Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:39

pillow schreef:
Romy1234 schreef:
Is niks aparts aan, hou er maar rekening mee dat dit dikke brood fok is :(

Broodfokkers vragen juist de hoofdprijs.

Helaas is dat niet altijd waar, spreek ik uit ervaring.
Er word door de verkoper wel heel makkelijk omgegaan met de hondjes, als je een goede fokker of begaan ben met je dieren gaat dat niet zo makkelijk:

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 23:05

pillow schreef:
Er staan nu 2 advertenties onder elkaar met Labradoodle pups. De eerste vraagt €2250,00 de tweede €450,00. Ik zie handel. Dus ik reageer op de tweede [ voor die prijs wil ik ze allemaal wel] Krijg ik direct antwoord [kom ze maar halen]. Heel apart.




Op dit moment blijft iedereen met zwarte doodles zitten de mensen willen alleen abrikoos of rood hebben en het liefst nog mini of kleine mediums.

Mini gaat tot 45 cm.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:23

Muze schreef:
Muze schreef:
Kunnen jullie ook geen foto’s meer openen die in de chat gestuurd worden?


Niemand?


Jep hier zelfde probleem, dacht al dat het aan mijn app lag, maar op computer lukt het ook niet.

DuoPenotti

Berichten: 29681
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:56

pillow schreef:
Romy1234 schreef:
Is niks aparts aan, hou er maar rekening mee dat dit dikke brood fok is :(

Broodfokkers vragen juist de hoofdprijs.

heel vaak juist er net onder.
Goed dit is ver er onder.
Maar zonder info van jou te willen weten is het ook dikke broodfok.


Ik las net de volgende advertentie bij landbouw werktuigen:

Voor Info even bellen
06-.......
Voor mannen met bel angst mogen de vrouw laten bellen


:') _O-

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:00

Haha, die is grappig.

Ik las laatst ook een komische advertentie voor ligbed in de tuin. ‘Gratis af te halen of evt. ruilen voor een luchtgitaar’ _O-

DuoPenotti

Berichten: 29681
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:09

haha dat is ook super leuk gevonden :D

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:25

Nou, ik mag ook weer :') . Heb een tafel op MP staan. Lage hardhouten oxford tafel. Mooie tafel, maar verweerd. Moeten even hoekversterkers op en 1 lat moet even vastgeschroefd worden, verder prima tafel. Foto's bij, afmetingen bij (formaatje salontafel).

Krijg een berichtje 'Is ie nog beschikbaar? Ik woon in de buurt, kan niet in mijn auto maar kan wel tillen. Moet een werktafel worden, wat is het probleem ermee?'

Dus ik denk huh? Ik heb dat toch al in het bericht gezet, wat snapt ie niet? Dus ik herhaal wat er in mijn bericht staat met wat meer gedetailleerde info + de opmerking dat hij wat laag is voor een werktafel. Krijg ik terug:

'Ding is gratis hoor, je hoeft je niet te verantwoorden'.

Dus ik 'Oke, ik geef gewoon antwoord op je vraag. Zal ik hem reserveren voor je?'

Hij 'Nee'

}:0

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:40

haha ruilen voor een luchtgitaar _O-

Ik zag een partij dekjes op MP. 5 dekjes, €15,00
Voor alle? Ja voor alle.
Er zat een leuke Anky bij die ik wel wilde. In die andere 4 geen interesse. Dus voor 15Euro die stapel opgehaald. Anky was precies een kleur die ik graag wilde, de andere 4 weer op MP gezet voor €10,00 en die zijn vanmiddag al opgehaald! Ik zeg: leuke deal, die Anky voor €5,00 (ja okay, en wat benzinekosten) :-D

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:09

@Xyris: dat is een apart verhaal :)
@dabo: dat is zeker een leuke deal.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 14:16

Mag ik ook even mopperen. Ik had een bod gedaan op gordijnen. Kreeg reactie terug dat er een bod overheen was gegaan en ik heb aangegeven niet verder te willen bieden. 3 weken later krijg ik een bericht met de vraag of ik nog interesse had voor een tientje meer dan de originele prijs. Nou had ik nog niet iets ander gevonden en was het eigenlijk wel een interessante prijs, dus toegezegd. Aangegeven de gordijnen morgen op te kunnen komen halen. Dat was akkoord. 2e vraag: hoe laat schikt het? Geen reactie. Herinnering gestuurd. Krijg ik net terug dat er toch andere geïnteresseerden zijn die meer bieden en dat ik vast begrijp dat de verkoper zo'n hoog mogelijk bedrag wil hebben. Heb ik mijn dag voor jan doedel vrij gemaakt morgen -O- (het is best een eindje rijden) |o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 14:29

