Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:18

Hee allemaal! Mag ik ook meekletsen? :D

Ik ben vorige maand tijdens onze vakantie op Kos ook ten huwelijk gevraagd. Was echt een verrassing! We hebben al geregistreerd partnerschap i.v.m. ons zoontje (nu 1,5) en ik heb altijd gezegd dat ik wel echt nog een keer wil trouwen.

We hebben inmiddels bij meerdere locaties een offerte opgevraagd en zijn bij onze top 5 locaties gaan kijken. Eigenlijk hadden we 4 locaties op het oog tot ik een Facebook advertentie kreeg van een locatie die helemaal bij ons past. Deze locatie staat nu dan ook op 1 en hebben we een optie op voor 05-07-2024. Eind augustus hebben ze een open dag en gaan we kijken. We zijn er vorige week al wel even langs gereden en wat we toen konden zien was helemaal wat we zochten. Ook qua budget past het heel mooi. We zijn helemaal enthousiast dus ik verwacht dat het deze plek wordt, maar mocht het toch niet aansluiten dan hebben we ook een alternatief.

Qua indeling van de dag denken we aan deze planning:
14.00 ontvangst
14.30 ceremonie
15.30 Taart en proosten
17.30 BBQ
20.00 ontvangst avondgasten
20.45 openingsdans
00.30 einde feest

Komende week hebben we een afspraak met de fotograaf. Daar ben ik heel blij mee. Qua budget viel dat wel al wat hoger uit, maar ik zei vanaf het begin dat ik haar graag als fotograaf wilde dus die investering doen we graag.

Een paar vragen meteen:
- Ik las hierboven al iets over Wed2B. Zijn er hier meer dames geweest voor hun jurk? Hoe zit dat qua standaardmaten? Kan je als je bij hun de jurk koopt, wel de jurk bijv ergens anders op maat laten maken?
- Waar zijn de mannen geweest voor hun trouwpak? En wat kostte dat ongeveer?
- Hoe hebben jullie muziek gekozen? We vinden dat echt zo onwijs moeilijk…

jojoleinee

Berichten: 2683
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:46

Wij staan nog helemaal aan het begin van het regelen, maar qua dagplanning zou ik graag geen first look doen, eerst trouwen en dan foto's maken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee wat we dan voor de rest van de daggasten kunnen doen? :=

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:58

@Denise_Storm gefeliciteerd met de verloving!
Ik ben naar Wed2B geweest en daar hangen verschillende maten en je krijgt je jurk gelijk mee als je er een vindt. Ze hebben een lijst met ateliers om hem op maat te laten maken. Mijn collega was daar geslaagd en gaf aan als tip om op zn minst een jurk te vinden die op je bovenlijft perfect past zodat je enkel de lengte hoeft aan te passen. Toen ik daar was kreeg ik enkel jurken van 38+ aan terwijl ik max een 36 ben. Hierdoor paste niks waardoor ik sowieso veel zou moeten laten aanpassen, dat vond ik zonde.

De rest van mijn ervaring daar staat in mijn vorige bericht. Die mevrouw heeft me heel fijn geholpen! Alleen hing er niks bij wat ik zocht dus ben ik bij een andere winkel geslaagd. :o

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:25

jojoleinee schreef:
Wij staan nog helemaal aan het begin van het regelen, maar qua dagplanning zou ik graag geen first look doen, eerst trouwen en dan foto's maken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee wat we dan voor de rest van de daggasten kunnen doen? :=


Zo wilde ik het eigenlijk ook doen, maar het werd door fotograaf en locatie afgeraden omdat we dan echt lang de gasten alleen laten. Wij zouden de foto's ook niet op onze locatie kunnen doen, dus er kwam ook nog reistijd bij... Dan missen we eigenlijk onze eigen receptie.

Maar als antwoord op je vraag: bij ons kan er minigolf gedaan worden, en er konden volgens mij ook spelletjes op tafel gelegd worden :').

