Partner wil geen 2e kind

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:33

Ts, wat een lastige situatie. Ik heb inderdaad net als een aantal voorgangers het idee dat jij zo hoog in je emotie zit dat je je partner er een beetje mee overvalt. Ik zou je het advies willen geven om de komende periode even vooral focussen op elkaar en op jullie dochter en dit onderwerp even naast je neer te leggen. Over een aantal maanden (3 of 4) kun je het dan weer voorzichtigaan aankaarten waarbij het helpt als je dan echt een lijstje hebt van wat jou redenen zijn voor een tweede kind. Dat is het enige wat hem inzicht kan geven in jou gevoel. Andersom kun je dit tegen die tijd ook van hem vragen, dan kunnen jullie puntsgewijs af gaan waarom wel/niet het een verstandige keuze zou zijn.

Ik heb ook sterk de indruk dat jij vooral wil dat hij zich schikt naar de wens die jij hebt maar dat het andersom absoluut niet mogelijk zou zijn. Stel je iets meer open voor hem en zijn verhaal. Waar is hij precies bang voor? Heeft hij nu spijt van de eerste? Wil hij nog een paar jaar wachten?. Allemaal vragen die je over een tijdje aan hem kan stellen naar aanleiding van zo'n lijstje.

heidy_wilco

Berichten: 4480
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:33

Hoewel ik van mijn zusje houdt, was het echt niet makkelijk met haar. Ik was een makkelijk kind. Rustig, snel tevreden en luisterde goed. Mijn zusje daarintegen was compleet het tegenovergestelde en vooral in de pubertijd was het echt een vreselijke tijd met haar. Ze had altijd extra aandacht nodig, extra sturing, waardoor ik, omdat ik stil was en nooit om aandacht vroeg, eigenlijk een beetje "vergeten" werd. Dit was niet expres en mijn moeder heeft ook gezegt dat ze daar echt een schuldgevoel aan over gehouden heeft en zorgt er ook voor dat wij nu gewoon met zijn tweeën leuke dingen doen. Nu gaat het gelukkig een stuk beter, maar nog steeds is een paar uur aan een stuk bij elkaar genoeg, anders botst het weer. Maar ik merk, hoe goed voornamelijk mijn moeder (gescheiden toen ik 8 was, grootste deel bij mama en ik was een papa's kindje, daarnaast overleed hij ook toen ik 16 was) het heeft proberen te doen, ik nu er wel last van heb als een volwassene.

Echt, ik was net zo lief alleen geweest. Zolang je kind maar sociale contacten kan krijgen met vrienden en/of neefjes en nichtjes, is het niet eenzaam. De leukste tijden waren juist buiten met vriendjes en vriendinnetjes en dit was ook eigenlijk elke dag mogelijk.

Het is makkelijk praten voor mij, want ik wil absoluut geen kinderen, maar als je man geen kinderen meer wilt, push hem niet. Je hebt het over die droom van twee, maar die droom was voordat er kinderen waren, en het is niet zo gek dat de verwachting compleet anders is dan de werkelijkheid, zeker omdat de maatschappij het ouderschap zoveel mooier en makkelijker aan het maken is dan het in werkelijkheid is.

Mijn moeder is gek op kinderen en zou graag oma willen zijn, maar de kans is redelijk dat ook mijn zusje geen kinderen wilt. Ze steunt ons hier volledig in, maar heeft als alternatief dat ze ook een soort oma kan zijn voor bijvoorbeeld de kleindochter van een goede vriendin (dit natuurlijk in overleg) oid.

Misschien kan je als alternatief en compromis kijken of je een soort pleegouder kunt worden, dat je bijvoorbeeld een middag, weekend, 1 of 2 dagen in de week een kind erbij hebt.

Dit is natuurlijk niet te vergelijken met een tweede kind van jezelf en wil je eigen gevoel ook absoluut niet wegpraten, want ook die is belangrijk, maar je hebt het ook over meer liefde kunnen geven aan een kind, en misschien kan je met zoiets iets van dat gevoel kwijt.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 21-07-22 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:34

Of jij het je man niet kwalijk gaat nemen ligt bij jou en niet bij hem of zijn keuze. Ik zou niet van mijn man verwachten in therapie te gaan, maar zelf te gaan leren hoe hiermee om te gaan. Hrt 'probleem' zit immers bij/in jou.