Kaka pff dat is balen, wel een beetje begrijpelijk van de verkoper maar echt fraai is het niet :(:)

Die vorige pagina voorbeelden slim gevonden van de mannen met belangst en de luchtgitaar :))

Ik heb nu een waarvan ik denk, ja wat moet ik met deze mededeling? En wat ga ik terug antwoorden :? Ik bied wat aan, nou ja de advertentie staat al een tijdje. Het hoeft niet weg maar mag wel. Was die hele advertentie al vergeten zowat. Dus diegenen moet echt heel flink hebben zoeken en bladeren of per toeval de juiste postcode zoeken. Krijg ik berichtje : ik wil het wel maar moet aan mijn mama bewijzen dat ik mijn kamer opgeruimd kan houden. :')

Ik denk dat het dan persoonlijk geen goed idee is daaraan mee te werken maar wil dat wel even heel voorzichtig neerzetten. :P En verbaasd me dan det kennelijk een best jong kind een marktplaats account heeft. Zit daar geen leeftijdsgrens aan?

Wel leuk, ik krijg nog regelmatig berichtjes van eerdere afnemers. Vanmorgen belde er een of ik nog wat overhad van iets anders. Ja hoor geen probleem. Dat wordt volgend weekend opgehaald. :D

StalNollie

Berichten: 9139
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:39

Ach ik was ook 12 ofzo toen ik al op marktplaats meedeed.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:53

We hebben weer zeer gezellige gesprekken.

"Hallo"
"Adres"
"?!!"

En weer een oplichter. Maar ditmaal kwam het eerste deel van het gesprek echt wel geloofwaardig over. Geschreven in ABN en echt een heel gesprek met vragen over de staat, hoe ze kon betalen en inclusief afspraak. 10 minuten voor de afspraak een berichtje dat ze het echt niet ging redden of ze het mocht laten ophalen. -O-

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:54

Ik heb nu al vier keer gereageerd op een advertentie voor een vogelkooi. De verkoper reageert gewoon niet, niks, nadat... Zo frustrerend. Ik ben bereid de vraagprijs te betalen, maar zo ga ik toch een keer afhaken.

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:38

Ik heb er ook een. Oude platenspeler van geliefd merk. Eerst veel biedingen van de persoon in de trant van €15, €10, €18, €20, etc uiteindelijk bood die €30
Ik wil er vanaf ken de staat niet dus prima kom maar halen.
Gehaald, zegt ie joh naald is krom, uh ja het is niet anders, oh eh stekker is gek, ja zal wel nieuwe aan moeten (duidelijk op de foto gezet stekkers). Afijn betaald en neemt mee. Gisteren klagen dat ik onbetrouwbaar product heb verkocht, want naald krom en gare stekkers…..
Kom hem terugbrengen. Nou nee, je wist ervan en toch meegenomen ennuh geen garantie.
‘Tot volgende week’ joh bespaar je de moeite ik neem niet terug. Ben benieuwd of die nog op komt dagen….

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:44

Ik heb ook wel eens iemand gehad die een koerier wilde laten komen, maar daar kwam ook echt een koerier voor. Die dame had daarvoor al haar hele levensgeschiedenis doorgestuurd inclusief alle twijfels over haar aanstaande verhuizing, dus ik was eigenlijk wel blij dat er een koerier kwam.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:30

Daphara schreef:
Maar verkopers willen regelmatig ook nog 75-95% van de nieuwwaarde hebben voor een item dat niet meer nieuw is, dat vind ik niet realistisch.


Dit zie ik tegenwoordig steeds vaker gebeuren. Dat verkopers minimaal 75% van de (liefst orginele) aanschafprijs willen hebben, zelfs óók als het exacte artikel ondertussen flink afgeprijsd is en hun vraagprijs voor een gebruikt 2e hands artikel nu méér is dan één gloedje nieuwe in de uitverkoop.

Meestal is er niet met zulke verkopers te onderhandelen, dus ik probeer het nog wel, maar vaak komen we er niet uit. Soms koop ik dan maar gewoon een nieuwe, vorige week bijvoorbeeld een Airtag nieuw gekocht. Nieuwprijs €39 en op marktplaats worden die dingen voor €30-€35 aangeboden. 1x €20 ofzo gezien, voor een goed gebruikt exemplaar, maar de meeste airtags op marktplaats gaat voor €30.... dan koop ik dus liever gewoon een nieuwe en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Gisteren had ik pech op marktplaats. Ik zoek een "nieuwe" multicoocker en had in de ochtend nog gekeken. Einde middag was er één op marktplaats gezet, maar direct gereserveerd. Was dus héél snel verkocht en na navraag bij de verkoper ook wel duidelijk waarom: zéér zéér goede prijs voor een zo goed als nieuw apparaat. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik tussendoor niet nog even marktplaats had gecheckt. Maar iemand anders heeft nu héél veel mazzel.

