Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:40

Wij hebben een DJ voor een periode van 7u, met alle materiaal inbegrepen, voor €600.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:07

Wow, ik heb een offerte aangevraagd bij één. Die heeft ook (bijna?) al die dingen die je noemt en die was geloof ik €500. Voor een avond.

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:40

Kaarten zullen ergens aankomende maandag de deur uit gaan.
We houden het simpel.

Daarnaast doen we wel ook save de date kaarten voor onze familie die we alleen uitnodigen voor de receptie

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 15:54

Onze locatie ligt vast! *\o/*

We hadden de keuze tussen een moderne feestzaal, bohemian-gestyled waar alles tot in de puntjes geregeld was en we tot op de eurocent wisten wat we gingen betalen OF een ranch die nu niet meer voor de paarden gebruikt wordt, maar waar de eigenaars zich enkel nog toeleggen op feesten. We wilden die ranch heel graag, maar de communicatie liet wat op zich wachten. Uiteindelijk toch een soort van offerte gekregen, maar er moet nog wel wat besproken worden. Gelukkig hebben we nog wel wat tijd. Maar we zijn ZO blij dat hun offerte er toch kwam en die zo goed meeviel! <3

Nu kan er even wat rust komen, de belangrijkste zaken voor ons liggen vast.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:32

Xanthippe wat leuk gefeliciteerd! Altijd fijn als je een locatie hebt.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:44

Klinkt als een gave locatie!

Wij hebben van het weekend ook een locatie en foto- en videograaf vastgelegd!
Donderdag ben ik voor een jurk gaan kijken. Kiezen is niet mijn sterkste punt, dus ik heb niet meteen wat gekocht, maar 14 september ga ik terug naar die winkel. Eigenlijk maar voor één specifieke jurk die erg blijft hangen <3 <3

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:21

Wij zijn net aangekomen bij onze trouwlocatie voor volgend jaar! We zijn hier al vaker geweest als vakantie bestemming bij vrienden maar het is zo leuk om hier weer te zijn en alles te zien met oog op volgend jaar <3 .
De bedoeling is om deze week met cateraars te praten. We hebben van 1 inmiddels een grove offerte (op basis van de doorgegeven grote lijnen). Ik schrok wel van de prijs!

Hoeveel leggen jullie opzij per gast voor eten en drinken, waarbij aanvangstijd rond 14:30 met een drankje, na de ceremonie hapjes tot aan het eten en dan een 3 gangen diner. Naderhand wel open bar.

Wij hadden zo'n 115 euro per hoofd in gedachten voor de hele dag, onze familie vriend hier vond dat hoog geschat. Maar helaas blijkt de offerte 125 per hoofd voor enkel het eten... :\

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:52

Wij hebben al meerdere locaties gehoord die €5 per hoofd per uur aanhouden.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:28

Hoi! Mag ik me misschien ook melden en meelezen voor inspiratie? Wij gaan dit jaar nog trouwen maar het 2023 topic is een beetje voorbij en wij zijn net pas begonnen met alles regelen, haha.

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 19:39

Ja hoor! Wat mij betreft wel.

Wij gaan vanavond met catering aan de gang.
Al contact gehad en kregen een lijst met wensen toegestuurd.

Hier een tegenvaller met de fotograaf, domme fout maargoed kan gebeuren.
Nu maar een andere benaderen.

Had 3 weken geleden al gebeld of hij 26 juli 2024 vrij had en dat was ook zo.
Heeft onze naam genoteerd op die datum en ik zou binnen een maand met definitieve bevestiging komen.
Nu dus 3 weken later gebeld en blijkt dat hij ons op 27 juli 2024 genoteerd heeft.
Verkeerd gekeken in de agenda met noteren 3 weken geleden.
En heeft nu dus een andere op 26 juli vast gelegd waardoor wij onze plaats dus kwijt zijn.

Nogal k.u.t zeg maar.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:01

Oh wat irritant Eilinora. Gelukkig zijn er meerdere fotografen en heb je nog tijd!

