Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:36

Voor mij is dat logisch. De vraagprijs is wat ik er minimaal voor wil hebben. Om een minimumprijs vragen vind ik ontzettend irritant. Dus dat is dan de vraagprijs. Als je minder wilt betalen dan mag je bieden, maar dan wacht ik gewoon verdere biedingen af. Als je het gelijk wil hebben, dan betaal je mij gewoon de vraagprijs. Niet meer dan logisch voor mij.

Wiwabalia

Berichten: 4703
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:27

mvdende schreef:
Is het tegenwoordig normaal dat er géén enkele onderhandelruimte meer is?

Dit is de zoveelste al waarbij de vraagprijs de absolute minimumprijs is.

Ik ben gewend dat er altijd wel wàt speelruimte is voor onderhandelen, maar tegenwoordig lijkt dat niet meer te zijn?

Rete irritant in ieder geval!!


Je bent niet de enige, ik doe dat ook altijd. Bied wel realistisch maar zeker niet altijd de vraagprijs.

Zelf zet ik spullen voor iets € meer op MP, en bedenk zelf dan wat ik er minimaal voor wil hebben.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:35

En dat leidt er toe dat iedereen gaat onderbieden :)

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:50

Ik vind een vraagprijs ook klinken als onderhandelbaar…
Maar bieden onder een minimum prijs is een no go…
Reageer daar zelf dan ook verder nooit op.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:18

Ik had er pas nog een, ik had iets voor 225 erop gezet. Gewild artikel. Eerst bood diegene 135. Dus ik stuurde terug dat ik dat te weinig vond. Vervolgens vroegen ze mijn minimale prijs. Dus ik gaf 200 aan. Vervolgens stuurde ze terug 'Voor 170 euro wil ik het graag op komen halen in dat geval.'

Ondertussen kreeg ik al een ander bod binnen, dus ik stuurde maar terug dat ik verder ging met de volgende geïnteresseerde. Kreeg ik 'Apart.....' terug. Toen heb ik ook wel even de waarheid verteld en gezegd dat ze de gunfactor wel kwijt waren door na vragen naar mijn minimale prijs alsnog daaronder te gaan bieden.

Een uur later heb ik het product gewoon voor de vraagprijs verkocht. :+

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:23

Dat zou ook mijn reactie zijn zelfs als ik géén andere koper achter de hand zou hebben.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:34

Haha ja ik ook hoor, maar het was gewoon het lekkerst om te kunnen zeggen dat ik dan verder ging met de volgende. Doei, kans gehad. :wave:

flintstones
Berichten: 142
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:37

niet op marktplaats maar als standhouder op een rommelmarktje...
had nog een overschotje handtassen van een gestopte winkel, niet veel meer, een paar met nog plastiek aan, vrouw vraagt hoeveel ik vraag.
Ik zei '1 euro'
zei '50 cent'
nouja dan mag het nog mooi blijven liggen 1 euro is al spotgoedkoop

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 07:52

Zomaar out of the blue 2 oude ovenschalen verkocht. Stonden er al een tijdje op. Iemand moest van Zuid naar Noord en had tijd om halverwege onderweg de schalen op te halen. Was een verjaardagskado en ik ben 2 erfstukken kwijt. Geen gemiep overde prijs :D

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:47

Hier recent een bijzonder fijne ervaring!
Ik heb een stalkast overgenomen, helemaal uitgemeten en zou precies in de auto moeten passen.
Kom ik daar aan, stalgenoot van verkoper ontving mij op stal.
Bleek dat de verkoper meerdere kasten te koop had gehad, een grotere en een kleinere maat.
De kleinere maat was al verkocht en nu bleek dus dat de afmeting van de kleinere kast online stond.
Afijn, dit was dus de grotere kast. Op zich niet erg want meer ruimte was alleen maar fijner, alleen pastte hij daardoor niet in de auto. Ik zei dus dat ik dan moest kijken of ik een trailer of aanhanger in de omgeving kon huren.
De stalgenoot heeft zich geen moment bedacht en vroeg waar de kast naartoe moest, waarna ze zei "oh dan breng ik hem wel even!".
2 minuten later had ze een vrachtwagentje voorgereden en een half uur later stond de kast op bestemming (27 minuten rijden vanaf daar).
Ik heb gevraagd of ze een tikkie voor de onkosten kon sturen (voor een aanhanger of trailer zou ik immers ook geld kwijt zijn, de kast was echt zijn geld dubbel en dwars waard), kreeg ik een dag later een appje met een tikkie van €15 voor de onkosten.
Ik had echt minimaal €50 onkosten verwacht dus dat was een aangename verrassing naast dat dit echt top was dat ze mij zo hebben willen helpen. :D

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:07

Awh, wat fijn!
Heb je nog met de verkoper gehad over dat de verkeerde maten er bij stonden?

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:29

@Gowlan. Wat heerlijk om ook eens te lezen dat er nog hele aardige en behulpzame mensen zijn.
Dat maakte jouw dag toch helemaal goed?