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:27

Tja hEt ligt eraan, als je echt de originele prijs hebt betaald en niet of nauwelijks gebruikt vind ik 75% niet zo gek, eR wordt vaker gewoon heel slecht geboden nog nieuw voor de helft en dan nog ver eronder bieden, dan geef ik het liever weg

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:40

Ligt ook aan het product. Ik zoek nu een ikea draagbaar inductiekookplaatje. Nieuw met garantie 40 euro. Staan op marktplaats voor 35. En dan bij navraag zonder garantiebewijs, maar 'echt heus maar een paar weken gebruikt '. Ja vast...

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:54

pantarhei schreef:
Tja hEt ligt eraan, als je echt de originele prijs hebt betaald en niet of nauwelijks gebruikt vind ik 75% niet zo gek, eR wordt vaker gewoon heel slecht geboden nog nieuw voor de helft en dan nog ver eronder bieden, dan geef ik het liever weg


Kijk en daar gaat het in mijn ogen dus vaak mis.

Stel de originele verkoopprijs bij de lancering is €100. Verkoper heeft dat er toen voor betaald. Ondertussen is het 2 jaar later en is de huidige verkoopprijs nieuw gezakt naar €70.

Dan zijn er nog zat verkopers die voor hun zgan product nog minimaal €65 willen hebben of zelfs nog meer. In hun ogen een nette prijs, want 65-70% van de door hun betaalde nieuwprijs...

In mijn ogen een veel te hoge prijs, want als een zgan product met zogenaamd "garantie" (ik heb vorig jaar een broodbak machine met "garantie" gekocht en deze deed het niet helemaal lekker, maar kon niet retour/ gerepareerd worden volgens bol.com omdat ik niet de officiële 1e eigenaar van het product ben, dus tot zover "garantie") maar enkele € goedkoper is dan een gloednieuwe mèt garantie, dan koop ik wel een nieuwe bij een officiële verkoper.

Ik wil z'n product dan prima voor 75% van de nieuwprijs overnemen, maar dan wél 75% van de huidige nieuwprijs dus zn €57 en niet de volle mep van €75.

Maar veel verkopers willen daar dan niet in mee gaan en blijven bij hun 75% van de originele nieuwprijs....

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:56

mvdende schreef:
pantarhei schreef:
Tja hEt ligt eraan, als je echt de originele prijs hebt betaald en niet of nauwelijks gebruikt vind ik 75% niet zo gek, eR wordt vaker gewoon heel slecht geboden nog nieuw voor de helft en dan nog ver eronder bieden, dan geef ik het liever weg


Kijk en daar gaat het in mijn ogen dus vaak mis.

Stel de originele verkoopprijs bij de lancering is €100. Verkoper heeft dat er toen voor betaald. Ondertussen is het 2 jaar later en is de huidige verkoopprijs nieuw gezakt naar €70.

Dan zijn er nog zat verkopers die voor hun zgan product nog minimaal €65 willen hebben of zelfs nog meer. In hun ogen een nette prijs, want 65-70% van de door hun betaalde nieuwprijs...

In mijn ogen een veel te hoge prijs, want als een zgan product met zogenaamd "garantie" (ik heb vorig jaar een broodbak machine met "garantie" gekocht en deze deed het niet helemaal lekker, maar kon niet retour/ gerepareerd worden volgens bol.com omdat ik niet de officiële 1e eigenaar van het product ben, dus tot zover "garantie") maar enkele € goedkoper is dan een gloednieuwe mèt garantie, dan koop ik wel een nieuwe bij een officiële verkoper.

Ik wil z'n product dan prima voor 75% van de nieuwprijs overnemen, maar dan wél 75% van de huidige nieuwprijs dus zn €57 en niet de volle mep van €75.

Maar veel verkopers willen daar dan niet in mee gaan en blijven bij hun 75% van de originele nieuwprijs....


Ja, dan moet je wachten op iemand die het verkoopt voor de prijs die je wel kunt betalen

Ik verkoop liever langzaam voor meer geld dan sneller voor minder.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:11

Urbanus schreef:
mvdende schreef:


Kijk en daar gaat het in mijn ogen dus vaak mis.

