Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:55

@maria500 bedankt voor de tip! Toevallig bij het downloaden van de app zag ik dat ik deze ooit eerder ben tegengekomen maar ik was het compleet vergeten! Hele handige app inderdaad!

@Tucktuck leuk dat jullie in ondertrouw kunnen gaan!
Wat heb je daarvoor allemaal moeten regelen?

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:46

Emilyslaluna daarvoor heb je een digiD nodig, van partner en jezelf, kopie id van jezelf, partner, en getuigen. Mailtjes van de ambtenaar dat die akkoord is en van de locatie. Althans die laatste 2 zouden wellicht nog anders kunnen zijn per gemeente.

Verder heb je een datum en tijd nodig. Dus opzich niet veel. Maar het was even wat geregel.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:29

Wat een handige tip van de app! Ik ga ook eens kijken :D. Een goede vriendin (tevens ceremoniemeester) heeft mijn to do lijst gemaakt en die lijkt mega compleet, maar die staat op de computer.

Hier gaat het best lekker denk ik. We hebben nu nog ongeveer 11 maanden. Twijfelde heel erg qua fotograaf, niet aan hun foto's maar ik vind het zo'n grote beslissing en zoveel geld. Maar de fotograven waren super super meegaand en hebben al mijn vragen beantwoord en ons de tijd gegeven te beslissen. Inmiddels ben ik er wel uit dus :D. Ook hebben we een kennismaking met een DJ, een taartproeverij en een bloemist staan. Verder heb ik nog een kennismaking met een dame voor mijn haar en makeup staan.

Ook hebben we een proefdruk aangevraagd voor een trouwkaartje en daar waren we ontzettend tevreden over :D. Dat gaat hem worden dus. Nu de bijbehorende save the dates gaan maken en uiterlijk september gaan we deze versturen. Aparte voor dag- en avondgasten. We gaan hier ook de naamkaartjes en tafelindeling-bordjes bestellen!

Op mijn to do voor nu staat ook nog het in ondertrouw gaan, het tijdslot boeken bij de gemeente waar we gaan trouwen en kijken wat ik daarvoor nog meer moet regelen :'). Heb langzaam iets meer rust met alles wat we gepland hebben staan - het voelt alsof we alles wel op orde hebben voor nu!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:15

Goed bezig November108!

Ik probeerde te kijken naar wat je niet doen voor ondertrouw en daarbij ook het datum van de gemeentehuis om te trouwen. Maar ik zie dat je niet een simpele trouw kunt doen op donderdagen, terwijl onze datum wel op een donderdag valt... Ik weet nu niet wat te doen.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:09

Lekker bezig November108, fijn gevoel dat alles een beetje geregeld is of die kant op gaat.

En lastig Emilyslaluna. Misschien anders even bellen met de gemeente en kijken of er iets van overleg mogelijk is?

Hier sinds het laatste berichtje de proef make-up afspraak ingepland, 7 december. Het klinkt echt zo ver weg nog. En tegelijkertijd alles gaat zo snel eigenlijk.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:14

Ik zou inderdaad dan even bellen emilyslaluna, wellicht is het toch mogelijk?

Tucktuck 7 december klinkt inderdaad nog ver weg maar de tijd lijkt wel te vliegen dit jaar! Voor je het weet zit je klaar voor je makeup :D. Heb jij losse mensen voor haar en makeup?

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:51

Nou echt hoor! Het is 5 maanden geleden dat ik ten huwelijk ben gevraagd en alles nog een jaar weg was. Tijd vliegt!

Ik heb 2 aparte mensen voor mij ja. Mijn vaste kapper gaat mijn haar doen. Dat is bij mij om de hoek dus ga ik eerst heen voordat ik naar de locatie ga. Op locatie kleed ik mij om en wordt de make-up gedaan. Ik vind het wel fijn om iemand die al bekend is met mijn haar te gebruiken voor de dag.

Net weer even het budgetlijstje door gelopen en alle bekende kosten ingevuld.
Ik moet ik de gastenlijst weer doorlopen, heb nogal wat moeite met beslissingen nav mijn ooms, tantes en neven en nicht van vaders kant. De band is niet heel goed, dus sommige hoeven van mij niet te komen. Maarja om ze helemaal niet uit te nodigen voelt ook slecht.