Hoe weet je dat je dalijk na 2 kinderen niet nog steeds die drang hebt naar een volgend kind? Dat kun je niet garanderen, misschien voel je die wens dan nog steeds heel sterk.

Jullie maken ieder kwartaal een avondje tijd voor elkaar? Je realiseert je dat dat slechts 4x per jaar is he?!

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:42

Ik wil je toch echt waarschuwen niet te licht te denken over kinderen met een handicap, en wat voor impact dit gaat hebben financieel, emotioneel en op je relatie en je dochter. Je kunt nu wel zeggen dat je hier helemaal open voor staat, maar de realiteit kan compleet anders zijn. Zeker als je een partner hebt die nooit compleet achter de tweede zwangerschap stond.

Ik had ook een vader die 1 kind had gewild. Maar mijn moeder werd zwanger van een drieling. En ondanks dat hij het nooit letterlijk heeft gezegd, had hij hier echt veel moeite mee. Mijn oudste zus die welgeteld 1 minuut ouders is dan ik, was de gene die alle focus kreeg. Ook omdat ze een compleet ander persoonlijkheid had als de rest van het gezin. Alles werd altijd ingezet op haar omdat ze overal tegenaan liep. En ze is op veel manieren echt enorm beperkt. En dit heeft echt een wissel getrokken op het gehele gezin.

En het klinkt altijd erg leuk twee kinderen, maar die kinderen kunnen ook enorm botsen, en dan zit je wel in een huis samen. Ook overal naar toe rijden wat betreft activiteiten klinkt heel leuk, maar in de praktijk werkt dit vaak ook heel anders. Het is heel veel geregel en kost veel energie en tijd. Mijn moeder vond altijd dat we uiteindelijk heel erg geleefd werden, en heeft ons uiteindelijk op allemaal dezelfde sport gedaan uit gemak.

Ik zou je echt aanraden naar een goede therapeut te gaan, misschien eerst wel alleen om wat van je emoties af te komen, en dan eventueel samen met je man. Je er helemaal op vastpinnen en nu heel erg de confrontatie opzoeken is niet de oplossing. Dan krijg je eigenlijk paniekreacties omdat jullie elkaar in de hoek drijven.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:45

Heel wild idee van iemand, enig kind, zonder echte een-eigen-kindwens:

Als je zegt dat je nog zoveel liefde te geven hebt, ook aan een kind met een probleem, heb je dan ook wel eens aan pleegzorg gedacht? Kan kortdurend, langdurend, of bv alleen een middag in de week en je helpt er echt iemand mee...

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:49

heidy_wilco schreef:
Hoewel ik van mijn zusje houdt, was het echt niet makkelijk met haar. Ik was een makkelijk kind. Rustig, snel tevreden en luisterde goed. Mijn zusje daarintegen was compleet het tegenovergestelde en vooral in de pubertijd was het echt een vreselijke tijd met haar. Ze had altijd extra aandacht nodig, extra sturing, waardoor ik, omdat ik stil was en nooit om aandacht vroeg, eigenlijk een beetje "vergeten" werd. Dit was niet expres en mijn moeder heeft ook gezegt dat ze daar echt een schuldgevoel aan over gehouden heeft en zorgt er ook voor dat wij nu gewoon met zijn tweeën leuke dingen doen. Nu gaat het gelukkig een stuk beter, maar nog steeds is een paar uur aan een stuk bij elkaar genoeg, anders botst het weer. Maar ik merk, hoe goed voornamelijk mijn moeder (gescheiden toen ik 8 was, grootste deel bij mama en ik was een papa's kindje, daarnaast overleed hij ook toen ik 16 was) het heeft proberen te doen, ik nu er wel last van heb als een volwassene.

Echt, ik was net zo lief alleen geweest. Zolang je kind maar sociale contacten kan krijgen met vrienden en/of neefjes en nichtjes, is het niet eenzaam. De leukste tijden waren juist buiten met vriendjes en vriendinnetjes en dit was ook eigenlijk elke dag mogelijk.

Het is makkelijk praten voor mij, want ik wil absoluut geen kinderen, maar als je man geen kinderen meer wilt, push hem niet. Je hebt het over die droom van twee, maar die droom was voordat er kinderen waren, en het is niet zo gek dat de verwachting compleet anders is dan de werkelijkheid, zeker omdat de maatschappij het ouderschap zoveel mooier en makkelijker aan het maken is dan het in werkelijkheid is.