Stel de originele verkoopprijs bij de lancering is €100. Verkoper heeft dat er toen voor betaald. Ondertussen is het 2 jaar later en is de huidige verkoopprijs nieuw gezakt naar €70.

Dan zijn er nog zat verkopers die voor hun zgan product nog minimaal €65 willen hebben of zelfs nog meer. In hun ogen een nette prijs, want 65-70% van de door hun betaalde nieuwprijs...

In mijn ogen een veel te hoge prijs, want als een zgan product met zogenaamd "garantie" (ik heb vorig jaar een broodbak machine met "garantie" gekocht en deze deed het niet helemaal lekker, maar kon niet retour/ gerepareerd worden volgens bol.com omdat ik niet de officiële 1e eigenaar van het product ben, dus tot zover "garantie") maar enkele € goedkoper is dan een gloednieuwe mèt garantie, dan koop ik wel een nieuwe bij een officiële verkoper.

Ik wil z'n product dan prima voor 75% van de nieuwprijs overnemen, maar dan wél 75% van de huidige nieuwprijs dus zn €57 en niet de volle mep van €75.

Maar veel verkopers willen daar dan niet in mee gaan en blijven bij hun 75% van de originele nieuwprijs....


Ja, dan moet je wachten op iemand die het verkoopt voor de prijs die je wel kunt betalen

Ik verkoop liever langzaam voor meer geld dan sneller voor minder.


Maar zou je dan zelf iets op marktplaats kopen war 5-10% onder de huidige nieuwprijs ligt? Wie koopt nou zo iets? Dan ben je toch niet slim bezig als je voor 5-10% meer gewoon een gloednieuwe kan kopen mèt garantie enz?

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:14

En soms heb je geluk en is de nieuwprijs gestegen waardoor je iets met amper verlies kan verkopen. Zo heb ik laatst mijn roeitrainer verkocht. Vorig jaar nieuw gekocht voor 269, ondertussen is de nieuwprijs 379.

Die heb ik mooi van de hand gedaan voor 225. Kostte me dus niet veel, enkel een deuk in mijn ego dat ik toch echt niet die fitgirl ben die ik had gehoopt.

Hier bijna alles verkocht, nog 1 Weber Dutch Oven. Tegen het weekend komen de 50 euro biedingen binnen maar wil er toch minimaal 75 euro voor hebben dus we wachten af. Nieuw kost het ding 159 dusja. Daarna nog eens een rondje huis. Heb nog een bureau, trekkersrugzak en wat paardenspul om vanaf te komen.

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:44

mvdende schreef:
Maar zou je dan zelf iets op marktplaats kopen war 5-10% onder de huidige nieuwprijs ligt? Wie koopt nou zo iets? Dan ben je toch niet slim bezig als je voor 5-10% meer gewoon een gloednieuwe kan kopen mèt garantie enz?


Nee, ik koop liever iets in de winkel. Maar ik verkoop wel graag op mp.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:09

Urbanus schreef:
mvdende schreef:
Maar zou je dan zelf iets op marktplaats kopen war 5-10% onder de huidige nieuwprijs ligt? Wie koopt nou zo iets? Dan ben je toch niet slim bezig als je voor 5-10% meer gewoon een gloednieuwe kan kopen mèt garantie enz?


Nee, ik koop liever iets in de winkel. Maar ik verkoop wel graag op mp.


Ik koop juist heel graag op marktplaats. Vaak dingen waarvan ik twijfel of ik het veel ga gebruiken of dat het binnen de kortste keren stof staat te verzamelen. Het is gewoon een feit dat als je iets nieuw koopt in een winkel, dat je een deel van de waarde kwijt bent zodra je het product één keer gebruikt hebt. Als je vervolgens besluit dat het niets voor je is, kan je het verkopen op marktplaats, maar dezelfde prijs als in de winkel ga je er nooit meer voor terug krijgen.

Dus ik koop zn artikel dan liever op marktplaats, voor zeg 50-75% van de nieuwprijs, zodat als het niet bevalt, ik het voor ongeveer dezelfde prijs door kan verkopen en ik dus weinig verlies maak.

Paar jaar geleden een voedseldroger gekocht op marktplaats. Een tijdje gebruikt, maar apparaat had een onderhoudsbeurt nodig en daar had ik geen technische kennis genoeg voor, dus het ding voor een paar tientjes met het eerlijke verhaal terug op marktplaats gezet en aan iemand verkocht die er wel interesse in had. Omdat ik ondertussen wist dat ik z'n ding regelmatig gebruik, een goede nieuwe gekocht. En deze heb ik nog steeds. Dus ik koop echt wel eens iets nieuw, maar meestal toch eerst 2e hands.