Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:06

Prachtig zo die datum als je 10 jaar samen bent! <3
Wij zijn 3 april 10 jaar samen dus we wilden dat eerst maar het was toch net te vroeg in het voorjaar vonden we voor een buitenbruiloft.

Vraagje aan iedereen hier: kiezen jullie voor een gemeenteambtenaar of een zelfstandige Babs? Ik zit nog erg te twijfelen.

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:14

Leo schreef:
Prachtig zo die datum als je 10 jaar samen bent! <3
Wij zijn 3 april 10 jaar samen dus we wilden dat eerst maar het was toch net te vroeg in het voorjaar vonden we voor een buitenbruiloft.

Vraagje aan iedereen hier: kiezen jullie voor een gemeenteambtenaar of een zelfstandige Babs? Ik zit nog erg te twijfelen.


Wij hebben gekozen voor een gemeente ambtenaar vooral omdat wij het kleinschalig willen houden

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:24

Dat snap ik, begin mei is al spannend vind ik qua weer.
Wij gaan een vriend van mijn ouders vragen. Wij gaan daar zelf privé ook mee om. Hij kent dus ons ook al 10 jaar als stel. Daarbij is hij al babs in de gemeente waar we zeer waarschijnlijk gaan trouwen. Ideaal dus!

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:24

Oeps, dubbele post.

Is het trouwens leuk om een lijstje met data van iedereen te maken?
Laatst bijgewerkt door jojoleinee op 12-08-23 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:28

Welkom nieuwe bruiden!

Leo wij hebben een gemeente ambtenaar welke ook zelfstandige is. Ze werd ons aangeraden door de locatie. En na instagram bekijken voelde ik wel een klik. Na het gesprek helemaal. Denk dat beginnen bij een gemeente ambtenaar en instagram bekijken een goed begin is. Je kan altijd verder kijken voor een zelfstandige als niemand je bevalt.

Jojoleinee wat leuk dat iemand die zo dichtbij staat jullie gaat trouwen!

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:41

jojoleinee schreef:
Oeps, dubbele post.

Is het trouwens leuk om een lijstje met data van iedereen te maken?


Ja leuk idee! Misschien een quote maken en steeds aanvullen?

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:27

Goed plan. Zal ik beginnen?

Tucktuck - 2 februari

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:45

Tucktuck schreef:
Tucktuck - 2 februari
Denise_Storm - 5 juli

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:00

Citaat:
Tucktuck - 2 februari
Leo - 2 mei
Denise_Storm - 5 juli

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:41

Leo schreef:
Citaat:
Tucktuck - 2 februari
Leo - 2 mei
Denise_Storm - 5 juli
Nardxash - 7 mei

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:49

Tucktuck - 2 februari
Leo - 2 mei
Nardxash - 7 mei
Denise_Storm - 5 juli
emilyslaluna - 14 juli

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:51

Zijn jullie allemaal al in ondertrouw? Het enige wat ons nu tegenhoudt is dat ik nog geen idee heb van wat ik met mijn naam wil doen. Ik wil denk ik beiden namen houden maar de traditionele man-vrouw klinkt niet in mijn oren. Je kan ook vrouw-man doen wat voor mij beter klinkt maar dan denk ik dat er verwarring zal ontstaan. En ik heb collegas gevraagd wat zij vinden en zij zeggen dat de man-vrouw versie ook normaal klinkt voor een buitenstaander die niet hun hele leven met mijn naam is opgegroeid. Dus misschien is het inderdaad een kwestie van wennen.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:59

emilyslaluna schreef:
Zijn jullie allemaal al in ondertrouw? Het enige wat ons nu tegenhoudt is dat ik nog geen idee heb van wat ik met mijn naam wil doen. Ik wil denk ik beiden namen houden maar de traditionele man-vrouw klinkt niet in mijn oren. Je kan ook vrouw-man doen wat voor mij beter klinkt maar dan denk ik dat er verwarring zal ontstaan. En ik heb collegas gevraagd wat zij vinden en zij zeggen dat de man-vrouw versie ook normaal klinkt voor een buitenstaander die niet hun hele leven met mijn naam is opgegroeid. Dus misschien is het inderdaad een kwestie van wennen.


Moeten wij nog doen idd, omdat we nog twijfelen over de Babs. Qua naam twijfel ik ook nog wat ik doe. Ik neig naar mijn naam - zijn naam. Maar misschien weer te verwarrend. Maar vind het wel weer makkelijker ofzo.

Eilinora

Berichten: 11943
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 22:04

Is ondertrouw hetzelfde als melding van voorgenomen huwelijk?
Want dat hebben we wel gedaan.

Ik heb gewoon het traditionele man - vrouw achternaam gedaan dat klonk zowiezo beter voor mij.
En ik wilde mijn eigen achternaam zowiezo behouden,het is toch een deel van jezelf.

Wij nemen overigens gewoon een ambtenaar van de gemeente maar hebben keuze tussen 9 ambtenaren.

