Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11943
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 16:52

Wij doen geen save the date maar denk de uitnodigingen 3 a 4 maanden van tevoren

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:23

Wij hebben 1.5 jaar van tevoren alvast de save the dates verstuurd ok 2 redenen:
- Bruiloft vindt plaats in het buitenland en tijdens de zomervakantie dus dan zijn mensen op tijd op de hoogte voor verlof aan te vragen.
- Hierdoor weten we ook op tijd hoeveel mensen komen zodat we er rekening mee kunnen houden qua catering boeken.

De echte uitnodigingen zullen we denk ik 2-3mnd van tevoren sturen ofzo.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:29

Haha dan is januari allicht nog wat te vroeg ja. :)
Save the Date willen wij inderdaad ook sturen omdat we er achter kwamen dat we in de meivakantie trouwen en de regio waar we trouwen is die periode erg druk. Iedereen komt vrijwel van ver.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:49

Dan is een save the date inderdaad handig Leo.
Wij hebben mondeling al tegen de mensen verteld dat ze uitgenodigd zijn en welke datum. De echte uitnodigingen wil ik eigenlijk 1 december versturen (mooi gebruik maken van de december zegels) voor de bruiloft van 2 februari.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:19

Ik denk dat wij online safe the dates doen, of iedereen gewoon vertellen haha. De meeste mensen weten toch al dat we aan 1 mei zaten te denken.
Uitnodigingen dan begin december? We hebben al wel een idee wat voor stijl we zouden willen.

Eilinora

Berichten: 11943
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 19:45

Ik heb zo iets gaafs gevonden voor een save the date of uitnodiging.
Wij zijn melkveehouders dus het past echt bij ons.

Afbeelding

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:27

Ik heb ze idd deels online en deels gedrukt (voor de meer ouderwetse garde en familie haha) en idd ook zelfgemaakt / heel persoonlijk. Vind ik altijd extra leuk die persoonlijk passende kaartjes!

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:34

emilyslaluna schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Nardxash - 7 mei
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:40

@eilinora wij hebben voor bij het vertrek een midnight snack en tijdens het feest laten we wat schalen rond gaan. Maar wij hebben wel bediening, dus ik snap dat het dan uiteraard wat makkelijker is.

Wij gaan deze week de (online) save the dates versturen *\o/* wij zitten idd ook met de zomervakantie, dus willen liever op tijd zijn :) de echte uitnodigen sturen wij denk ik in februari/maart zoiets?

Hanneke137

Berichten: 394
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:54

marjo1996 schreef:
emilyslaluna schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

Hanneke137

Berichten: 394
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:56

Zoo iedereen is weer druk bezig geweest! Welkom voor alle nieuwe bruiden.

Wij hebben vorige week een shoot gehad voor foto's om een save the date te maken.
De save the date is inmiddels ook gemaakt. Binnenkort de lijst nog een keer doorlopen en dan sturen we hem al uit. We hebben behoorlijk wat mensen welke in de zorg werken. Voor hen is het fijn om toch tijdig een datum te hebben. De officiele uitnodiging volgt later.

Volgende week is het zo ver: JURKEN passen. Oh wat is dat weer snel gegaan. Begin er wel steeds meer zin in te krijgen.

Voor decoratie ben ik her en der al wat aan het sprokkelen. Kan maar vroeg genoeg beginnen met het verzamelen van alle freubels.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:35

Hanneke137 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
November108 - 25 mei
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli


Handig het lijstje! Op de rest reageer ik later weer als ik terug ben van vakantie :D

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:25

Wie weet heeft een van jullie nog een gouden tip voor ons,

Wij Willem bij de receptie iets van koffie en fris.
Hier willen we iemand voor inhuren.

zijn er mensen die misschien ons op weg hiermee kunnen helpen het zal om/nabij om 55 mensen gaan

Receptie zal in de middag gehouden worden en op de bovenverdieping in een zaal van mijn vriend zijn werk