Mijn moeder is gek op kinderen en zou graag oma willen zijn, maar de kans is redelijk dat ook mijn zusje geen kinderen wilt. Ze steunt ons hier volledig in, maar heeft als alternatief dat ze ook een soort oma kan zijn voor bijvoorbeeld de kleindochter van een goede vriendin (dit natuurlijk in overleg) oid.

Misschien kan je als alternatief en compromis kijken of je een soort pleeggezin kunt worden, dat je bijvoorbeeld 1 of 2 dagen in de week een kind erbij hebt.

Dit is natuurlijk niet te vergelijken met een tweede kind van jezelf en wil je eigen gevoel ook absoluut niet wegpraten, want ook die is belangrijk, maar je hebt het ook over meer liefde kunnen geven aan een kind, en misschien kan je met zoiets iets van dat gevoel kwijt.

Dat lijkt mij ook een goed idee,om af en toe een oppas-of opvangkindje te hebben! Daar kun je ook moederlijke energie aan kwijt en er is momenteel veel vraag naar.

Boras
Berichten: 9970
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:06

Het laatste wat iemand die geen kind wil moet doen, is toch een kind nemen.
In het belang van het kind.

Ts, je kunt geen ijzer met handen breken. Hij wil het niet. Dat is zijn recht.

Wil je het een kind, jouw kind, aandoen ongewenst te zijn?

Het is hard, het is spijtig, maar sommige dingen kun je niet naar je hand zetten en moet je accepteren.

Je kunt je droom proberen na te jagen met een andere man. Maar dat betekent dat jullie dochter het gezin dat ze vormt met haar vader en moeder verliest en een scheiding moet doormaken.

Ik adviseer je niet bij je partner te blijven als het niet goed.zit.
Maar je wilt nog een kind met hem dus dat zit (zat) blijkbaar wel goed.
Als je een ouder bent (of nog een keer wilt worden), draait het niet meer alleen om jou.

Ik.zou hulp zoeken bij het leren accepteren van de situatie.

Of je gaat je eigen gang. Dat is aan jou.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:09

Ik zou je aanraden van gewoon alleen in therapie te gaan.
Zet dat 2de kind verhaal met je partner even on hold.

Er zijn altijd dingen in het leven die niet lopen zoals gepland.
Dan kan je als mens 2 dingen doen: of blijven hangen in wat je niet hebt, of focussen op wat je wel hebt.

Hier bv altijd samen 4 kids gewild. Na 13 zwangerschappen met pijn in het hart beslist dat het bij 3 zal blijven. Dan kan je tuurlijk zeggen van ‘je hebt toch al 3 kids’, maar als je ergens een verlangen is naar nog een kind, mogen mensen dit zoveel zeggen als er willen, dat gevoel gaat niet weg.
Hier ook leren focussen op wat er wel is.
Op de duur overweegt dat gevoel, en na 4 jaar zeggen wij bv nog vaak tegen elkaar van ‘een vierde was toch tof geweest’, maar dat overstemt niet alles, is minder beladen.
Ik ben zeker dat ik bv binnen 20 jaar nog steeds datzelfde gevoel ergens zal hebben, dat is ook helemaal ok, maar het maakt me niet ongelukkig, want wat ik (en ook we), wel hebben is iets fantastisch en dat komt op de voorgrond te staan.

Volgens mij kan je hier met een therapeut prima aan werken en jullie zijn nog helemaal niet oud denk ik, het zal jullie relatie ook ten goede komen en niemand weet hoe jullie of hij binnen 2 jaar bv in het leven staan.

MizzMontana

Berichten: 5691
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:12

Boras ik wou net iets vergelijkbaars schrijven.

Ik lees hier vooral wat TS wel wil en wat haar man niet wil, maar wat nou als je uitgaat van het tweede kind?

Zelf heb ik me erg ongewenst gevoeld door mijn vader, hij heeft ook periodes van mijn jeugd niet voor mij gezorgd. Wat ik maar wil zeggen is dat een kind gewenst hoort te zijn door beide ouders. Als kind voel je het als dit niet zo is en dat is echt niet iets wat je als ouder zou moeten willen.

