Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:02

Tink89 schreef:
Ligt ook aan het product. Ik zoek nu een ikea draagbaar inductiekookplaatje. Nieuw met garantie 40 euro. Staan op marktplaats voor 35. En dan bij navraag zonder garantiebewijs, maar 'echt heus maar een paar weken gebruikt '. Ja vast...


Aankomende week bij de Lidl voor € 34,99

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 07:55

Marie111 schreef:
Tink89 schreef:
Ligt ook aan het product. Ik zoek nu een ikea draagbaar inductiekookplaatje. Nieuw met garantie 40 euro. Staan op marktplaats voor 35. En dan bij navraag zonder garantiebewijs, maar 'echt heus maar een paar weken gebruikt '. Ja vast...


Aankomende week bij de Lidl voor € 34,99


Txs, maar dan ga ik liever voor die van ikea. Als er dan iets mis mee is, kan ik gewoon omruilen voor een nieuwe.

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:43

Vanavond bij Undercover in NL een oplichter op marktplaats..

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:50

Ik heb twee nachtkastjes erop staan en kreeg een bod van 10 euro (vroeg 15). Ben akkoord gegaan en gisteren zou ze, ze komen ophalen.
Kort van te voren kreeg ik dat ze auto pech heeft en niet kan komen. Gevraagd of ze weet wanneer ze ongeveer denkt te kunnen om de nachtkastjes op te komen halen. Uiteraard gelezen en geen reactie meer, zal wel een smoes zijn geweest :')

Michelle_96

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:11

Hier zaterdag een compleet flippende verkoper gehad, zouden een zwembad ophalen eind van de middag. Helaas dacht de kleine man in mijn buik daar anders over en bewoog amper. Dus ipv zwembad ophalen moesten wij naar het ziekenhuis voor een controle naar het ziekenhuis. Hierdoor lukte het ophalen van het zwembad niet meer. Dit heb ik direct na mijn telefoontje met het ziekenhuis doorgeven aan meneer. Maar deze begon compleet uit zijn plaat te gaan en te schelden en tieren dat ik loog en altijd die poedersuiker smoesjes. Toen maar een foto gemaakt dat ik daar lag aan de monitor zo van dan kan je misschien normaal doen. Maar dit was allemaal maar nep en hij hoopte dat het kind wat er toch niet was inmiddels dood was... uiteraard meneer gemeld bij marktplaats en zijn account is vanmorgen door marktplaats verwijderd want kan hem niet meer vinden.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:44

Wat een idioot :+
Een ander zou waarschijnlijk niet eens de moeite hebben genomen om het door te geven.

Mensen hoeven bij mij geen smoesjes te gebruiken :')
Als iemand toevallig niet kan of het niet meer willen mogen ze daar eerlijk in zijn.
Doe daar echt niet moeilijk over, alleen mensen die niet op komen dagen en ook niks laten horen heb ik een schijthekel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:45

Dat is wel bizar hoor, ik snap best dat mensen argwanend zijn en denken dat het een smoes is, maar als jij zelfs een foto stuurt zou ik mij als verkoper echt kapot schamen en duizendmaal excuses aanbieden.

Alles goed met jou en de baby?

Michelle_96

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:59

Ik hoop dat hij nu beseft wat hij heeft gezegd en zich kapot schaamt, ga natuurlijk niet rapporteren als ik gewoon geen zin had om te gaan.

Gelukkig gaat alles hier verder goed met mij en de kleine man!

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:27

Ik hoop idd ook dat die verkoper behoorlijk schaamt. Wat een loser !

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:30

Sterkte/beterschap Michelle, hopelijk verloopt alles goed met je kleine man.
En wat een hork van een verkoper zeg :oo .


M.b.t. nieuwprijs <> MP prijs. Ik was al een paar maanden op zoek naar een Myler bit. Had een zoekertje gemaakt, maar wat een drama. Verkeerde maat, of geen maat, watertrens ipv bustrens of bitringen met sleuven ipv gladde. Paar keer op een bit gereageerd en een bod gedaan, 0 reactie terug. Niet eens "je bod is te laag" -O- .
Toen een advertentie, precies de goede uitvoering, nieuwkaartjes er nog aan, vraagprijs 120 euro. Excl. verzendkosten 8)7 . (Ze zijn nieuw ca 148 euro)

Nou ja, toen was ik er flauw van en heb niet eens een poging gedaan maar bij Agradi op de site gekeken. En daar bleken ze een mooie Pinksterkorting te hebben: 111 euro, incl. verzendkosten :Y) en met garantie.
Paard blij, stalgenootje blij (die heeft haar bit weer terug) en ik blij dat ik nu mijn eigen bit heb.

En laatst nog een mooie deal gedaan voor een partij bouwmaterialen die ik nodig heb. Heeft geen haast, als ik het na de zomer maar heb. Dus ook al een paar weken een zoekertje. Nu een mooie partij in de buurt in ruil voor een kratje bier. Kijk, zo kan het ook :D .