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:27

Denise_Storm schreef:
Hee allemaal! Mag ik ook meekletsen? :D

Ik ben vorige maand tijdens onze vakantie op Kos ook ten huwelijk gevraagd. Was echt een verrassing! We hebben al geregistreerd partnerschap i.v.m. ons zoontje (nu 1,5) en ik heb altijd gezegd dat ik wel echt nog een keer wil trouwen.

We hebben inmiddels bij meerdere locaties een offerte opgevraagd en zijn bij onze top 5 locaties gaan kijken. Eigenlijk hadden we 4 locaties op het oog tot ik een Facebook advertentie kreeg van een locatie die helemaal bij ons past. Deze locatie staat nu dan ook op 1 en hebben we een optie op voor 05-07-2024. Eind augustus hebben ze een open dag en gaan we kijken. We zijn er vorige week al wel even langs gereden en wat we toen konden zien was helemaal wat we zochten. Ook qua budget past het heel mooi. We zijn helemaal enthousiast dus ik verwacht dat het deze plek wordt, maar mocht het toch niet aansluiten dan hebben we ook een alternatief.

Qua indeling van de dag denken we aan deze planning:
14.00 ontvangst
14.30 ceremonie
15.30 Taart en proosten
17.30 BBQ
20.00 ontvangst avondgasten
20.45 openingsdans
00.30 einde feest

Komende week hebben we een afspraak met de fotograaf. Daar ben ik heel blij mee. Qua budget viel dat wel al wat hoger uit, maar ik zei vanaf het begin dat ik haar graag als fotograaf wilde dus die investering doen we graag.

Een paar vragen meteen:
- Ik las hierboven al iets over Wed2B. Zijn er hier meer dames geweest voor hun jurk? Hoe zit dat qua standaardmaten? Kan je als je bij hun de jurk koopt, wel de jurk bijv ergens anders op maat laten maken?
- Waar zijn de mannen geweest voor hun trouwpak? En wat kostte dat ongeveer?
- Hoe hebben jullie muziek gekozen? We vinden dat echt zo onwijs moeilijk…


Van harte :D!

Ik kan alleen antwoord geven op je laatste vraag, wij hebben toevallig vanavond een gesprek gehad met een DJ. Wij hebben een hele brede muzieksmaak maar niet heel geschikt voor een vet feestje voor iedereen. Hij speelde daar heel goed op in en door zijn gerichte vragen hebben we afgebakend wat voor ons leuk is én geschikt voor het feest en alle gasten. Was een super leuk gesprek en nu op de offerte wachten en hopen dat ie meevalt :')

jojoleinee

Berichten: 2683
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:06

November108 schreef:
jojoleinee schreef:
Wij staan nog helemaal aan het begin van het regelen, maar qua dagplanning zou ik graag geen first look doen, eerst trouwen en dan foto's maken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee wat we dan voor de rest van de daggasten kunnen doen? :=


Zo wilde ik het eigenlijk ook doen, maar het werd door fotograaf en locatie afgeraden omdat we dan echt lang de gasten alleen laten. Wij zouden de foto's ook niet op onze locatie kunnen doen, dus er kwam ook nog reistijd bij... Dan missen we eigenlijk onze eigen receptie.

Maar als antwoord op je vraag: bij ons kan er minigolf gedaan worden, en er konden volgens mij ook spelletjes op tafel gelegd worden :').


Toevallig zat ik gisteren ook te tekenen met foto en video uren.. Dat komt ook niet handig uit als je het om wilt draaien.. we gaan vandaag op onze eerste locatie kijken, ook daar eens vragen hoe zij ernaar kijken.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:59

Hallo allemaal

Fijn om te zien dat er al zovelen goeie vorderingen maken in het plannen.

