Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 08:55

Oh Yavanna die zijn echt ontzettend gaaf ook weer! Gaat het me van kriebelen, maar m'n man schrok zich al een hoedje met hoeveel ik uit heb gegeven sinds ik begonnen ben dus ik moet voorlopig even low key verder gaan met postcrossing hahaha.

Gisteren kwam het grootste deel van m'n aliexpress orders binnen en daar zaten echt ontzettend toffe sticker sets tussen, en de 2/3 kaarten sets die erbij zaten waren ook echt heel leuk. Had 1 kaarten set, wat een mini kaarten set bleek te zijn met mini kaartjes, dus daar heb ik voor postcrossing niks aan jammer genoeg hahaha. Die kan ik wel met een swap of penpal uitwisselen.

Voorlopig kom ik in ieder geval wel even vooruit, met nu 148 kaarten in de collectie :') I went a bit overboard.
En er komen nog 2 setjes aan, als het goed is, lol.

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:05

Postcrossing noob hier, maar kun je niet gewoon via postnl zo'n code opschrijven? Of werkt dat niet naar het buitenland?

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:15

love_mandy schreef:
@melissa je hebt niet dit briefje op je zakjes geniet gekregen? [ [url=m/7EllO9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen reageer ik even op de rest!


Idd deze uitleg. Staat toch precies bij wat je van welke waarde moet plakken, plus 1x een prioriteit. Vind deze zegels veel leuker, want voor buitenland 1 zegels is de keuze niet groot.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:16

Marjo schreef:
Postcrossing noob hier, maar kun je niet gewoon via postnl zo'n code opschrijven? Of werkt dat niet naar het buitenland?


Waarschijnlijk wel, maar daarmee gaat ook een deel van de charme weg.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 09:35

Je kunt zeker een postzegel code gebruiken, maar dat haalt wel een beetje de charme ervan af - vind ik persoonlijk, wat Tancreda zegt ja. Ik vind echte postzegels gebruiken wel echt veel leuker, als ontvanger zelf ook maar veel postcrossers van over de hele wereld worden ook heel blij altijd van echte postzegels - veel vragen er ook specifiek om. Maar ja, je kunt het uiteraard ook makkelijk voor jezelf houden en een code gebruiken maar eerlijk;

Postzegels plakken hoeft niet moeilijk te zijn hoor, ik denk dat het moeilijker gemaakt word nu als dat het is.

1 gewone ansichtkaart (qua gewicht) heeft genoeg aan 1 internationale zegel.

Heb je gewone Nationale zegels plak je er 2 om op dat bedrag uit te komen (dan betaal je eigenlijk wel meer want een nationale zegel is 1euro zoiets dus dan plak je 2euro erop en je hoeft maar 1,65 te doen maar goed. Dan heb je altijd genoeg wel.

En heb je zo'n set met kleinere bedragen, moet je gewoon optellen totdat je aan een bedrag van 1,65 komt en dat dan erop plakken - plus het feit dat het ook uitgelegd word nog met een briefje wanneer je die set koopt.

edit:
Correctie: €1,65 bedoelde ik uiteraard haha.
Maar als je het makkelijk wilt houden, haal je gewoon een vel internationale zegels en daar hoef je er gewoon maar 1 van op te plakken en klaar :j Dat is nog sneller gedaan als een postzegel code kopen, wanneer je de zegels gewoon hebt/in huis gehaald hebt.

pjer
Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:46

Weet iemand misschien hoeveel kerstzegels je zou moeten plakken voor die 1,65? Ik heb nog van diverse jaren zegels liggen. Meestal probeer ik ze met kerst weer te gebruiken maar ik vergeet het ook wel eens. En daar staat geloof ik geen 1 of waarde op.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 09:56

pjer schreef:
Weet iemand misschien hoeveel kerstzegels je zou moeten plakken voor die 1,65? Ik heb nog van diverse jaren zegels liggen. Meestal probeer ik ze met kerst weer te gebruiken maar ik vergeet het ook wel eens. En daar staat geloof ik geen 1 of waarde op.