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:09

Wat zijn jullie ervaringen met via mp met dhl versturen?
Ik heb woensdag of donderdag via mp een verzendlabel aangemaakt, afgegeven bij dhl punt en zelf gescand. Normaal als ik zelf via dhl een verzendlabel aanmaak, krijg ik altijd een mail dat mijn pakje is afgegeven en gescand. Nu heb ik geen bevestiging gekregen en als ik via mp kijk, zie ik alleen maar dat het pakje is aangemeld en is er dus helemaal niets met het pakje gebeurt.

Ik verzend normaal zelf veel via dhl en daar is nog nooit iets misgegaan. Nu doe ik het een keer via mp met dhl en is mijn pakje opeens niet gescand en kwijt??

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:13

Ik doe als het even kan alles met DHL omdat postnl hier zo waardeloos is.
Ook bij marktplaats dus en nog altijd gewoon goed gegaan.

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:13

Nog nooit problemen gehad met dhl via marktplaats
Zowel ontvangen of verzenden

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:23

Ik heb pas gehad dat dat gebeurde bij de verkoper. Ze had het geld maar teruggestort want was het verzendbewijsje kwijtgeraakt. Op 15 april verstuurd en 2 mei werd het pakket opeens bezorgd. In de tussentijd totaal geen updates voor de track en trace en DHL wilde ook geen onderzoek opstarten want geen verzendbewijs.

Dus vooral de tip om je verzendbewijs op de foto te zetten en meteen door te sturen naar de koper. Mocht er dan gedoe komen heb je iig bewijs dat je verstuurd hebt én kan DHL een onderzoek starten.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:32

Heb toevallig vorige week iets via DHL laten komen. Doos kapot vol met labels, stickers en tape van DHL
Webshop vroeg om een recentie. Tja een duur product mottig verpakken? dat is de kat op het spek binden.

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:38

Heeft iemand van jullie wel eens een (ver)koop kunnen ontbinden nadat er betaald was met een betaalverzoek?

Ik had vandaag iets wat nog helemaal nieuw was verkocht, koopster had snel betaald met een betaalverzoek inclusief verzendkosten. Toen ik het product pakte om in te pakken, zag ik dat het ondanks dat het niet gebruikt was, het er eigenlijk niet meer als nieuw uitzag.

Direct een foto gestuurd naar koper, deze wilde de koop annuleren. Het bedrag stond al op mijn rekening en kon ik terugboeken naar haar. Maar haar geld voor de verzending kon ze nergens via mp terugkrijgen.

Uiteindelijk heb ik haar het product gratis toegestuurd, zodat ze alleen verzendkosten kwijt is.

De volgende keer loop ik eerst het product nog even na voordat ik een betaalverzoek verstuur, want dit is toch wel vervelend voor zowel verkoper als koper.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:13

Kan gebeuren, maar netjes opgelost!

Yom
Berichten: 3804
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:32

wat denken jullie....nog een kans geven?

Iemand mocht gister bij mij gratis wat ophalen, dus ik zeg stuur me maar een pb (was via FB). Korte tijd later stuur ze me een berichtje waarop ik meteen antwoord kun je tussen 12 en 13 uur. (vroeg ik om 10 uur)
Om 11.30 nog eens gevraagd, maar ze reageert om 15 uur met oohh zie het nu pas

Ik meteen weer gereageerd dat het handig zou zijn als ze de berichtjes in de gaten houdt zodat we wat af kunnen spreken. En gezegd dat ik om 19.30 ook thuis zou zijn of vandaag om 19.30

Adres had ze al gekregen maar geen reactie dus om 19.30 sws alweer voor niets zitten wachten
Om 23 uur heb ik maar een berichtje gestuurd dat ik het aan iemand anders geef

Stuurt ze vandaag om 11 uur een berichtje dat ze vandaag wil komen omdat ze niet altijd achter internet zit. Dat snap ik, maar als je iets op wil halen dan kijk je toch wat vaker

Of ben ik te streng en moet ik nog een kansje geven

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:41

Ik ben dan egoïstisch denk ik....
Is er veel animo kan een ander het komen halen. Is er weinig animo geef ik haar nog een kans want ik wil dan heel egoïstisch van mijn zooi af :D

Yom
Berichten: 3804
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:46

gaat anders naar de dierenambulance, die zijn er dan ook blij mee. Dus dat wordt het dan nu maar

Schuur_

Berichten: 4904
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:58

Als er een ander is gaat die dan gewoon naar de andere. In het geval dat er geen andere kandidaten zijn zou ik toch nog even proberen. Maar als ze niet antwoordt zou ik er ook niet speciaal voor thuisblijven

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:23

Of buiten zetten als ze kunnen komen op een moment dat jij niet kan. Mits dat gaat bij jouw woning
ik blijf niet meer snel thuis, zet het buiten en dan halen ze het daar maar op. Nu ligt mijn deur niet direct aan de straat dus dat zal niet overal gaan

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:01

Vandaag voor het eerst wat op Marktplaats gezet! (mijn wedstrijdlaarzen van vroeger)
Ben heel benieuwd of ik reacties ga krijgen en natuurlijk ook wat voor reacties haha.