Ik heb mijn vriend in 2019 ten huwelijk gevraagd met Kerstavond, maar toen kwam corona. Dus daar kwam even niets van en nu 4j later zijn we toch wel klaar om alles door te zetten. Nu onze verbouwing achter de rug is, en de kindjes iets groter zijn, voelt dit als het goeie moment om ons geluk helemaal compleet te maken :+:

Onze datum ligt sinds een paar weken vast, wij trouwen op 08/05/2024. Dat is een woensdag, maar op donderdag is het dan een feestdag in België en we rekenen erop dat de meeste gasten wel een brugdag maken, dus zo lekker het lange weekend in kunnen.

Ik ben volop de gastenlijst aan het finetunen, heb contact gezocht met zalen en cateraars en ben een moodboard gestart voor een jurk. Volgend jaar lijkt nog zo ver weg en de berg aan to-do's lijkt nog zo hoog :=

Mag ik met jullie even brainstormen hoe jullie 2 kindjes van 4 en 7 laten deelnemen aan het feestgedruis? Onze oudste mag sowieso de ringen dragen, maar de kleinste wil natuurlijk ook. Dus mijn idee was al om ze elk één ring te laten aanbrengen.

Ik zag hier iemand ook bruidsmeisjes vernoemen, hoe nemen die een actieve rol in jullie dag aan?

Ook zou ik onze hond ook graag aan de festiviteiten willen laten meedoen, maar dat lijkt me helemaal moeilijk?

Ons idee van de dag:
- klaarmaken thuis (ik thuis, hij bij zijn ouders)
- first look
- foto's maken
- gemeentehuis
- diner met dichte familie en getuigen
- avondfeest

Echt leuk om hier mee te lezen en ideetjes op te doen, en mee te kunnen brainstormen voor anderen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:06

Van harte met jullie voorgenomen huwelijk Xanthippe :)! Fijn dat het nu na al die coronajaren ook voor jullie in zicht komt. Ik kan je niet helpen met kinderen bij de bruiloft, want onze zal kindvrij zijn :'). Je dagplanning klinkt ongeveer hoe wij het ook gaan doen, alleen de locatie van het klaarmaken is voor ons nog even zoeken!

Iemand hier al leuke ideeën voor huwelijksreizen? We willen graag buiten Europa, een week of 3 weg. Combinatie tussen relaxen en rondreizen zou voor ons ideaal zijn. Perfect weer is geen vereiste maar we vermijden natuurlijk wel graag de plekken waar het regenseizoen is in juni.

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 19:15

Leuk weer een aantal meiden erbij!

Ik heb een heel druk/zwaar weekje gehad maar sprint er hier weer even in.

Vandaag gaan passen en kijken voor een trouwjurk en geslaagd.
Totaal niet wat ik in eerste instantie wilde maar wel heel blij mee.
Staat heel goed.

En mooiste was dat de jurk ver onder budget was,zelfs met de extra kosten erbij nog dik onder budget.
Het is een ladybird jurk.
Na afloop kreeg ik als felicitatie een fles wijn en 2 wijnglazen cadeau van de winkel.
Heel leuke ervaring was het.

Donderdag de trouwdatum vastleggen en melding van voorgenomen huwelijk doen bij de gemeente (is dat hetzelfde als ondertrouw?).

En dan langzaam aan de rest regelen zodat het straks in mijn zwangerschapsverlof niet meer hoeft.

De gastenlijst is al bijna helemaal klaar,paar kleine wijzigingen nog.

Wel leuk compliment van de winkel,met 16 weken zwanger van 3de kindje was ik nog best slank.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 08:40

@eilinora mijn trouwjurk was ook niet hetgeen wat ik had gedacht te gaan kopen. Gek hè? Hij hangt nu bij mijn vriendin en in januari ga ik een afspraak maken om de jurk aan te meten. Wat ontzettend leuk dat ze dat doen. Geeft toch wel iets speciaals. Ik heb mijn trouwjurk net 20 weken gepast en straks weer hard sporten om het eraf te krijgen haha.