Oh, is er helemaal niks te vinden qua waardes? Jaartal? Er moet namelijk wel echt een cijfer of waarde op staan, wil je ze internationaal gebruiken denk ik.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:15

Ja ik snap wel dat postzegels meer charme hebben... Ik ga de eerste vijf wel met een code doen om even te zien hoe het bevalt (anders zit ik straks met keiveel postzegels waar ik niks mee doe), de kaarten daarna zal ik dan wel postzegels voor kopen.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:18

De postzegel vellen die ik koop internationaal zijn maar per 6, dus ik heb niet onnodig veel postzegels liggen eigenlijk. Met die eerste 5 kaarten was m’n eerste vel zegels al zo goed als op gelijk :') maar ik heb tot dusverre ook alleen internationale zegels gebruikt, nog niet van die sets met meer zoals Mandy heeft gekocht nu.

Maar moet iedereen ook zelf weten natuurlijk en begrijpelijk als je ook eerst wilt kijken of je het wat vind :) ik heb nu ook een penpal erbij, dus ik kom er wel vanaf haha. Ik kom ze momenteel chronisch tekort wel met hoe snel het soms ineens gaat _O-

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:19

Haha ja precies. Ik moet er 3 naar de VS en 2 naar Rusland sturen. Mijn kaarten komen als het goed is vandaag of morgen binnen dus dan kan ik (hopelijk) vrijdag de kaarten versturen. Anders moet het na mijn vakantie :P

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:29

Ik wil eigenlijk ook wel graag kaarten met mijn eigen foto's erop versturen, maar dat zou dan via greetz ofzo moeten denk ik..

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:34

Ik heb ze zelf laten drukken, zodat ik ze handgeschreven kan versturen. Maar dat is wel een stuk prijziger dus ik ga dat niet te vaak doen. Maar het zijn wel kwalitatief mooie kaarten, ben ook blij met de ronde hoeken bv, vind dat echt heel mooi. Heb er nu 10 laten drukken. En als ze op zijn ga ik tzt weer een nieuwe collage maken met andere foto’s - van de brunssummerheide de volgende keer denk ik.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:43

Ook een goed idee. Ik zit te denken aan foto's afdrukken en die op karton plakken maar dan haal je het idee van een ansichtkaart weg natuurlijk... Plus dat ze dan in een envelop verzonden moeten worden.

Lastig dit XD

Licor

Berichten: 2956
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:46

Marjo schreef:
Ik wil eigenlijk ook wel graag kaarten met mijn eigen foto's erop versturen, maar dat zou dan via greetz ofzo moeten denk ik..


Ik heb ooit via greetz een ansichtkaart gemaakt met een eigen foto en die gewoon naar mezelf laten sturen.. daarna kun je die gebruiken voor wat je maar wilt..
Voor mij was t toen voor afscheid van mijn team.. dat was echt niet zo heel prijzig geloof ik.. maar is wel al enkele jaren geleden

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:51

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze laten drukken, bij Vistaprint. Maar er zijn meer drukkers online. Bij vistaprint heb je wel veel keus qua materiaal en afwerking - zoals bv ook de afgeronde hoeken. Deze voelen aan als karton een beetje zeg maar, zoals een gewone postcard aan de achterkant aanvoelt een beetje.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:54

Oh die zijn inderdaad heel mooi!
Bedankt voor de tips, ik ga er eens naar kijken :D

Washitapes en stickers heb ik iig genoeg dus de kaart versieren gaat geen probleem zijn :D

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:00

Even een bijleespost van mij!

Pjer, wat een leuke kaartjes heb je gekozen! Die olifanten en die kat zijn echt super leuk. Hopelijk komen ze snel aan

@curse, die zelfgemaakte kaartjes van jou zijn echt super tof, misschien moet ik zoiets toch ook binnenkort gaan maken. Kan mooi meebestellen met als ik voor bookish weer iets nodig heb, scheelt weer verzending.
En de kaartjes die je hebt ontvangen, echt prachtig <3 Vooral die van Rene vind ik echt super tof, ik ben benieuwd wat ze mij stuurt haha.

@siersma leuk! Ik woonde voorheen in den helder dus ben vaak ook texel geweest. Volgens mij vinden veel postcrossers het super leuk om een kaartje te krijgen van zo'n eiland. Ik ga meestal in op wat diegene op zijn profiel heeft staan. Als diegene van lezen houd geef ik tips voor boeken, als diegene van wandelingen houd stel ik een wandeling voor die ik eens heb gedaan en mooi vond etc.

@eclair, jij hebt ook weer super leuke kaartjes ontvangen. denk dat dat papier wat erbij zit 'gewoon' bij de post hoort haha, misschien een douane formulier ofzo

@Yavanna echt toffe kaarten weer zeg! Ik moet eerst maar op gaan maken wat ik nu heb haha.

