Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:32

Doen doen doen!

Super leuk!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:45

Haha leuk! Ik rij ook nu nog in een pausmobiel (Opel Agila versie dan). Trouw bakkie. Maar ik denk dat je er wel op vooruit gaat met deze. :)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:21

Doen hoor. Een automaat vind ik eigenlijk pas echt heel veel meerwaarde hebben als je veel file rijdt. Je geeft aan dat dit niet het geval is in jouw situatie, dus dan zou ik hem ook niet laten staan. Mocht je ervoor gaan, dan alvast heel veel plezier met je nieuwe auto. :D

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:24

Ik zou het absoluut niet doen, maar dat komt omdat ik zelf nog dagelijks vloek op mijn handbak. Zodra er een nieuwe auto komt word dit 100 procent automaat. Automaat rijden geeft zoveel meer rust vind ik persoonlijk.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:36

Nala schreef:
Goed om te weten dat daar het verbruik van hoger is, want ik had er bijna een overwogen ivm de lagere aanschafprijs.

Ik bedoel vooral het verbruik ten opzichte van gewone kleine autootjes. Ik weet niet of er veel verschil zit tussen de Terios en de Jimny.
Mijn Terios zat rond de 1 op 12 als ik er niet te veel snelweg mee reed. De Fiat 500 die ik daarna kocht liep 1 op 20/22 dus dat was wel een flink verschil.
Maar ik heb de 4x4 nog een hele tijd als tweede auto gehouden omdat ik em eigenlijk niet kwijt wilde :')

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:53

Ik heb niet het hele topic gelezen dus sorry als ik was gemist heb.

Ivm het schakelen zou ik het niet laten, ivm de huidige benzine prijzen dan weer wel. Mijn eerste auto was een vitara uit ‘93 maar 1 op 10 redde die helaas echt niet, voor mij de reden toen ik meer kilometers ging maken hem in te ruilen.

Is de kilometer stand gecontroleerd? Mijn vitara had namelijk maar een teller van 5 cijfers, kan best dat die dan al drie keer rond is geweest zonder dat je het weet.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 14:04

XxDiandraxX schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen dus sorry als ik was gemist heb.

Ivm het schakelen zou ik het niet laten, ivm de huidige benzine prijzen dan weer wel. Mijn eerste auto was een vitara uit ‘93 maar 1 op 10 redde die helaas echt niet, voor mij de reden toen ik meer kilometers ging maken hem in te ruilen.

Is de kilometer stand gecontroleerd? Mijn vitara had namelijk maar een teller van 5 cijfers, kan best dat die dan al drie keer rond is geweest zonder dat je het weet.


Die is gecontroleerd inderdaad! Hij was van een oudere man die m 21 jaar geleden nieuw gekocht heeft en weinig mee gedaan heeft.

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:19

Doen! Een jimny met deze km stand en deze staat vind je niet zomaar weer!
Dat schakelen heb je binnen no time weer door :D

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:23

Voor het schakelen zou ik hem niet laten staan.

Wel even in de gaten houden: weinig kms betekent niet een gezonde motor. Als er met een auto niet genoeg gereden is, kan dit een negatief effect hebben op de motor. Dit zou ik even in mn achterzak houden.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:33

Koop nou :')

Serieus hoor. Als jij een weekje verder bent, denk je 'heb ik me daar nu zo druk over lopen maken?'

En wat Molfre zegt kan ik me wel in vinden. Check vooral even of er geen sludge (soort mayonaise achtige substantie) in de olievuldop zit bijvoorbeeld. En er zijn nog wel meer dingen die je kunt checken.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 16:13

Renee1991 schreef:
Koop nou :')

Serieus hoor. Als jij een weekje verder bent, denk je 'heb ik me daar nu zo druk over lopen maken?'

En wat Molfre zegt kan ik me wel in vinden. Check vooral even of er geen sludge (soort mayonaise achtige substantie) in de olievuldop zit bijvoorbeeld. En er zijn nog wel meer dingen die je kunt checken.


Ik ga hem vanmiddag ophalen :D mijn vriend is automonteur en heeft m gisteren al eens helemaal gecheckt inclusief alle vloeistoffen, en op de brug gehad om de onderkant goed te bekijken 8-)

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:39

Gefeliciteerd! *\o/*

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:40

Yess super! Gefeliciteerd met je nieuwe bakkie 8-)

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:41

Nice, gefeliciteerd met je aanwinst!

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:11

Ik kom er nu gewoon achter dat het niet Jimmy, maar Jimny is. B-)

Gefeliciteerd met je nieuwe auto.