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:44

Mijn verkoopprocesje is nog best voorspordig verlopen. Had mijn springzadel online gezet. 2x bod gehad, 1x was persoon al geslaagd ergens anders toen ik akkoord gaf. Andere wou toch liever een bruine...Ben 2x gezakt in prijs, want wilde er vanaf. En nu verkocht aan een zadelpasser/maker. Geen gezeur, geld overgemaakt en hup verzenden maar...Meeste gedoe was nog een passende doos vinden...

Dolce_pony
Berichten: 69
Geregistreerd: 17-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:05

Weer een parel gisteren.
Nadat hij al 3x de tijd had verzet(natuurlijk nadat het adres is gegeven) was de tijd 22:15 uur dat hij zou komen. Hebben we gezegd je hoeft niet meer te komen, zie hier zijn reactie.

Afbeelding


Politie hebben we maar even op de hoogte gebracht. Die namen het gelukkig serieus op!
23:00uur kwam een auto het terrein op rijden. Meneer had pizza’s op ons adres besteld. Sneu figuur.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:41

Je_zus Dolce_pony, wat een idioot _-:(
Wel gemeld hopelijk bij MP?

Kan je geen betaalverzoek sturen voor die pizza's? }:)

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:44

oh wat een idioot!

haha dat betaalverzoek is wel mooi.

Of iets van lekker, wilde net bestellen.

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:18

Jeetje wat een mafklapper!
Ik zal even delen dat ik een super fijne aankoop heb gedaan, heb twee zadel onderleggers van niet de minste merken samen gekregen, alleen verzendkosten.
Was niet mijn intentie, maar verkoper wilde er denk ik vanaf. I

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:38

Ik heb een deur erop staan. Kreeg snel veel biedingenz maar puntje bij paaltje geen reactie, toch te ver rijden (staat verdorie in de advertentie nog eens) etc etc. Nu heeft iemand een bod van 15 boven m'n minimum gedaan, die gaat kijken wanneer ie kan komen maar och zo ver en hoef 'm niet voor 'm vast te houden (was ik niet van plan), maar ik twijfel nu om z'n bod te verwijderen zodat iemand die 15 minder wilt geven (m'n minimum prijs) wellicht nog gaat reageren. Maar goed, deze zou theoretisch ook nog kunnen komen uiteindelijk.... Wat zouden jullie doen?

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:13

Zondag 2 multicookers opgehaald van Marktplaats. 1 was netjes zoals beschreven maar de 2e was een verschrikkelijk ranzig geval en de behuizing nog gescheurd ook. -:(- niet netjes om het dan als "zo goed als nieuw" op marktplaats te zetten. Kwam ik thuis trouwens pas achter, want op het station was het ff snel multicooker in tas, geld overhandigen en weer door. Maar goed, na dik een uur schrobben en een halve fles Dusty later is het een bruikbaar apparaat.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:17

Oh dat is wel balen zeg!

Dolce_pony
Berichten: 69
Geregistreerd: 17-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:51

Roodvos schreef:
Je_zus Dolce_pony, wat een idioot _-:(
Wel gemeld hopelijk bij MP?

Kan je geen betaalverzoek sturen voor die pizza's? }:)


Dat is wel een hele goede :Y)
Zeker een melding gemaakt bij mp, nog geen reactie gehad.

Hele nacht hebben we op 1 oor gelegen. Hopelijk vannacht een betere nacht.

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:28

Ik heb momenteel mijn paardentrailer te koop staan.
Heb zelf een anderhalf gekocht. Makkelijker achter mijn auto.
En eerlijk is eerlijk.
Ifor Williams is mijn droomtrailer. Kon het nu doen. Dus waarom niet?!

Maar de vragen die ik er over krijg :')

Het is een volpolyester trailer.
"Wat voor polyester is het? Waarmee is het polyester gevuld"

Sorry, maar ik ben geen scheikundige èn geen trailer handelaar.

Hoe dik de bodem is.
Ja snap die vraag. Maar ik heb geen idee, moet ik na meten.

Heb mijn woonplaats er bij staan.
"Heeft het een Nederlands kenteken"

Euhhhhw ja, zoals de fotos laten zien wél.

En zelfs één x de vraag.
"Kan het niet dichterbij?"

En ik kon het niet laten met mijn reactie.
"Met een teleport machine wèl!"

:')

Echt een feestje dit.

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:17

Gelukkig hier nu een aantal keer goede marktplaats ervaringen. Ben ik blij om.

@dolce_pony doordat soort mensen vindt ik het niks om mijn adres te geven, ik wacht zo lang mogelijk met doorgeven. Al mogen ze qltijd pizza deze kant op doen op hun kosten :=

sasja0705
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:24

Daarom spreek ik bij kleine (formaat) dingen altijd af op neutraal terrein en niet bij mij thuis.
Alleen als hee echt om grote dingen gaat en dat is zelden. Zijn genoeg mafkezen op deze wereld.
Zo had ik ooit een oud mobieltje te koop en die vent werd behoorlijk intimiderend omdat ie op eens zowat 30 euri minder wilde betalen als afgesproken.
Hielp ook niet mee, dat ik maar n smurf van net 50 kg ben en die vent behoorlijk fors...
Nadat zo spreuken kwamen van "ik heb het nu toch al vast, wat doe je als ik nu gewoon wegrijdt" heb ik hem vriendelijk erop attendeert dat hij paal voor een bewakingscamera staat , dat ik de eigenaren van het pand goed ken en weet dat de beelden van de parkeerplaats continu opgeslagen worden ...
Toen kon die wel het afgesproken prijs betalen... maar ik wil niet weten wat zo een idioot doet als je alleen met hem in de (huis-) gang staat....