Wij hebben vandaag de save the dates/nights verstuurd en alleen maar leuke en enthousiaste reacties ontvangen. Volgende week donderdag ga ik voor de tweede keer naar dezelfde winkel voor een jurk. Jullie kunnen vast wel raden wat dat betekent ;)

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:13

Emilyslaluna dat is nog best pittig per persoon. Hier is het drinken mrt de receptie op narekening. En bij het feest 36 euro per persoon. Inclusief een paar hapjes.

Wel leuk om nu op de locatie te zijn, geniet ervan!

Angela welkom, tuurlijk mag je meepraten. Wanneer gaan jullie precies trouwen? En sterkte met het regelen!

Eilinora wat rot! Echt jammer dat het zo verkeerd is gelopen door een opschrijffout. Maar gelukkig zijn er meerdere fotograven.

Jojoleinee wat leuk! Zowel van de leuke reacties op de save the date als dat je naar dezelfde winkel voor 1 jurk gaat. Veel plezier!

Hier heeft de verbouwing van de zolder het even overgenomen.
Maar ik denk dat we zo goed als de gastenlijst op orde hebben. Dus ik zou met de uitnodigingen verder kunnen.
En goor de ceremoniemeester moet ik nog wat dingen opschrijven en versturen naar haar. Maar het loopt best goed.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:17

Welkom Angela, praat maar lekker mee hoor!

Eilinora: dat is wel echt vervelend. Hopelijk vinden jullie snel nog een fotograag die een plaatsje heeft, zodat je ook dat kan afvinken. Geeft dan even dubbele rust, denk ik zo.

Jojoleinee: Spannend! Ga je een foto delen, of wacht je tot na de trouw?

Tucktuck: verbouwingen moeten ook gebeuren natuurlijk. En als je de zaakjes wat op orde hebt, hoeft dat ook geen probleem te zijn.
Wat laat jij je ceremoniemeester allemaal doen? Wat is het takenpakket?


Wij hebben dinsdagavond bezoek gehad van een potentiele fotograaf, om een voorbespreking te doen. We hebben na dat anderhalfuur gezellig babbelen ook meteen vastgelegd. Weer een vinkje op de ToDolijst en nu zijn volgens mij de 4 belangrijkste dingen wel geregeld: datum, locatie, fotografe en DJ. Nu kunnen we rustiger verder met kledij, accessoires, bespreking met de locatie over het eten, uitnodigingen,... Geeft toch wat rust in het hoofd.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:40

Xanthippe dat klinkt goed. Fijn dat je de fotograaf ook kan afvinken!

En ja de verbouwing moet ook zeker gebeuren.

Wij laten de ceremoniemeester voornamelijk een aanspreekpunt voor op de dag en paar dagen van te voren zijn. Vragen van de locaties en van de gasten moet ze kunnen beantwoorden. Dus ik wil haar ook meenemen als we er weer langs gaan.

En op de dag zelf ook bv de mensen verzamelen voor de foto's. Oja en voorkomen dat er stukjes komen :')

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:07

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben vanmorgen tijdens de zonsopkomst hier in Mexico ten huwelijk gevraagd. <3 Mijn verloofde ( <3 ) zou het liefst september/oktober 2024 trouwen, al denk ik dat het voorjaar 2025 gaat worden, maar daar zag ik nog geen topic van. Laat de voorpret maar beginnen :))

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:21

Ach, gefeliciteerd Boemklatsch! Inderdaad, laat de pret beginnen!

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:12

Gefeliciteerd Boemklatsch! Natuurlijk mag je mee praten.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:02

Wat leuk Boemklatsch, gefeliciteerd!

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:08

Gefeliciteerd!!! Super leuk!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 14:32

Gefeliciteerd Boemklatsch! En welkom iedereen weer!

Ah Eilinora, wat balen van je fotograaf. Gelukkig dat je er nog relatief snel achter bent gekomen...

Emilyslaluna, wij zitten op ongeveer 100 euro pp voor de daggasten, dat is de hele dag drinken + 3 gangen menu + hapjes bij het feest + uitserveren van de (bij een andere leverancier aangekochte) bruidstaart.