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 09:52

Ik heb om die reden ook bijna niemand van mijn familie op de lijst staan.
Enkel mijn broer en gezin en zus en gezin en mijn moeder en dan een oom en tante.
De rest heeft nooit de moeite genomen contact te houden dus kunnen mooi wegblijven.

Nou eindelijk kan ik de reden delen waarom wij met het jurken dillema zitten :=

Ik ben namelijk bijna 12 weken zwanger haha.
Super getimed weer maar erg welkom.

Mijn kerel begint eindelijk wat na te denken over de bruiloft, we hebben bijna een datum.
Alleen alles wat ik bedacht had wat ik graag wilde wil hij nu anders.
Dus komende tijd weer wat meer over hebben hoe en wat precies.
Gelukkig kunnen we altijd wel tot een compromis komen waar we allebei blij mee zijn.

Iemand noemde nog de ondertrouw,dat was iets wat wij dus totaal vergeten waren en dus snel moeten gaan regelen.

We wilden ook op maandag voor de gemeente even doen en dan op vrijdag voor de kerk.
Echter is dat vooral omdat we bedachten dat dat voor schoonmoeder wel leuk zou zijn en wij er niet zoveel moeite mee hadden.

Schoonmoeder geeft nu alleen aan dat we dat niet hoeven te doen en dat een ceremonie op de dag zelf wellicht veel leuker is
Heel fijn dat ze zo meedenkt.
Ze begint nu ook wat losser te komen in het idee haha.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:01

Gefeliciteerd Elinora! Nu snap ik ook wel waarom jurken lastig zijn. Verwacht je dat je nog zwanger bent met de ceremonie of niet meer?

En ik snap je helemaal van de familie. Ik vind het enorm lastig. Wel al soort van besloten om de neven en nichten van die kant enkel voor het feest te vragen. Volgens mijn moeder zal 1 neef dan niet komen. Die woont vrij ver en zijn ouders zijn wel al eerder welkom. En mijn nicht mag haar dochter niet meenemen dus ook daarvan denkt mijn moeder dat ze niet komt. Dus opzich kan ik ze dan best uitnodigen :o

Hier hebben wij de datum laten afhangen van de locatie. Wel wisten we dat het in februari op een vrijdag moest zijn. Maar zo was er veel keuze nog met locaties. Wellicht een idee voor als je niet per se een bepaalde datum wilt. Ondertrouw kan/ hoef je pas te doen als je de datum, getuige en locatie weet. En bijvoorbeeld ook welke trouwambtenaar. Dus dat kan nog wel even wachten.

Wel leuk ook dat je man begint mee te denken. De mijne is te druk met de verbouwing. Maar ik reik hem dingen aan bv een opzet voor een kaart en dan komen we samen ergens. Dus zo pak ik tussendoor dingen op.

Weten jullie al of jullie zelf trouwgelofte willen schrijven of de standaard doen?
Ik vind het idee van zelf geschreven trouwgelofte erg mooi. Maar dacht dat vriendlief daar anders over dacht. Echter kwam hij zelf met het idee om het te bekijken. Dus hem nu de opdracht gegeven iets te schrijven, kijken of hij ergens komt en hoeveel. Dan kunnen we van daar uit werken naar wat ik kan doen. Of dat we toch standaard gaan doen.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:03

Als we tijd en zin hebben dan trouwen wij ook eindelijk in 2024, het begon dit jaar als een grapje op wedstrijd maar het is eigenlijk best een leuk plan. Dus we gaan eens kijken of het haalbaar is voor 2024, anders misschien 2025. _O- We zijn inmiddels 7 jaar verloofd.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:10

Wat leuk KimD, opzich 2024 is nog even weg, en als je alvast begint moet het vast lukken.

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 11:14

Tucktuck ik ben 22 januari uitgerekend en wij trouwen hoe het nu lijkt eind juni.

Verder doen we het thuis dus een locatie hebben we niet echt nodig.
We zitten eerder met catering.

KimD 2024 is idd nog tijd genoeg haha,ligt ook helemaal aan wanneer in 2024

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 19:12

We hebben hoogstwaarschijnlijk een datum! Alleen nog even vastleggen.

En woensdag ga ik met mijn schoonmoeder naar een bruidsmode zaak om te kijken naar de kwaliteit van de jurken.
Als de verhouding prijs/kwaliteit goed is maken we meteen een afspraak om te passen en uit te zoeken.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:18

Eilinora schreef:
We hebben hoogstwaarschijnlijk een datum! Alleen nog even vastleggen.

