggroep op Fb? En mocht er nog interesse zijn voor de kaarten die ik heb, mijn pb staat open, ik heb echt allerlei thema’s.. :)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:56

Welke groep is dat? Ik zit nu wel te kijken maar zie er meerdere

Edit: gevonden, heb ook de Nederlandse variant aangeklikt.

Hopelijk komt er gauw een kaartje van mij aan bij iemand

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:14

Ik krijg momenteel alleen maar adressen in Duitsland. Zitten er tussen m'n nieuwe postzegels die ik besteld heb postzegels over het canon van Nederland. Ook met Anne Frank. Ik denk dat ik die maar niet opstuur :Y)

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:59

Hier weer een kaartje! Niet heel erg bijzonder maar fleurt de boel leuk op :D
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 17:15

Zo, ik ben me even gaan zitten voor een bij lees post - vind het wel zo leuk om op zoveel mogelijk mensen te reageren.

Marjo
Wat een toffe kaarten heb je gekocht op Equifair!

eclair98
Leuke kaartjes weer binnen gekregen zie ik. Die wolf is tof!

Siersma
Oh lekker bezig ben je haha! En super leuk dat je eerste kaart is aangekomen en je een leuk berichtje terug hebt gehad!

Moon10
Jij ook een leuk bericht terug gehad zie ik, top! Ik vind het ook altijd leuk om dat berichtje te lezen wat mensen dan sturen wanneer ze het ontvangen hebben haha.

Melissa0304
Jij bent ook nog goed bezig geweest zie ik met sturen, leuk!

nevica
Het klinkt alsof postcrossing dan zeker wel iets gaat zijn wat je misschien leuk gaat vinden! Veel plezier alvast - want ik denk dat ik dat wel alvast kan zeggen haha. Grote kans toch wel dat je het ook leuk gaat vinden hihi! Keep us updated!

tinkergirl89
Wat ontzettend leuk dat je kaartjes hebt besteld!! Happy Postcrossing gewenst alvast, maar zal vast helemaal goed gaan komen.

Yavanna
Ik ben inderdaad ook lid op de Facebook groep, maar kijk er eigenlijk nog veel te weinig. Ben wel sinds kort ook op instagram met een apart postcrossing account begonnen, de community op instagram is ook erg leuk - zeker interessant ook voor wie direct swaps wil doen buiten postcrossing zelf om.

--

Ik kreeg afgelopen weekend nog een heel tof kaartje binnen. Een National Park kaart, van iemand uit Minnesota wie zelf ook in Grand Teton National Park is geweest en daar wat meer over vertelde. Erg leuk. Ik houd echt van deze National Park kaarten, hoop dat er daar nog meer van mogen komen in de toekomst <3

Afbeelding

--

Op insta vandaag een foto gepost van mijn ontvangen postcards so far. Heb echt hele leuke kaarten en berichtjes mogen ontvangen sinds ik ermee begonnen ben, ik vind het echt zo fantastisch haha!

Afbeelding

Had voor de leuk wat statistieken opgezocht nog en ik heb so far in de eerste maand:

♡ 7 postcrossing kaarten mogen ontvangen
♡ 5 verstuurde kaarten van mij zijn geregistreerd
♡ 6 kaarten zijn momenteel nog onderweg
♡ Mijn eerste ontvangen kaart kwam uit Duitsland
♡ Mijn laatst ontvangen kaart uit USA
♡ De andere kaarten kwamen oa ook nog uit USA, Duitsland maar ook Noorwegen, Zweden en UK
♡ 6.834km is de langste afstand wat een kaart tot nu toe heeft afgelegd om tot mij te komen
♡ Ik heb 2 kaarten via direct swaps gekregen
♡ Deze kwamen uit Duitsland en USA
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-06-23 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:16

pjer schreef:
Weet iemand misschien hoeveel kerstzegels je zou moeten plakken voor die 1,65? Ik heb nog van diverse jaren zegels liggen. Meestal probeer ik ze met kerst weer te gebruiken maar ik vergeet het ook wel eens. En daar staat geloof ik geen 1 of waarde op.

Er is een overzicht van hoeveel je dan moet plakken. Veelal de oudere waar wel al een cijfer op staat kun je gewoon gebruiken als 'nieuwe' zegel. Staat er geen cijfer op, dan moet je even op PostNL kijken of op Google. Daar staan allerlei handleidingen. Ik krijg ook nog wel eens post waar een lading oudere postzegels op zitten. Erg leuk!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:50

Oh wat een toffe kaart van Teton! Ja zijn er nu 5 onderweg, Duitsland, Amerika, Rusland, Belarus en Australie. Ben benieuwd wanneer er wat aankomt, wil nog wat versturen! Heb wel weer nieuwe kaartjes besteld :D cursebreaker wat is je instagram account? Vind wel leuk om dat te volgen!

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 17:53

Melissa0304 schreef:
Oh wat een toffe kaart van Teton! Ja zijn er nu 5 onderweg, Duitsland, Amerika, Rusland, Belarus en Australie. Ben benieuwd wanneer er wat aankomt, wil nog wat versturen! Heb wel weer nieuwe kaartjes besteld :D cursebreaker wat is je instagram account? Vind wel leuk om dat te volgen!


https://www.instagram.com/adutchiewholovespostcrossing/

Ik heb ondertussen zoveel verschillende insta accounts, echt erg haha. Maar ja, het is met sommige onderwerpen toch fijner om dat zo apart te kunnen doen - zo heb ik een aparte boeken instagram nog, honden instagram oa ook haha.

Ik ben ook ongeduldig aan't zijn, met de nog 6 kaarten die onderweg zijn momenteel. Je zou trouwens wel, wanneer je wel al wil sturen en niet wil wachten tot er iets binnen is, kunnen kijken naar Direct Swaps. Op de postcrossing site is er een Forum deel, waar je daar ook direct swaps kunt vinden. Maar ook in Facebook groepen, en o.a. ook instagram, vind je ook heel veel mensen die graag kaartjes sturen buiten postcrossing om bv. Ik heb er nu 2 gedaan, van die direct swaps, en die zijn echt zo leuk ook geweest die kaartes!

Ik heb vandaag ook nog 2 direct swap kaartjes geschreven, die heb ik via het postcrossing forum gevonden :j

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:15

Ja herkenbaar meerdere accounts! Ik heb er ook nog 1 voor mn paard en kat, weet niet of ik nog een account erbij ga bijhouden