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:37

Stomme vragen misschien, maar wij komen er niet helemaal aan uit.
- Wanneer sturen jullie de safe de dates? En naar wie? (daggasten/avondgasten/allebei)? En als je de avondgasten doet, zet je er dan al bij dat ze alleen in de avond mogen komen? En geef je daar al de stijl van de bruiloft aan? (voor als iemand fanatiek is met shoppen)
- Wanneer stuur je de uitnodiging? Mijn moeder zei 6 weken van tevoren, maar ik vind dit zelf erg kortdag. Zeker aangezien we in de vakantie trouwen.
- Hoe doen jullie het als een deel van een stel overdag mag komen en het andere deel van een stel alleen savonds? Schrijf je dat op de kaart erbij, of zeg je het er apart bij?

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:38

nardxash schreef:
Wie weet heeft een van jullie nog een gouden tip voor ons,

Wij Willem bij de receptie iets van koffie en fris.
Hier willen we iemand voor inhuren.

zijn er mensen die misschien ons op weg hiermee kunnen helpen het zal om/nabij om 55 mensen gaan

Receptie zal in de middag gehouden worden en op de bovenverdieping in een zaal van mijn vriend zijn werk


Geen idee? Misschien wat lokale pubers die iets bij willen verdienen?

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 05:52

jojoleinee schreef:
nardxash schreef:
Wie weet heeft een van jullie nog een gouden tip voor ons,

Wij Willem bij de receptie iets van koffie en fris.
Hier willen we iemand voor inhuren.

zijn er mensen die misschien ons op weg hiermee kunnen helpen het zal om/nabij om 55 mensen gaan

Receptie zal in de middag gehouden worden en op de bovenverdieping in een zaal van mijn vriend zijn werk


Geen idee? Misschien wat lokale pubers die iets bij willen verdienen?


Hier ga ik mij eens in verdiepen dankjewel

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 06:52

Geen tips, sorry. Wij hebben alles inclusief op de locatie en verder ook geen ervaring met feestjes organiseren.

@Jojoleine;
Wij sturen deze week de Save the Dates. Ik heb kaartjes laten drukken voor de dag gasten, daar heb ik op staan; "Wij gaan trouwen" en dan de datum, de plaats waar we trouwen en de aanvangstijd. En sluiten af met "meer informatie volgt".
Voor de avondgasten hebben we het kaartje digitaal, als "save the night" met dezelfde info maar dan met aanvangstijd 20:00.

Voor de echte uitnodiging willen we een QR code plaatsen naar een online formulier waar mensen aan kunnen geven of ze komen en of ze nog allergieën of dieetwensen enz. hebben. Deze willen we toch al wel in januari sturen.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:30

Slim om "safe the night" aan te geven, dan is het meteen duidelijk.
De QR code wilden wij inderdaad ook doen en dan op die plek ook met een soort kleurenpalet aangeven wat we qua kleding hopen dat ze aantrekken.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:57

Als je op tijd een save the date stuurt dan hoeven de echte uitnodigingen natuurlijk niet zo vroeg verstuurd te worden. Je save the date kondigt al aan of je bent uitgenodigd en wanneer de bruiloft is. De echte uitnodigingen zorgen voor meer informatie over de dag zelf.

Inmiddels hebben wij de melding van voorgenomen huwelijk gedaan! Binnen 2 weken krijgen we te horen of het rond is, maar ik verwacht geen gekke dingen :D .

Over 2 weken reizen we eindelijk naar de trouwlocatie om daar alvast wat zaken te regelen qua catering. We hebben nu een op het oog die ook veel aankleding kan verzorgen naast het eten. Dus dat zou heel handig zijn! Pas als dat rond is kunnen we kijken naar wat wij zelf nog kunnen maken qua aankleding. En dan is het een klein jaartje aftellen en de rest regelen *\o/*

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:08

Gaaf, is jullie locatie ver reizen? Heb het zo even niet in mn hoofd.

Hoe doe je het dan met dresscode? Ik kan me voorstellen dat mensen al langer dan 3 maanden van tevoren gaan kijken wat ze aan gaan doen.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:16

jojoleinee schreef:
Gaaf, is jullie locatie ver reizen? Heb het zo even niet in mn hoofd.