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:15

Shenavallie schreef:
Mijn zoon is tot de dag van vandaag blij dat hij enig kind is. En ik had vroeger alleen maar bonje met mijn broer, dus het is zeker geen garantie dat dat een aanvulling is.


Dat hoeft niet he, mijn dochters zijn samen met hun gezinnen op vakantie en kinnen altijd bij elkaar aankloppen als er iets is en daar ben ik heel blij om.
Jaren terug vlogen de vonken er ook weleens af hoor maar dat is ook wel goed, ruzie maken en dan weer uitpraten want je zusje gaat niet weg he.

heidy_wilco

Berichten: 4480
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:17

chanicha schreef:
Shenavallie schreef:
Mijn zoon is tot de dag van vandaag blij dat hij enig kind is. En ik had vroeger alleen maar bonje met mijn broer, dus het is zeker geen garantie dat dat een aanvulling is.


Dat hoeft niet he, mijn dochters zijn samen met hun gezinnen op vakantie en kinnen altijd bij elkaar aankloppen als er iets is en daar ben ik heel blij om.
Jaren terug vlogen de vonken er ook weleens af hoor maar dat is ook wel goed, ruzie maken en dan weer uitpraten want je zusje gaat niet weg he.


Maar beide opties zijn geen garantie. Dat het bij jullie wel goed ging is fijn, maar zo is het bij lang niet iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:20

Goof schreef:
Jullie maken ieder kwartaal een avondje tijd voor elkaar? Je realiseert je dat dat slechts 4x per jaar is he?!

Dit viel mij ook heel erg op. Naast dat ik dat bizar weinig vind, vraag ik me af hoe dat eruit zag voor jullie een kindje hadden. Anders kan je wel stellen dat er voor je man in jou ogen weinig is veranderd. Maar als jullie eerst elk weekend tijd voor elkaar hadden en samen wat leuks deden, is het nogal een flink verschil.

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:20

Klopt zeker!
Ik denk dat ze samen wat water bij de wijn moeten doen, TS kan wel heel graag iets willen maar daar heb je er toch twee voor nodig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58040
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:22

idinn schreef:
Goof schreef:
Jullie maken ieder kwartaal een avondje tijd voor elkaar? Je realiseert je dat dat slechts 4x per jaar is he?!

Dit viel mij ook heel erg op. Naast dat ik dat bizar weinig vind, vraag ik me af hoe dat eruit zag voor jullie een kindje hadden. Anders kan je wel stellen dat er voor je man in jou ogen weinig is veranderd. Maar als jullie eerst elk weekend tijd voor elkaar hadden en samen wat leuks deden, is het nogal een flink verschil.

Sowieso snap ik wel dat manlief niet makkelijk praat/weinig praat als TS voor hem al beslist heeft dat er voor hem niet zo veel veranderd is met kind 1. Als TS dan ook nog zit te huilen tijdens de conversatie kan ik me helemaal voorstellen dat het gesprek moeizaam gaat. Iemand die bepaalde dingen als feiten geaccepteerd heeft vanuit emotie (en hormonen) overtuigen van het tegendeel is als een berg moeten verzetten.

Gini
Berichten: 17972
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:25

Ik kan me voorstellen dat je man dichtklapt bij gesprekken en relatietherapie. Bang dat die er vooral voor dienen om hem te overhalen. Ik zou daarom zelf eens alleen met een professionele hulpverlener gaan praten.

Een sterke kinderwens kan ik tot op bepaalde hoogte snappen (niet voorstellen, want zelf geen kinderwens), maar in principe is het ook niet zo dat die wens totaal niet is ingelost. Je hebt een prachtige, gezonde dochter rondlopen. Om dan alles wat je hebt mogelijks weg te gooien, pfjoew, dan moet het toch wel een heel heftig gevoel zijn. Eigenlijk bijna cru hoe moeder natuur ons zo kan manipuleren.

Neevoor2
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 18:36

Goof schreef:
Of jij het je man niet kwalijk gaat nemen ligt bij jou en niet bij hem of zijn keuze. Ik zou niet van mijn man verwachten in therapie te gaan, maar zelf te gaan leren hoe hiermee om te gaan. Hrt 'probleem' zit immers bij/in jou.