Hiraeth

Berichten: 3224
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:13

Wat leuk! Gefeliciteerd met je droomauto! *\o/*

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 20:30

Dankjewel! Hij is inderdaad met wegrijden een paar keer weer uitgevallen, maar rijdt echt heerlijk! Hij is wel echt spartaans, nog niet eens centrale deurvergrendeling erop _O-


Afbeelding

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:39

Nala schreef:
loulou schreef:
volgens mij heb je al besloten, snel de koop definitief maken dan :D


Haha, mijn hart zegt doennnnn maar mijn hoofd zegt oh God ik ga dat ding 2000000 keer af laten slaan of laten schreeuwen omdat ik niet op tijd schakel :+


Joh, dat is toch gewoon weer even inkomen? Na een week weet je niet beter en kan je lezen en schrijven met je auto.

Nyaleti

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:42

Zo leuk!!

Omdat dit echt een auto is die hoog op mijn lijstje staat (al dan niet in Zuid Afrika waar het kilometers rechtdoor is om ergens te komen maar óók veel offroad en echt hobbel zandpadjes)
Wat zijn de nadelen van deze auto?
Ik vind ze prachtig maar heb er verder de ballen verstand van.

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:51

Te leuk! Dat schakelen heb je zo weer onder de knie joh!

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:22

Ikzelf zou nooit een auto van ruim 20 jaar oud kopen maar ook niet eentje die 90.000 km op de teller heeft. Maar dat is persoonlijk. Ik heb liever een kleiner autootje en dan jonger met minder km. Ik houd niet zo van veel kosten en onderhoud. Dat zijn vaak nare verrassingen. Ik hoop natuurlijk dat jij geluk hebt en dat Jimny het heel lang en gezond blijft doen. :)

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:36

Suzanne F. schreef:
Ikzelf zou nooit een auto van ruim 20 jaar oud kopen maar ook niet eentje die 90.000 km op de teller heeft. Maar dat is persoonlijk. Ik heb liever een kleiner autootje en dan jonger met minder km. Ik houd niet zo van veel kosten en onderhoud. Dat zijn vaak nare verrassingen. Ik hoop natuurlijk dat jij geluk hebt en dat Jimny het heel lang en gezond blijft doen. :)

Haar vriend is automonteur.
Dus ik denk dat TS niet veel problemen daarmee heeft.

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:36

Suzanne F. schreef:
Ikzelf zou nooit een auto van ruim 20 jaar oud kopen maar ook niet eentje die 90.000 km op de teller heeft. Maar dat is persoonlijk. Ik heb liever een kleiner autootje en dan jonger met minder km. Ik houd niet zo van veel kosten en onderhoud. Dat zijn vaak nare verrassingen. Ik hoop natuurlijk dat jij geluk hebt en dat Jimny het heel lang en gezond blijft doen. :)

Tenzij je graag zelf wat aan de auto wilt kunnen sleutelen... dan is een oudere auto wellicht juist een goede keuze. Bovendien doet de auto het blijkbaar al 20 jaar, dus dan is ie blijkbaar best betrouwbaar.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:23

Ik heb 2 auto’s van (bijna) 20 jaar staan met een hoop meer kilometers. Starten altijd, en leuk om in te rijden.

Veel plezier met je toffe waggie TS!

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:23

Suzanne F. schreef:
Ikzelf zou nooit een auto van ruim 20 jaar oud kopen maar ook niet eentje die 90.000 km op de teller heeft. Maar dat is persoonlijk. Ik heb liever een kleiner autootje en dan jonger met minder km. Ik houd niet zo van veel kosten en onderhoud. Dat zijn vaak nare verrassingen. Ik hoop natuurlijk dat jij geluk hebt en dat Jimny het heel lang en gezond blijft doen. :)


Kleiner? De Jimny is toch klein? Ik snap wat je zegt maar als je vriend automonteur is zou ik het wel aandurven.

Fantastische auto. Ik heb er een poos in gereden toen mijn eigen auto total loss verklaard werd na een ongeluk. Mijn moeder haar man had toen een Jimny en die heb ik toen gebruikt tot het rond was met de verzekering en ik zelf weer een auto kon kopen. Ondanks dat die auto eigenlijk zoveel nadelen had, was ik er weg van en word ik nog steeds blij als ik eentje zie rijden. :D

Die Jimny is inmiddels ingeruild voor een Toyota Rav met veel meer luxe en welke veel comfortabeler is maar ook m'n moeder haar man zegt bij elke Jimny die hij ziet; zal ik toch weer een Jimny kopen?