En woensdag ga ik met mijn schoonmoeder naar een bruidsmode zaak om te kijken naar de kwaliteit van de jurken.
Als de verhouding prijs/kwaliteit goed is maken we meteen een afspraak om te passen en uit te zoeken.

Wat leuk dat jullie een datum hebben!!

Ik ga a.s. zaterdag met gezelschap naar 2 winkels om bruidsjurken te passen. Ik heb er super veel zin in! *\o/*

Alleen vroegen collega's onlangs of ik het niet spannend vond om 1 jaar van tevoren al een jurk te kopen, bijvoorbeeld voor het geval dat mijn maat verandert. Ik ben/was hier niet echt bang voor, ik ben al jaren hetzelfde gewicht en ben ook zeker niet van plan om binnen een jaar aan kinderen te beginnen :') . Maar nu vraag ik mij af hoe 'vroeg' jullie beginnen met jurken?
De ene winkel heeft geen lange levertijd, de andere (bvb Koonings) zegt 12-15mnd. Dus zo gek is het toch niet om 1 jaar van tevoren te beginnen met zoeken?

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 06:20

Hier een levertijd van 5 maanden maar je moet onthouden dat hij 2 maanden voor de bruiloft al binnen moet zijn om hem op maat te maken.
Dus 7 maanden voor de bruiloft moet je hem al uitgezocht hebben.
Nu ben ik dus 13 weken zwanger vandaar dat ik hem nu echt al moet gaan uitzoeken.

Leo

Berichten: 50186
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:07

Ik was +- een jaar voor de datum voorzien. Ik had ook rekening gehouden met levertijden maar mijn jurk was er uiteindelijk een die meteen mee mocht. :)
Ik ben al jaren vrij stabiel in gewicht en wat schommeling kan de jurk wel aan, met meer ruimte voor afvallen dan bijkomen. Maar dat komt vast goed. Geen plannen om aan te komen in de tussentijd. :D

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:31

Ik heb mijn jurk een jaar vantevoren uitgezocht, afgelopen mei dus. Zit ook een flinke levertijd op dus ben blij dat ik op tijd was haha!

Nog niet eerder bij stil gestaan, maar zag op FB wat voorbij komen over geluidsniveaus tijdens feestjes. Onze locatie heeft een maximum van 95 db. Nu lees ik verschillende verhalen of dat hard genoeg is voor een goed feestje. Ik wacht nog op reactie van onze beoogde DJ, maar wellicht hier iemand met ervaring of kennis hierover?

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 17:50

Daar hoef ik gelukkig geen rekening mee te houden.
Feest is gewoon thuis en de buren zijn uitgenodigd voor het feest.
Behalve 1 huishouden,maar die hebben zelf regelmatig feesten in de tuin met veel overlast.

Verder een afgelegen straat.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:14

Ik had met een jurk uitzoeken ook rekening gehouden met meerdere maanden levertijd. Uiteindelijk kon mijn jurk ook direct mee. Ik heb wel gevraagd of hij eventueel ingenomen kan worden, dat was geen enkel probleem. Ik ben wel redelijk stabiel in gewicht maar was nu juist weer bewuster bezig.

Qua geluid hoeven we daar niet op te letten. Op de locatie worden heel veel feesten gegeven dus dat zit goed.

Ik heb van de week bij de lokale bloemist gevraagd of ze ook bruidsboeketten doen. Dat doen ze dus begin januari daar heen om het boeket uit te zoeken. Wel handig aangezien ze aan het einde van onze straat zitten.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:37

Ik heb mijn jurk!!! *\o/*

Wij zijn eerst naar Wed2B in Eindhoven geweest, zonder afspraak. Een collega van mij was daar geslaagd. Ik had een hele leuke mevrouw die mij hielp en het was een leuke eerste ervaring! Ik heb meerdere hele mooie jurken gepast en ze stonden allemaal erg leuk! Alleen waren ze helaas niet wat ik zocht. Verder merkte ik dat er weinig in mijn maat was (36) in mijn gewenste stijl, ik kreeg jurken van 38+ aan wat betekende dat indien ik hier zou slagen dat ik dan sowieso naar een atelier moet om de jurk veel in te nemen. Dat vond ik zonde! Desondanks was het een hele leuke eerste ervaring en door die mevrouw kreeg ik een bak vol zelfvertrouwen mee om naar de tweede winkel te gaan! :D