Wij twijfelen nog tussen een DJ of een band of een combinatie van…

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:37

November, wij gaan waarschijnlijk geen huwelijksreis doen, dus daar kan ik je niet mee helpen, helaas.

Eilinora, fijn dat je je jurk al hebt! En wat een fijne ervaring met de complimenten en fles wijn.


Wij gaan ook druk verder deze week, met zalen bekijken. Eind deze week zou ik toch graag iets vastleggen, want ik voel de druk wel van zalen waarvan de planning vol zit. Dus dit wil ik echt heel graag gewoon vast hebben liggen. Vanaf vandaag tot en met donderdag elke avond een zaal bekijken, en dan hopelijk knopen doorhakken.
Ik heb ondertussen ook de eerste afspraak vastliggen om jurken te gaan passen, wat kijk ik daar naar uit :wow: Vind het gelijk ook wel erg spannend.

En vandaag een rustige dag op het werk, dus doen we maar wat opzoekwerk om weer wat gezonder te gaan eten, terug te gaan sporten, alles om nog wat strakker te geraken tegen het feest zelf. :D

Hanneke137

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:00

Leuk om te lezen dat iedereen weer zo lekker druk is!! Ik ben momenteel nu ook wat drukker met de bruiloft van mijn zusje. Daar ben ik ceremonie meester en zij trouwt over een maand. Dus kan ik mooi van leren en meenemen.
Van het weekend hebben we foto's gemaakt waar we in ieder geval de safe the date van gaan maken. Wie weet als ze echt goed uitvallen willen we ze misschien ook wel gebruiken voor een trouwkaart. Het was in ieder geval leuk om te doen en er zijn zeker leuke foto's uitgekomen! Moet nu alleen nog even wachten tot dat ik het resultaat kan zien.

Verder hebben we binnenkort vakantie en wil ik zorgen dat we nog wat zaken kunnen afstrepen; voornaamste: Gemeente, DJ en notaris. Oh en in mijn vakantie ga ik voor het eerst jurken passen! Ook erg veel zin in!
Als die dingen allemaal geregeld zijn, dan hebben we de grootste dingen geregeld en kunnen we ons gaan focussen op de details.
Gelukkig zijn we beide vrij relaxed en zitten we op 1 lijn. Dit maakt het allemaal wel fijn en makkelijk om te regelen/plannen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:54

Haha, mijn trouwjurk was ook niet wat ik van tevoren gedacht had! :D Grappig dat er meer zijn met die ervaring. Maar logisch ook, ik draag wel veel (lange) jurken maar zo'n trouwjurk is wel echt heel anders natuurlijk...

Ik had aan het begin van de afspraak voor de jurk wat inspiratiefoto's laten zien en op basis daarvan gingen we de eerste jurken uitzoeken. We waren voorbij de ruimte gelopen waar 'mijn' jurk hing, omdat het merk niet echt aansloot bij hetgene waar ik zelf mee aan kwam in mijn inspiratiefoto's. Maar de dame die mijn afspraak begeleidde draaide om en zei "ik ga je toch even laten kijken hier, vind je het niks dan zijn we zo weer weg". En toen we binnen kwamen in die ruimte zag ik de jurk gelijk hangen :') was meteen helemaal gek van de jurk.

Hanneke137

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:35

Leuk November108 dat het zo kan lopen!!

Ik heb ook een jurk in mijn hoofd, maar geen idee of zoiets mij zou staan. Kan zomaar heel anders uitpakken. We gaat het meemaken. Nog 2 weken!!!! Vind het stiekem ook wel heel spannend. Dadelijk valt het tegen, of niks staat mij aan. En heb je het echt gevoel dat je DE jurk hebt gevonden. Ik kan mij daar nog niet zoveel bij voorstellen. Maar we gaan het meemaken.

