Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danobo
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-07-17

Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 09:40

Wij wonen in de randstad en we zijn opzoek naar een leuke woonplaats wat voldoet aan onderstaande wensen/ eisen voor ons en de kinderen:

- In echt mooie natuur kunnen paardrijden
- Fijne opties voor pensionstalling
- Voorkeur denken we aan omgeving veluwe
- Veilige gemeente
- Middelbare scholen (mavo/havo) in het dorp/stadje zelf
- Vervolgonderwijs in de buurt (mbo/hbo)
- Leuk voor tieners
- Gezellig Winkelcentrum in de buurt

We willen wat leuke plaatsen gaan bezoeken / weekendjes heen boeken maar ik weet gewoon niet zo goed waar te beginnen.

Wie weet of woont in het allerleukste plaatsje van het land? :o

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:41

Met de middelbare school & vervolgonderwijs in de buurt beperk je de zoektocht behoorlijk gok ik zo.

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:46

Omgeving Wageningen/ede?

Vooral vervolgonderwijs wordt lastig. Wat is er mis met op kamers gaan? Of dagelijks met de trein?

Ik kom uit Zeist, dat voldoet redelijk aan je wensen. Regio Utrechtse heuvelrug kan dus ook. Is wel stuk prijziger dan Veluwe

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:51

Dieren, Eerbeek of Rheden voldoen ook een heel eind aan je wensen, dan zit je relatief dichtbij Arnhem voor de grote en leuke dingen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33851
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:56

Ommen?

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:59

De oost en zuidkant van de Veluwezoom. Grofweg Loenen-Eerbeek-Laag Soeren-Dieren-Ellecom-De Steeg-Rheden-Velp-Rozendaal.
Dieren, Velp en Rozendaal hebben een middelbare school. Beroepsonderwijs zit in Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen en Zutphen het dichtst bij. Met ov prima te bereiken.

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:11

Je zou het niet zeggen maar zelfs Amsterdam voldoet bijna prima hieraan ( of eigenlijk Amstelveen en dan tegen Amsterdamse bos)
Of het gooi bij de Bussemse heide / bossen bij Laren /Huizen.

Of meer hoge Veluwe bij Arnhem.
Utrechtse heuvelrig is ook prachtig


Ik snap hel goed wat je met je vraag bedoelde. Maar omdat je ook wil dat het leuk is voor tieners en met goede opleidingen dacht ik dat het ook een idee is om even out of the box re denken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:24

Wat is in de buurt voor jullie? Half uur met de trein, oid?

Ladyson

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:45

Ik dacht gelijk aan Ede!

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:07

Sidenote, wij wonen in Eerbeek. Wonen is heerlijk, pensionstalling in de omgeving is crap. :')

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:32

Ladyson schreef:
Ik dacht gelijk aan Ede!

Ik ook!
En daarnaast Amersfoort en Veenendaal.

thequeensmum
Berichten: 3574
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:36

Harderwijk? Leuk stadje, mooie omgeving, veel bos en ook water. Middelbare scholen aanwezig en met ov voor vervolgonderwijs snel in Amersfoort, Zwolle etc.

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:58

Waarschijnlijk niet je bedoeling, maar ook in de Randstad kun je vinden wat je zoekt. In Castricum (en Heemskerk) bijvoorbeeld. Prima middelbare scholen, prima stalling, aan duin, strand en bos, veilig etc.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:01

upendo schreef:
Sidenote, wij wonen in Eerbeek. Wonen is heerlijk, pensionstalling in de omgeving is crap. :')

Goede pensionstalling vinden absoluut. Iets met een speld en een hooiberg. Wel een ding om rekening mee te houden.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:07

Totaal uit de buurt waar je zoekt. Maar ik woon in Nistelrode (NB). Vanuit hier zit je zo in de Maashorst, een heel groot natuurgebied met ook loslopende paarden en koeien, ruiterpaden. Heb er hier veel gereden. In het dorp zelf vind je een aantal winkeltjes, kruidvat, jumbo, en veel kappers. Ook zijn er leuke terrasjes aanwezig. Wil je een groter centrum heb je heesch, oss en uden op 5-15 minuten afstand. Nijmegen, Den Bosch en Eindhoven zit je ook met een half uurtje.
Qua (middelbare) scholen heb je zowel in Uden, Heesch en Oss. Hier fiets je zo'n 15-30 minuten op, dus prima te doen.