Hoe weet je dat je dalijk na 2 kinderen niet nog steeds die drang hebt naar een volgend kind? Dat kun je niet garanderen, misschien voel je die wens dan nog steeds heel sterk.

Jullie maken ieder kwartaal een avondje tijd voor elkaar? Je realiseert je dat dat slechts 4x per jaar is he?!


Misschien wat te snel gereageerd. 4x per jaar dat we echt een nachtje weggaan samen. Daarnaast zijn er zeker meer momenten dat we samen een dagdeel vrij zijn en bijv ergens gaan lunchen of naar een feestje.

Cinnepin

Berichten: 8971
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:36

Goof schreef:
Of jij het je man niet kwalijk gaat nemen ligt bij jou en niet bij hem of zijn keuze. Ik zou niet van mijn man verwachten in therapie te gaan, maar zelf te gaan leren hoe hiermee om te gaan. Hrt 'probleem' zit immers bij/in jou.

Hoe weet je dat je dalijk na 2 kinderen niet nog steeds die drang hebt naar een volgend kind? Dat kun je niet garanderen, misschien voel je die wens dan nog steeds heel sterk.

Jullie maken ieder kwartaal een avondje tijd voor elkaar? Je realiseert je dat dat slechts 4x per jaar is he?!



Hier kan ik me in vinden.

Ik heb zelf geen kinderen, nooit gewild ook. Als ik een partner had die dit wel had gewild had diegene echt pech gehad. Ik vind het ook geen goede zaak dat iemand aan kinderen begint ( of meer kinderen ) tegen de zin in. Je zit er wel je hele leven aan vast en is niet iets wat je ff aan de kant zet als je er geen zin in hebt. Dus ik begrijp je man wel.
Ik vind het zelf dan ook een beetje ego als je dan over scheiden zou beginnen. Dan trek je de ouders van je huidige dochter ook uit elkaar.
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 21-07-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:37

Een kinderwens is een kinderwens. Dan maakt het niet uit of het de 1e, 2e of 3e is. Daarom vind ik opmerkingen over 'knijp in je handjes met wat je hebt' onpasselijk.

Hele lastige situatie is dit. Hoe oud is je dochter nu? Misschien heeft hij meer tijd nodig en kun je wellicht bespreken om het over een half jaar of een jaar nog eens te bespreken?

Anastasia24

Berichten: 2734
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:40

Ja, maargoed, geen kinderwens is net zo belangrijk. Bij ts ligt immers wel de 'keuze' of ze voor haar huidige leven gaat of een sprong in het diepe maakt voor die kinderwens, want de kans dat ze iemand ontmoet moet er ook maar net zijn.
Mocht het je iets geruststellen ts, ik ben enigskind en mis echt niets. Ik zou er zelfs niet aan moeten denken, broers of zussen, hoewel mijn moeder mij dat wel erg had gegund.

StalNollie

Berichten: 9201
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:41

Hoe oud zijn Jullie ts en jullie kindje?

Hier soort gelijke alleen ik wilde er graag 3 partner ineens niet meer na de tweede.
Onze oudste zijn 10 en 7 jaar en inmiddels toch echt 29 zwanger van de derde. Het heeft even geduurd maar ineens was mijn man er wel klaar voor (uiteraard is dit niet na 1 gesprek maar nadat hij er klaar voor was zijn er maanden overheen gegaan)

Soms heeft het tijd nodig, ook tussen de eerste en tweede zit langere tijd tussen ook zeer bewust de eerst was enorm pittig (achteraf heeft hij dan ook een behoorlijke rugzak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:42

Ik heb niet alles gelezen maar ken jouw emotie heel goed.
Hier hetzelfde gehad met een 3e kindje, ik raakte onbedoeld zwanger van nummer 3 en na beiden van de schrik bekomen waren we enthousiast en gingen er vol voor. Helaas ging het met 12 weken toch mis en stopte het hartje met kloppen. Het verdriet was intens en het gevoel aangewakkerd waardoor mijn verlangen naar een 3e kindje heel groot was.
Mijn man wilde deze ellende niet nog een keer en vond 2 kinderen eigenlijk wel genoeg.
Na veel gesprekken is hij eigenlijk een soort van overstag gegaan, ik heb hem niet gedwongen maar hij heeft het wel voor mij gedaan want voor hem had het niet gehoeven.
We hebben nu wel 3 kinderen, maar hij heeft zichzelf daarna meteen laten steriliseren.