Ben ondertussen hard aan het werk aan mezelf om ook lekker in mijn vel te zitten. Zodat het ook echt goed kan voelen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:49

Herkenbaar hoor Hanneke, ik vond het eigenlijk ook spannend. Kan soms met shoppen al heel erg twijfelen en dingen heel vaak aan moeten trekken voor ik een keuze maak.
Had nu met de 1e jurk die ik aan had (expres 'mijn' jurk niet als 1e gedaan) ook dat ik hem hartstikke mooi vond, maar voelde helemaal niet zoiets van oke dit is echt een trouwjurk... Jurk 2 en 3 vond ik helemaal niet bijzonder. De 4e jurk was dé jurk en hier voelde ik me gelijk geweldig in, maar de dame van de winkel zag dat ik nog even tijd nodig had om het te laten bezinken. Het is ook gewoon heel veel op zo'n moment. Zij is toen nog 2 jurken gaan zoeken om te passen terwijl ik even aan het gevoel van de jurk kon wennen en in de spiegel kon blijven staren. Daarna de andere 2 jurken voor de vorm aangetrokken maar ik wilde gewoon 'mijn' jurk weer aan. Toen ik die weer aan had en de paskamer weer uit kwam voelde het ook echt goed.

Het lastigste vond ik nog de mensen die ik mee had, we waren in totaal met 5 man en iedereen heeft toch een eigen mening. Zo waren er 2 die jurk 2/3 helemaal geweldig vonden, en 1 die gek was op jurk 1. Nu kan ik dat heel goed langs me neer leggen, maar ik merkte eigenlijk dat ik alleen de mening van mijn ouders echt belangrijk vond. Mijn moeder heeft een hele andere stijl dan ik, dus ik wist wel dat we wellicht niet helemaal op een lijn zouden liggen. Maar mocht ik het over doen, zou ik wellicht wel minder mensen meenemen, geeft dan toch minder ruis. Vooral als je je wel heel erg de mening van anderen aantrekt.

Hanneke137

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:04

Wij gaan ook met best een groep. En dat zijn dan alleen de zussen en moeders. Maar in het verleden, bij mijn zusje en schoonzusje hebben we daar nooit problemen mee gehad. Daar ben ik niet zo heel bang voor. Het gaat vooral om mijn eigen gevoel. Met kleding ben ik ook altijd vrij moeilijk. Veel twijfelen en later spijt hebben. Daarom ben ik benieuwd of ik echt dat gevoel heb zoals jij; dit is MIJN jurk.

Maar bij jou ook super fijn dat de verkoopster zo'n goed gevoel had wat jij zelf nog niet helemaal door had.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:17

Leuk om elkaars ervaringen te horen!
Ik vond het van tevoren ook heel spannend! Want je krijgt toch bepaalde verwachtingen door programmas zoals Say Yes to the Dress etc. Ik was bang dat niks mij leuk zou staan en dat ik uiteindelijk gewoon iets zou moeten kiezen. En wat als ik wel verliefd word op een jurk maar de rest vindt het niks?

Uiteindelijk was het passen juist heel leuk! Ik had een beetje hetzelfde gevoel als November108. Jurk 1 stond verrassend genoeg super mooi! Jurk 2-4 ook maar niet wat ik zocht. Toen weer jurk 1 aan. Ik vond hem prachtig maar iets hield me tegen. Was dit echt DE jurk? Of gewoon de mooiste van die set die ik heb gepast. Het was namelijk niet precies wat ik zocht. De winkel had ook verder niks wat op mijn idee leek. Dus besloten even te gaan lunchen en erover na te denken, want ik had tenslotte nog een 2e winkel op de planning.
Toen de emoties van de eerste winkel wat gezakt waren wist ik zeker dat het niet de jurk was dus die netjes afgemeld. Vervolgens bij de 2e winkel een aantal mooie jurken aan gehad maar opeens had ik DE jurk aan! Ik vond alles mooi eraan. Maar inderdaad, toch voor de vorm en om het te laten bezinken 2 andere gepast. Ook dan wilde ik gewoon terug die andere jurk in.