Hoe doe je het dan met dresscode? Ik kan me voorstellen dat mensen al langer dan 3 maanden van tevoren gaan kijken wat ze aan gaan doen.

Wij gaan trouwen in Zuid-Frankrijk! Dus dit jaar beschouwen we het als onze vakantie om een weekje die kant op te gaan. :D

Goede vraag! Wij gaan waarschijnlijk wel in de uitnodigingen laten weten dat we een soort kleurenpalet aan willen houden maar dat iedereen kan kiezen wat ze aan doen. Het wordt namelijk erg warm dus we willen niemand verplichten om in een bepaalde stijl te komen, maar voor de foto's is het wel mooi als iedereen een beetje samenhangend is. Niet ineens iemand die in neon geel komt ofzo :')

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:26

Klinkt goed emilyslaluna hier zet ik enkel op de kaart geen wit of wittinten aan te trekken. Die is namelijk al voorbij gekomen. Ik merkte toen dat het mij veel deed dus wil dat graag voorkomen.

En leuk de melding bij de gemeente!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:02

Safe the night, dat ik daar niet aan gedacht heb, zo'n slim idee!
Jammer maar te laat dus voor ons, bij ons zijn de save the dates er al uit.

Wij doen onze trouw op het gemeentehuis om 14u, dan door naar de locatie (die we nog moeten vastleggen, we hebben er 3 op de shortlist, van 2 nog offertes te ontvangen) rond 17u eten met de naaste familie en getuigen en dan avondfeest vanaf een uur of 20.
Avondgasten krijgen een midnight snack en midnight shot, wat we een erg leuk idee vonden.
We hebben gekozen voor Flugel, echte nostalgie voor ons :D

Op 13 september ga ik voor de eerste keer voor een jurk, daar kijk ik echt enorm naar uit!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:03

November108 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:25

Zo weer terug van vakantie :D! En ook weer lekker door met plannen haha.

Ik zag het hierboven over de kaartjes gaan, wij zijn daar ook al druk mee bezig! Ik heb een proefdruk gekregen via Cottonbird, maar ik vond het bewerkprogramma niet heel vriendelijk. Ze hielpen me wel erg fijn om het toch naar wens te maken. Het was een prachtige kaart op dik papier, maar het voelde voor mij niet heel erg alsof het 'ons' was ofzo.

Nu bezig met een veel kleiner bedrijf die een kaart van hun voor ons gaat personaliseren <3! Heel erg blij mee. De kaart deed mij gelijk denken aan Noorwegen, waar we allebei helemaal verliefd op zijn, dus het voelt veel persoonlijker. Alleen de kleuren klopten niet helemaal. Ze zou hem deze week afhebben, dan kunnen we een proefdruk laten komen en als het allemaal naar wens is krijgen we ook Save the Dates, een welkomstbord, menukaarten en naamkaartjes voor op tafel in dezelfde stijl.

Ik hoop dan de Save the Date's in september te gaan versturen aan de daggasten. Aan de avondgasten stuur ik Save the Night's, maar er staan een paar op waarvan we toch nog wat twijfelen of we gewoon veel minder spreken... Als ik die mensen zo lang niet spreek weet ik niet of ik ze nog uit wil nodigen en als we ze wel gewoon later uitnodigen vind ik het ook minder erg als ze niet kunnen :').

We hebben ook een kennismaking gehad met een DJ, maar dat had ik al eerder hier gedeeld. Ik heb er een erg fijn gevoel bij, maar ik wilde eigenlijk toch nog even de prijs gaan vergelijken. We hebben dan een DJ van 20.30 tot 01.00, inclusief al het materiaal, grondlichten om de hele zaal te verlichten, laserlicht, een hazer en van die ledsticks (dat heeft vast een andere officiële naam) en we zouden dan zo'n 1300 euro kwijt zijn. Ik had eigenlijk gehoopt hooguit op de 1000 te zitten maar zo gaan we elke keer overal net boven budget :')... Voor de dames die al een DJ hebben, ik ben heel benieuwd wat jullie kwijt zijn mochten jullie dit willen delen!