Hoe oud is jullie kindje nu? En jullie zelf?

xDenies

Berichten: 13505
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:43

Ik heb het topic door zitten lezen. Ik sta er zelf anders in dus zou je daarover geen advies kunnen geven, al kan ik alleen zeggen dat ik het gevoel krijg dat het enige antwoord alleen 'ja' goed genoeg is vanuit je man. Ik vind het zelf heftig om er zelfs over na te denken dat je een goede relatie voor zoiets op het spel zet.
Dat terzijde.

Ik las deze post van Sheran.

Sheran schreef:
Heel wild idee van iemand, enig kind, zonder echte een-eigen-kindwens:

Als je zegt dat je nog zoveel liefde te geven hebt, ook aan een kind met een probleem, heb je dan ook wel eens aan pleegzorg gedacht? Kan kortdurend, langdurend, of bv alleen een middag in de week en je helpt er echt iemand mee...


Pleegzorg is inderdaad iets moois (doen mijn buren ook), maar het opvangen van (jonge) kinderen is ook een optie. Je moet daarvoor wel certificaten of dergelijke halen maar in principe kan je dan als zzp'er (wel lastiger) of via een bureau kindjes opvangen in alle leeftijden. Mijn moeder heeft dit lang gedaan, als ze niet weduwe was geworden had ze dit ook doorgezet. Wij wisten overigens ook niet beter (ik zat toen nog op de middelbare) en vonden het ook wel gezellig. Je kan zelf aangeven wat je wilt, alleen overdag of bijvoorbeeld ook nachten. Er is een hoop mogelijk. Je kan dan je liefde (of mogelijk gewoon graag het zorgen voor?) dan alsnog kwijt maar op een begeven moment worden ze gewoon weer opgehaald en zit je er dus niet 'aan vast'. Beetje van je hobby je werk maken :Y) Tuurlijk niet hetzelfde maarja. Wellicht went het uiteindelijk voor je man ook en kijkt hij er dan anders tegen aan, geen idee hoor. Brainstorm.

Wellicht iets om over na te denken. Ik zie sommige kindjes nog steeds. Of nouja kindjes ... ondertussen ook al gewoon volwaardige tieners :') Heel raar idee ..

Veel succes met het maken van jullie (of eigenlijk jouw) keus!
En als dit geen nuttige toevoeging was, dan sorry - mijn excuses.

Shenavallie
Berichten: 11658
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:08

chanicha schreef:
Shenavallie schreef:
Mijn zoon is tot de dag van vandaag blij dat hij enig kind is. En ik had vroeger alleen maar bonje met mijn broer, dus het is zeker geen garantie dat dat een aanvulling is.


Dat hoeft niet he, mijn dochters zijn samen met hun gezinnen op vakantie en kinnen altijd bij elkaar aankloppen als er iets is en daar ben ik heel blij om.
Jaren terug vlogen de vonken er ook weleens af hoor maar dat is ook wel goed, ruzie maken en dan weer uitpraten want je zusje gaat niet weg he.

Ik stuur je even een pb.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:22

Ik ben team man. Hij geeft duidelijk aan dat hij eentje genoeg vindt en dat een tweede teveel wordt waardoor de relatie op het spel komt te staan. Eén is gewoon vele malen rustiger. Twee zorgt ook voor tweemaal zoveel schoolvriendjes over de vloer, tweemaal zoveel clubjes en ander gedoe. Eentje kun je makkelijker ergens laten logeren dan twee waardoor er meer me time mogelijk is. Eentje is meer op volwassenen gericht dan twee die elkaar de hele tijd opfokken. Enig kind zijn geeft veel voordelen,zeker in deze dure tijden. Eentje kun je meer bieden dan twee. Ik ben mijn ouders dankbaar dat ik enig kind ben!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:26

Sheran schreef:
Heel wild idee van iemand, enig kind, zonder echte een-eigen-kindwens:

Als je zegt dat je nog zoveel liefde te geven hebt, ook aan een kind met een probleem, heb je dan ook wel eens aan pleegzorg gedacht? Kan kortdurend, langdurend, of bv alleen een middag in de week en je helpt er echt iemand mee...

Maar dan scheept ze haar man er toch ook mee op?