Daarna zijn we naar Koonings in Deurne geweest, wat wel op afspraak moet. En Jeetje wat een winkel! :wow: Zo groot en luxe! Wij mochten plaats nemen in het atelier van de eigenaresse wat echt heel mooi was. Een hele ruimte voor ons alleen!
De mevrouw daar was wederom ontzettend aardig en leuk! Meerdere jurken gepast en steeds waren we stapje voor stapje dichterbij mijn droomjurk. En uiteindelijk hebben we deze gevonden! **\O/**
Voordat ik de definitieve beslissing wilde maken wilde ik eerst even uit die jurk en 3 hele andere types passen voor het geval die mij zouden verassen, maar gelukkig bleken die gewoon te bevestigen dat ik mijn jurk al had gevonden. Dus die weer gepast en toen werd het definitief! **\O/**

Het was zo'n onwijs leuke dag, samen uit met de vrouwen. <3 Over 3 weken moet ik bellen voor de leveringstijd, 3 maanden van tevoren voor het eerst de jurk weer aan doen voor het opmeten voor aanpassingen (ik ben erg klein dus het moet sowieso ingekort worden) en accessoires uitzoeken, dan 3 weken voor de bruiloft de laatste passessie!

Het is nog iets minder dan 1 jaar dus het aftellen kan hierdoor echt beginnen!

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:20

Dat klinkt als een hele leuke dag! En gefeliciteerd met je jurk!

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 21:46

Gefeliciteerd met je jurk!

Zo te horen idd een hele leuke ervaring

Die van mij was wat minder.
Had een zaak gevonden die mij wel wat leek,op vrijdag gebeld of het mogelijk was om eens binnen te lopen om te bekijken wat voor stoffen de jurken van gemaakt waren omdat ze relatief goedkoop waren.
Schoonmoeder was beetje bang voor de kwaliteit.

Maar ja dat kon prima tijdens openingstijden.

Afgelopen woensdag was ik vrij en ze waren van 10.00 tot 17.00 uur open.
Dus met Schoonmoeder heen gereden,half uur onderweg,om vervolgens voor een dichte deur te staan.
Volkomen onbereikbaar en niet open.

Was er meteen klaar mee,gaan we niet heen.
Dus smiddags naar hardenberg gereden naar een zaak die wel open was maar ze zouden elk moment 3 bruiden ontvangen en eigenlijk had ze geen tijd om ons even te helpen.
Maar na de situatie van de zwangerschap uitgelegd te hebben heeft ze toch even 15 minuten vrij kunnen maken om ons te woord te staan.
Heel vriendelijke vrouw.

Uiteindelijk smiddags terug gebeld om afspraak te maken.
Wij mogen 5 augustus heen

jojoleinee

Berichten: 2682
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:29

Hoi allemaal!
Ik las hier al een tijdje mee, omdat ik dit altijd leuke topics vind om te volgen. Afgelopen donderdag ben ik ook ten huwelijk gevraagd! Mijn vriend heeft het super leuk gedaan en op het perfecte moment, het was echt een verrassing <3
We hebben al wat aan de gastenlijst gewerkt en willen tijdens onze vakantie op zoek gaan naar locaties en afspraken maken om ze te bekijken. Qua datum vinden we 1 mei mooi, dan zijn we 10 jaar samen, maar een andere datum staan we ook voor open. Ik wil het liefst denk ik wel voor de zomervakantie, zodat we in de vakantie op huwelijksreis kunnen. We hebben allebei onderwijs vakanties.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:52

Gefeliciteerd Jojoleinee! Leuk om dingen te plannen. Succes met het plannen en uitzoeken.

Eilinora wat jammer van jou ervaring. Zonde. Wel fijn dat de andere winkel je wel netjes wilde helpen en jullie daar gaan kijken.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:28

Eilinora wat vervelend dat het zo gelopen is. Ik heb mijn jurk dit voorjaar in Harderwijk gekocht, als het dezelfde boetiek is (verwacht ik wel), dan gaat dat 5 augustus helemaal goedkomen! Echt fijn en meedenkend en heel veel mooie jurken hebben ze daar <3 , alvast veel plezier!

Wij gaan volgend jaar juni trouwen, hebben al een heleboel geregeld. Locatie, band, save the date is verstuurd, jurk <3 , alles aangevraagd bij de gemeente waar we gaan trouwen (locatie is geen officiƫle trouwlocatie). Alleen nog een fotograaf.