Achteraf zei de vrouw die me hielp ook dat ze meteen al wist welke het was want ik stond stil achter de gordijnen te huppelen met een grote glimlach. Niemand van mijn gezelschap kon het zien dus dat was wel leuk! <3 En gelukkig vonden ze DE jurk ook prachtig :D

Eilinora

Berichten: 11926
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 06:45

Ik had ook 1 jurk die ik heel mooi vond zo op de hanger en dat was wel wat ik ongeveer zocht maar toen ik hem eenmaal aan had was het gevoel er gewoon niet.
Hij stond mij niet en dan kan hij zo mooi zijn maar dan word het hem gewoon niet.

Vandaag naar de gemeente om de papieren van voorgenomen huwelijk in te leveren,datum vastleggen en nog de nodige vragen stellen.

Volgende week gaan we beginnen met catering ed regelen.

Wat betalen jullie ongeveer voor de fotograaf en wat doet hij/zij dan allemaal?

Ik heb er een gevonden die heel goed aangeschreven staat, zijn foto's zijn mooi en spontaan wat wij ook wel ongeveer willen.
Hij werkt niet op uren maar met pakketten met diensten.

Ik denk aan het meest uitgebreide pakket,smorgens met klaarmaken er al bij en dan is hij de hele dag aanwezig.
Loopt gewoon overal tussendoor foto's te maken en blijft tijdens het avond feest ook 2 uurtjes en neemt een photobooth mee om alle gasten vast te leggen.
Tevens maakt hij een heel fotoalbum voor je klaar met de foto's die je erin wilt hebben.
Voor dit alles vraagt hij 1650 euro.

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:59

Mag ik mij ook melden?

Ik en mijn vriend gaan trouwen op 07-5-23! *\o/*

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:40

Wat leuk al die jurk-verhalen dames :D. Komt dus overeen dat het vooral heel goed passen en voelen is en dat we niet altijd naar huis gaan met wat we van tevoren bedacht hebben :').

Lijkt me niet duur voor de fotograaf en alles wat je erbij hebt Eilinora. Wij hebben de fotobooth los bij de locatie, volgens mij kost dat rond de 250 euro. Voor onze fotografen, we hebben een stel wat al heel lang samenwerkt, zijn we ongeveer 3000 euro voor kwijt. Maar ik wilde per se een second shooter en dat zorgt al dat het kostenplaatje wat hoger uitvalt. We hebben er geen foto-album bij omdat ik dat graag zelf wil doen.

Een vriend van mijn verloofde (voelt nog steeds raar om dat te zeggen haha) is professioneel videograaf, alleen niet voor bruiloften. Maar hij maakt prachtige video's. Ik hoop stiekem dat hij voor een vriendenprijsje de video wilt gaan doen voor ons :').

Welkom nardxash en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Ik hoop wel dat je 9-5-24 bedoelt, anders moeten we je al feliciteren met je daadwerkelijke huwelijk :D

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:52

November108 schreef:
Wat leuk al die jurk-verhalen dames :D. Komt dus overeen dat het vooral heel goed passen en voelen is en dat we niet altijd naar huis gaan met wat we van tevoren bedacht hebben :').

Lijkt me niet duur voor de fotograaf en alles wat je erbij hebt Eilinora. Wij hebben de fotobooth los bij de locatie, volgens mij kost dat rond de 250 euro. Voor onze fotografen, we hebben een stel wat al heel lang samenwerkt, zijn we ongeveer 3000 euro voor kwijt. Maar ik wilde per se een second shooter en dat zorgt al dat het kostenplaatje wat hoger uitvalt. We hebben er geen foto-album bij omdat ik dat graag zelf wil doen.