Inmiddels hebben we wat meer geregeld nu,datum en tijd staat vast en volgende week gaan we cateraars benaderen voor offertes.
We wilden eigenlijk BBQ doen maar dan moet je eigenlijk weer iemand inhuren die dat vlees gaat staan bakken.
Nu dus in gedachten om een lopend buffet te doen maar dan wel met wat luxer eten zeg maar.
Niet de standaard friet en gebakken aardappelen met ui en champignons en schnitzels.

Denk een soort van meer gangen buffet.
En dan vis en vlees soorten en luxere salades dat werk.

Wij hebben overigens onderscheid tussen dag en avond gasten.
We hebben ongeveer 35 a 40 daggasten die dus bij de ceremonie zijn en het eten en dan het feest savonds.
En dan komen de avond gasten (vooral buurtbewoners en kennissen stuk of 35)
Maar voorzie je de avond gasten ook nog van wat te eten/snacken savonds?
Ik vind het weer wat om die er in de avond bij te hebben maar ze helemaal niks te geven kwa eten.
Ben een keer zelf bij zo'n bruiloft geweest en wilde ook weer graag naar huis na een tijdje vanwege toch wel trek hebben.
Ik had eigenlijk het idee om gewoon wat schalen snacks rond te laten gaan.

Eilinora

Berichten: 11943
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 22:04

emilyslaluna schreef:
Tucktuck - 2 februari
Leo - 2 mei
Nardxash - 7 mei
Denise_Storm - 5 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:30

Volgens mij is ondertrouw en voorgenomen huwelijk aanmelden ongeveer hetzelfde.

Hier gekozen voor zijn naam. Ik heb eigenlijk weinig met mijn eigen naam. Dus heb er geen problemen mee om dat traditioneel te doen.

Eilinora klinkt uitgebreid met eten! Leuk.
Hier gekozen voor echt een klein groepje om mee te eten. Anders wordt het gewoon te duur ook. En ik vind het wel fijn om zo een soort rustpunt in te bouwen.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:35

Wij hebben locatie met catering in compleet, dus het eten voor de daggasten en alle drankjes is inclusief. In de avond worden borrelsnacks geserveerd. Ideaal allemaal en gasten hoeven niet van de ene locatie naar de andere.

Eilinora

Berichten: 11943
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 22:38

Ja dat was voor ons niet echt een optie.
Gelukkig hebben we veel ruimte bij huis dus besloten om het lekker thuis te doen.
Veel makkelijker want dan kunnen de kinderen gewoon op een redelijke tijd naar bed toe zonder dat iemand het feest hoeft te verlaten om bij ze te blijven.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:40

Oh dat is ideaal ja!! Bij ons kan dat jammer genoeg niet thuis.

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:25

Hier word de achternaam van mij ook eerst van de man en dan eigen achternaam.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:50

Nog niet, we moeten onze babs en getuigen nog vragen.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:50

Eilinora schreef:
emilyslaluna schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Nardxash - 7 mei
Denise_Storm - 5 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:23

emilyslaluna schreef:
Zijn jullie allemaal al in ondertrouw? Het enige wat ons nu tegenhoudt is dat ik nog geen idee heb van wat ik met mijn naam wil doen. Ik wil denk ik beiden namen houden maar de traditionele man-vrouw klinkt niet in mijn oren. Je kan ook vrouw-man doen wat voor mij beter klinkt maar dan denk ik dat er verwarring zal ontstaan. En ik heb collegas gevraagd wat zij vinden en zij zeggen dat de man-vrouw versie ook normaal klinkt voor een buitenstaander die niet hun hele leven met mijn naam is opgegroeid. Dus misschien is het inderdaad een kwestie van wennen.

Je kan het ook na het huwelijk nog aanpassen, als je twijfelt over wat je wilt. Ik heb het zelf pas een paar weken na de bruiloft geregeld via Mijn Overheid. Overigens voer ik mijn naam - zijn naam en gebruik ik nog steeds alleen mijn eigen naam op mijn werk/LinkedIn. Er is tot nu toe (drie jaar getrouwd) geen verwarring over ontstaan.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:16

Dat is ook fijn Leo, alles op 1 locatie. De droom locatie hier doet geen feestavonden meer. En dat wilde we wel erg graag dus dat gaat op een andere locatie gebeuren. Zo'n 150 meter van ons huis.

Er zitten verder allemaal hapjes bij en voordat iedereen naar huis gaat nog een broodje of patatje.

Eilionora wat fijn dat thuis alles kan!

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:31

Oh dat wist ik niet dat je later nog kunt aanpassen, wat handig!

Het feest zo dicht bij huis is ook echt leuk! Ideaal!

Wanneer / hoe lang vooraf sturen jullie uitnodigingen? Ik krijg morgen de proefdruk voor de Save the Date kaartjes binnen dus die wil ik begin september versturen. Uitnodigingen dacht ik aan januari / februari? :?