Hier merk ik dat ik een beetje in een plan-dip zat haha. Met de vakanties ertussen heeft alles een tijdje stil gelegen, maar ik had bijvoorbeeld ook een paar weken geen reactie gehad van de fotograaf met opdrachtbevestiging. Wat helemaal geen probleem is verder hoor, wij waren natuurlijk ook met vakantie. Heb net de bevestiging gehad en daarin staat dat bij overmacht ze mogen komen met 1 fotograaf i.p.v. 2, terwijl we mijn inziens toch wel aardig betalen voor hun als koppel en dus twee fotografen.... Ik weet even niet wat ik hiermee wil gaan doen.

Ook de DJ heb ik nog even gelaten wat het was, ik vond de offerte van 1300 euro dus wat tegenvallen. Heb mezelf vanochtend een schop onder mn kont gegeven en wat anderen benaderd en 1 gemaild voor een afspraak. Die is zeker 500 euro goedkoper inclusief dezelfde extra's... Als we daar net zo'n prettig gevoel bij hebben dan is dat een makkelijke keuze.

Dus toen ik vanochtend mezelf toch die schop al had gegeven, heb ik ook de trouwkaartjes afgemaakt en proefdrukken besteld. Daar kijk ik heel erg naar uit!

Verder in het vooruitzicht: een afspraak bij onze trouwlocatie om de decoratie door te gaan kijken! We hebben alles met de open dagen gezien, maar nu dus 'privé' alle opties eens rustig doorspreken. Daar heb ik echt zin in. Ik merk dat het voor mij nu ook te lang geleden word dat ik de trouwlocatie heb gezien want ik begin aan alles te twijfelen. Met de laatste open dag had ik andere verplichtingen en de komende open dag zit ik in het buitenland, dus extra blij dat we nu deze afspraak hebben staan. En als het nou eindelijk eens lukt om een afspraak met de bloemiste te plannen dan kan ik daarin ook verder haha.

Een lekkere klaagzang is dit bericht aan het worden zo :').
In positief nieuws zijn we er wel uit welke leverancier we kiezen voor de bruidstaart, want die is geproefd en helemaal goed bevonden haha. En ik heb een bedrijf die met trouwringen aan huis langs komt gemaild voor een afspraak in november of december.

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 15:43

Hier ligt het ook eventjes stil maar we hebben nog tijd.

Een dorp verderop Hier zit een jongen die echt veel kan regelen en zelf veel heeft.
Hij doet catering,maar kan ook toiletwagens regelen,tenten en muziek.
Hij kan zelf ook live zingen als je dat wilt.
Goede recensies en lekker eten wat wel bij ons past.

Fan food on wheels heet het,hebben bij hem een offerte aangevraagd en binnenkort gaan we even om tafel.

Omdat onze bruiloft ook gewoon voor kinderen is huren we ook een springkussen.
Een vader van een vriendinnetje van onze oudste dochter heeft een leuke die we wel kunnen lenen/huren.

Tevens heeft een buurman verderop in de straat net een nieuwe tent laten maken en gekocht voor zijn eigen bruiloft die hij gaat verhuren.
Geloof dat hij dit weekend of volgende week gaat trouwen en dan helpt mijn kerel even met opzetten en even de tent bekijken.
Schijnt een zwarte te zijn met een doorzichtig dak,en de zijkanten kunnen er ook af.
Heel sjiek en strak.

Wat dat betreft hebben we dus geluk.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:46

Pff, je hoort af en toe zulke horrorverhalen. Bij jullie dus ook onhandig met de fotograaf. Ik zou vragen of ze niet een collega hebben die ze als tweede fotograaf kunnen vragen. En anders kijken of je nog verder kunt zoeken? Ze mogen op z'n minst iets aan de prijs doen, lijkt me.

