Huishoudbeurs 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:59

Hal 3, maar we hebben helaas geen baby sokjes..

Ik heb verhalen gehoord over het parkeren.. Mensen werden 4 uur van het ene parkeerterrein naar de andere gestuurd.

Drukte in de hallen vond ik meevallen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 23:17

De verhalen die rondgaan over vandaag, zowel het parkeren maar ook over in de hallen zijn niet mals zeg. Ben nog eens goed naar die plattegrond gaan kijken maar als we hal 10 en 12 volledig missen is het ook niet zo gek dat het druk wordt in de resterende hallen. 3 is er extra bijgekomen maar ik begreep dat er in 2 niet veel meer is dan koffie en een podium dus eigenlijk vervangt 3 dan meer 2 dan dat het extra is. Dus best logisch met 2 grote hallen minder dat er meer mensen op een hoopje komen :=

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:03

Drukte in de hal vond ik meevallen. Op de margriet was het veel drukker.

Maar wij delen niks gratis uit, dus misschien dat het op andere plekken wel veel drukker was.

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:34

Was even druk bij binnenkomst maar het was goed te doen vandaag.
Vond het wel leuk.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 21:26

Gelukkig Mando, de verhalen zijn de laatste dagen ook echt wel beter. Het is wel oprecht een stuk kleiner dat kun je zo zien aan de plattegrond, maar hopelijk alsnog wel leuk, nog twee nachtjes slapen voor mij :D

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 06:59

Ik ben ook gisteren geweest. Erg leuk! Gezellige drukte en leuke koopjes. Vooral het 'shop till you drop' gedeelte en de foodhal waren het drukste. De rest was prima te doen.

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 07:48

Ik ga vandaag, samen met mijn zusje en moeder.
Kan helaas geen hele dagen lopen, dus ik heb een rolstoel bij me. Hopelijk valt het mee met de drukte, al voorspellen ze vandaag een 'rustige' dag.


Ik heb ook de 'niet zo malse' recensies gelezen, maar wij gaan er hoe dan ook een leuke dag van maken.
Heb een paar dingetjes die ik graag wil kopen (aardappelschilmesjes, snijplanken, opzetstukjes voor de tandenborstel en eventueel scheermesjes).

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 13:17

Ik denk dat de slechte recensies vooral van de zaterdag waren, wat ook begrijpelijk is want het was die eerste dag gewoon echt absurd druk waardoor ongeveer alles mis ging wat er mis kon gaan als je het zo hoorde. De reacties op de dagen daarna zijn stukken beter. Ja het is een stuk kleiner dan eerst maar los daarvan was het wel prima geloof ik. Wij gaan dus morgen, dus we gaan het zien, heel benieuwd!

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:48

Misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om zelf nog iets van een (extra) tas mee te nemen of zo?

We zijn er nog nooit geweest en je ziet altijd mensen met tig spul/goodies terug komen, dus dat zaten we ons nu af te vragen. :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 14:02

Als je geen trolley meeneemt zou ik zeker een bigshopper ofzo meenemen. Mensen lijken dit jaar wel een stuk minder te kopen en ook minder te krijgen maar iets van eigen opbergruimte lijkt me zeker een must.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:06

Ik ging afgelopen zaterdag naar de 9 maanden beurs, vertrok om 10u en was er pas om 14:30 :')
Van alkmaar naar amsterdam, normaal 45 minuten haha. Hebben er zo'n 4,5 uur over gedaan.
Toen we bij de RAI aankwamen, zeiden ze parkeren is vol je moet bordjes met 11 volgen. 1,5 later waren we bij 11, werden we weer terug gestuurd naar de RAI _O-

Normaal doe ik elk jaar ook de huishoudbeurs, maar was al blij dat het gelukt was om alle kraampjes van de 9maandenbeurs te bezoeken in 3 uur haha.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:26

Zaterdag 18 februari was inderdaad verschrikkelijk. Wij moesten naar P2 maar werden eerst naar de RAI gestuurd omdat we route 11 zouden moeten volgen maar dit bleek een typefout te zijn. Hebben "maar" een uur in de file gestaan. Uiteindelijk bij P2 aangekomen de bus genomen naar de huishoudbeurs. Verkeerswachters die aangereden werden, agressieve mensen, het was er allemaal. De 9 maandenbeurs vond ik echt heel erg leuk en gezellig, goed geregeld. Maar de huishoudbeurs was verschrikkelijk. Wat een drukte, je viel over de trolleys heen. Overal lag rommel op de grond en etenswaren. Om 1 uur was al heel veel op bij de standjes waar je eten kon halen. Het was zo ontzettend druk dat je niet normaal kon rondlopen en het was smerig en vies.

De 9 maanden beurs vond ik wel heel erg leuk en goed geregeld.