In pensionstalling ben ik zelf niet heel erg thuis, maar ik weet dat er genoeg in de buurt zitten iig!

_Mars

Berichten: 482
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Opzoek naar de allerleukste woonplaats :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:29

Omgeving Loonse en Drunense Duinen?
Waalwijk/Loon op Zand/Drunen etc.?

haffiefreak

Berichten: 1680
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:43

Misschien iets wat je totaal niet zoekt, maar richting het noorden dan?

Meppel, Steenwijk, Wolvega.
Dichtbij het Drents Friese wold, De Eese. Kun je erg leuk buitenritten maken
De pensionstalling heb ik geen verstand van hier in de omgeving.
Meppel wel leuk om te winkelen. Ook ben je zo met de trein in Zwolle.
Vast scholen genoeg.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:08

Gezien dit topic beter op LZP past verplaats ik het daar naar toe.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:31

Daihyo schreef:
De oost en zuidkant van de Veluwezoom. Grofweg Loenen-Eerbeek-Laag Soeren-Dieren-Ellecom-De Steeg-Rheden-Velp-Rozendaal.
Dieren, Velp en Rozendaal hebben een middelbare school. Beroepsonderwijs zit in Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen en Zutphen het dichtst bij. Met ov prima te bereiken.


Deze omgeving ben ik ook naar toe verhuisd een paar jaar geleden. Voldoet aan vrijwel al je wensen, maar een goede pensionstalling vinden is hier echt crisis. Ik woon hier ontzettend fijn na mijn hele leven rond om Utrecht gewoond te hebben, maar ik mis een fijne plek voor m’n paard echt, dus die staat nu ergens aan de Duitse grens.. Daar baal ik van.
Iets om rekening mee te houden hoe belangrijk je dat vind en even verdiepen in of er pensionstallen zijn die aan je wensen voldoen, meeste voorzien hier niet in de basisbehoeftes van het gemiddelde paard namelijk, uitzonderingen daar gelaten.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:40

Hilversum (zuid) :D vlakbij Utrecht & Amsterdam en Hilversum zelf is ook erg leuk en levendig. Als je aan de rand woont loop je zo de natuur in, met kilometers ruiterpaden en veel keuze aan pensionstallen.
Voldoet aan al je eisen (goed, behalve Veluwe) maar je moet ook wel flink je portomonnee trekken in deze omgeving. Zowel voor een huis als voor stalling en als je van de rust van de Veluwe houdt kun je er beter niet komen want het natuurgebied is nogal populair. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:55

Leuk!! Heel fijn gevoel dat het hele land voor je openligt!
Ik heb ooit dit topic geopend met nagenoeg dezelfde eisen (alleen dan een universiteit als onderwijs) : mss kun je daar wat mee.

[HTT] Leuke woonplaatsen met bos

Voor ons was de universiteit best belangrijk, en ook het stadse, en dus zijn we uiteindelijk in Tilburg geëindigd. Qua vervolgonderwijs heb je hier alles, van MBO tot en met universiteit. De huizenprijzen zijn er voor een grote stad extreem laag (https://www.raisin.nl/sparen/waar-een-huis-kopen/ bv. :D ), dus daar hadden we ook een huis gevonden waar ons bod snel werd geaccepteerd. En je hebt er dus een grote stad waar echt heel veel te doen is. Wij wonen bijna direct aan het stadsbos, in een wat duurdere buurt (maar nog steeds peanuts als je randstadse taferelen gewend bent) waar je heerlijk kunt wandelen in het stadsbos. Met de fiets ben je er wat sneller doorheen, maar wij zitten ook zo ook zo bij de Rielse heide bv. En als je écht gave natuur wil ben je ook zo in oisterwijk, of bij de drunense duinen, of bij Dorst. Wij hebben geen paard meer, maar als ik die wel had zou ik die daar neerzetten. De binnenstad zou ik overigens niet willen wonen, want veel slechte wijken en een beetje een troosteloze bedoening. Maar om te stappen, te eten, en te winkelen (is echt vorige maand een leuk nieuw stuk geopend in de binnenstad) heb je wel een leuke binnenstad.

