Fotoshoot en bestanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Fotoshoot en bestanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:53

Dus jullie hebben 225,- betaald om naar een enkele foto van jullie beide irissen op jullie telefoon/laptop te kunnen kijken. Wat bizar!
Voor die 250 per foto -> 250 voor 3 foto’s samen -> is er misschien een andere fotograaf waarbij jullie met dit bedrag ook een heel eind komen.. dat hoop ik in ieder geval voor jullie! Want een hoop geld kwijt en nog niks aan de muur.. zuur hoor.

Celebi
Berichten: 3780
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:57

Ik vraag me af of je dit bedrijf/deze fotograaf in gebreke kunt stellen.

Je krijgt immers niet wat je verwacht bij een fotoshoot: een foto die kwalitatief goed genoeg is om aan de muur te hangen. Dat is over het algemeen wel de normale gang van zaken bij fotoshoots namelijk en zolang ze niets anders afspreekt of in de voorwaarden heeft staan komt ze deze verwachting niet na. Daarmee zou je je geld terug kunnen krijgen om misschien ergens anders een shoot te doen waar je wel de foto's krijgt voor een grote print aan de muur.

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:50

Esther schreef:
Voor ons bruidsalbum hebben wel ook meer geld uitgegeven, maar dat is ook een belangrijke dag in ons leven. Voor een kleinere fotoshoot ga ik dat echt niet uitgeven.


Ik vind dat eigenlijk ook treurig, want dat is precies de reden waarom die dingen zo duur zijn, mensen betalen het toch wel.[/quote]Ja en nee. Een bruidsalbum bevat over het algemeen een stuk meer foto's van de ca. 10 die gebruikelijk zijn bij een "gewone" shoot, wordt in een mooi boek aangeleverd - al dan niet met bewaarkist - en dat is ook alles behalve gratis. Tel daarbij op dat een album netjes en doordacht vormgeven ook veel meer tijd kost dan de foto's "gewoon" bestellen en onderaan de streep is die prijs helemaal zo heel gek niet.

BeFunny schreef:
Ben ik het niet geheel mee eens.
In ts haar geval heeft ze 225 euro betaald. Dat is wat achteraf blijkt enkel voor de kleine bestanden.
Ik zou daar zelf niet mee akkoord gaan als ik dat vooraf wist en ik geloof TS ook niet. Als dat wel duidelijk is en de klant vind dat prima dan is daar niks aan de hand. Dat is dan een overeenkomst waar je het samen mee eens bent. Ts was in de veronderstelling dat ze de bestanden in groot formaat geleverd kreeg en voor dat bedrag vind ik ook dat dat redelijk is. En dat ze daarna kon doen met dat bestand wat ze wil. Dus afdrukken waar zij dat wil.

Ik zou zelf dus ook die keuze willen hebben en dus vooraf een prijs willen afspreken en die foto gewoon groot en netjes afgewerkt afgeleverd krijgen. En dan achteraf beslissen waar ik het laat afdrukken of dat ik de fotograaf daar opdracht voor geef.
We zijn het wel eens, als je mijn eerdere reacties had gelezen waarin ik de verkooptechniek (en de prijzen) van deze fotograaf inderdaad absurd vind. :')

BeFunny schreef:
De klant heeft jou betaald voor je dienst. Als je reclame wil dan zul je daar zelf voor moeten zorgen. Zo werkt dat in andere branches ook. En reclame voor jou kun je niet door rekenen aan de klant.
Mkango schreef:
Dit vind ik dan weer een nare reactie op gewoon een normale Nederlandse uitdrukking. Zo vermoeiend, die huidige trend van figuurlijk taalgebruik letterlijk nemen. :roll: Of zeg je dit ook als er in topics gesproken wordt over "dit is toch geen reclame voor de sport"?




Ze heeft het over dat zij wil dat klanten door haar de afdruk laten bezorgen zodat zij in de hand heeft wat voor kwaliteit de klant aan de muur heeft. Ze vind het geen reclame voor zichzelf als iemand een afdruk laat maken bij Albelli. Maar het gaat er niet om dat de klant reclame voor haar maakt. De klant wil gewoon waar ze voor betaald hebben. De foto's en in het orriginele formaat ;) Heeft niks te maken met een banketstaaf reactie. Als ik als potentiële klant dat zou lezen of horen zou ik veel rotter reageren ;) Het punt is dat dit vaker voor komt en dat zie je niet bij andere beroepen, maar fotografen menen dat dit moet kunnen. Ik vind van niet en spreek me daar over uit. En dat valt altijd rottig ;)

Dus de vergelijking met reclame voor de sport gaat niet op.

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Fotoshoot en bestanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:48

Fotograaf is niet transparant genoeg geweest. Ik zou je ervaring bij haar Google reviews schrijven op haar pagina zodat ze niet nog meer mensen op deze manier kan benadelen.