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:46

Ik ben op zaterdag voor de eerste keer naar de huishoudbeurs geweest. Waren met de trein vanuit het Noorden (Beilen). Reis liep super, zagen vanuit de trein de file op de snelweg. Weg van het station naar de RAI is al wel gezellig, werden daar ook gratis big shoppers uitgedeeld. Qua gratis spullen viel het tegen. Bij de stand van KNORR kon je soep en pasta krijgen na inschrijving van de nieuwsbrief.
Ik vond het ook tegenvallen qua merken. Had bijvoorbeeld ook Milka, Blokker, Xenos etc verwacht.
Koopjes vielen ook tegen, weinig zitplaatsen en weinig horeca punten.
Libelle zomerweek vind ik leuker.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:36

Wij gaan morgen. Is het slim om contant geld mee te nemen? Of kun je overal pinnen?

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:40

Eleadoras schreef:
Wij gaan morgen. Is het slim om contant geld mee te nemen? Of kun je overal pinnen?


Je kunt vrijwel overal pinnen. Op een heel aantal plaatsen kun je niet eens contant betalen.

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:51

Ik had een trolley bij me waar ook mijn jas in zat, kluisje was 9 euro hoorde ik

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:24

Ik hoor veel mensen klagen dat het op veel plekken alleen pinnen is.

Op de huishoudbeurs hoor je natuurlijk wel een trolley bij je te hebben.. :')

Zo druk als zaterdag is het niet meer geweest, hoor niemand meer klagen over het parkeren.
Het zal morgen en overmorgen iets drukker worden, maar niet zoals zaterdag.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:27

Wij hebben al een parkeerticket gefixt. Ik ga al jaren naar de hhb, maar een trolley neem ik toch echt niet mee :') vorige jaren konden we halverwege ook even naar de auto om spullen te droppen

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:58

Ik was er vandaag, super gezellig gehad met mijn vriendin maar ik vond de stands wat tegenvallen…. Miste ook best wat grote merken in de foodhal!

Flint09
Berichten: 408
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:59

Ik ben vandaag geweest , parkeertip : de Flow garage aan de Gelrestraat , was om half 12 voldoende plek en hooguit 5 min. lopen naar de RAI :j

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:53

Wij zijn ook vanavond geweest en vonden het erg leuk! :D
Viel wat tegen qua gratis dingetjes of samples, maar weet natuurlijk niet of dat eerder meer was. Vooral altijd verhalen gehoord van mensen erover. :+

Wel qua koopjes goed geslaagd met o.a. een leuk snackpakket voor m'n hond en had bij een prijzenrad nog wat gewonnen. *\o/*

We hebben wel bedacht dat we volgend jaar een hele dag gaan, hadden nu eigenlijk tijd tekort. :))

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 04:03

Ik zie dit topic nu pas.
Ben afgelopen zaterdag samen met mijn moeder geweest. Ons standaard uitje samen.
We vonden het erg jammer dat het een paar jaar niet georganisserd was, dus we hadden er nu weer veel zin in.

De rit erheen en parkeren waren geen probleem, verliep soepel. We hebben gewoon bij de RAI kunnen parkeren (wel erg duur).
Eenmaal in de RAI viel mij op dat 1 hal deels was afgesloten, omdat ze het niet gevuld kregen denk ik?
Verder waren er minder hallen dan vorige jaren, en dus ook veel minder standhouders.
Ik miste een aantal grote merken, die er voorgaande jaren wel waren.
Wat ik ook erg jammer vond is dat de 9maanden beurs in een ander deel was, waar je een apart entree ticket voor moest kopen.
Daar stond namelijk Mepal, waar ik graag langs had gewild, maar om daar nou weer extra entree voor te betalen... Dus gemist.
Waar wij normaal tussen 18:00 en 19:00 zoiets hadden van "goh we zijn nu echt wel moe, laten we maar naar huis gaan', waren we nu om 15:00 helemaal uit gekeken.
Het viel dit jaar dus best wel tegen.
Maar volgend jaar gaan we gewoon weer hoor.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Huishoudbeurs 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 13:21

We zijn gisteren geweest en hebben het serieus van opening tot sluit volgehouden. Heerlijke dag gehad! Twee keer meegedaan met de bingo, maar niets gewonnen helaas.
Boek bij BBB gekocht met korting, paardenvet en snacks voor de hond bij duodog, afwasmiddel bij ZOschoon en nog een hondenspeeltje bij pets unlimited. Toch nog best veel gratis klein spul verzameld ook, mede doordat we kaarten gewonnen hadden hun prostairs waar ook een goodiebag hoorde maar ze geven zelf aan dat iedereen die interesse heeft in hun product ook een goodiebag mee kan krijgen. Al met al zeer geslaagde dag en ons dus ondanks dat het kleiner was zeker niet verveeld.

@Miranda hal 1 was volledig in gebruik, de deels afgesloten hal die jij bedoelt was hal 5.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:03

Alwiene schreef:
@Miranda hal 1 was volledig in gebruik, de deels afgesloten hal die jij bedoelt was hal 5.


Ik zei ook 1 hal, niet hal 1

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 01:46

MirandaDvG schreef:
Alwiene schreef:
@Miranda hal 1 was volledig in gebruik, de deels afgesloten hal die jij bedoelt was hal 5.


Ik zei ook 1 hal, niet hal 1


Verrek, sorry verkeerd gelezen!