@judith, mijn meest recente kaart naar de USA duurde 18 dagen, dus even geduld haha. Misschien is er wel vertraging vanwege alles wat er daar momenteel aan de hand is. Kan me voorstellen dat postbezorgers in sommige delen misschien niet willen/kunnen/mogen bezorgen.

@marjo, zag dat je al wat tips had gehad haha. Leuk dat je ook bent begonnen en enthousiast bent.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:18

pjer schreef:
Weet iemand misschien hoeveel kerstzegels je zou moeten plakken voor die 1,65? Ik heb nog van diverse jaren zegels liggen. Meestal probeer ik ze met kerst weer te gebruiken maar ik vergeet het ook wel eens. En daar staat geloof ik geen 1 of waarde op.

Als er een 1 of geen waarde op staat, mag je er 2 plakken voor buitenland. Als je ze nog met waarde erop hebt, dan plakken tot je €1,65 hebt

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:54

Ik heb inmiddels ook postzegels besteld maar gebruik voor nu die code. Niet zo charmant, maar wel een stukje makkelijker :o

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 14:14

Hier kwamen net eindelijk de 2 postzegel sets binnen, waar ik met smacht naar aan't uitkijken was. Het zijn Nederlandse zegels, dus ik ga er dan 2 plakken per postcard. Dat is dan wel wat meer als 1,65E dus ik betaal eigenlijk teveel, maar voor een keer... vond het wel leuk om deze zegels te gebruiken, ze zijn prachtig. De kaartjes die erbij zitten zijn ook echt fantastisch, helemaal verliefd op.

Afbeelding

Afbeelding

En heb via postrossing nog 2 adressen gekregen voor Direct Swaps. 1 kaartje wat ik zelf maakte werd uitgekozen, die gaat naar India. En het andere kaartje mag naar China. Die ga ik zondag of na het weekend schrijven/klaarmaken.

M'n penpal brief kwam ook binnen, uit Finland. Daar ga ik me volgende week even voor zitten, om die te beantwoorden.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:24

Oh die zijn mooi zeg! Waar heb je die besteld?

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:39

Ik ben ook benieuwd waar je die besteld hebt! Super mooie kaarten <3

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 14:43

Gelijk alle postzegels weer kwijt hahaha. Ik had al 3 kaartjes geschreven, zodat ze meteen de deur uit kunnen straks. Dus net snel alles geplakt en ze zijn klaar om te gaan *\o/*

Afbeelding

Wat de sets betreft:

Via postNL gekocht - daar koop ik tot nu toe altijd de postzegels wel. Ze hebben qua NL zegels sowieso mega veel keus. En van deze specifieke sets waar je dan ook 3 ansichtkaarten erbij krijgt, hebben ze nog meer varianten - ook allemaal heel mooi. Die wil ik in de toekomst nog wel eens kopen. Ben sowieso gek op watercolor <3 De andere sets zijn ook allemaal NL themed flora & fauna.

Dit zijn de linkjes van de 2 sets die ik heb:

https://shop.postnl.nl/webshop/collect- ... ewoutsdijk

https://shop.postnl.nl/webshop/collect- ... mse-bossen

ElfBeau_067

Berichten: 2008
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:53

cursebreaker schreef:
Oh Yavanna die zijn echt ontzettend gaaf ook weer! Gaat het me van kriebelen, maar m'n man schrok zich al een hoedje met hoeveel ik uit heb gegeven sinds ik begonnen ben dus ik moet voorlopig even low key verder gaan met postcrossing hahaha.

Gisteren kwam het grootste deel van m'n aliexpress orders binnen en daar zaten echt ontzettend toffe sticker sets tussen, en de 2/3 kaarten sets die erbij zaten waren ook echt heel leuk. Had 1 kaarten set, wat een mini kaarten set bleek te zijn met mini kaartjes, dus daar heb ik voor postcrossing niks aan jammer genoeg hahaha. Die kan ik wel met een swap of penpal uitwisselen.

Voorlopig kom ik in ieder geval wel even vooruit, met nu 148 kaarten in de collectie :') I went a bit overboard.
En er komen nog 2 setjes aan, als het goed is, lol.

[ [url=m/9eU0Ux.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi georganiseerd handschrift! En ook de rest mooi georganiseerd :)

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:04

Ohh ze hebben nog veel meer mooie sets <3