Ik vind het best lastig met versiering. De locatie gaf aan dat ze 6 weken van tevoren contact opnemen om de laatste dingen door te nemen, maar ik wil zeker eerder nog een afspraak. Dan kunnen we bespreken in hoeveel rijen de ceremonie staat en hoeveel eettafels er komen. Best handig om te weten voor versiering en tafelindeling.

Waar laten jullie je uitnodigingen drukken? Ik heb de save the dates zelf ontworpen en wil de uitnodigingen in dezelfde stijl.

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 15:51

November108 schreef:
Gefeliciteerd Boemklatsch! En welkom iedereen weer!

Ah Eilinora, wat balen van je fotograaf. Gelukkig dat je er nog relatief snel achter bent gekomen...

Emilyslaluna, wij zitten op ongeveer 100 euro pp voor de daggasten, dat is de hele dag drinken + 3 gangen menu + hapjes bij het feest + uitserveren van de (bij een andere leverancier aangekochte) bruidstaart.

Hier merk ik dat ik een beetje in een plan-dip zat haha. Met de vakanties ertussen heeft alles een tijdje stil gelegen, maar ik had bijvoorbeeld ook een paar weken geen reactie gehad van de fotograaf met opdrachtbevestiging. Wat helemaal geen probleem is verder hoor, wij waren natuurlijk ook met vakantie. Heb net de bevestiging gehad en daarin staat dat bij overmacht ze mogen komen met 1 fotograaf i.p.v. 2, terwijl we mijn inziens toch wel aardig betalen voor hun als koppel en dus twee fotografen.... Ik weet even niet wat ik hiermee wil gaan doen.

Ook de DJ heb ik nog even gelaten wat het was, ik vond de offerte van 1300 euro dus wat tegenvallen. Heb mezelf vanochtend een schop onder mn kont gegeven en wat anderen benaderd en 1 gemaild voor een afspraak. Die is zeker 500 euro goedkoper inclusief dezelfde extra's... Als we daar net zo'n prettig gevoel bij hebben dan is dat een makkelijke keuze.

Dus toen ik vanochtend mezelf toch die schop al had gegeven, heb ik ook de trouwkaartjes afgemaakt en proefdrukken besteld. Daar kijk ik heel erg naar uit!

Verder in het vooruitzicht: een afspraak bij onze trouwlocatie om de decoratie door te gaan kijken! We hebben alles met de open dagen gezien, maar nu dus 'privé' alle opties eens rustig doorspreken. Daar heb ik echt zin in. Ik merk dat het voor mij nu ook te lang geleden word dat ik de trouwlocatie heb gezien want ik begin aan alles te twijfelen. Met de laatste open dag had ik andere verplichtingen en de komende open dag zit ik in het buitenland, dus extra blij dat we nu deze afspraak hebben staan. En als het nou eindelijk eens lukt om een afspraak met de bloemiste te plannen dan kan ik daarin ook verder haha.

Een lekkere klaagzang is dit bericht aan het worden zo :').
In positief nieuws zijn we er wel uit welke leverancier we kiezen voor de bruidstaart, want die is geproefd en helemaal goed bevonden haha. En ik heb een bedrijf die met trouwringen aan huis langs komt gemaild voor een afspraak in november of december.


Is de prijs ook voor 2 fotograven bedoeld?
Want als dat zo is zou ik om een flinke korting vragen of een andere zoeken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor 2 betaald en maar 1 krijgt.

Dj is ook een mooie meevaller en persoonlijk hoef ik daar niet een super klik mee te hebben.
Als hij maar goed is en de muziek draait die ik wil.

Die bloemen vind ik wel een dingetje altijd haha.
Wij hebben niet een super goede bloemist hier,bloemen worden snel slecht dus gekozen om een deel zelf te kweken en te gebruiken.
De proefdraai van de zonnebloemen dit jaar is goed gegaan

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 15:51

jojoleinee schreef:
Pff, je hoort af en toe zulke horrorverhalen. Bij jullie dus ook onhandig met de fotograaf. Ik zou vragen of ze niet een collega hebben die ze als tweede fotograaf kunnen vragen. En anders kijken of je nog verder kunt zoeken? Ze mogen op z'n minst iets aan de prijs doen, lijkt me.

