Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:59

Hier een bijzondere marktplaats ervaring.

Een vriendin van mij had via marktplaats bij haar in de buurt een cobtuig gevonden voor €75. Mijn huidige tuig is nog niet compleet en voor die prijs was dat een prima deal (losse onderdelen kosten al gauw meer).

Wilde ze wel voor mij ophalen.

Bij het ophalen raakt ze aan de praat, verkoper heeft altijd Haflingers gehad, dus zij verteld dat dit tuig naar de Haflinger (Lizette van een vriendin gaat).

Blijkt die verkoper dus de fokker van Lizette te zijn. Dit tuig heeft op haar halfbroer gelegen. Haar moeder leeft blijkbaar ook nog steeds (die is nu 35 jaar, dus Lizette kan nog even voorruit)

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:25

Naskapower schreef:
Hier een bijzondere marktplaats ervaring.

Een vriendin van mij had via marktplaats bij haar in de buurt een cobtuig gevonden voor €75. Mijn huidige tuig is nog niet compleet en voor die prijs was dat een prima deal (losse onderdelen kosten al gauw meer).

Wilde ze wel voor mij ophalen.

Bij het ophalen raakt ze aan de praat, verkoper heeft altijd Haflingers gehad, dus zij verteld dat dit tuig naar de Haflinger (Lizette van een vriendin gaat).

Blijkt die verkoper dus de fokker van Lizette te zijn. Dit tuig heeft op haar halfbroer gelegen. Haar moeder leeft blijkbaar ook nog steeds (die is nu 35 jaar, dus Lizette kan nog even voorruit)



Dit is wel echt extreem speciaal

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:47

Dat is wel heel gaaf!

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:10

Dat zijn de leuke dingen van MP :)

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:06

Justme_Lisaa schreef:
Vandaag zo’n leuke ervaring gehad. Ik was voor m’n werk op zoek naar een houten autogarage. Eentje gevonden, alleen helaas te ver fietsen om met m’n werk te combineren uiteindelijk. Toen bood de verkoopster aan om het voor €5,- extra te brengen volgende week, omdat haar man wel van fietsen houdt, zij het daardoor kwijt zijn en ik het alsnog kan overnemen! Wist niet wat ik hoorde, zo leuk, had ik echt niet verwacht! :D


Nou dit krijgt nog een gevolg. Woensdag nog contact gehad over een eventuele afspraak om langs te komen, voorstel met tijden gedaan, vervolgens niets meer gehoord. Jammer. Nu nogmaals een bericht gestuurd met een verzoek tot een voorstel en ik anders na een paar dagen niets gehoord te hebben op zoek ga naar iets anders. Zou voor de kindjes op m’n werk jammer zijn als het niet doorgaat.. :(

Edit, ze was dus blijkbaar op vakantie en hoor het zsm. Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt in deze deal..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:37

Gisteravond een reactie op een item gekregen, hij deed een bod en dat hij het zsm op kon komen halen en wat mijn adres was en wanneer ik kon.
Uurtje later had ik gereageerd dat er vrijwel altijd iemand thuis is en zijn bod geaccepteerd en dat hij het adres krijgt zodra we een afspraak hebben.

Doe eens een gok…. Niks meer van gehoord!
Weet niet wat zsm in zijn zin betekend maar ik had verwacht dat er dan wel al gereageerd was

TheNovelist

Berichten: 1509
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:01

TheNovelist schreef:
Vind het ook allemaal maar een beetje shady maar ik kan alleen momenteel nergens anders dit product vinden dus baal wel heel erg. Rare is dat hij hele goede reviews heeft (ook recent)


Gevonden op Vinted dus daar maar besteld :) Meneer heeft nog niks laten weten dus als ik het binnen heb stuur ik een bericht dat het niet meer hoeft :+
Zo apart, gaat niet over een super laag bedrag oid

Daantjuh88

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:20

Ik zit te wachten op iemand. Denk dat ze niet meer komt... reageert ook niet meer op de vraag hoelaat ze komt. Gratis kinderbedje met alles erop en eraan! Zucht, als ze niet komen dan breng ik het naar de kringloop morgen.

Daantjuh88

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:15

Daantjuh88 schreef:
Ik zit te wachten op iemand. Denk dat ze niet meer komt... reageert ook niet meer op de vraag hoelaat ze komt. Gratis kinderbedje met alles erop en eraan! Zucht, als ze niet komen dan breng ik het naar de kringloop morgen.


Toch nog geweest. Helemaal blij met de spullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:49

Romy1234 schreef:
Gisteravond een reactie op een item gekregen, hij deed een bod en dat hij het zsm op kon komen halen en wat mijn adres was en wanneer ik kon.
Uurtje later had ik gereageerd dat er vrijwel altijd iemand thuis is en zijn bod geaccepteerd en dat hij het adres krijgt zodra we een afspraak hebben.

Doe eens een gok…. Niks meer van gehoord!
Weet niet wat zsm in zijn zin betekend maar ik had verwacht dat er dan wel al gereageerd was


Nog bericht erachter aan gestuurd, weer gelezen maar niet antwoorden.
Echt waarom doe je dan een bod en zeg je zsm afhalen? -O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:12

Meerdere dingen te koop, 1 erbij staan nieuwprijs bijna 200 euro, 75 vaste prijs krijg ik nog een bod van 40. Ik ga niet reageren
Ander artikel, zou om 15.30 komen krijg om 15.30 berichtje wordt 40 min later en ik wacht nog steeds

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:49

Als het goed is wordt mijn gekochte houten auto garage om 20:00 uur bezorgd door de verkoper. Ben heel benieuwd of dit een goede ervaring wordt!

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:20

Lynn_Nikita schreef:
Meerdere dingen te koop, 1 erbij staan nieuwprijs bijna 200 euro, 75 vaste prijs krijg ik nog een bod van 40. Ik ga niet reageren
Ander artikel, zou om 15.30 komen krijg om 15.30 berichtje wordt 40 min later en ik wacht nog steeds


Toch nog gekomen maar veel later dan afgesproken

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:30

En? Een goede reden?

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:37

Kunnen jullie ook geen foto’s meer openen die in de chat gestuurd worden?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 13:11

Ik had gisteravond een mini bike op marktplaats gezet, toen ik wakker werd om 8 uur was er een reactie van iemand die hem vervolgens al om 10 uur kwam halen. Terwijl ik van te voren dus dacht; wie wil dat nou, dat ding verkoop ik nooit.......

LaDonna75

Berichten: 2162
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 13:57

Pfff ik wacht op antwoord van heel veel mensen. Ik zoek een fiets, dus heb op meerdere advertenties gereageerd, maar van een paar wel en van andere geen reactie. Ik snap dat je niet hele dagen kunt reageren maar sommige wacht ik al 3 dagen op antwoord :(

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:58

Er staan nu 2 advertenties onder elkaar met Labradoodle pups. De eerste vraagt €2250,00 de tweede €450,00. Ik zie handel. Dus ik reageer op de tweede [ voor die prijs wil ik ze allemaal wel] Krijg ik direct antwoord [kom ze maar halen]. Heel apart.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:08

Is niks aparts aan, hou er maar rekening mee dat dit dikke brood fok is :(

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:53

En hoe zeker ben je dan van de ouders?? En wat die genetisch bij zich dragen??

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 16:33

Romy1234 schreef:
Is niks aparts aan, hou er maar rekening mee dat dit dikke brood fok is :(

Broodfokkers vragen juist de hoofdprijs.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 16:36

Kan best zijn dat het een pretnestje is, zou wel vragen of de ouderdieren te zien zijn en Eff online de naam van de fokkers controleren. En vraag ook of de ouders de nodige testen hebben gehad. Daarbij zou ik ook controleren of het wel echt die kruising is, vaak zie je honden met gladde vacht worden verkocht als zogenaamde doodles.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:15

Ik heb net een gratis tuinset online gezet, ben benieuwd hoe lang het duurt...

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:29

Muze schreef:
Kunnen jullie ook geen foto’s meer openen die in de chat gestuurd worden?


Niemand?

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:31

Hier gaat t eigenlijk vrij goed bij marktplaats :)
Laatst zonder problemen mn vriend zn laptop verkocht, gisteren heb ik mijn laptop en switch erop gezet en afgezien van een bizar lage bieders (voor ... Kom ik het vanavond halen) eigenlijk prima contact gehad met de bieders en de switch brengen we straks naar zn nieuwe eigenaar en de laptop is vanmiddag al opgehaald :)