Een vriend van mijn verloofde (voelt nog steeds raar om dat te zeggen haha) is professioneel videograaf, alleen niet voor bruiloften. Maar hij maakt prachtige video's. Ik hoop stiekem dat hij voor een vriendenprijsje de video wilt gaan doen voor ons :').

Welkom nardxash en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Ik hoop wel dat je 9-5-24 bedoelt, anders moeten we je al feliciteren met je daadwerkelijke huwelijk :D

Dankjewel!
Nee ik bedoel echt 7-5-24 :D

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:55

nardxash schreef:
Mag ik mij ook melden?

Ik en mijn vriend gaan trouwen op 07-5-23! *\o/*



Proficiat! Mooie periode, al zeg ik het zelf ;) (wij staan gepland op 08/05/2024)

Gisteren naar een zaal gaan kijken en ik denk dat we nog geen 5 minuten binnen waren, of ik was verkocht.
Ze is binnen iets moderner dan wat onze stijl is, maar door het ontvangst, de rondleiding, de uitleg, de mogelijkheden,... is ze eigenlijk perfect. Het buitengedeelte is heel Boho en dat is dan wel weer echt onze stijl.

Voor de vorm gaan we nog even wat traiteurs bekijken, en zien of we zo goedkoper kunnen uitkomen dan een all-in zaal, maar stiekem is mijn keuze al gemaakt :)

Leo

Berichten: 50186
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:10

Al een poosje stil geweest maar; welkom nieuwe bruiden! :D En ook gefeliciteerd!

Wij trouwen 2 mei 2024. Ik ben nu bezig met Save the Date kaartjes, die wil ik begin september versturen. De echte uitnodigingen dan in januari.

Verder hadden we even pauze van alles, de eerste maanden waren een beetje duizelingwekkend. :=
We hebben de locatie (incl catering), het trouwvervoer (waar ik heeeeel blij van werd *\o/* kost een duit maar ik vind het geweldig), de fotografe, locatie voor foto's (en al gescout met de fotografe) en natuurlijk mijn jurk.

Na de uitnodigingen wil ik in het najaar gaan nadenken over de decoratie en een begin maken met zelf maken. Ik heb al wat ideeën.

Ook moeten we de melding van voorgenomen huwelijk nog regelen met de gemeente waar we willen trouwen. Dat willen we ook uiterlijk deze maand geregeld hebben. Langzaam pakken we het dus weer een beetje op.

Wat dan nog sowieso moet;
Decoratie
Muziek (we wilden gewoon een spotify lijst maar laatst hoorden we bij een van onze buren op een feestje een onwijs leuke akoetsische gitarist / zanger dus daar willen we nog even naar informeren)
Uitnodigingen natuurlijk
Pak voor mijn verloofde
De ringen

Genoeg nog, maar het krijgt steeds meer vorm!

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:15

Wij trouwen heel kleinschalig , bij het gemeentehuis huis.

We houden een receptie en hebben daar ook al de ruimte voor geregeld

We moeten alleen de taart, snacks en drinken
Kijken wat we willen qua lunch en met de koffie en gebak.
Kaarten afmaken

jojoleinee

Berichten: 2683
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:03

Dan zitten we met veel vlakbij elkaar. Wij hebben nog niks vastgelegd, maar hebben een aantal opties bij locaties voor 01-05-2024!
Omdat het redelijk kortdag is, vonden we he spannend of er nog locaties vrij zouden zijn, maar we hebben zelfs keuze. Na onze vakantie nog 2 locaties bekijken en dan de knoop doorhakken.
Eind van de maand ga ik ook naar jurken kijken, een thema hebben we wel al bedacht en Eind van de maand ook eerste gesprek met foto-/videograaf :D.
Het scheelt denk ik dat alles nog vrij is omdat 1 mei op woensdag valt. Voor ons toch een perfecte dag, want we zijn dan 10 jaar samen en het valt in de meivakantie (waar we allebei mee te maken hebben) en de rest vraagt maar vrij :o