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:58

Ik heb echt een pester. Heel irritant.

Hij had bod van 30, er waren 2 biedingen er boven. Dus ik stuur, voor 35 mag je 'm komen halen. Nee, succes. Prima.

Dag erna "ik kom hem halen voor 10", dus ik zeg Nee, succes. Voor minder dan 35 gaat hij niet erg.

Hoogste bod was 40. Krijg ik een bod van 55. Dus ik zeg prima, wanneer kan je komen. Maar zag toen dat het dezelfse gebruiker was. En hij bood zichzelf over met een bod van 80. Dus ik verwijder de biedingen, en geef aan dat ik 't idee heb dat hij niet serieus is. Zegt ie "ik kom 'm voor 3p halen wat is je adres". Die ga ik niet geven en ik reageer niet meer.

En nu gooit ie constant rare biedingen. Net een van 350 euro.

Sommige mensen hebben echt geen leven. En dat doe mii toch wel weer inzien dat - ondanks de hogere biedingen bij een advertentie - dat ik alsnog lager bied als ik dat wil, voor 't geval ook zij "nep biedingen" hebben. En later tocj akkoord kunnen gaan.

Overigens iemand die vandaag wilde komen. Geen gehoor op m'n vraag van prima hoe laat? Dus vanmiddag gevraagd of hij nog interesse heeft. Ja ik ben bezig met vervoer. Nou, daar koop ik ook niets van. Niets van gehoord dus bod verwijderd. Zo irritant dit

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 23:12

Tancreda4 schreef:
Ik heb echt een pester. Heel irritant.

Hij had bod van 30, er waren 2 biedingen er boven. Dus ik stuur, voor 35 mag je 'm komen halen. Nee, succes. Prima.

Dag erna "ik kom hem halen voor 10", dus ik zeg Nee, succes. Voor minder dan 35 gaat hij niet erg.

Hoogste bod was 40. Krijg ik een bod van 55. Dus ik zeg prima, wanneer kan je komen. Maar zag toen dat het dezelfse gebruiker was. En hij bood zichzelf over met een bod van 80. Dus ik verwijder de biedingen, en geef aan dat ik 't idee heb dat hij niet serieus is. Zegt ie "ik kom 'm voor 3p halen wat is je adres". Die ga ik niet geven en ik reageer niet meer.

En nu gooit ie constant rare biedingen. Net een van 350 euro.

Sommige mensen hebben echt geen leven. En dat doe mii toch wel weer inzien dat - ondanks de hogere biedingen bij een advertentie - dat ik alsnog lager bied als ik dat wil, voor 't geval ook zij "nep biedingen" hebben. En later tocj akkoord kunnen gaan.

Overigens iemand die vandaag wilde komen. Geen gehoor op m'n vraag van prima hoe laat? Dus vanmiddag gevraagd of hij nog interesse heeft. Ja ik ben bezig met vervoer. Nou, daar koop ik ook niets van. Niets van gehoord dus bod verwijderd. Zo irritant dit


Die mensen kun je gewoon blokkeren

_Lorette_

Berichten: 12095
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 23:21

Ik had ook zo'n vaag figuur. Bleek erg veel interesse te hebben in twee artikelen, maar bood onder mijn (zeer schappelijke) vraagprijs. Ik gaf aan dat ik mijn prijs er wel voor wilde hebben en dat ik nog even zou afwachten wat er werd geboden. Ik kon het in de tussentijd al aan anderen verkopen die direct de vraagprijs wilden betalen. Hij had volgens mij begrepen dat ik zijn interesse zou afwachten (wellicht iets ongelukkig geformuleerd) en werd boos toen bleek dat ik het al aan een ander had verkocht. Ik reageerde expres niet meer op zijn berichten. Dan had hij maar meteen de normale prijs moeten betalen, dan was het voor hem geweest. Maar vervolgens kreeg ik allemaal scheldwoorden naar mijn hoofd (terwijl ik er juist niet meer op had gereageerd) en ging hij op al mijn advertenties reageren en bieden. Dat had ik wel meteen door. Ik had er verder namelijk alleen paardenspullen op staan en er kwamen ineens heel veel biedingen tegelijk, ver onder of boven de prijs + diverse automatische vragen als reactie. Allemaal genegeerd. Ook als daar per ongeluk wel een serieus persoon tussen zat. Ik ging hem dat niet gunnen.

Ik had er totaal niet meer aan gedacht dat je iemand kon blokkeren. Dom van me. Om de vervuiling tegen te gaan had ik de advertenties allemaal verwijderd en pas na een tijdje weer erop gezet. Kan iemand helemaal niet meer reageren of bieden als je diegene blokkeert?
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 27-05-23 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt