Deurwaarder voor vorige bewoner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:32

Oh man, ik heb ook jaren post gehad van oude bewoners en nog steeds af en toe.

Het blad Columbus travels hebben we 2 jaar of misschien nog wel langer gratis gehad :+

Maar ook inderdaad aanmaningen, incasso, deurwaarder brieven etc. Heb ik gewoon open gemaakt en gebeld, heeft me echt veel irritatie gekost soms om tot botte koppen door te dringen van bedrijven dat iemand er al jaren niet meer woont.

Gelukkig is het nu zo goed als klaar. Meeste gaat bij het oud papier nu, geen zin om het terug te sturen...

duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:07

Gewoon naam en adres doorkruisen, grote letters "retour afzender, onbekend op dit adres" en weer in een brievenbus gooien.
Nam hiervoor ook moeite om te bellen, maar kreeg toen ook dit advies.

mirim

Berichten: 4410
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 09:30

De post die we krijgen is niet datgene waar ik me zorgen om maak.
Het is wel irritant natuurlijk.
Maar er komen ook mensen aan de deur om verhaal te halen.
Dat vind ik iets vervelender.
Tot nu toe kon ik zeggen en uitleggen dat meneer hier zelf al jaren niet meer woont , maar wat als iemand door het lint gaat ?!

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:31

Kun je niet gewoon een briefje op de deur hangen ofzo?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:33

Even langs de gemeente om een adresonderzoek uit te laten voeren. Als ie zich niet uitgeschreven heeft dan doet de gemeente dat daarna voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:58

oomens schreef:
Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?


Ik heb ook wel eens deurwaarderspost gehad, 1e keer gooide ik het weg maar de volgende trok ik echt wel open hoor. Moeten ze hun adres maar wijzigen. Vervolgens de deurwaarder gebeld, ze zijn alleen maar blij dat je dat doet, dan kunnen zij op zoek naar het juiste adres en staan ze niet voor niks voor de verkeerde deur.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:07

Ik heb het bij ons vorige huis ook gehad, herinneringen en aanmaningen.
Op een gegeven moment ook open gemaakt en zag tot mijn verbazing dat het gewoon om diensten en goederen ging die dik een jaar na hun verhuizing waren afgenomen.
Dan denk ik, geef je dan moedwillig je oude adres op of is het bedrijf zo nalatig om niet te vragen of het adres nog accuraat is?
Ik vind het vooral irritant, hier in ons nieuwe huis, van reclame post van de vorige van de vorige bewoner. Als je retour afzender doet, dan komt er gewoon weer nieuwe post na een paar maanden, alsof ze er niets mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:14

bridgetF schreef:
Ik heb het bij ons vorige huis ook gehad, herinneringen en aanmaningen.
Op een gegeven moment ook open gemaakt en zag tot mijn verbazing dat het gewoon om diensten en goederen ging die dik een jaar na hun verhuizing waren afgenomen.
Dan denk ik, geef je dan moedwillig je oude adres op of is het bedrijf zo nalatig om niet te vragen of het adres nog accuraat is?
Ik vind het vooral irritant, hier in ons nieuwe huis, van reclame post van de vorige van de vorige bewoner. Als je retour afzender doet, dan komt er gewoon weer nieuwe post na een paar maanden, alsof ze er niets mee doen.


Idd, ik heb eerst ook van alles steeds foto's naar de vorige bewoonster gestuurd, maar die ondernam ook niks. Uiteindelijk zelf maar de bedrijven gemaild of gebeld en krijg nu geen post/reclame/oliebol meer van haar gelukkig.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:16

Relaxed schreef:
oomens schreef:
Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?


Ik heb ook wel eens deurwaarderspost gehad, 1e keer gooide ik het weg maar de volgende trok ik echt wel open hoor. Moeten ze hun adres maar wijzigen. Vervolgens de deurwaarder gebeld, ze zijn alleen maar blij dat je dat doet, dan kunnen zij op zoek naar het juiste adres en staan ze niet voor niks voor de verkeerde deur.

Ik kijk überhaupt niet welke naam er op een brief staat, dus ik zou 'm al open hebben voor ik door had dat het niet voor mij was. :') Toevallig een tijdje terug één keer wel gekeken, maar dat was omdat iets een brievenbuspakketje was en ik niets verwachtte. Dat bleek een foutje van de bezorger te zijn, stond ook een heel ander adres aan de andere kant van het dorp op :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:20

Naar de gemeente gaan en kijken of hij inderdaad uitgeschreven is. Is dat zo, mensen aan de deur erop wijzen dat ze er niets te zoeken hebben. Deurwaarders moeten eerst checken of die persoon nog op dat adres ingeschreven staat, staan ze alsnog aan de deur zijn ze fout.
Overigens lijkt me niet dat iemand nog ingeschreven staat, want dan betaal je teveel aan gemeentelijke belastingen. Onze vorige bewoner had zich ook niet uitgeschreven (gezin van 5 personen) maar mooi dat ze 2 weken later wel uitgeschreven waren op ons aangeven.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:26

Neonlight schreef:
Overigens lijkt me niet dat iemand nog ingeschreven staat, want dan betaal je teveel aan gemeentelijke belastingen.


Nope, want die aanslagen gaan gewoon óók naar het adres waar je niet meer woont maar wel staat ingeschreven :))

Hier in het plaatselijke sufferdje staat regelmatig onder 'gemeentelijke bekendmakingen' een hele lijst van namen van mensen waarvan het nieuwe adres niet bekend is - dan wordt dus eerst nog gevraagd of 'men' weet waar ze heen zijn voor ze definitie worden uitgeschreven. Twee weken later komt dan de officiele bekendmaking dat ze zijn uitgeschreven.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:28

Ibbel schreef:
Neonlight schreef:
Overigens lijkt me niet dat iemand nog ingeschreven staat, want dan betaal je teveel aan gemeentelijke belastingen.


Nope, want die aanslagen gaan gewoon óók naar het adres waar je niet meer woont maar wel staat ingeschreven :))

Hier in het plaatselijke sufferdje staat regelmatig onder 'gemeentelijke bekendmakingen' een hele lijst van namen van mensen waarvan het nieuwe adres niet bekend is - dan wordt dus eerst nog gevraagd of 'men' weet waar ze heen zijn voor ze definitie worden uitgeschreven. Twee weken later komt dan de officiele bekendmaking dat ze zijn uitgeschreven.


Neonlight bedoelt dat TS dan die gemeentelijke belastingen zou krijgen :D

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:29

Indd de gemeente en kvk benaderen. Dat is het enige dat echt helpt en je beschermd mocht het uit de hand lopen.

Zijn de reclames altijd zo on topic?
Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:33

Heel herkenbaar, wij wonen nu ruim 10 jaar in ons huis, krijgen gelukkig nu minder post maar in het begin was het echt erg, ook aanmaningen, jaaropgaves, bankpost en dat soort dingen. Heb alles retour afzender gestuurd met een duidelijke mededeling op de enveloppe dat ze zijn verhuisd. Bij sommige werkt dit en bij sommige niet. Heb ze ook wel aan de deur gehad, situatie uitgelegd en het was klaar. Leuk is anders.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:34


Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:36

Wettelijk gezien niet, maar het is niet alsof je opgepakt wordt als je het wel doet.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:39

Exitium schreef:
Wettelijk gezien niet, maar het is niet alsof je opgepakt wordt als je het wel doet.

Klopt hoor. Al vind ik het geen vrijbrief om het dan dus maar wel te doen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:39

_Anneruth schreef:
Voor iedereen die andermans post gewoon opentrekt.. dat mag echt niet ;-). https://www.nederlandsegrondrechten.nl/ ... artikel-13


"gewoon opentrekken" nee.
Maar als je zodanig veel post krijgt, er deurwaarders voor je deur staan en je eigen leefsituatie daardoor in de problemen komt dan is er toch echt een grijs gebied.

Wij hebben ook wel eens op ons vorige adres constant post gehad van de bank. Op een gegeven moment bijna dagelijks, ook al stuurde we retour afzender. Uiteindelijk open gemaakt, bleek dat om 1 of andere reden de vorige eigenaar met spoed contact op moest nemen. We hebben snel het nummer gebeld, omdat het risico bestond dat ze bij ons op de stoep zouden staan en beslag zouden leggen. En als je dan niet thuis bent heb je een uitdaging.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:54

Dat beslag leggen kunnen ze niet als die persoon uitgeschreven is.
Wij hebben dus 1 jaar aanmaningen gehad (ook retour gestuurd maar haalde niets uit) en krijgen al 7 jaar brieven van een incassobureau (na een jaar doorgezet naar een incassobureau). Ook al 7 jaar deurwaarder dreigingen. Guess what? Nog nooit een deurwaarder gezien. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:59

Neonlight schreef:
Dat beslag leggen kunnen ze niet als die persoon uitgeschreven is.
Wij hebben dus 1 jaar aanmaningen gehad (ook retour gestuurd maar haalde niets uit) en krijgen al 7 jaar brieven van een incassobureau (na een jaar doorgezet naar een incassobureau). Ook al 7 jaar deurwaarder dreigingen. Guess what? Nog nooit een deurwaarder gezien. :')


Hier stond dus uiteindelijk wel de deurwaarder aan de deur te dreigen en zijn voet tussen de deur te douwen en hij bleef beweren dat hij had gecheckt of de geadresseerde op dit adres was ingeschreven. Dat had hij helemaal niet gedaan, want die persoon heeft nooit op mijn adres gewoond. Hij is er alleen een keer aangetroffen bij een controle door de politie.
In theorie kan het allemaal niet, maar in de praktijk gebeurt het dus wel.

3heathcliff5
Berichten: 461
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:08

[***] schreef:
Neonlight schreef:
Dat beslag leggen kunnen ze niet als die persoon uitgeschreven is.
Wij hebben dus 1 jaar aanmaningen gehad (ook retour gestuurd maar haalde niets uit) en krijgen al 7 jaar brieven van een incassobureau (na een jaar doorgezet naar een incassobureau). Ook al 7 jaar deurwaarder dreigingen. Guess what? Nog nooit een deurwaarder gezien. :')


Hier stond dus uiteindelijk wel de deurwaarder aan de deur te dreigen en zijn voet tussen de deur te douwen en hij bleef beweren dat hij had gecheckt of de geadresseerde op dit adres was ingeschreven. Dat had hij helemaal niet gedaan, want die persoon heeft nooit op mijn adres gewoond. Hij is er alleen een keer aangetroffen bij een controle door de politie.
In theorie kan het allemaal niet, maar in de praktijk gebeurt het dus wel.

Dat mag de deurwaarder dus niet. Dergelijke gedragingen van een deurwaarder kunnen zelfs tuchtrechterlijk bestraft worden. Dat kan leiden tot een berisping, boete of uit de ambt gezet worden, afhankelijk van de ernst van de gedraging en eventuele recidive. Het lijkt me eerder het werk van een hondsbrutale buitendienstmedewerker van een incassobureau. Die mogen dat ook niet, maar voor hun zijn er geen nadelige gevolgen wanneer ze dat wel proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:14

3heathcliff5 schreef:
[***] schreef:

Hier stond dus uiteindelijk wel de deurwaarder aan de deur te dreigen en zijn voet tussen de deur te douwen en hij bleef beweren dat hij had gecheckt of de geadresseerde op dit adres was ingeschreven. Dat had hij helemaal niet gedaan, want die persoon heeft nooit op mijn adres gewoond. Hij is er alleen een keer aangetroffen bij een controle door de politie.
In theorie kan het allemaal niet, maar in de praktijk gebeurt het dus wel.

Dat mag de deurwaarder dus niet. Dergelijke gedragingen van een deurwaarder kunnen zelfs tuchtrechterlijk bestraft worden. Dat kan leiden tot een berisping, boete of uit de ambt gezet worden, afhankelijk van de ernst van de gedraging en eventuele recidive. Het lijkt me eerder het werk van een hondsbrutale buitendienstmedewerker van een incassobureau. Die mogen dat ook niet, maar voor hun zijn er geen nadelige gevolgen wanneer ze dat wel proberen.


Nee, het waren wel degelijk incassobureaus en deurwaarders. Intrum justitia en nog een paar.
Wat ik bedoel is dat ik dus absoluut niet zou afwachten maar de post openen en bellen, of als dat niet goed voelt naar het politiebureau en dan maken zij het zeer waarschijnlijk open.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:17

Klinkt idd niet al gerechtsdeurwaarder, maar als incasso medewerker.

Daar zit een groot verschil in.

Intrim is idd een incassobureau.

Maar ook die kunnen je uiteindelijk niets maken, als jij niet de persoon bent die zij zoeken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:21

Daar kun je dus gewoon aangifte van doen, zij mogen niet aan de deur komen voor ze onderzoek hebben gedaan in de GBA of die persoon er nog wel woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:24

Marije_jiplover schreef:
Klinkt idd niet al gerechtsdeurwaarder, maar als incasso medewerker.

Daar zit een groot verschil in.

Intrim is idd een incassobureau.

Maar ook die kunnen je uiteindelijk niets maken, als jij niet de persoon bent die zij zoeken.


Ik heb ook nog juristu aan de deur gehad en een gerechtsdeurwaarder met gerechtelijke brieven over een rechtszaak, allemaal kon het ze geen hol schelen dat hij niet op mijn adres woonde.

Mijn advies blijft dus nog steeds: onderneem actie.