Ik denk niet dat het de mooiste stad van Nederland is, en je hebt in de stad ook niet de allermooiste natuur :D Maar die heb je wel op korte afstand (de duinen hier zijn waanzinnig!) En ik geniet onwijs van de mix van beide en het feit dat we echt een heerlijk huis hebben kunnen kopen waar we in de randstad alleen maar van konden dromen. Als budget en universiteit minder een ding was, dan hadden Breda (mooiere binnenstad, en meer bossen in de buurt, en ook iets dichterbij de randstad) en Waalwijk (zit je zo in de duinen, en ook centraal gelegen t.o.v. de grote Brabantse steden en Utrecht) ook een goede kans gemaakt. Ik heb zelf geen paard meer, maar pensionstalling en uitrijmogelijkheden heb je hier meer dan genoeg :j .

Bij de veluwe schijnen Dieren, Rheden, en Velp leuk te zijn :j Maar dat is wel echt wat dorpser dan hier, voor mijn gevoel (maar dat is uitsluitend gebaseerd op korte vakanties :') ).

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:07

Faelynn schreef:
Daihyo schreef:
De oost en zuidkant van de Veluwezoom. Grofweg Loenen-Eerbeek-Laag Soeren-Dieren-Ellecom-De Steeg-Rheden-Velp-Rozendaal.
Dieren, Velp en Rozendaal hebben een middelbare school. Beroepsonderwijs zit in Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen en Zutphen het dichtst bij. Met ov prima te bereiken.


Deze omgeving ben ik ook naar toe verhuisd een paar jaar geleden. Voldoet aan vrijwel al je wensen, maar een goede pensionstalling vinden is hier echt crisis. Ik woon hier ontzettend fijn na mijn hele leven rond om Utrecht gewoond te hebben, maar ik mis een fijne plek voor m’n paard echt, dus die staat nu ergens aan de Duitse grens.. Daar baal ik van.
Iets om rekening mee te houden hoe belangrijk je dat vind en even verdiepen in of er pensionstallen zijn die aan je wensen voldoen, meeste voorzien hier niet in de basisbehoeftes van het gemiddelde paard namelijk, uitzonderingen daar gelaten.

Ik heb ze daarom bij vrienden aan huis staan inderdaad. Woon zelf ook in deze regio. Ik ben 5 jaar geleden vanuit de Randstad verhuisd. Ik heb in De Steeg gestaan, maar kon daarna geen fijne plek meer vinden. Daarom terug naar de basis en alles zelf doen op een mooie plek.

Menino: Dieren en Velp zijn wel echt grote dorpen met veel voorzieningen. En Velp ligt tegen Arnhem aan. Niet per sé heel dorps. De rest zijn wel echt dorpen.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:21

Borisje schreef:
Hilversum (zuid) :D vlakbij Utrecht & Amsterdam en Hilversum zelf is ook erg leuk en levendig. Als je aan de rand woont loop je zo de natuur in, met kilometers ruiterpaden en veel keuze aan pensionstallen.
Voldoet aan al je eisen (goed, behalve Veluwe) maar je moet ook wel flink je portomonnee trekken in deze omgeving. Zowel voor een huis als voor stalling en als je van de rust van de Veluwe houdt kun je er beter niet komen want het natuurgebied is nogal populair. :Y)



Helemaal mee eens, ook dicht bij de loosdrechtse plassen, goede scholen, leuke dorpjes eromheen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34748
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:33

Ede, Veenendaal. Genoeg plekken voor je paard in deze regio, veel scholen ( mbo en hbo in Ede, universiteit in Wageningen, Utrecht en Arnhem/Nijmegen vanuit Ede prima te doen met OV, Veenendaal binnen klein halfuur in Utrecht en binnen 1 uur in Amsterdam) en bossen van de Heuvelrug en de Veluwe vlakbij. En genoeg te doen voor kinderen in de tiener leeftijd.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:29

Ik zou ook eens naar het zuiden kijken.
Waalwijk, Drunen en Loon op zand liggen aan de Loonse en Drunense duinen. En ook Helvoirt en Cromvoirt. Scholing (basis en middelbaar) is hier prima, en studeren kan in Tilburg en Den Bosch. Prachtig gebied hier!
Je kunt hier echt uren rijden.