Ik vind het best lastig met versiering. De locatie gaf aan dat ze 6 weken van tevoren contact opnemen om de laatste dingen door te nemen, maar ik wil zeker eerder nog een afspraak. Dan kunnen we bespreken in hoeveel rijen de ceremonie staat en hoeveel eettafels er komen. Best handig om te weten voor versiering en tafelindeling.

Waar laten jullie je uitnodigingen drukken? Ik heb de save the dates zelf ontworpen en wil de uitnodigingen in dezelfde stijl.


Gewoon kaartje2go hier,niet overdreven duur en hebben gewoon leuke kaarten en opties.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:24

Hee dames! Als eerste aan de nieuwe verloofde dames die meekletsen: gefeliciteerd <3

Jullie helpen me scherp houden. Ik lees een aantal dingen waarvan ik denk “Oja, oliebol dat moeten we ook nog regelen”. De stand van zaken nu:

- Onze datum is verplaatst naar onze voorkeursdatum:D Het wordt dus toch vrijdag 28 juni 2024 (precies 1 jaar na de verloving).
- De locatie is ook bevestigd en de eerste aanbetaling :$ is gedaan. Het is een boerderij geworden. We hadden een top 3 locaties toen we deze advertentie voorbij zagen komen en eigenlijk waren we direct verkocht. We zijn 2 weken geleden op de Open Dag geweest en inmiddels dus vastgelegd.
- De locatie regelt alles, zo fijn. Ook de decoratie en de taart bijvoorbeeld ; :D We kunnen uit 5 stijlen kiezen en daar ook altijd nog een persoonlijke draai aan geven (bijv roze bloemen ipv witte). Ze zijn heel flexibel en meedenkend, dat is echt fijn!
- Donderdag 28 september hebben we een kennismakingsgesprek waar we in grote lijnen de dag vastleggen.

We hebben nu dit ongeveer als dagplanning bedacht:
First look
Eind van de ochtend/begin van de middag foto’s maken
Lunch voor gezinnen?
Ontvangst : 14.30 uur
Ceremonie: 15.00 uur
Proosten & taart: 16.00 uur (+ tijd voor foto’s maken met daggasten)
BBQ (2,5 uur): 18.00 uur
Ontvangst avondgasten: 20.30 uur
Openingsdans: 21.00 uur
Feestavond: 21.00 uur
Golden hour shoot: 21.30
Einde: 00.30 uur

Voor de daggasten betalen we ongeveer €135 per persoon en voor avondgasten €35. Hierin is alles afgekocht en inclusief taart en champagne.

We twijfelen alleen nog over de ceremoniemeesters. Voor €500 kunnen we iemand van de locatie inhuren als ceremoniemeester, maar we vragen ons af of we dat het waard vinden (er word tal zoveel geregeld sowieso). We neigen daarom nu naar 2 vriendinnen van ons om het hun te laten doen.

- Zaterdag 14 oktober ga ik trouwjurken passen :):) Komt opeens zo dichtbij allemaal! Ik ga naar een zaak waar mijn schoonzusje ook geslaagd is en ik wil ook even bij Wed2B gaan kijken.
- Fotograaf en videograaf zijn geregeld. We hebben as woensdag een shoot bij de fotograaf. Ik ken haar van stal, maar toch ook fijn om alvast even kennis te maken op deze manier en te “oefenen” haha.

Verder moeten we nu aan de slag met de Save the dates. Sturen jullie de avondgasten ook een save the night? Ik vind het lastig, want dan staat het gelijk vast dat je diegene ook echt uitnodigt zegmaar haha :=

Oja, en muziek. Dat vinden we zooo lastig. Hebben jullie misschien nog tips? Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. Verder moeten we nadenken over de openingsdans (ik kan écht niet dansen _O- ) en of we iets van een photobooth ofzo neer willen zetten.

Nou, genoeg te regelen nog dus. Maar we hebben een datum en locatie dus dat is heel fijn!